Husk meg
Brukernavn
Passord

Skal det være slik?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 27 jul 07, 11:57
Endret: 14 aug 07, 21:20

Jeg føler en slags overraskelse over hvordan dette forumet fungerer. Med min relativt ferske fotballinteresse som bakgrunn, og siden jeg ikke kjente til så mye rundt de gamle historiene rundt FFK, ønsket å vite litt mer om rykter og status, og generelt ville lese meg litt opp om laget, fant jeg dette forumet som en liten gullgruve. Det står mye her inne som bare personer med nærhet til klubben får tak i. Sånt er spennende.

Likevel - det har ikke tatt lang tid før jeg har gått lei. Infoen jeg søker, og sikkert mange med meg, er gjemt bort i tråder hvor det meste er side opp og side ned med personangrep. En persons oppfatning av hva som er det beste for laget, eller for lagets supportere, skulle ikke behøve å sables ned med kommentarer om vedkommendes intelligens eller andre karakteristika. Uenighet burde gitt grobunn til meningsutveksling, men alltid rom for at man er nettopp det; uenige.

Det ligger ingen trussel i det jeg skriver her, bare et ønske. Jeg kan jo bare la være å lese forumet.

 

Mod: Flyttet til kategorien om selve nettsiden, all den tid det er forumet som diskuteres og ikke Plankehaugen

Mod: Da stenger vi denne tråden ettersom den har utviklet seg til å bli akkurat det EFF.EFF.KÅ klagde på

---------------------------

Tur/retur Oslo annenhver helg - gleder meg!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 jul 07, 14:33
Sånn vil det alltids være på et forum. Spesielt når det gjelder ting som int. folk veldig. Fotball er kanskje noe av det mest engasjerende sammen med politikk. Her kommer Moderatorens oppgave inn, moderatoren skal stoppe disse tilfelende nesten før de oppstår, og hele tiden holde en avstand til saken.
Men det er ikke alltid lett å være moderator når man kanskje har meninger som motsier eller er enige med en av de hardbarka debatantene. Jeg er selv en moderator på et større fora, og der MÅ jeg være mye hardere enn det er på dette forumet. Grunn til dette er at regler allerede er satt for min oppførsel.
Men oppe i alt dette har vi jo også brukerne, og deres rettigheter. Man har noe som heter nettikette, eller nettvett om du vil. Den kan minne veldig om kardemommeloven. Jeg syns mye bør taes på sjønn, og la noe gå... Men ser veldig ofte at ting sklir altfor lett ut her! Personangrep åpent på en konf er en uting, uansett hvor man ser det! Dette er dog noe jeg syns de kan bli enda strengere på her inne... Nå vet jeg ikke hva slags straffeutmålinger de kan gi annet enn å gi brukernavnet permanent utestengelse, men vi har alle en oppgave, som er å gjøre forumet bra for alle...

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jul 07, 17:24
Endret: 27 jul 07, 17:25

Helt enig. Enkelte her slenger med leppa (tastaturet) med en gang noen skriver noe den personen ikke er enig i eller skriver litt feil eller poster i feil forum . Syns faktisk det har blitt mer og mer av det i det siste...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Headhunter

Knøttespiller

Ble medlem: 24 jul 07
Innlegg: 26

Lagt til: 27 jul 07, 17:25
Må si meg enig med Endre her.... så engasjerende som fotballen har blitt nå så må man tåle at folk har sterke meninger og det må gå ann å ha lette former for krangling på et forum som dette. Men grensen går når man begynner å rakke ned på andre brukere eller personer ellers. Syns fks. det er helt forferdelig hvordan en del av brukerne på dette forumet regelrett henger ut Zoran. sånt bør man holde seg for god til.

---------------------------

We are the Chelsea and we are the best,
We are the Chelsea so fuck all the rest,
Fuck em all fuck em all,
Tottenham,West Ham, and MIlwall
coz we are Chelsea and we are the best
FUUCK THE REEEST!!!!!!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 jul 07, 17:28
Opprinnelig postet av Bob Page

 Enkelte her slenger med leppa (tastaturet) med en gang noen skriver noe den personen ikke er enig i. Syns faktisk det har blitt mer og mer av det i det siste...



