Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 29 mar 07, 18:44
Endret: 29 mar 07, 18:46
Opprinnelig postet av djpete
 

Sterk påstand det. For all del, jeg håper det viser seg at du har rett, men at du kommer med en slik bedømning etter 1, 5 treningskamper, hvor Fofana tidvis har vært usynlig gir litt vel stor miskreditt til Brenne etter mitt syn. Brenne var en utrolig viktig spiller for oss, og vil bli savnet dersom ikke en erstatter hentes inn. At han nå har fått prøve seg i startelveren på landslagets em-kvalik forteller vel litt om potensialet hans.

Kanskje en litt dristig påstand, men den sjansen tar jeg. Det er ennå litt tidlig å si om Fofana har de samme matchvinneregenskapene som Brenne - og for all del, det er få norske spillere som tåler en sammenligning med Brenne på det punktet - men hva gjelder hurtighet både med og uten ball, ballteknikk, balanse, plasseringsevne og slike ferdigheter så har jeg et bestemt inntrykk av at Fofana ikke står tilbake for Brenne på noe av det.

Brenne er veldig god, og det er selvsagt synd at han forlot FFK. Jeg gledet meg stort over scoringen hans mot Tyrkia, selv om kampen endte litt trist. Men om det er synd for FFK, så tror jeg Brenne gjorde det rette for sin egen del, og at landslaget også har glede av at han utvikler seg videre. Det var noe uforløst over Brenne i FFK, kanskje er LSK klubben hvor det vil løsne for ham. Synd for oss i så fall, men bra for norsk fotball.

Om Fofana klarer å leve opp til de forhåpningene som knyttes til ham, er selvsagt usikkert, ikke minst fordi han er ung og må forventes å være litt ustabil. Men når jeg sier at Fofana har imponert meg i senk, så mener jeg det. Kouadio gjorde ikke det. Edu er vel den ene spilleren i Norge som har imponert meg tilsvarende som Fofana. Vanvittig hurtighet, teknikk, balanse ikke minst, spilleforståelse og avslutter-egenskaper. (Vanvittig til norske forhold å være, selvsagt.) Det er ingen tilfeldighet når spillere har egenskaper som dette. Det er ikke bare fysikken, men kanskje ennå mer en sterk, fokusert og kjølig psyke som preger både Edu og Fofana og gjør det naturlig å sammenligne dem. Det er som om de kombinerer egenskapene til Kvisvik, Brenne og Kim Holmen i én spiller. Jeg har bare sett Edu i én kamp også, og da scoret han ikke. (Heldigvis!) Men det var umulig å ikke legge merke til ham, umulig å ikke frykte det verste hver gang han hadde ballen. Heldigvis har vi funnet et motmiddel - en spiller av samme kaliber. Det tror jeg vi trenger skal vi overleve nok en sesong i en TL som begynner å bli ganske tøff etterhvert. Skal vi bryne oss på spillere med 55 landskamper for Argentina og som har Edu foran seg, så er jeg glad vi har Fofana og ikke Brenne, når det først skulle bli bare én av dem. Det hadde vært topp hatt begge. Men sånn er vel verden en gang ikke laget.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340