Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 10 okt 07, 15:54
Opprinnelig postet av Gressvikslampen

Gratulerer Fredirkstad Blad, dere har klart det dere var ute etter: Nemlig å skrive så mye faenskap og dritt om Morgan som mulig, øke presset på han og til slutt få han vekk fra direktørstolen. Flott jobba, dere kommer til å få mange nye abonementer nå!



Jeg synes det er fascinerende å se hvordan enkelte (både her inne og på FBs kommentarsider) klarer å hisse seg så voldsomt opp mot Fredrikstad Blad i denne saken. Snakk om å "shoot the messenger"...

Hva er det egentlig du ønsker deg, Gressvikslampen? At FB fremstår som et slags utvidet kampprogram, som ukritisk hyller klubb og spillere, og skyver konflikter og uenigheter under teppet? Det virker som om mange (ref. noen helt avsindige leserkommentarer på FB i dag, der folk sier opp abonnementet sitt over en lav terskel) tror at FBs rolle er å være et lojalt menighetsblad, som holder seg for god til å skrive et ord også om det som er vondt & vanskelig & leit i FFK.

Såvidt jeg kan bedømme bedriver FB en helt vanlig, kritisk journalistikk når det gjelder de fleste forhold i Fredrikstad, også når det handler om FFK. De lager forhåndssaker før kamper, skriver kampreferater og omtaler overganger. Og selvsagt skriver de også saker som omhandler at direktøren i klubben er tiltalt for dokumentfalsk. Hadde ikke FB turt å ta i en sak som opptar så mange av leserne, ville de jo ikke gjort jobben sin!

Så mener kanskje noen at det er galt av folk i FFK-apparatet å løpe til avisene, slik Brynhildsen gjorde i forhold til Aftenposten, i stedet for å diskutere konfliktene internt. Det kan jeg langt på vei være enig i. Men når voksne mennesker altså bestemmer seg for å benytte seg av ytringsfriheten sin, så kan da vel ingen forvente at avisene, av alle, skal sensurere dem??

Skulle f.eks. Aftenposten-redaktøren sagt at "...øøhh...Brynhildsen..., vi har forstått at du er opprørt og har synspunkter på det som skjer i klubben du sponser. Men hør nå her...tror du ikke det blir en mye ryddigere og bedre prosess rundt dette om du tar det opp på bakrommet med det det gjelder? Så kan du heller komme til oss når dere har funnet ut av det med hverandre, og ting er bra igjen?! Det blir bare masse bråk å gå ut nå, vet du...".

Det virker dessverre som om en del folk ikke helt har forstått pressens oppgave. Personlig regner jeg med fortsatt kritisk søkelys på alt klubben driver med, og tror at det er dette som er best for klubben.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340