Er det ikke det et diskusjonsforum er til for da Bob Page ?? Alle er vel ikke enige ?? Hadde vært tråkig ellers. Da kunne man bare lagt ned hele forumet.
Men drittslenging er en uting.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 07, 17:33

Debattering av andres meninger må være lov- det er derfor diskusjonsforumer er lagd. Og så lenge det er saklig, syns jeg det er helt greit. Men når det derimot går på ting angående personen som skrev innlegget man er uenig i, er det usaklig og veldig dårlig gjort.

Kan jo for eksempel dra frem det jeg mener er en form for mobbing av Keiko her inne. Han påsto at det var en spiss det dreide seg om at FFK snuste på når det var Ardian Gashi. Han påsto at han hadde sikre kilder, noe som vel viser seg å være feil. Men feil er noe alle gjør. I tiden etterpå har det kommet utrolig mange spydige innlegg til Keiko, med kommentarer som "Hvor ble det av spissen din nå da?".. Det er greit å kødde litt med det, men det går en grense et sted.

Og ofte er det jo bedrevitere her som påstår at alle andres lagoppstillinger er helt teite. Selvfølgelig har alle meninger om hva som er det beste laget, men som tidligere nevnt, man må være saklig. Det er det desverre ikke alle her på forumet som er.

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 jul 07, 17:39
det siste halvåret her har jeg sett mange som slenger dritt. å det er 4-5 stk som går igjen hele tiden. syns moderatorene kan bli strengere på direkte drittslenging.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 jul 07, 17:48
Endret: 27 jul 07, 17:49
Syns dette forumet er relativt saklig og med lite drittkasting i forhold til andre steder.

Skjønner heller ikke hva vitsen er med å ta seg selv så seriøst og ta seg nær av hver minste ting.
Som endre sier så er dette fotball, det er helt spesielt fordi det engasjerer voldsomt, det er fort gjort at det blir krangling, det blir det på nettet og det blir det på puben.

Hvis noen slenger dritt til meg her eller i gata fordi jeg mener noe begynner ikke jeg å gråte og kutter pulsårene av den grunn, det bare børster man av seg.
Det er selvsagt grenser for hva som tolereres men herregud da folk, det er jo bare peanuts her inne ...

Det jeg derimot irriterer meg over er når det er to personer som krangler bare for å krangle side opp og side ned, det burde moderator bare slette, når det ikke har noe med noe å gjøre.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 jul 07, 17:52
Fotball er den ting i verden som er mer populært en de fleste religioner. Det er omtrent like mange meninger om fotball som tilhengere av sporten. Det er klart det blir diskusjoner av slikt, og derfor har vi forum som dette. Såklart, personangrep og kritisering av andres meninger hører ikke hjemme der. Men saklige diskusjoner må da være lov?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jul 07, 18:08
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Bob Page

 Enkelte her slenger med leppa (tastaturet) med en gang noen skriver noe den personen ikke er enig i. Syns faktisk det har blitt mer og mer av det i det siste...



Er det ikke det et diskusjonsforum er til for da Bob Page ?? Alle er vel ikke enige ?? Hadde vært tråkig ellers. Da kunne man bare lagt ned hele forumet.
Men drittslenging er en uting.

 

Med "slenger med leppa" mener jeg drittslenging. Les forresten innlegget mitt en gang til. Du m ha svart på det mens jeg drev å redigerte det..

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 jul 07, 20:03
Opprinnelig postet av scheien
det siste halvåret her har jeg sett mange som slenger dritt. å det er 4-5 stk som går igjen hele tiden. syns moderatorene kan bli strengere på direkte drittslenging.


Vi prøver etter beste evne å fjerne drittslenging, men vil dere ha vekk dette, så må folk også være flinkere til å tipse oss moderatorene hvis dere ser noe som bryter med reglene. Vi har ingen som helst mulighet til å lese igjennom samtlige inn i alle trådene for å se om de bryter med reglene. Det er vel stort sett bare én person som tipser om regelbrudd til meg.

MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 27 jul 07, 20:04

Det er kanskje ikke så rart at diskusjonene fort blir til litt "slenging med leppa" når de fleste av forumets brukere har en alder på mellom 12 og 16 år. Ihvert fall de som er mest aktive med leppa......

