Vil vurdere salg av Stadion navnet for 3. millioner
---------------------------
Mine tanker til Enerly!
FFK supporter midlertidig bosatt på sørlandet
Kan like gjerne bytte ut klubbnavnet når vi først er i gang. Hva med å kalle oss for Terje Høili FK eller Europris FK??
Får sikkert noen milioner ekstra for det !
Neste kamp Terje Høili Fk spiller hjemme på Candy king stadion!
Dette blir som å selge sjela til klubben, kan til nød strekke meg til at sponsorer kjøper navnet til de forskjellige tribunedelene. Men det å selge stadionavnet?? Grøsser bare ved tanken.La sunmøringene ha danskefergå navnet sitt for seg selv, men la oss med ekte fotballkultur og sjel beholde stadion navnet vårt! Og det er Fredrikstad stadion!
For evig og alltid!
Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!
Opprinnelig postet av Ixnay^
: "jeg skal på europris stadion og se guttane spelle"
Kult
Neida, Fredrikstad stadion bør det absolutt bli..
Opprinnelig postet av Ixnay^
Jeg håper virkelig de ikke går så langt at de selger stadion navnet! Jeg krymper meg vær gang jeg hører "color line stadion" og jeg er ikke fra ålesund eller har noen som helst tilknytning til laget der engang.. Tenk hvordan det blir da: "jeg skal på europris stadion og se guttane spelle" nei fytte =#¤?"(%
Jeg tror at de fleste i dag sier at de skal på stadion, og ikke at de skal på fredrikstad stadion. Slik vil det nok være uansett hva den heter. Det finnes jo flere stadioner som har navn som ikke er knyttet til byen eller laget (Lerkendal, Alfheim, Briskeby, Melløs). Mener man at disse stadionene ikke har sjel pga dette?
Det er forøvrig ikke så uvanlig at nye stadioner ute i Europa har sponsornavn.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Helt uenig! Navnet på stadion betyr da ingen ting for folk her i byen. De vil omtale det som stadion uansett. Grunnen til at næringslivet sponser TL lag er at de vil få frem logo/firmanavn til fotballpublikumet, både på stadion og foran TV`en. Om noen er villig til å bla opp ekstra for å sette navn på den nye stadion på værste så bør FFK publikumet ta det som et kompliment. Å kalle et splitter nytt stadion for "sjela" til klubben er vel å ta i.
Til å ha et brukernavn som kanogvetalt må jeg si du har null peiling på verken tradisjon, hva som identifiserer en klubb og sjel i mine øyne! Du sier at folk vil uttale det stadion uansett. Vel... Da er det vel rimelig greit for deg at vi bytter ut hele klubbnavnet for en pen slump og? Hvorfor ikke, folk i byen kommer sikkert til å kalle laget for guttane eller fortsette med FFK. Hurra, enda mer penger!
Det er skremmende hvor man her inne som har dollarlinser på øynene og kun tenker profitt. Et sted må grensen gå, den går frem til stadionnavnet. Hit men ikke lenger!
Tradisjonen fra den gamle stadion blir flyttet over til den nye, når den får samme navn som den gamle. Folk snakker ennå om den fine fotballen på Fredrikstad Stadion, la oss fortsette å kunne si det i lang tid fremover. Stadion til en klubb er noe andre identifiserer klubben med, den er en stor del av den. Stadionnavnet skal assosieres med klubben, ikke med hvem som har mest penger.
Jeg tror at de fleste i dag sier at de skal på stadion, og ikke at de skal på fredrikstad stadion. Slik vil det nok være uansett hva den heter. Det finnes jo flere stadioner som har navn som ikke er knyttet til byen eller laget (Lerkendal, Alfheim, Briskeby, Melløs). Mener man at disse stadionene ikke har sjel pga dette?
Det er forøvrig ikke så uvanlig at nye stadioner ute i Europa har sponsornavn.
Ser du virkelig ikke forskjell på et lag med navn som Lerkendal, Alfheim etc og det å få et sponset navn som Fujifilm Stadion som et lag i Nederland spiller på? Syns du ikke det klinger litt merkelig når et av de største britiske lagene noen sinne spiller på Emirates Stadium til neste år?
Og hva om Color Line virkelig hadde gått hele veien og fått stadionnavnet til både Start, Sandefjord og Aalesund. Du ville ikke syntes det var iditotisk med tre lag som alle spilte på Color Line stadion på hver sin kant av landet?
