Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 mar 07, 04:25
Endret: 27 mar 07, 04:28
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg er ikke enig i at FFK er svakere nå enn forrige sesong. Sembs eneste grunnlag for det er at Brenne er borte. Men skal man først legge vekt på, og sammenligne enkeltspillere, så er Fofana uten tvil en bedre fotballspiller enn Brenne. Semb velger å se helt bort fra Ivorianerne, men det er det vel ingen grunn til å gjøre?

Semb kan ikke bygge analysen sin på at to Afrikanske juniorer som få i det hele tatt har noe kjennskap til og som nettopp har kommet til Norge skal erstatte landslagsspiller Brenne umiddelbart. Men han poengterer at hvis en av disse Ivorianerene er en juvel kan det være nok til å gjøre anntagelsene hans til skamme.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Semb skryter veldig av Brennes teknikk, men jeg synes veldig ofte jeg har sett Brenne fomle med ballen i nesten-farlige situasjoner, senest i landskampen mot Bosnia. Fofanas ballbehandling går Brenne en høy gang, den som ikke har fått med seg det ennå kan bare glede seg. Fofana er minst like offensiv og måljagende i spillestilen, minst like rask, har bedre balanse, minst like godt blikk for spillet, og er mye kjøligere enn Brenne som ofte bærer preg av mer iver enn evne. Brenne er også såpass ustabil i form og prestasjoner at Fofana kan koste på seg en god del ungdommelig ustabilitet og fremdeles være like stabil som Brenne på det punktet. Brenne var en god avslutter, men han viste liten evne til å gjøre de andre på laget gode. Også der har Fofana overbevist meg i løpet av 50 minutter om at han er på et langt høyere nivå.

Fofana og Kouadio finner hverandre godt på banen, de kjenner hverandres potensial, og kan spille ball i hatt med samtlige norske TL-forsvar på en middels god dag. Det er vel lov å tro at de ikke kommer til å være ræva i hver eneste kamp, tross alt.

Håper du har rett men vi må ikke åpne Champagne flaskene på forhånd her!

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det unge lovende talentet Bertelsen mangler med all respekt en god del for å bli en stabilt god TL-spiller.

Bertelsen ble vel tatt ut i A-landslagstroppen i EM-kvalliken før han ble skadet så en god TL-spiller må han vel være?

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Alt i alt er det ikke vanskelig å se at FFK har en sterkere tropp i år enn i fjor, salg av Brenne inkludert. Grønhagens vekt på å bedre det defensive spillet bærer allerede klare preg av fremgang, og vil høyst sannsynlig bidra til at FFK tar poeng på bortbane også i år. Til forandring. Og da havner dette laget på øvre halvdel av tabellen. Tariks tips om en 5. plass virker mer sannsynlig enn Sembs gjetning om nedrykk. Og da har jeg ikke en gang nevnt at West er på vei tilbake i full trening.

Hvis de nye spillerne slår til i den grad vi alle håper er jeg enig med deg men det hjenstår å se!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340