Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 10 aug 07, 10:18

Personlig syns jeg freding av draktnummer ikke har noe i fotball å gjøre. Tradisjonelt spilte man jo alltid med nummer fra 1 til 11, og det er først de siste tiårene det har blitt vanlig med navn på draktene og at hver spiller har sitt faste nummer. Sånn sett synes jeg at å frede et nummer, som i at ingen FFK-spiller noen gang skal bruke dette nummeret igjen, blir feil.

Jeg har stor sans for Enerly som person ut fra slik han har framstått i media og på banen, før og etter ulykken. Men jeg synes, som en del andre her, at det blir litt i drøyeste laget når man fremdeles, to år senere, skal finne på nye ting for å markere sympati. Er det ikke nok at Dagfinn selv inkluderes i ting som har med laget å gjøre, er til stede på kamper og prater med spillere og til publikum - altså at han på den måten ikke glemmes? Freding av draktnummer er såpass uvanlig i fotball at jeg synes det blir feil å gjøre det nå.

Men jeg må si at lite har varmet mer enn å se guttane sette pokalen i fanget på Dagfinn etter cupfinalen i fjor og ta ham med på æresrunden etter kampen. Et flott øyeblikk.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340