Husk meg
Brukernavn
Passord

Uttalelsene til Bjørkøy og Andersen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 25 jun 07, 12:42

Reagerte mest på Morgans uttalelse. Syns mannen rett og slett burde holde kjeft i media og i hvert fall når det gjelder det som skjer ute på banen. Han eier ikke ferdigheter i å omgås media. Forøvrig er jeg uenig i det han sa, det var ikke noen merkbar forskjell på hvordan FFK og Godset spilte i går. Godset utnyttet sjansene sine bedre enn oss, det er det hele.

Hva angår Jonnas uttalelse om hestkuken Edvartsen, applauderer jeg ikke nødvendigvis at han kommer med den, men innholdet applauderer jeg stort. Ikke nødvendigvis smart, men så riktig som det kan få blitt. Edvartsen er definisjonen på arroganse og liker alt for godt å være hovedpersonen på gresset/isen. Lenge siden jeg har brukt såpass med kjeft mot en dommer som i går. Men at han var Godsets 12. mann er jeg ikke enig i, han var bare rævva. Inkonsekvent med de gule kortene, blåser for ofte, og rødkortet er feil. Og sist jeg var oppgitt over dommeren, gjett når det var. Jepp, etter bortekampen mot AaFK.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 jun 07, 13:13

Er helt enig med det siste avsnittet ditt, Tøfflus.(Sikkert det første også, men hørte ikke Morgans uttalelser)

Har heller ikke hørt uttalelsene til vår fantastiske kaptein, men har fått den gjenfortalt. Hvis han får straff for dette, da blir jeg så jævlig irritert! Det må da være lov til å si hva man mener? Ok, å uttale at dommeren er motstanderlagets 12.mann er vel ikke så veldig klokt, men det er faktisk sant!

At Edvartsen i det hele tatt får lov til å dømme fotball er helt hårreisende. Man skal lete lenge før man finner en så ubegripelig inkompetent dommer. Han får det til å se ut som om Roy Helge Olsen har peiling på fotball, og det er faktisk bra gjort! Det må da finnes bedre dommere?!? Hvis ikke, er det noe alvorlig galt med norsk toppfotball.

Sånn som jeg så kampen i går, viser han ikke mye fotballforståelse. I situasjoner hvor han bruker fordelsparagrafen, viser han ikke dette med armene. Han regner med at spillerne forstår det selv. Han er unøyaktig, og straffer ikke spillere på likt nivå. Taklingen til Jonna/Rambeg(Husker ikke hvem) er aldri gult kort. Han er bare på ballen, og det er helt forferdelig at det går an å ha så dårlig syn.

Javel, man kan unnskylde seg med at vi ser det på reprise på tven. Men når situasjonen skjedde, før det ble vist reprise, ble alle der hvor jeg var og så kampen på storskjerm forferdet over at det ble frispark, og da etterhvert gult kort.

Og det røde kortet? Unnskyld meg Edvartsen, men her må jeg igjen bruke ordet "ubrukelig" om deg. Stian Ohr er utrolig rutinert, og faller veldig lett. Det ville alle spillere gjort, klandrer ikke ham selvom han filmet sinnsykt.. Men at Edvartsen går på det, og i tilegg gir rødt kort..Det er bare..TRIST!

Spilleren er på vei vekk fra mål med touchen, og i tillegg kommer det spillere i sikring. Han vil uansett få en dårlig vinkel, ettersom han er høyrebent. Taklingen var heller ikke spesielt stygg. Når jeg plusser sammen alt dette, får jeg et frispark og et gult kort. Edvartsen gikk tydeligvis som svar rødt kort.

Har heller ikke glemt episoden mot Aalesund. Men kan vi forvente mer? Han er tydeligvis ikke norges glupeste mann!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jun 07, 13:19
Edvartsen er et kapittel for seg selv. Jeg føler at jeg har brukt mer enn nok energi på ham i tidligere kamper, og orker rett og slett ikke kaste meg på det etter denne kampen. Nøyer meg foreløpig med å skrive at dette var en av de beste kampene jeg har sett ham dømme med FFK.

Bjørkøy må nok belage seg på én kamp karantene etter den veldig uprofesjonelle kommentaren til TV 2. Han er en oppegående mann som bør vite bedre. Det er ikke lov å antyde at dommeren er partisk. Jan Derek Sørensen fikk karantene da han sa noen lignende til TV 2 for et par sesonger siden, og skal NFF være konsekvente så må Bjørkøy stå på sidelinjen og se FFK mot Odd om en uke.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 jun 07, 13:21

For det første:
Jonna skal holde seg for god til å komme med slike "12.mann"-uttalelser, derfor blir jeg ikke det minste overrasket dersom han får en kamps karantene. Helt uvesentlig om uttalelsene hans er "riktige".

For det andre:
Ja, Edvardsen er elendig. Men han er blant Norges 10-15 dommere, og han er villig til å være dommer. Deal with it. Uten dommere blir det heller ikke spilt kamper. Så vi må bare finne oss i at han dømmer kamper i mangel av noe bedre.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 jun 07, 15:29

Hvis han får utestengelse mot Odd klikker jeg! Norge må være verdens kjipeste liga.. Hvis det ikke skal være lov til å kritisere dommeren, er det bare helt patetisk.

Og NFF får jo fae* meg skjerme spillerne fra pressen hvis de ikke godtar slike utbrudd. I tillegg er det jo usaklig at han skal få en karantene i SPORTSLIG form når han ikke har gjort noe SPORTSLIG galt.. En bot eller lignende hadde vel vært mer på sin plass, hvis han absolutt skal straffes.

