Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 09 mai 07, 16:16

Jeg er strålende fornøyd med utspillet til både Morgan og Grønhagen vedrørende spillernes innsats og vilje. Det er på tide at noen gir de et kraftig "spark i baken" når det gjelder denne trenden som vi ser. Som både Morgan og Grønhagen så korrekt sier; dette ligger på det mentale plan og ingenting annet! Gang på gang beviser spillerne at de er mer enn gode nok til å "spise kirsebær med de store", men det holder dessverre ikke å gjøre nettopp det i annenhver kamp!

Jeg mener personlig at mangel på sterk psyke og vilje har vært et gjennomgående og tydelig problem helt siden jeg begynte å gå på Stadion, dvs. i drøyt 20 år. Dette alene er grunnen til at FFK alltid tapte på målstreken når det gjaldt opprykk fra 2. divisjon - ingenting annet! Vi hadde alltid den beste stallen og den beste førsteellever`n i 2.div. (foruten den latterlige 98/99 sesongen), men likevel presterer man ikke som forventet, nettopp pga. av manglende psyke og innstas/ vilje. Veldig mange A-lagsspillere er og har vært såkalte "Lokal-tarzaner" som er fornøyd med å være konge i egen by og således stå på stedet hvil - dette er ikke lenger godt nok.

Det har vært en betraktelig bedring vedr. dette problemet (noe som både opprykk og cupfinale-seier beviser), men det er fortsatt enkelte spillere som seriøst må gå i seg selv for å bidra til at laget som en helhet hever seg!

Det gleder meg derfor stort å se at både Morgan og Grønhagen påpeker dette aspektet - det var på tide! Stå på!

---------------------------

Pontus


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f