Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 10 sep 07, 13:08
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Så Scout, om du synes det er fint med mer avgifter og skatt, tenk litt på de som ikke har råd til alle skattene og avgitene som rammer blindt.



Jeg er ikke blindt positiv til skatter og avgiftene i Norge, og er fullt klar over at det finnes mange smutthull. Og mange av landets mest velstående kjenner til disse altfor godt. Dette er klanderverdig, og jeg har intet problem med å innrømme dette. De som tjener abnormt mye her til lands burde også skatte deretter, men det skjer dessverre ikke slik det burde alltids. Tenk hvor mange skattekroner som går tapt der. Du snakket også om valgfrihet. Frp snakker stadig om at du alltids har et valg. Nei, men har ikke det. Tenk for deg en ung jente som vokser opp i et belastet hjem, med trygdede foreldre, som kanskje er alkoholikere og voldelige.  Hvordan tror du det ville vært for en slik familie å få henne inn på en privat skole med gode lærere? Så godt som umulig. Den jenta har ikke noe valg. Hun har ikke valgt å bli født inn i en fattig familie med masse problemer. Og hvis hele Norge skal være privatisert og konkurransepreget, hvem skal da sørge for at jenter som denne klarer seg her i livet. Ikke det offentlig i hvert fall, for det skal jo omtrent ingenting hete dersom egoistpartiet får bestemme. Frp`s mentalitet ovenfor de ressurssvake her til lands kan betraktes slik: "Jaja, synd for dem."

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340