Det burde vært en aldersgrense på forumet, eller i hvert fall at alderen på den som skriver innlegget kan stå under brukernavnet f.eks?

Mange vil jo ikke oppgi alderen sin her inne og det er greit det bare dem skriver saklige innlegg og ikke bare er ute etter å lage "krangler". Heftige diskusjoner om et tema er helt greit så lenge det ikke blir personangrep. Vi har mange ulike meninger om det meste, og sånn skal det også være i et forum.

Men må si jeg ble veldig paff og overaska første gang jeg fant ut at jeg hadde hatt en litt hissig diskusjon med en 12 åring her på forumet.

---------------------------

Plankehaugen for ALLE :-)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 jul 07, 20:10
Opprinnelig postet av MA

Det er kanskje ikke så rart at diskusjonene fort blir til litt "slenging med leppa" når de fleste av forumets brukere har en alder på mellom 12 og 16 år. Ihvert fall de som er mest aktive med leppa......


Nja, det stemmer vel ikke helt tror jeg. I brukerlisten over de brukerne med flest innlegg så fant jeg først en på 16 nede på rundt 200 poster. Nå er det selvsagt noen som ikke har skrevet inn alder, men de som har gjort det og gitt at de har skrevet inn riktig alder, så er det faktisk veldig få under 20 år...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 27 jul 07, 20:15
Endret: 27 jul 07, 20:15
hva med en slik "meld fra om regelbrudd" knapp ved hvert innlegg? :D

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 jul 07, 20:18
Opprinnelig postet av JipJap
hva med en slik "meld fra om regelbrudd" knapp ved hvert innlegg? :D


Trodde egentlig dette lå inne i systemet et sted, står i hvert fall følgende i reglene:

2.4 — Rapporter brudd på retningslinjer

Kommentarer på andres væremåte, innlegg eller poster tolereres ikke. Brudd på retningslinjene skal rapporteres i "Rapport"-funksjonen, ikke i trådene. Husk begrunnelse, evt. tips til ny kategori, om det er en tråd som skal flyttes.


Tolker det dithen at det skal ligge en funksjon for dette, og at det ikke menes å sende en PM til en av moderatorene, men dette finnes det andre som svarer bedre på en meg.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 07, 21:32
Opprinnelig postet av MA

Det er kanskje ikke så rart at diskusjonene fort blir til litt "slenging med leppa" når de fleste av forumets brukere har en alder på mellom 12 og 16 år. Ihvert fall de som er mest aktive med leppa......

Det burde vært en aldersgrense på forumet, eller i hvert fall at alderen på den som skriver innlegget kan stå under brukernavnet f.eks?

Mange vil jo ikke oppgi alderen sin her inne og det er greit det bare dem skriver saklige innlegg og ikke bare er ute etter å lage "krangler". Heftige diskusjoner om et tema er helt greit så lenge det ikke blir personangrep. Vi har mange ulike meninger om det meste, og sånn skal det også være i et forum.

Men må si jeg ble veldig paff og overaska første gang jeg fant ut at jeg hadde hatt en litt hissig diskusjon med en 12 åring her på forumet.

Stemmer vel ikke helt, dette. Jeg er selv 13 år, men syns hvertfall selv at innleggene mine er mye mer saklige enn mange andre sine.. Dessuten har jeg mer å gjøre enn å lage faen for moroskyld her på forumet.

Dette er et forum jeg bruker til å diskutere fotball, se andres synspunkter opp mot mine egne og for å kanskje skaffe meg litt informasjon. Så at det fort kan bli slenging med leppa, tror jeg vel ikke har noe med at et par brukere her er unge. Fins like mange voksne og barn sånn ca. som vel ikke har de mest gjennomtenkte innleggene.

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 14 aug 07, 10:42

Artig at så mange gadd å skrive på tråden

Jeg mente å være klar i et skille mellom kommentarer om laget, fotball generelt og personer. Og dersom man vil diskutere ting utenom dette, feks hvor lei man er trynet på hverandre, så kan man ta det i andre fora...

Men jeg siler så godt jeg kan - samme som jeg gjør på f-b.no...

