Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 14 apr 04, 00:42
Kanarifansen isolert sett var bra, og det er nok lenge til Plankehaugen kommer opp på samme nivået på hjemmebane. Men hjemmepublikummet generelt på åråsen, var langt langt dårligere enn det vi opplever på Fredrikstad Stadion. Ja, det er godt mulig som enkelte sier at Kanarifansen kommer til å synge ut Plankehaugen på stadion. Men det hjelper lite når 8000 personer synger "røde og hvite er de beste" av full hals. Synes absolutt kanarifansen bør jobbe mer med å få med seg resten av Åråsen.

Når det er sagt, er jeg enig i at mange FFK-supportere kan oppføre seg dumt, og virke kjepphøye. Men det er nå engang litt typisk for en fotballsupporter , og ikke særlig rart med tanke på at dette faktisk var vår første tippeligakamp på lang lang tid.

Ellers registrerer jeg enkelte supporteres voldsomme frykt for å synge sanger som er blitt sunget før av VIF-Klanen. Jeg var med på flere av de beskrevne tilropene, uten å være klar over at de opprinnelig var fra Klanen. Men når sant skal sies kunne jeg ikke brydd meg mindre. Kall oss gjerne VIF-copycats og det som værre er , men en supporterklubbs hovedoppgave er å støtte spillerne, ikke å oppnå stjernestatus blant andre supporterklubber. Og jeg tviler på at spillerne bryr seg om hvem som har opphavsretten til de ulike sangene. Så får det heller være at reportoaret er så som så etter kun 3 år som eksisterende supporterklubb.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340