Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 nov 07, 18:24
Endret: 05 nov 07, 18:26

8 målgivende pasninger og 2 mål vitner om ganske bra innsats etter min mening.

Synes ikke den omtalte matchvekten hans har noe med saken å gjøre. Hvis det var viktig i fotball å være slank, rask og løpsvillig så ville Maradona aldri hatt noen mulighet til å lykkes i denne sporten. Uten å dra sammenligningen for langt, selvsagt. Men likevel, det er mye av sjarmen med fotball at man ikke behøver å ha perfekt fysikk for å lykkes. Nevnte Maradona hadde en absolutt ubrukelig fysikk, liten, feit og ikke spesielt rask. Det samme kan langt på vei sies om Gazza, bare at han var vanvittig lat i tillegg. Verdens kanskje aller beste midstopper de siste årene, Fabio Cannavaro, er antagelig en av de fysisk minste midtstoppere i noen toppserie noe sted i verden.

Fra sportens verden forøvrig er det lov å nevne at Michael Johnson (verdensrekordholder på 200 og 400 meter) hadde en løpsstil som all verdens ekspertise var salig enig om at var svært ineffektiv - på papiret. Teoretisk sett var det umulig å løpe så fort som han gjorde på den måten. Hvor mye er teori verdt da? I teorien kan ikke humler fly og Kvisvik er for feit til å spille TL-fotball.

I teorien kunne man kanskje tro at Kvisvik ville vært en bedre spiller om han hadde en mer "korrekt" fysikk. Jeg er overbevist om at det er bare tull. I så fall hadde Kvisvik vært en helt annen personlighet, og da hadde ingenting vært det samme.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340