Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 09 nov 07, 19:13
Opprinnelig postet av dalen
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Jeg bor her og kan ikke fordra all den dritten som
spilles rundt i det som hevdes å være `verdens beste land`.
Yeah right. Nystemten er en jævla operasang som ikke hører hjemme på en fotballbane i måneskinn.
Takke meg til fotballsanger med historie og lokaltilknyttning som Vålerenga Kjerke og Gamle Gress (Strømsgodset).
Og selvfølgelig Sommern er herlig i Fredrikstad.

Der. Måtte bare få ut litt av frustrasjonen over å måtte bo i Bergen med `verdensmesterne`.


Hoi! Det var litt av en utblåsning.
Jeg kan ikke si at jeg er enig i din beskrivelse av Nystemten siden den sangen er en hyllest til Bergen by. Mer lokal sang skal du vel lete lenge etter... tror ikke Nystemten fenger sååååå mye utenfor kommunegrensene, men om du synes en by ikke er lokalt nok så har du rett i at Vålerenga Kjerke (eller kirke som det heter) er enda mer spesifikk - et område/bydel i Oslo. Og så har du Gamle Gress som er så lokal at den handler om selve stadion og de 67 år gamle gresstråene som fikk ligge der inntil nylig.

Nå mente jeg mer `all den dritten`, og ikke Nystemten (som gir fyllesyke en ny dimensjon dagen etter en Tippeligarunde og Brannseier). Og ja det er en ordentlig utblåsning.  Det forklarer jeg jo også.
Å få utløp for frustrasjonen over å bo mellom de syv fjell tror jeg er ganske nødvendig for en 
gjennomsnittlig østlending. Eller sørlending. Eller nordlending. Eller... Ja du skjønner tegninga. Bergen er en spesiell by, både på godt og vondt. 

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340