Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 31 aug 07, 01:17

Det kommer regler om hvor mange spillere med lokal tilknytning man skal ha i en tropp, og dette er vel ment som et tiltak for at unge spillere skal "kvoteres" inn i toppfotball. Det kommer også regler på alder og kvotering, så det skjer ting som reaksjon på trenden at alle lag er "kjøpelag".

Sånn sett vil jeg si at forbundet faktisk er på banen, og på "ballen" i tillegg, sånn at man ikke får en uønska utvikling som f.eks i England.

Dette med kvotering av lokale spillere og unge spillere et alldeles glimrende tiltak i mine øyne, jeg bare håper de har mot til å sette kvoteringa så høyt at det får en ønska effekt. Jeg er ikke helt fremmed for tanken å kvotere inn minimum 8 spillere med lokal tilknytning, og kanskje 4 spillere under 21 år. Da vil potensielt halve troppen bestå av unge eller lokale spillere, og dette hadde vært godt for norsk fotball, både fra et økonomisk perspektiv såvel som et spillerutviklingsperspektiv.

At man gjenkjenner en trend hvor penger har alt å si betyr ikke at man ikke kan kjempe mot den.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340