Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 mar 07, 14:57

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Der bommer du stort. Tipper forskjellen er liten. Tippeligaen hever seg litt over den Irske pga utlenninger....kanskje. Tror neppe et 2 div. lag fra Norge hadde spilt uavgjort 1-1 mot Dinamo Moskva i treningskamp i Spania.

Tror ikke jeg bommer så veldig stygt. Selv om Shelbourne riktignok sjeldent har dummet seg veldig ut i UEFA-cupen, så er det en vanlig oppfattelse at irsk toppserie er en "bakgårdsserie" i Europa som holder veldig lavt nivå i forhold til Irland som fotballnasjon (landslaget). Grunnen er at klubber i det britiske seriesystemet, fra Premier League og nedover, støvsuger irsk klubbfotball for omtrent alt av talent. Og det som blir igjen er ikke veldig imponerende. Når du har 200 kamper for en litt over middels god klubb i irsk klubbfotball og er 27 år, så er det i seg selv en bekreftelse på at vedkommende neppe er all verden. Da ville han trolig spilt i engelsk 2. divisjon eller noe sånt. En annen indikator på det dårlige nivået i irsk fotball er økonomien. De fleste er såkalt part-timers. Martyn skal være den eneste spilleren i Derry sin historie som lever av å spille fotball.

Jeg er fryktelig skeptisk for å si det mildt.

Engelsk 2.div er vel på nivå med Tippeligaen tenker jeg. Start i likhet med IFK Gøteborg, ble vel også slått ut av UEFA-cupen et Irsk lag.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340