Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 nov 06, 17:53
Opprinnelig postet av kjo

Ble også veldig forundra over dette. Mulig jeg husker klin feil, men jeg mener at det nettopp var for å bli en mer ressurssterk klubb, rent økonomisk, at det skulle satses på ny stadion på FMV, i stedet for å videreutvikle/flikke på den ganmle??? Ny statdion skulle gi oss betydelig mer sponsorinntekter, andre inntekter på anlegget, økte publikumsinntekter osv. Når de nå sier at vi er "like fattige" pga større driftsutgifter er dette sjokkerende lesning, og minner skremmende om tidligere løfter om framtidig satsing og muligheter som ikke blir innfridd.       

 



Det er vel ingen som har sagt at inntektene IKKE kan overstige kostnadene?  Man må legge sten for sten! Først sikre inntekter nok til å dekke driftsutgiftene - DERETTER kommer inntektene som gir fine tall på bunnlinja.

FFK er i ferd med å lære at de må krabbe før de kan gå eller springe.

For at FFK skal kunne utvikle seg økonomisk har klubben nå et flott stadion-anlegg under bygging. Dette bygget skal, så vidt jeg vet, inneholde forretningslokaler (som skal leies ut), konferanse- og møterom (for utleie) og alle de fasiliteter FFKs administrasjon behøver.

Selvsagt vil en ny stadion med optimaliserte forhold for sponsorer (storskjerm, sikkert en rekke flatskjermer og andre fasiliteter) gi mer penger i kassa - men det tar tid å bygge opp et større inntektsapparat.

Klarer klubben å gå fra et budsjett i år på 45+/- millioner til nærmere 80 (!) neste år, har vi tatt et gedigent steg i riktig retning.

Det er "en" ting som er sikkert: Rom ble ikke bygget på én dag - og det ble jaggu ikke FFK heller.

Det er kanskje på tide at vi smører oss litt med tålmodighet?  Jeg tror heller ikke vi vet alt som skjer når det gjelder klubbens budsjetter - spesielt ikke når vår eneste kilde er FB...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340