Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 okt 06, 12:58
Endret: 24 okt 06, 12:59
Jeg leste i FB at Eggen mener FFK må være mer kyniske på bortebane før kampen mot Lyn. Er det hakk i plata? Jeg synes han sier det ganske ofte foran bortekamper... det har ikke hjulpet veldig.

Etter min mening er FFK best når de er offensive, både mentalt og ute på banen. Dette er også en kamp som faktisk bør vinnes, så jeg håper ikke kynisk i Eggens vokabular er synonymt med defensivt. Dagens mannskap er rett og slett ikke skrudd sammen på en måte som gjør at defensivt og kynisk spill er den beste veien til poeng. Og som vi har sett i mange kamper denne sesongen; FFK sliter veldig med å forsvare en ledelse. Hvorfor? Fordi spillerne blir defensive i tankegangen. Når vi derimot kommer under med 0-1, blir spillerne offensive i tankegangen og det er da de spiller best fotball. Mot Lyn bør man ha denne innstillingen fra første spark på ballen, også får spillerne forsøke å skape en illusjon om at de spiller på hjemmebane. Her kan publikum også være med å bidra.

Jeg tror ikke nøkkelen til suksess mot Lyn nødvendigvis er kynisk spill. Det har Eggen forsøkt mange ganger før, uten å lykkes nevneverdig. Når det har lyktes, har det vært mer på grunn av flaks (Rosenborg borte i fjor f.eks.)

Men hvis Eggen sikter til å det å ikke drible som bakerste mann, ikke spille med høy risiko i forsvarsspillet og heller lage noen frispark på Lyn sin halvdel for å hindre overganger i mot når vi mister ballen.... hvis han mener det er på de områdene vi må blir mer kyniske, så er jeg helt på linje med han.

Men som sagt; jeg håper FFK er offensivt innstilt i hodet mot Lyn på Ullevaal. De må tenke at dette er en kamp som må vinnes, og det gjør man ved å spille offensiv fotball.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f