Husk meg
Brukernavn
Passord

Michael Trulsen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 okt 07, 15:32

Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Dette er ikke det riktige tidspunktet for å prøve ut unggutta.

Vi har etter alle solemerker sikret plassen. Vi kan maksimalt bli nummer fem. Vi har tre kamper igjen mot overkommelig motstand, to av disse hjemme. Om ikke dette er det riktige tidspunktet å gi unggutta noen innhopp, når er det da?

Sikra plassen ja, men er det godt nok ?? Jeg ser helst at vi havner høyest mulig på tabellen. Og du snakker som om det er lette kamper vi har igjen. Ja på papiret ser det slik ut, men de laga kommer til å kjempe de å. Kan ikke begynne å ta lett på disse kampene vi nå. Da ender vi fort på den poengsummen vi har nå, og da har vi hatt en dårlig sesong i år.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 18 okt 07, 17:09
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Dette er ikke det riktige tidspunktet for å prøve ut unggutta.

Vi har etter alle solemerker sikret plassen. Vi kan maksimalt bli nummer fem. Vi har tre kamper igjen mot overkommelig motstand, to av disse hjemme. Om ikke dette er det riktige tidspunktet å gi unggutta noen innhopp, når er det da?

Sikra plassen ja, men er det godt nok ?? Jeg ser helst at vi havner høyest mulig på tabellen. Og du snakker som om det er lette kamper vi har igjen. Ja på papiret ser det slik ut, men de laga kommer til å kjempe de å. Kan ikke begynne å ta lett på disse kampene vi nå. Da ender vi fort på den poengsummen vi har nå, og da har vi hatt en dårlig sesong i år.

Noe som heter utgifter til inntekts ervervelse da........Kan ikke se den helt store forskjellen på en 5 og 8 plass så lenge det med åpne øyne blir sattset på de unge på slutten, kan vere en innvistering for mange år fremmover. Etter det jeg vet så blir det verken uefa cup, eller noe annet på disse plasseringen, så mener klubben gjør det riktig med å teste. Da har man to ting som har lykkes, ingen slåssing for og beholde plassen, og man får løftet de unge: Det kaller jeg i både pose og sekk jeg da:-) Men skjønner ikke helt at enkelte her ikke ser forskjellen på og spille for en fullsatt stadion kontra en treningskamp på en forblåst slette på la manga. Veldig verdifull erfaring og smake på trykket og atmosfæren uten at presset er for stort på de unge. Har også sett Trulsen noen kamper i år og er nok enig i at han blir lett på a laget, men kan heller ikke skyves under en stol at han har evnen til å vere der han skal og putter.........


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 okt 07, 17:48

Opprinnelig postet av Anne

 men kan heller ikke skyves under en stol at han har evnen til å vere der han skal og putter.........

En evne som er verdt gull i ethvert lag.

Sidesprang: Marius Krathe er vel (eller var) også ei lita stjerne på juniorlaget? Noen som vet noe om hans utvikling?


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 18 okt 07, 18:48

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva får dem ut av 5 -10 min. da ??


De får kjenne på nivået!  Spør de ulike U-landslagstrenerne i landet (eller toppspillerutviklere for den saks skyld) om dette.

For unge spillere som skal ta steget helt opp er det utrolig viktig å ha referansepunkter å jobbe mot. Kampsituasjonen er faktisk ulik fra treningssituasjonen. Tempoet er høyere. Jeg ser faktisk ikke noe bedre tidspunkt å slippe til unggutter enn nå: De får føle på hvilket nivå de må opp på, samtidig som de vil ha en treningsvinter foran seg. Må være et glimrende utgangspunkt for utvikling!

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 19 okt 07, 09:24
Som Conan sa, "If it doesnt kill me it makes me stronger".

Kanskje det er greit å sette på noen ivrige bein i disse siste kampene?
Noen som ikke har det for mye i hue at plassen er trygg og at vi ikke har så mye å kjempe for.

Ser ikke noe point i å la vær å sette på Trulsen, særlig hvis de andre gutta slækker.
Skulle tro at litt elite spill kanskje gir mersmak og gjør motivasjonen bedre.