Og jeg skjønner Jonna. Hadde en journalist stukket en mikrofon opp i trynet mitt rett etter en kamp hvor dommeren har vært horribel, hadde jeg sagt min mening. Sier man "ingen kommentar" får man jo rykte på seg for å være kjip.. Håper fler står på og sier i fra hva de mener..Ikke la NFF skremme dere, fotballspillere!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jun 07, 15:35
Opprinnelig postet av Lemmy

Hvis han får utestengelse mot Odd klikker jeg! Norge må være verdens kjipeste liga.. Hvis det ikke skal være lov til å kritisere dommeren, er det bare helt patetisk.

Det er lov å kritisere dommerens prestasjoner, men det er ikke lov å si at han er partisk. Derfor er det sannsynlig at han vil bli straffet slik Jan Derek Sørensen ble.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 jun 07, 15:37

Selvfølgelig er han ikke partisk, og det var kanskje litt dumt av Jonna.

Men han mente jo egentlig bare at han var dårlig..Det var bare et litt dumt uttrykk..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 jun 07, 15:41
om bjørkøy skal staffes hardere en andre da er fotballforbundet useriøse...

---------------------------

http://keiko99.net


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 25 jun 07, 15:42
Norsk fotball i et nøtteskall detta!!

---------------------------

heia heia...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 25 jun 07, 15:46

Har det kommet signaler fra forbundet på at Bjørkøy blir utestengt, eller er det bare noe dere forventer?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 25 jun 07, 18:45
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har det kommet signaler fra forbundet på at Bjørkøy blir utestengt, eller er det bare noe dere forventer?



Det er faktisk merkelig stilt rundt denne saken i media - hadde faktisk forventa at VG, Dagbladet & Co skulle slå den stort opp. Det er ikke hver runde at en spiller anklager en dommer for å være partisk.. Kanskje det er lov å håpe på at dette bare glir pent og stille over?

Eller kanskje var Morgans brannfakkel en bevisst handling for å ta fokus vekk fra Bjørkøy? ;-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 25 jun 07, 18:53
Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har det kommet signaler fra forbundet på at Bjørkøy blir utestengt, eller er det bare noe dere forventer?



Det er faktisk merkelig stilt rundt denne saken i media - hadde faktisk forventa at VG, Dagbladet & Co skulle slå den stort opp. Det er ikke hver runde at en spiller anklager en dommer for å være partisk.. Kanskje det er lov å håpe på at dette bare glir pent og stille over?

Eller kanskje var Morgans brannfakkel en bevisst handling for å ta fokus vekk fra Bjørkøy? ;-)

Vel, så langt i år er det pokker meg ikke langt unna heller..


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 25 jun 07, 23:00
Håpløst utspill fra Morgan, dette går rett og slett ikke ann, hold mannen borte fra media, Lavmål. er flau på klubbens vegne.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 26 jun 07, 09:23

Opprinnelig postet av nelg64
Håpløst utspill fra Morgan, dette går rett og slett ikke ann, hold mannen borte fra media, Lavmål. er flau på klubbens vegne.

 

Nå er det vel slikt at det er han media vil snakke med. Kan ikke se hva som er galt med uttalelsene hans.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 26 jun 07, 10:09
Endret: 26 jun 07, 10:12

Å lese dagens FB og at Morgan fortsatt står på sitt, sier litt om hans uheldige håndteringer med mediene. Greit at han som privatperson har slike meninger, men han bør ikke spy disse ut i riksdekkende medier. Han er rett og slett en klovn når det gjelder mediehåndtering, og det er derfor riksdekkende medier elsker å komme bort til han for å høre uttalelser. At han ikke skjønner dette!!!!?Jeg blir flau på Fredrikstad by og FFKs vegne etter slike uttalelser,og det er mange med meg.

Bortsett fra dette med mediehåndtering gjør ,etter min mening, Morgan en god jobb.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 26 jun 07, 10:33
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av nelg64
Håpløst utspill fra Morgan, dette går rett og slett ikke ann, hold mannen borte fra media, Lavmål. er flau på klubbens vegne.

 

Nå er det vel slikt at det er han media vil snakke med. Kan ikke se hva som er galt med uttalelsene hans.

Jeg så hørte heller ikke noe galt i utalelsene.

Ble heller mer fornøyd med gutten jeg.

 

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


toreped3

Knøttespiller
Ble medlem: 13 jun 07
Innlegg: 25

Lagt til: 26 jun 07, 11:36
Flaut og lese at det finnes feige Plankehaugen supportere som ikke støtter sin Direktør i denne saken.Dette er jo heller ingen sak da mannen går ut og sier at han ikke liker den feige destruktive fotballen godset faktiskt spiller.Mannen sier det det han mener og det er slike folk vi trenger,ikke de som slikker andre opp etter ryggen.Samme er det med Bjørkøy vi trenger faktisk noen som sier det de mener og står for det.Se heller på det positive nemlig at Andersen har skaffet dere en av norges beste defensive midtbane spiller.

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 26 jun 07, 14:49

Synes Morgan gjør en kjempejobb, så slutt med den sutringen deres. Der er lov å si hva man mener til riksmedia uten at dere her inn skal henge ham,

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 jun 07, 14:51
Vel, jeg må si meg 100 % enig med Anders Grönhagen som kaller Morgan Andersens utspill rett ut for uintelligent.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 jun 07, 15:11

Opprinnelig postet av Costanza
Vel, jeg må si meg 100 % enig med Anders Grönhagen som kaller Morgan Andersens utspill rett ut for uintelligent.

Meget godt sagt av Grønhagen. Ellers så burde MA få munnkurv i media heretter, makan til fjott. Men tipper at det nå er internt bråk siden Grønhagen går ut slik han gjør nå og det er jo ikke bra.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340