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
Opprinnelig postet av FFK1903
Det er skremmende hvor man her inne som har dollarlinser på øynene og kun tenker profitt. Et sted må grensen gå, den går frem til stadionnavnet. .
Bare så det er klart. Jeg får ikke et øre av disse sponsorpengene.
Det er skremmende hvor man her inne som har dollarlinser på øynene og kun tenker profitt. Et sted må grensen gå, den går frem til stadionnavnet. .
Bare så det er klart. Jeg får ikke et øre av disse sponsorpengene.
Var det det eneste motsvaret du klarte å komme med? Av de punktene jeg nevner i tråden, så trekker du frem den ene du sikkert likevel skjønte hva jeg mente? Pengene går selvsagt til klubben, og det virker på enkelte her inne at det er det samme hvordan det skjer, bare pengene kommer inn til klubben.
Nå er forresten både Briskeby og Lerkendal bydeler i henholdvis Hamar og Lerkendal, altså geografisk tilknyttet akkurat som Fredrikstad stadion.
Kampbillett 120 kroner
Poenget mitt er at om småbylaget FFK skal kunne henge med de store norske klubbene så må de også henge med budsjettmessig. Og da bør man, inntil en hvis grense, selge det man har å selge. Spørsmålet er bare hvor den grensen går.
Så hvis stadion blir hetende "Værste Stadion" så er det ok.
Poenget mitt er at om småbylaget FFK skal kunne henge med de store norske klubbene så må de også henge med budsjettmessig. Og da bør man, inntil en hvis grense, selge det man har å selge. Spørsmålet er bare hvor den grensen går.
Værste er bedre enn sponsornavn, men ikke ok.
Hvor mye bedre kan en klubb bli med tre millioner i året?
Jeg vet hvor min grense går den går inntil stadionnavnet. Hvor din grense går kommer vel helt an på din griskhet etter penger vil jeg tro. Jeg vil gjerne ha suksess til klubben, men ikke for enhver pris, ei heller da det finnes gode alternativer. Vi har da greid oss uten disse tre millionene til nå, og vi ser tydelige tegn på at vi sakte men sikkert blir et lag å regne med.
Kampbillett 120 kroner
Hvor mye bedre kan en klubb bli med tre millioner i året?
3 mill pr. år vil f.eks. dekke lønna til 2 stk etablerte toppspillere.
Det sier vel sitt....
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Opprinnelig postet av BøgeJon
3 mill pr. år vil f.eks. dekke lønna til 2 stk etablerte toppspillere.
Det sier vel sitt....
Å selge stadion navnet vil vel utgjøre inntekten fra ca 1923 ståplasser. Det er til sammenligning 30% av publikummsoppslutningen til serieåpningen for Odd.
Slik sett er det vel gode penger å ha i bunn... man bør isåfall ikke avfeie det.
Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 21 apr 06, 15:44
Endret: 21 apr 06, 15:49
Greit at ikke alt kan selges for penger, men når det gjelder å trygge FFK`s økonomi, så mener jeg at det meste er til salgs, for min del kan hver av benkene bli kaldt opp etter små sponsorer også. Penger inn = Bedre spillere inn= Bedre Plassering= mere publikum= mer penger inn= GULL!!! Vinn vinn situasjon, som jeg håper FFK klarer å få tak i!
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Og hvorfor sammenligne med NHL i USA? Er det et land jeg overhodet ikke vil sammenlignes med så er det vel det landet. Der snart ALT kjøpes for penger.
Slike kontrakter er også bindene over flere år. Ser nå at Start har gjort avtale med sine investorer om at IK Start ikke kan kjøpe ut investorene før i 2020, mens avtalen går helt til 2050. Hvor sunt er dette?
En fotballklubb skal ikke være noe vanlig aksjeselskap, noe utstillingsvindu for bedrifter på lik linje med reklame på tv. Det er noe helt annet!
Kampbillett 120 kroner
Hallo! "Værste" er et sponsornavn samtidig som det er et navn som er knyttet til beliggenheten. Greit at dette er flisespikkeri, men du sier at navn som Lerkendal er ok selv om det ikke reflekterer navnet på byen eller klubben siden det er et stedsnavn i Trondheim. Værste er ,om ikke offisielt, så hvertfall på folkemunne et stedsnavn i Fredrikstad. Sånn sett er det ikke feil, i følge ressonementet ditt, å kalle stadion for Værste stadion, selv om det er et sponsornavn.