Hvis det er lov da /shrug

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 19 okt 07, 10:43

Opprinnelig postet av Superkjegle
Som Conan sa, "If it doesnt kill me it makes me stronger".
Kanskje det er greit å sette på noen ivrige bein i disse siste kampene?
Noen som ikke har det for mye i hue at plassen er trygg og at vi ikke har så mye å kjempe for.
Ser ikke noe point i å la vær å sette på Trulsen, særlig hvis de andre gutta slækker.
Skulle tro at litt elite spill kanskje gir mersmak og gjør motivasjonen bedre.

Hvis det er lov da /shrug

Veldig enig. I disse 3 gjenværende kampene bør lista legges veldig lavt for bytter av folk som ikke yter 110 %. Da er det en suveren anledning til å la de unge som feks Trulsen få prøve seg, samtidig som at de etablerte og eventuelt godt fornøyde får klare signaler om at det kun er full sprut som gir spilletid. 


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 19 okt 07, 10:45
Opprinnelig postet av ffkmufc
Hadde han vært god nok hadde han fått kontrakt for lenge sia og han hadde spilt noen kamper allerede. Så unge gutter blir ikke noe bedre av å spille på førstelaget så tidlig. Og det viktigste for oss er å sikre 5 plassen, da skal vi velge det sikre mener jeg. Tenk hva de andre spissen hadde tenkt om de bei vraka til fordel for Trulsen nå..



Du har sikkert rett i at Trulsen hadde fått spille før om han var god nok, men hva om han faktisk har tatt flere steg de siste ukene? En gang må jo som kjent være den første. Og jeg ser ikke hvorfor det ikke kan være mot Sandefjord eller Strømsgodset.

Tror du virkelig ikke man blir bedre av å spille på førstelaget tidlig? Tror du det er tilfeldig at (for eksempel) det Engelske landslagets spisse begge debuterte i Premier League i 16 - 17 års alderen? Tror du den tidlige debuten gjorde de til -dårligere- spillere?

Hvis de andre spissene i klubben har problemer med at andre får prøve seg når de ikke har gjort god nok jobb selv (antall scorede mål) så får de enten finne seg noe annet å gjøre eller komme seg vekk fra klubben.
 
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 19 okt 07, 13:44
Trulsen har vist på 2. laget denne sesongen at han på gode dager holder godt 2. divisjons nivå. Det er langt igjen til Tippeligaen. Skal han prøve seg så må det være fordi man ikke har noe å tape på det, og neppe fordi man tror man vil vinne noe på det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 okt 07, 16:22

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Skal han prøve seg så må det være fordi man ikke har noe å tape på det, og neppe fordi man tror man vil vinne noe på det.

Det er jo nettopp det som er kluet her; vi kan ikke tape på det! Trulsen blir ikke noe dårligere spiller av å få prøve seg, og om han får erstatte noen av de andre "scorings-maskinene" vi har på topp så vil han ikke svekke laget om han får 15 - 20 minutter i et par tre kamper. Han vil derimot få litt ekstra inspirasjon før vintertreningen begynner.... Bra for en ung "coming man" det..

Mot Sandefjord er vel dessuten Fofana ute med karantene og Tegstrøm ute med skade så da er det jo god plass til Trulsen på benken.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 19 okt 07, 17:09
flere av de andre unge som kanskje ligger nærmere en plass i en 11 som trenger erfaringen som de siste kampene kan gi, tenker da på Shabani, våre kantspiller fra elfenbenskysten, samt Staw på keeperplassen. Dette er vel spillere som i høyeste grad burde brukes før Trullsen. Ikke at jeg ikke vil at trullsen skal få prøve seg, men syntes det er veldig mye fokus på og hive han inn på banen. Men som rune har påpekt og det jeg også har sett på b kamper er han milevis fra tippeliga nivå... Så blir kankje en utfording for treneren dette, hvem han skal gi rutine og positiv feedback på slutten.. Kan ikke tenke meg han tør kjøre med alle unguttene.. Men som også nevnt tidligere Trullsen har en evne til å stå der han skal og hadde vert morsomt og se hvordan det funget i toppserien........ Har også hørt han gjør sine saker meget bra på trening sammen med a laget

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 okt 07, 18:18

Dersom Grønhagen mener at Lasse Trulsen fortjener å få forsøke seg, tror jeg han også er god nok.

Skjønner ikke helt argumenta mot å la lokale unge spillere få prøve seg. Tror faktisk ikke alle "impoterte" unge spillere er sååååå mye bedre.

