Husk meg
Brukernavn
Passord

Spille(r)galskap og investeringslyst

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 jul 07, 11:50

Opprinnelig postet av Costanza

Vi er åpne for alle innspill -- så lenge det er saklig og velargumentert.

Jeg tror ingen vil kritisere saklighet og god argumentasjon. Men utsagn som dette har jeg problemer med å akseptere som saklige:

1. "og vi vet jo hva investorene har gjort for SK Brann? De kjøper og selger spillere etter eget godbefinnende"

Dette hadde vært interessant å fått dokumentert. Er det sant eller er det en "følelse" av at "slik er det bare"?

2. "for det betyr vel direkte at FFK må selge dersom Onkel Terje med venner sier det. "

Betyr det virkelig det? Vet artikkelforfatteren noe om avtalen som er inngått som ingen andre har kunnskap om? Har Investorpoolen makt nok til å si til FFK: "Nå skal vi ha penger. Dere må selge Tarik, Raio og Rami". Det tviler jeg sterkt på. Valg om salg av spillere skal nok tas det sportslige utvalget - og der er selvsagt investorpoolen representert.

3. "jeg tørr påstå at Bertelsen ikke hadde blitt solgt dersom pengene FFK og Spillerinvest tjener var ment til å dekke opp en utgift."

Dette utsagnet virker på meg helt, fullstendig, å være skrevet i sinne og frustrasjon mer enn basert på saklighet og fakta - hvor mange er det som tror at Bertelsen ble solgt mot sin vilje? Jeg tror ikke det er så mange...........

4. "I mange avtaler forhandlet frem i næringslivet ligger det som regel underavtaler hvor den ene parten blir ”skyldig” en tjeneste eller to.(Dette er som regel meget synlig i fotballverdenen der man som regel betaler ett beløp nå og resterende etter x antall spilte kamper etc). "

Gjør det virkelig det? Eksemplet er jo latterlig. Dette er da ingen "underavtale" hvor noen blir skyldig en "tjeneste eller to", men en helt ordinær del av en overgangsavtale. Det artikkelforfatteren skriver om, med "en tjeneste eller to" er mer å oppfatte som en form for uredelighet og kanskje også ulovlighet (smøring, det å "ha" noe til gode, osv).

5."Når det gjelder avtalen mellom FFK og Spillerinvest vil det forbause meg meget om det ikke lå en klausul vedrørende salg av spillere pr år."

Jeg synes dette utsagnet er så drøyt at artikkelforfatteren her viser at han egentlig har lite til overs for de som står bak investorpoolen... Her er det lite eller ingenting som virker å være tuftet på sannhet, og "saklig og velargumentert" er ikke ord som treffer særlig godt...

Det er ikke mange setninger som skal til for å få en artikkel som egentlig er viktig og nødvendig (diskusjon om eierskap, økonomi, bestemmelsesrett) til å bikke over i rent oppgulp og vissvass.

Jeg ville håpet at redaktøren på FFKsupporter.net kunne bidratt med litt redigering (eller i det minste gitt en tilbakemelding til forfatteren om at han burde skrive om noe). En artikkel med et godt utgangspunkt endte desverre i usmaklig gulp.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 28 jul 07, 16:47
Jeg klarer virkelig ikke å se hva som er problemet. Alt forfatteren egentlig gjør er å stille spørsmålstegn ved at noen andre enn klubben eier halve spillerstallen, og om dette er noe vi bør være urolige for. Greit, de færreste, om noen, her inne vet hva som står i avtalen mellom Spillerinvest og klubben, men det må da være lov å være kritisk til konseptet allikevel.
Personlig har jeg veldig lite med det redaksjonelle på siden å gjøre, men jeg synes siden trenger enkelte kritiske saker nå og da

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 jul 07, 16:54
Opprinnelig postet av morten
Jeg klarer virkelig ikke å se hva som er problemet. Alt forfatteren egentlig gjør er å stille spørsmålstegn ved at noen andre enn klubben eier halve spillerstallen, og om dette er noe vi bør være urolige for. Greit, de færreste, om noen, her inne vet hva som står i avtalen mellom Spillerinvest og klubben, men det må da være lov å være kritisk til konseptet allikevel.
Personlig har jeg veldig lite med det redaksjonelle på siden å gjøre, men jeg synes siden trenger enkelte kritiske saker nå og da


Hvorfor ?? Fordi det er kun synsing det han kommer med. Hadde det enda vært hold i det han skriver så hadde det enda vært no. Men slik han har bretta tankene sine ut så har dette heller blitt miserabelt.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 jul 07, 18:40
Endret: 28 jul 07, 19:09

Opprinnelig postet av morten
Jeg klarer virkelig ikke å se hva som er problemet. Alt forfatteren egentlig gjør er å stille spørsmålstegn ved at noen andre enn klubben eier halve spillerstallen, og om dette er noe vi bør være urolige for. Greit, de færreste, om noen, her inne vet hva som står i avtalen mellom Spillerinvest og klubben, men det må da være lov å være kritisk til konseptet allikevel.
Personlig har jeg veldig lite med det redaksjonelle på siden å gjøre, men jeg synes siden trenger enkelte kritiske saker nå og da

Litt av problemet, som jeg skrev tidligere, er at forfatteren nettopp IKKE stiller spørsmålstegn ved en del ting - han fastslår jo en del ting som faktum. I tillegg bruker han uttrykk som "Onkel Terje med venner", på en måte som ikke kan oppfattes som noe annet enn negativt.  Det blir blanding av spekulasjon, faktum og bruk av uttrykk som nevnt ovenfor, slik at brorparten av artiklen vinkles negativt mot spillerinvesteringspoolen og enkeltpersoner som Høili.

Jeg har til nå sett på de redaksjonelle innleggene her inne som ekstremt gode - men synes altså at denne artikkelen definitivt burde gått en runde eller to før den slapp igjennom.

Jeg tror ikke mange her inne er helt ukritiske til, eller fornøyde med, at det er eksterne eiere av 50% av eksisterende spillere og at klubben ikke eier de nye spillerne i det hele tatt.

Det er også selvsagt lov å spekulere i hva en avtale inneholder, men det bør gjøres på en litt mer gjennomtenkt måte enn det artikkelforfatteren gjør. Det er dessuten spekulert i avtalens innhold her inne mange, mange ganger tidligere. 

Det blir for "russeavis" eller "studentavis" for meg.  

Edit: Her er forøvrig  noen utsagn fra FB, direkte relatert til det vi diskuterer her (jeg har merket med kursiv selv):

"Børresen sier også at det ved kjøp og salg er viktigst hva det sportslige apparatet mener - til tross for at man eier "halve" spilleren hver.
– Hvis treneren og trenerapparatet mener en spiller bør gå så føyer vi oss som regel. Vi blir fort enige og har et utmerket forhold, forsikrer Børresen."

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340