Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 okt 07, 18:30
Opprinnelig postet av Rune

Har man krav på like rettigheter i en slik sak, som i en rettsak. NEI. Dette er privat drevet. PH og FFK har ikke gjort noe ulovlig. Umoralsk, uryddig. Ja sikkert. De burde lære av dette. Helt enig. Men bra de gjorde noe. og bra de tok I. Det er min mening i alle fall. Denne begrunnes med respekt for regler, (de er ofte der for en grunn).



Greit nok at man ikke har krav på rettigheter som i en offentlig rettssak. Men burde ikke også PH og ASA være så proffe at de ga folk de rettighetene uten påtrykk? Er ikke det vanlig folkeskikk og respekt?

Og, hvis man aksepterer at man ikke har krav på rettigheter i en sånn sak: Kan ikke et medlem kunne kreve at de ikke blir dissa offentlig, med usannheter og løgner?

Sånn som jeg ser det er det ikke ulovlig å dømme folk strengt etter privatrettslige regler, men det ER ulovlig, etter ærekrenkelses-paragrafen, å offentliggjøre usannheter og løgner om enkeltpersoner. For det er det som de facto har foregått.

PH har aldri gått ut med navn, men Anders har sjøl gått ut med identitet og sånt, og PHs styre måtte jo skjønne at det var risiko for nettopp det.

Si nå at Anders, rent hypotetisk, gikk til sak mot PH og ASA for ærekrenkelse. I det tilfellet vil det jo bli en rettsak med nettopp en full gjennomgang av bevismaterialet, dokumentasjon på alle bauger og kanter, og jeg vil tro at PH ville ha fått problemer med å dokumenter alt de har kommet med, og at saken fort vil ende opp i en dom for ærekrenkelse. Straffen for sånt er vel ikke all verden, men det ville jo være en soleklar indikasjon på hvor landet ligger, og hvordan man skal opprtre for et styre.

Til slutt vil jeg si meg enig i at det hadde vært fint å få denne saken ut av verden, men jeg er redd dette beror på PHs styre, for løgnene og usannhetene står der uimotsagt, og da kan vi risikere å vente lenge.

Når alt kommer til alt vil det kanskje være det beste for alle parter at et nytt styre i PH ble stabla på beina ved neste gen.forsamling... Hvis en så kan endre statuttene litt, og komme med klare indikasjoner om hvordan sånne saker skal løses, så ville denne saken legges død.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340