Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 mar 07, 05:10
Endret: 27 mar 07, 05:11

Joda, jeg sparer nok på champagnen. Det går an å se positivt på tingene uten å ta av. Men det er ikke min jobb å dempe forventningene, selv om jeg synes det er bra at Morgan og Grønnis gjør det.

Og det er riktig at Semb tok høyde for at ivorianerne kan løfte FFK oppover selv om han ikke ville spå at så skjer. Men jeg har hele tiden hatt tro på at Beko og Konan vil gjøre god nytte for seg i FFK, og det fortsetter jeg å tro til det motsatte er bevist. Nå har jeg sett dem i aksjon, og ingenting er motbevist ennå, for å si det slik.

Men det betyr ikke at jeg tror at to spillere skal gjøre hele forskjellen alene. Det jeg håper og tror er at litt afrikansk magi kan bidra til å gi resten av laget mer selvtillitt og optimisme. Det er lettere å jobbe og slite på midtbanen når man vet man har spillere på topp som evner å omsette slitet i scoringer. Jeg kunne se at det spredte seg en lettelse i hele laget da Beko scoret på sin overbevisende måte mot Hønefoss. Jeg tror også Toth er typen til å score i bøtter og spann om Beko og Konan fortsetter å spille ham opp til dans. Det er mye uforløset kvalitet i FFK slik jeg ser det, og jeg har en viss tro på at våre afrikanske spydspisser kan bidra til at hele laget løfter seg. Hvilket er det som må til om dette skal ende godt.

Bertelsen er tydeligvis forlengst en av de største spillere Norge noensinne har fostret, i følge den omtalen han har fått på dette forumet etter at han skadet seg. Men i den grad VG-børsen sier noe som helst, så var Bertelsen ikke blant de 120 beste spillerne i Norge i fjor. Jeg anser Bertelsen å være lovende, men den store karrieren har han fremdeles foran seg. Utover ekstrem fart og offensivt tæl så er det ett og annet unggutten ikke har utviklet ferdig ennå. Som f.eks de egenskapene Prytz har - evne til å lese spillet, plassere seg riktig, være sterk i taklinger etc.

Forøvrig vet jeg ikke hvor mye det sier om Bertelsen at han har blitt vurdert for en backplass på landslaget - konkurransen bak Riise er ikke akkurat skremmende god. Snarere skremmende dårlig.

Jeg deler troen på at Bertelsen er en coming man i norsk fotball, men pr. idag (skader tilside) er jeg langt roligere med å ha Prytz på plass i FFK.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340