---------------------------

Tur/retur Oslo annenhver helg - gleder meg!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 aug 07, 11:04

Opprinnelig postet av Lemmy

Dette er et forum jeg bruker til å diskutere fotball, se andres synspunkter opp mot mine egne og for å kanskje skaffe meg litt informasjon. Så at det fort kan bli slenging med leppa, tror jeg vel ikke har noe med at et par brukere her er unge. Fins like mange voksne og barn sånn ca. som vel ikke har de mest gjennomtenkte innleggene.

 

Er definitivt en del av de som er "opp i åra" på forumet her som kun kverulerer for å kverulere. En del av disse klarer sågar å provosere seg selv til slutt, ganske fasinerende i grunn

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 11:38
Opprinnelig postet av KeJ

 

Er definitivt en del av de som er "opp i åra" på forumet her som kun kverulerer for å kverulere. En del av disse klarer sågar å provosere seg selv til slutt, ganske fasinerende i grunn

Svarer du for deg sjøl eller ??


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 14 aug 07, 11:53
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Svarer du for deg sjøl eller ??

haha, følte du deg truffet, Rune Haugen?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 aug 07, 12:02

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Svarer du for deg sjøl eller ??

haha, følte du deg truffet, Rune Haugen?

 

Hehe, der kom du meg i forkjøpet gitt

Men vil vel våge å påstå at man traff spikeren på hodet der i gården...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 12:10
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Svarer du for deg sjøl eller ??

haha, følte du deg truffet, Rune Haugen?

 

Hehe, der kom du meg i forkjøpet gitt

Men vil vel våge å påstå at man traff spikeren på hodet der i gården...

Du er sjøl " oppe i åra " KeJ ?? Eller hvor vil du plassere den alderen ?? Diffust det der gett.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 aug 07, 12:14
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Du er sjøl " oppe i åra " KeJ ?? Eller hvor vil du plassere den alderen ?? Diffust det der gett.

touche...

Og ja det er definitivt formubruker på min alder og yngre som kan gå inn i den kategorien også...

De fleste av disse er ikke like velformulerte og ikke fult så engasjert tror jeg...De er definitivt ikke så kverulerende i alle fall... Men akkurat nå gidder jeg ikke begi meg inn på en sådan diskusjon med deg all den tid du kommer til å gjøre akkurat som du pleier og jeg orker ikke engasjere meg...

Over og ut...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 12:17
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Du er sjøl " oppe i åra " KeJ ?? Eller hvor vil du plassere den alderen ?? Diffust det der gett.

touche...

Og ja det er definitivt formubruker på min alder og yngre som kan gå inn i den kategorien også...

De fleste av disse er ikke like velformulerte og ikke fult så engasjert tror jeg...De er definitivt ikke så kverulerende i alle fall... Men akkurat nå gidder jeg ikke begi meg inn på en sådan diskusjon med deg all den tid du kommer til å gjøre akkurat som du pleier og jeg orker ikke engasjere meg...

Over og ut...

Idiot


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 aug 07, 14:38
En priceless avslutning av diskusjonen, synes jeg. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 14:40

Opprinnelig postet av denialsander
En priceless avslutning av diskusjonen, synes jeg. 

Selvfølgelig, han sjøl tar jo brodden av videre diskusjon.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 aug 07, 17:45

Opprinnelig postet av denialsander
En priceless avslutning av diskusjonen, synes jeg. 

 

Som jeg ville sagt til mine egne barn, det vitner om dårlig ordforåd

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 14 aug 07, 18:28
Rune Haugen har jo vist over tid nå at han er som en unge så det passer jo bra det

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 aug 07, 19:08
Opprinnelig postet av KeJ
 

Som jeg ville sagt til mine egne barn, det vitner om dårlig ordforåd

Som jeg ville sagt til mine barn, det vitner om dårlig tegnsetting.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 aug 07, 19:21
hvorfor kaller du folk idiot Rune ?

---------------------------

http://keiko99.net


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 14 aug 07, 21:18
Endret: 14 aug 07, 21:19
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av denialsander
En priceless avslutning av diskusjonen, synes jeg. 

 

Som jeg ville sagt til mine egne barn, det vitner om dårlig ordforåd

Ordforråd

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340