Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 19 okt 06, 11:35
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Det gjelder nok ikke "Fredrikstad-folk" spesielt, men supportere generelt. Alle klubber har medgangssupportere. Tror ikke supportere fra Fredrikstad er no verre en andre steder og klubber.


Nei... og det er jo i rettferdighetens navn ikke så rart at det er en del "medgangssupportere", da!

En del folk lever og ånder naturligvis for fotball generelt og for sitt lag spesielt, og støtte opp om laget i gode og onde dager. Ære være dem for det! For de fleste er fotball en "underholdningskanal", og det er en selvfølge at det er mer underholdende med seier enn med tap. Det er ikke akkurat billig å gå på kamp på Fredrikstad Stadion (og Fredrikstad har vel heller ikke Tippeligaens billigste billetter), og vi har alle vært på kamper hvor vi stort sett har konkludert med at det var fullstendig bortkasta penger. Etter skuffelse på skuffelse, synes jeg ikke det er spesielt merkelig at mange ikke gidder å gå, hvis de ser for seg å nok en gang kaste bort rundt 250 spenn og 2-3 timer på å se FFK rykke stadig nærmere 1. divisjon.

(Joda, det er mye større sjanse for å bli "underholdt" på hjemmekamp enn på bortekamp, ikke minst i år. Men allikevel...)

Det er litt det samme som med musikk, for de av oss som er opptatt av sånt. :-) Jeg kjøper alt som kommer av Beatles- eller Beatles-relaterte utgivelser, enten det er crap eller ikke, og uansett om jeg har alle låtene på 5-6 samleskiver fra før eller ikke. Men når Motörhead flytter til LA og lager dårlig LA-metal i ti år, eller Elton John lager kokain-muzak i tredve, så gidder jeg ikke å henge med sjøl om jeg syns de gamle skivene fortsatt er dritfete. Når de endelig begynner å lage god musikk igjen, så hopper jeg gladelig med på medgangsbølgen. Men er den neste skiva crap igjen, så nøler jeg ikke med å hoppe av nok en gang, snarere enn å kaste bort tid og penger på frustrasjon og ergrelser.

Dere ser parallellen?

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340