Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 aug 07, 17:56
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Sjokkert? Har du god peiling på FFKs økonomi og likviditet? Det er vel langt ifra noen selvfølge at det beste er at Bjørkøy blir i klubben. Hva om likviditeten til FFK er så dårlig at det er problemer med å betjene utgiftene til den daglige driften? Er det best at Bjørkøy bli i klubben da, eller at klubben får penger slik at den slipper å bli flyttet ned i 2 div?

Jo, men da får jeg spørre det motsatte når folk mener at vi skal selge en spiller for eksempelvis 20 millioner: Har folka som uttaler seg om det er en god idé å selge en sentral spiller peiling på FFK ASAs likviditet? Har de hele det økonomiske bildet klart for seg siden de kan vurdere om det er god eller dårlig økonomi å selge for 20 mill.? Selvfølgelig har de ikke det, og de mener det er en god idé å selge på bakgrunn av en blåøyd innstilling om at gresset er minst like grønt på andre siden av gjerdet, og at det er lett å erstatte en god spiller.

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Klubben har dratt på seg noen voldsomme lønnsutgifter i sommer, med Gashi og Wehrman, samtidig som Raio sikker ikke gikk _ned_ i lønn når han skrev under ny kontrakt. I tillegg har det gått ut noen millioner i leie for Martyn og Sjøberg. Klubben har tapt penger på konsertvirksomhet og gått tidlig ut av cup`en.

Nei, vettu hva, dette henger overhodet IKKE på grep. Når ble det god økonomi å bruke inntekter fra investeringer (spillerkjøp) på faste utgifter? Skal ikke faste utgifter dekkes av faste utgifter? Hva slags økonomi er det du trekker opp linjene av??

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Er det sikkert av ledelsen i klubben har kontroll på utgiftssiden? De hadde ikke det i fjor da det var like før vi gikk på en stygg smell?

Mitt poeng er at supportere, inntil den økonomiske situasjonen er problematisk og at den er uttalt og kringkasta, skal tenke, og uttrykke seg i et sportslig perspektiv. Den vanlige supporter kan se det som skjer på banen, men kan IKKE se det som skjer i regnskaper, og derfor skal man selvfølgelig uttale seg om, og forsøke å påvirke det man tross alt vet noe om. Det er DERFOR jeg er sjokkert å høre uttalelser om at det er kjempefornuftig å selge Piiroja for X antall millioner. For da mener jeg at vedkommende har utrolig lite peiling på fotball. Om vedkommende har peiling på økonomi er mer uinteressant, siden vedkommende ikke VET noe om en økonomiske biten av FFK ASA.

Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Hjelper ikke å være kommunit og antikapitalist, når alle parter; klubb, spillere, ledere ikke er antikapitalister.


"Hjelper ikke"? Hva skal det bety? Jeg har aldri ment at det "hjelper" å være kommunist. Grunnen til at jeg kom med den uttalelsen var at det forklarer det jeg sier om økonomi og supporterskap. Sjøl om alle tenker penger i alle bauger og kanter behøver ikke jeg og mange supportere med meg gjøre det. Det er nettopp DA man skal tenke i andre baner, når alle tenker likt!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340