Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 02 apr 07, 12:40

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av algern0n
Jeg har sett Bryne feie all motstand av banen på Bryne stadion i den formasjonen de siste par sesongene, så jeg har en mye mer positiv oppfatning av den taktikken, MEN; nøkkelen er at vingene må spille høyere i banen enn i vanlig 4-4-2 og som du sier at den offensive midtbanen kommer på gjennomløpninger. Som du sier, det må være 4-2-3-1, ikke 4-4-1-1, det gjør hele forskjellen.

Jepp, da er vi i bunn og grunn enige. Når FFK p.d.d mangler utpregede kantspillere og har et ubeskrevet blad som den eneste gjennombruddshissige midtbanespilleren, så er jeg skeptisk til en slik formasjon. Vi har heller ikke typiske defensive midtbanespillere eller en notorisk goalgetter på topp. Sistnevnte er ofte veldig viktig i formasjoner som 4-2-3-1 (og for så vidt 4-3-3).

Nei, jeg stemme for en flat spissduo med komplementære ferdigheter.

Jeh, er enig der. Som du også sa, med en gang spissen begynner å trekke nedover i banen dør også ethvert forsøk på angrepsspill, og vi vet jo at Hoås liker å gjøre det i tide og utide.

..aaanyway, at Grönis prøvde det i en treningskamp beviser jo lite, egentlig bare det at han ville prøve.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340