Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 01 sep 07, 13:13

Opprinnelig postet av Costanza
Straffbar hands forutsetter at en spiller bruker hånden med forsett

Og tolkningen av har sklidd helt ut. Det blir jo dømt hands når spillere få smelt ballen opp i hånda fra 1 meters hold. Og alle motspillere står å hyler på hands hver gang ballen er borti hånda på en person. Det er faktisk veldig sjelden jeg ser hands som jeg mener det burde vært dømt hands på, ironisk nok er det Kvisvik og Toth jeg kommer på i farta :-).

Enten så får det bli som i håndball, at det blir dømt spark bare ballen er borti beinet, uansett årsak (og for kverulanter: Jeg mener at regelene for forball skal bli at det blir dømt hands så fort ballen er borti hånda :-)), eller så få det bli mye mer fokusert på forsett og motvilje til å unngå hands.

Det blir bare tull når det dømmes straffe for en hands som ikke var til å unngå, mens det sjelden blir dømt for holding, klatring og obstruksjon innenfor 16-meteren.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340