Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 jan 04, 19:42
Endret: 29 jan 04, 19:45
En stadion på FMV kan jo ikke være så virkelighestfjernt, da det er dette alternativet som ble valgt som "utfordrer" til Holmen-alternativet. Hadde dette alternativet vært virkelighetsfjernt så hadde vel dette neppe blitt satt opp mot Holmen. Da hadde de gått for Holmen med en gang.

Ser at Høili ikke ville inn i prosjektet på FMV fordi det virker som en veldig langsiktig investering. Men det er vel nettopp det et stadion er. På kort sikt vil kanskje Holmen være det beste alternativet, men ser man litt større på det så er det FMV som er det beste alternativet. Min mening selvsagt.

Ser man på Fredrikstad om 20 år, kan vi risikere at FMV står frem som en ny og moderne bydel, hvor det bor mange folk, har sett beregninger om at det om 40 til 50 år kanskje bor mellom 20-30 000 mennesker. Dette er cirka en 1/3 av det som bor i Fredrikstad nå. Men vi kan altså risikere at stadion ikke er en del av dette, men er "gjemt" bort på Holmen, hvor det ikke er noen fremtidig utvikling i det hele tatt etter det jeg vet. Bolighusene kommer sikkert fortsatt til å være der, og jeg kan i hvert fall ikke se for meg at gravlunden blir omgjort til kjøpesenter eller lignende med det første heller. Satt litt på spissen naturligvis, men jeg tror jeg fikk frem poenget mitt...

Høili ser litt kortsiktig på det, og kanskje en anelse for fornuftig. Eggen har en offfensiv tanke bak det meste og ser vel litt mer langsiktig på det. Jeg mener i hvert fall at man skal bygge en stadion der det gjør byen best, og ikke hva som gjør stadion best. Hvis dere skjønner...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340