Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 24 okt 06, 09:34
Endret: 24 okt 06, 09:35

FFK1903,

Om Eggen konsekvent skal si at laget er godt nok før sesongen kan diskuteres, men han skal ikke skape tvil ovenfor egen spillerstall.  Treneren skal jo være motivator.  Drillos suksess som landslagstrener kom av veldig god organisering og en annen viktig faktor: Han fikk dem til å tro at de kunne slå England, Nederland osv.  Spiller for spiller så var ikke Norge gode nok, men Drillo fikk dem til å prestere allikevel.

 

Jeg ser ikke på Eggen som noen genial trener, men som en god trener.  Og han har førsteklasses tilgang til innspill fra Norges desidert beste trener gjennom tidene, sin egen far.  Jeg tror Eggen var klar over status for troppen før sesongen, jeg tror også han ville forsterke, men FFK`s administrasjon var jo da litt i krise, økonomien var vel heller ikke så god som vi fikk inntrykk av.  Og faktum er at FFK ikke er langt unna det oppsatte målet.  Cupfinalen er nådd, med en seier til og andre resultater vår vei så er midten av tabellen innen rekkevidde.  Jeg tror kontinuitet på trenersiden er viktig, og jeg tror rammebetingelsene rundt FFK kanskje først nå er på plass til å skulle kunne ta et steg vekk fra bunnstriden.

 

Jeg er heller ikke fornøyd med FFK spillerinnkjøp de siste årene idet det har virket noe uprofft, men så vet vi vel også at administrasjonen ikke har vært helt oppe å gå.  Men FFK får kritikk hvis de spiller med for åpne kort og kritikk når vi ikke hører noe før en spiller har signert.  Dessuten vet ikke vi hva som egentlig har foregått av aktiviteter mht forsterkninger. 

 

Så mht tidspunkt for kritikk:  Det er ihvertfall ikke nå.  Den kritikken som kommer her når i utgangspunktet hverken Eggen eller spillerne.  Men vi har 2 aviser som plukker herfra.   Og saken er at Eggen de siste ukene er blitt gjentatte ganger konfrontert med utsagn om at folk vil ha han vekk.  Og jeg kan bare ikke forstå at det hever lagets prestasjoner. En avgørelse om trenerskifte må komme rett etter sesongslutt og man må ha en ny klar. 

 

Hvis du absolutt vil ha trenerskifte så vent med å så tvil rundt Eggen til etter sesongslutt.  Ikke midt i sesongen, ikke mot slutten.  Jeg synes Vikingsyret og spillerne var feige mht Prahl.  Prahl er en merritert trener.  Nå har Viking fått en ny merritert trener, men det er fortsatt spillerne som svikter.  Tromsø har heller ikke blitt markant bedre siden trenerskiftet, mens det snudde for Start.  Men hos Start så det ut til å ha vært konflikter mellom trener og spillere.  Man vinner og taper som et lag.  Vinner vi cupfinalen så skal spillerne og Eggen ha æren.  Da har vi en tittel, den første på 22 år!  Den skal tilskrives spillerne, Eggen, Administrasjonen og Supporterne.

 

Men jeg mener heller ikke at du fremfører smakløs kritikk.  Det er de som bruker ord som "få han vekk", "spark Eggen" ol. som er smakløse og da uavhengig av hva Eggen faktisk har gjort for FFK.  Du begrunner alltid dine meninger godt, selv om jeg nå er uenig i noe.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340