Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 sep 07, 08:15

Enig JipJap, men det er likevel forskjell på cup og serie. Skal man bli nr 4 i serien må man ha vært god en hel sesong gjennom. Likevel er det først når vi har klart topp fire fløere år på rad at det virkelig begynner å smake storlag av det.

Personlig forstår jeg uansett ikke hvorfor så mange ha rsnakket så mye om nedrykkslaget FFK i år. Greit nok at alle såkalte eksperter dømte FFK ned før sesongstart, men det kan da ikke vært noen i Fredrikstad som fremdeles bryr seg om det? I år var også ekspertenes begrunnelser uvanlig tynne og kreative. Brenne forsvant til LSK og Grønnis var umerittert i TL. Og derfor skulle vi liksom rykke ned? Hva slags ekspertuttalelser er det?

Vi har ikke vært i nærheten av nedrykkstriden i hele år. Satsingen på å forsterke laget har vært like fornuftig som solid.

FFKs fremgang er ikke et blaff. Det store spørsmålet er ikke om eller forsåvidt når FFK er tilbake og kjemper om medaljer. Det skjer innen få år, med en del flaks allerede i år. Nei spørsmålet er hvor godt FFK som klubb og Fredrikstad som by takler medgangen. Det skal en mye sterkere rygg til for å bære medgang enn motgang. Det er også mye vanskeligere å forsvare en topposisjon enn å kjempe om å overta den. Det er lettere å motivere seg for å klatre oppover enn for å unngå å falle nedover. Men det må man gjerne nå toppen før man innser. Jeg tror det er noe av grunnen til at så få lag klarer å bite seg fast i toppen. Så det er som JipJap sier, man er ikke etablert som et topplag bare fordi man tar medalje et år.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340