Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 18 jan 07, 23:58
Endret: 19 jan 07, 00:00
Opprinnelig postet av Erikk

Men prblemet er jo at han har et poeng...

Trådstarter har et poeng mht hva mange mener. Ikke i forhold til hvordan ting faktisk ligger an. For det er det ingen som vet ennå. Hva gjelder kommende sesong befinner den seg fremdeles i fremtiden, og ingen vet sikkert om fremtiden. Hvem spådde RBKs "fiasko" i 2005?  Var det noe som tilsa bruddet på seiersrekka deres? Eller at Start skulle kjempe om serigull det året? Hvor mange klarte å spå riktig om hvilke to lag som skulle rykke ned i fjor, så sent som tre serierunder før slutt? Man vet aldri. Så trådstarters poeng strekker seg ikke lenger enn til å være en pessimistisk spekulasjon. selv om den deles av flere.

Selvsagt kan det være at FFK rykker ned neste år. Jeg tror det er minst like sannsynlig, om ikke mer, at FFK klarer målsettingen om 4. plass eller bedre. Etter mitt syn er det en helt riktig målsetting, selv om det ikke er sikkert at den blir nådd. Hadde man lagt lista på en 6. plass hadde jeg ikke vært riktig fornøyd med satsingen til klubben. Men jeg kan godt leve med om det ender på en 6. plass i år, det vil tross alt være fremgang det også. Øvre halvdel av tabellen. Skjønt en fjerdeplass ville smake mye bedre.  

* * *

Hva gjelder Morgan A så har jeg aldri snakket med ham. Jeg kjenner bare det bildet jeg har fått via mediene, i tillegg til omtale her inne. Nå er det er opp til hver enkelt hvordan man leser aviser. Det er ikke uvanlig at man tror det man vil tro, og finner man støtte for det i et spekulativt avisoppslag så støtter man seg på det. Man leser det som en bekreftelse på at man hadde rett.

Det er mitt inntrykk at Morgan A er dyktig i en bransje hvor gråsonen mellom rett og galt er svært bred, og hvor man ikke akkurat trekker kølapp og venter på tur hvis man skal oppnå noe. Men i stedet for å se det slik, beskriver norske medier i overdreven grad Morgan som om han var en skurk i en ryddig bransje. Det internasjonale spillermarkedet fungerer ikke så ryddig og gjennomregulert som vi nordmenn foretrekker, og da er det en del som tar ut misnøyen over det på Morgan personlig, som om det hele var hans feil. Mannen er bare dyktig han. Det er bransjen det er noe galt med.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340