Som sagt, det beste hadde vært om stadion het Fredrikstad stadion. Værste er ikke noe stedsnavn, men helt riktig et sted på folkemunne, og i så måte bedre enn et sponsornavn. Hvorfor jeg ikke vil ha Værste Stadion? Fordi vi allerede har et godt og kjent navn i Fredrikstad stadion, hvorfor bytte på det? Hadde det blitt kalt Værste Stadion fra begynnelsen av, så hadde det vært helt greit. Men nå har vi allerede innarbeidet navnet Fredrikstad stadion.
Og hvorfor skal du plukke ut én eneste ting ut fra innleggene mine hver gang (sannsynligvis det eneste du kan svare noenlunde på), hvorfor ikke svare på alt jeg skriver? Det tyder jo på at du går tommere og tommere for motargumenter og klamrer deg til noen få holdepunkter for å holde liv i debatten.
Har du funnet ut hvor grensen går for deg? Er det greit at hvis noen slenger 5-10 millioner på bordet i året, så får de klubbnavnet også?
Kampbillett 120 kroner
Opprinnelig postet av Patrioten
Her kan man sende inn navnforslag http://www.demokraten.no/lokalsport/article2053550.ece
"Bare fantasien setter grenser" - Ikke for min del i hvert fall...
Sender dem heller et tips om hvordan de skal bruke, eller rettere sagt ikke bruke apostrof
Kampbillett 120 kroner
fredrikstadpatriot
Lagt til: 22 apr 06, 10:11
Endret: 22 apr 06, 10:12
Så du ser bare sunnhetstegn på det som skjer i England? Der det ene laget etter det andre gjør hva de kan for å ta igjen uoppnåelige Chelsea. Jeg spør igjen, hvis pengene er viktigst i fotballen, da er det vel likegyldig for deg om det lokale laget heter Fredrikstad eller får et sponsornavn også da?
Og hvorfor sammenligne med NHL i USA? Er det et land jeg overhodet ikke vil sammenlignes med så er det vel det landet. Der snart ALT kjøpes for penger.
Jeg ser ikke på det som et sunnhets tegn det som skjer i England, men hvorfor er et så ille?? Jeg mener, hvor viktig er ikke penger i dagens fotball?? En fotball klubb trenger penger for å overleve enten du liker det eller ikke FFK 1903, vi kommer lissom ikke unna der! Vi små ola nordmenn må snart få dratt nisselua opp fra øya å begynne å se igjenn! Ting er ikke som det var på 50 og 60 tallet, ei heller som det var i begynelsen av 90 tallet, tidene forandrer seg! Penger i en fotball klubb er som blod i en meneske kropp, ville ikke du solgt det meste for å få blod i kroppen f.eks? Akkurat som FFK, vil selge ganske mye av seg selv for å overleve! Du må gjerne kalle meg pengegrisk, men jeg ser at i Norge og i Europa generelt at Fotball er industri, industri er penger! Hadde for eksempel et lag som Arsenal hatt råd til å bygge seg en stadion uten at den ble sponsa? Har FFK råd til å la være å få sponset stadion?
Du er god til å kverulere du, jeg har aldri nevnt at Fredrikstad Fotball Klubb burde byttet navn, det blir bare for dumt å komme med, dette er en diskusjon ang sponsing av stadion!
Ja, hvorfor drar jeg inn NHL i USA??? Hmmm kan det være fordi at det er sponsor navn på arenaer der?? Vi må bare innse det FFK 1903, At de i USA har ihvertfall skjønt viktigheten av penger innen idrett!
Om FFK skulle få solg stadion navnet, hva gjør du da?? Slutter å heie på klubben? "nei, stadion er stadion og ikke noe annet, jeg går over til sparta"
Når det gjelder hvordan start har ordnet seg så er det sikkert bra for dem, om FFK velger å ingå sponsor avtaler over 14-44 år så vet de sikkert hva de gjør!
Jørn Moum
fredrikstadpatriot
Lagt til: 22 apr 06, 10:13
Endret: 22 apr 06, 10:17
jeg har trykke litt mye nå... kan noen slette dette innlegget???
PFH Takk
Jørn Moum
Det må tyde på krise og manglende profesjonalitet i fht til sponsormarkedet.
Kort og godt LATTERLIG.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914