Må innrømme at mitt eneste kjenskap til Trulsen jr er gjennom media, men likevel. Spiller han jevnt med A gutta på B laget skjønner jeg fortsatt ikke argumenta mot at han får tillit.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 19 okt 07, 18:38
Opprinnelig postet av dracula

Dersom Grønhagen mener at Lasse Trulsen fortjener å få forsøke seg, tror jeg han også er god nok.


Hvis Grønhagen mener dette, så har vi et seriøst trenerproblem. Det ville vært utrolig flaut for ffk og latt han få spille i eliteserien.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 okt 07, 19:47
Opprinnelig postet av Pilt
Opprinnelig postet av dracula

Dersom Grønhagen mener at Lasse Trulsen fortjener å få forsøke seg, tror jeg han også er god nok.


Hvis Grønhagen mener dette, så har vi et seriøst trenerproblem. Det ville vært utrolig flaut for ffk og latt han få spille i eliteserien.

 

øhhh. mener du seriøst dette?  Nå aner jeg ikke om han er god nok eller ei da jeg ikke har sett han. Men å la lokale talenter få sjansen, er aldri feil mener jeg. Og flaut?   Hva er flaut med det?

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 okt 07, 19:49
Opprinnelig postet av Husgutt
Opprinnelig postet av Pilt
Opprinnelig postet av dracula

Dersom Grønhagen mener at Lasse Trulsen fortjener å få forsøke seg, tror jeg han også er god nok.


Hvis Grønhagen mener dette, så har vi et seriøst trenerproblem. Det ville vært utrolig flaut for ffk og latt han få spille i eliteserien.

 

øhhh. mener du seriøst dette?  Nå aner jeg ikke om han er god nok eller ei da jeg ikke har sett han. Men å la lokale talenter få sjansen, er aldri feil mener jeg. Og flaut?   Hva er flaut med det?

Haha. Les innlegget en gang til og tenk deg om Husgutt...


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 okt 07, 22:32

Opprinnelig postet av Anne
flere av de andre unge som kanskje ligger nærmere en plass i en 11 som trenger erfaringen som de siste kampene kan gi, tenker da på Shabani, våre kantspiller fra elfenbenskysten, samt Staw på keeperplassen. Dette er vel spillere som i høyeste grad burde brukes før Trullsen. Ikke at jeg ikke vil at trullsen skal få prøve seg, men syntes det er veldig mye fokus på og hive han inn på banen. Men som rune har påpekt og det jeg også har sett på b kamper er han milevis fra tippeliga nivå... Så blir kankje en utfording for treneren dette, hvem han skal gi rutine og positiv feedback på slutten.. Kan ikke tenke meg han tør kjøre med alle unguttene.. Men som også nevnt tidligere Trullsen har en evne til å stå der han skal og hadde vert morsomt og se hvordan det funget i toppserien........ Har også hørt han gjør sine saker meget bra på trening sammen med a laget

Agim og Staw har allerede fått prøve seg og får sikkert fler sjanser. Det er vel ikke noe reelt valg mellom dem og Trulsen. De spiller jo ikke på samme plass. Når det gjelder "våre" 2 gutter fra Elfenbenkysten så er de nok nærmere kanskje første-elveren enn Trulsen, men de er verken våre (Charlton-spillere på utlån i 2 år til) eller lokale. Da foretrekker jeg å begynne med å gi våre egne lokale unggutter sjansen, så får leie-soldatene spille når de er gode nok til å spille seg inn på første-elveren. Nå er det snakk om å la Trulsen kjenne på nivået, noe alle de andre du nevner allerede har fått prøve. Det er dessuten snakk om 15-20 minutter i de 3 gjenværende kampene. Ikke fra start.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 20 okt 07, 00:46
Opprinnelig postet av Husgutt
øhhh. mener du seriøst dette?  Nå aner jeg ikke om han er god nok eller ei da jeg ikke har sett han. Men å la lokale talenter få sjansen, er aldri feil mener jeg. Og flaut?   Hva er flaut med det?



Jeg syns ikke vi kan regne Østsidens trener Lasse Trulsen for et talent. Hans sønn Michael derimot
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 20 okt 07, 15:14

Beklager navnerotet, selvsagt MICHAEL og IKKE Lasse. ( Shame on me).

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 24 okt 07, 22:26

Trulsen er i form:-)

www.f-b.no/article/20071024/FFK/710240028/1009/AKTUELT

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340