Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 aug 07, 21:00

Håper og tror at vi alle her inne bryr oss om FFK og FFK sin framtid.

Vi kan ha forskjellige syn på ting og tang, slik som f.eks salg av Stadion navn.

Dette er og blir en betent sak for mange, har full aksept for de som mener at "sjela" forsvinner med et kommersielt navn på Fredrikstad Stadion.

Personlig følte jeg vel at mye av sjela forsvant når klubben flyttet over til "Værste".  Men da sjelesorgen hadde begynt å gi seg, begynte jeg å tenke på hva "Værste" hadde betydd for FFK gjennom tidene. Kom vel fram til at i perioden fram til Gunnar Nilsen og Stabburet ble FFK sin store "arbeidsplass/sponsor" , hadde utallige FFK spillere vært knyttet opp mot FFK.

"Værste" eller gamle FMV hadde også hatt sin storhetstid paralelt med FFK, og begge lå lenge nede med "brukket rygg", men har reist seg som "fugl Fønix" av ruinene.  Mao slik jeg så/ser det mye felles tradisjon/historie, derfor er jeg idag fornøyd med den nye Stadion plasseringen tiltross for "sjelesorgen".

Likeledes er jeg av de som "blør inn innvendig" av nostalgiske følelser ang fotball, nærhet, miljø osv, men dessverre (kanskje heldigvis) har jeg akseptert at dette er den prisen en må betale for å henge med i dagens fotballspill "rundt gullkalven".

Som det forhåpentlig er kommet fram mener jeg at FFK i dagens situasjon kan, bør,må kunne selge Stadion navnet, men jeg håper virkelig at det nye navnet bør ivareta noen av de tradisjonene som følger FFK. Utifra dettesynes jeg jo selvsagt av "Værste" stadion er ett glimrende forslag.

Håper virkelig at noe kloke hoder innefor såvel FFK som "sponsoren" klarer å finne et navn som kan føre tradisjonene/sjela til FFK videre.

PS. Kan ikke Terje Høili e.a  se dette som ett ledd i en markedsføringskampanje. F.eks " Det aristokratiske valg".....eller DNB kjøre kampanjen DNB " aristokraten" i norsk bankvesen. Dere forstår hvor jeg vil, fordi om dere trekker på smilebåndet.  " Aristokratenes Stadion, Fredrikstad"

PS Dette er seriøst ment fra min side.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340