Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Nyg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 1

Lagt til: 18 sep 07, 16:17

Jeg kom til Fredrikstad med en viss forventning til hjemmefansen. Har hørt mye positivt om dere, og så frem til en duell mellom to av Norges påstått beste supportergrupper.  Jeg merket at det finnes en sterk patriotisme i byen, ikke ulikt den som finnes i Bergen, noe jeg syns er veldig positivt. Volummessig ble jeg derimot litt skuffet. Nå skal det sies at jeg var plassert blant brannfansen, og det er jo egentlig en litt dårlig plassering når man skal bedømme motstanderfansen.

Men fra mitt ståsted hørte man kun Plankehaugen når vi selv var stille. På andre arenaer der supporterne regnes for å være gode, er det vanlig at hjemmepublikummet overdøver bortefansen på de "beste" sangene, som vi gjør på feks "Gullet ska hem" og "Byen e Bergen", og som f.eks. Klanen gjør på enkelte av deres sanger. Det skjedde ikke i Fredrikstad. Et litt artig eksempel var fra deres hymne "For Fredrikstad", der speakeren faktisk måtte skru opp lyden når vi startet med en sang.

På plussiden skal dere ha for at det så ut som om det var få som gikk fra Plankehaugen, i motsetning til på resten av Stadion. Også veldig stilig når heleStadion holder opp skjerfene under "For Fredrikstad". Jeg skal ikke dømme dere utifra denne kampen, spesielt pga min plassering, og håper dere kommer sterkere tilbake senere. Kampresultatet kan jo ta noe av skylden, men at dere mistet capoen syns jeg blir litt ansvarsfraskirvelse, det er da flere som kan starte sanger! 

For vår egen del er det feil at vi kun sang etter vi tok ledelsen. Stemningen var bra både før kampen og i hele førsteomgang, noe de som satt nøytralt helt sikkert kan bekrefte, og som jeg så en her inne sa. Selvsagt steg nivået et hakk i andreomgang, fordi at de som ikke er blant supporterne til vanlig (finnes mange av dem på bortekamp) også stemte i. 

Forøvrig er jeg enig med han som sa at vi ligger på nedrykksplass som supporterklubb. Brannsupportere er deriomot så mye mer enn Bataljonen. Det er flere syngende supportere som ikke er med, enn som faktisk er med. Vi har Norges største følge på bortekamper (imponerende når man ser hvilken reiseavstan vi har i forhold til mange andre lag), og et hjemmepublikum som av mange regnes som Norges beste. At vi er medgangssupportere faller litt på sin egen urimelighet. Vi har ikke vunnet siden 1963, som dere så ofte påpeker, og likevel har vi fylt opp Stadion år etter år, ikke bare de to siste hvor vi har luktet på seriegullet. Vi er derimot intesitetssupportere. Det vil si at hvis spillerne på banen viser liten innsats, så vil den være tilsvarende på tribunen. Men den beste stemningen på Stadion finner man som oftest når Brann ligger under, men jager utlikning.

Likevel har vi en del å jobbe med. Stemningen når vi spiller dårlig kan bli bedre, og vi har også litt for få sanger. På bortekamper har vi slitt en del med for mange familier, og ikke alltid klart å samle de syngende, som hadde gitt et enda bedre trykk.

Håper dere klarer å skape et enda større syngende miljø i Fredrikstad, og håper også dere stjeler mange poeng fra våre gullrivaler i innspurten!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f