Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 okt 06, 19:46
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Registrerte meg for å svare deg? Haha... Da har du nok enda høyere tanker om deg selv, enn det du mener enkelte her har om FFK.

1. Hva har vel det med saken å gjøre? Nei, TV kampene velges ut fire ganger per sesong, med syv runder i hver omgang. Disse skjemaene publiseres på FXT sånn:

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/article633588.ece

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article446501.ece

Hvordan TV2 skal vite det? Du, hvis du ikke ser forskjell på spillestilen til Ham Kam og til Stabæk denne sesongen foreslår jeg at du heller bør se lottotrekninga enn fotball. Det er ikke sånn at det er helt tilfeldig hvilke kamper som har masse sjanser og dramatikk, og de som ikke har det, det har faktisk litt å si hvilke lag som spiller.

 

2. Du skjønte ikke poenget mitt nei. La meg si det sånn, hva var det som gjorde at produktet var så uendelig mye bedre det første året da? Jo tilskuertallene da var høye og seertallene på TV Norge var også gode. Bortesupportere? Hvorfor akkurat bortesupportere? Snakker jo selvfølgelig om supportere generelt. Du sier at det eneste som har noe å si for interessen for kamper er sportslig gode lag, ikke lag med gode supportere. Hvorfor tror du Stabæk nesten aldri vises på TV, mens LSK vises omtrent hver runde? Den sportslige forskjellen er faktisk ikke så stor....

 

3. Bare så det er sagt, jeg har aldri ment at TV2s dekning har noe med Kvisvik-saken å gjøre. Selvfølgelig har den ikke det. Men, i forhold til interessen for Fredrikstad synes jeg dekninga kunne vært bedre, langt bedre.



Det første var selvsagt en spøk, men jeg registrer likevel at du har to innlegg her inne, og begge er svar til meg...

1. Greit nok at vi i ettertid kan si at Stabæk kanskje har spilt bedre fotball igjennom hele året totalt sett enn Hamkam, men TV2 må likevel sette opp disse kampene på forhånd. Jeg trodde dette ble gjort to ganger hvert år, men kan selvsagt ta feil, den ene linken du kom med var vel fra i fjor, ettersom NRK var med der også. Det står det jo også at FFK ikke blir sendt i det hele tatt, selv om NRK også hadde sin del av pakken. " Lista viser at det er fem lag som ikke vises på NRK eller TV 2 i det hele tatt. De fem lagene er Ham-Kam, Bodø/Glimt, Fredrikstad, Odd Grenland og Viking. Det er jo dette som er poenget mitt, det er ikke TV2 sin feil om vi ikke vises ofte, det er vår egen skyld! TV2 velger selvsagt ut de kampene de tror de kommer til å få flest seere av, de fem lagene trekker tydeligvis ikke så mange seere da.

2. Årsaken til at Royal League var en halvveis suksess det første året, var at det var nettopp det, det første året, altså noe nytt og kanskje spennende. Når forventningene ikke stod til det som ble prestert ble selvsagt også flere lukne til å følge den andre sesongen med Royal Leauge. I følge deg så skulle jo TV-seerne fortsatt å sett på Royal Leauge ettersom det jo var folk på kampene i fjor. Interessen blant publikum og TV-seerne kom samtidig, ikke på grunn av den ene eller den andre. Det var noen som mente at siden vi var de beste supporterne i landet at vi burde få flere kamper, av den grunn tolket jeg dithen at vi var flinke til å dra på bortekamper etc, for når det gjelder antall så er vi ikke akkurat best, eller hva? Du trekker frem at LSK trekker flere folk enn Stabæk, ergo har de blitt vist flere ganger, selv om de sportslig sett er like gode. Vel, det er vel ganske enkelt fordi LSK klinger bedre hos den nøytrale seer! Det er det som teller, man kan selvsagt se en viss kobling. RBK trekker utrolig mye folk, men så er de også et lag alle har en mening om omtrent hos den nøytrale seer, og derfor blir vist ofte. Og hvis man skal legge til grunn antall tilskuere på stadion for å bestemme TV-kamper, så burde vel Viking vært vist ganske så ofte, siden de trekker ganske så mange folk? Eller? Du som har oversikten over alle TV-kamper tydeligvis, har Viking blitt vist så mye i forhold til FFK denne sesongen? Tror du ikke at om de hadde spilt litt flottere fotball på banen, at de da hadde fått flere TV-kamper?

3. Du skrive i forhold til interessen for Fredrikstad så er det for liten dekning. Interesse i fra hvem? Deg? Eller er det slik at du tror at alle rundt om i Norges land syns det er altfor lite om FFK på TV? Det er flere som har kommentert ulike steder at cupfinalen i år blir det kjedeligste på lenge, det fortelle kanskje litt om hvor interessante vi er? Vi må ikke tro at vi er så utrolig interessante for alle andre rundt om i Norge, selv om det sikkert finnes de som har et spesielt forhold til FFK historisk sett. Men det begynner å bli en del år siden, og man skal være rimelig opp i årene for å huske noe av det.

Enda godt at du skjønner at Kvisvik-saken ikke har noe med dette å gjøre, men det var i bunn og grunn det som startet hele tråden, og det som har blitt diskutert her. Du har nå beveget deg over på et mye mer generelt grunnlag, og da har egentlig tråden også blitt vannet ut.

Det denne tråden handlet om var at FFK fikk for lite oppmerksomhet etter sine seire i Tippeligaen, og at mange her inne hadde på følelsen av at dette hadde noe med Kvisvik-saken å gjøre. Det vi diskuterer nå handler om hvilke lag som er interessante og hvorfor på et mye mer generelt grunnlag, da har tråden i mine øyne sporet av.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340