Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Vålerenga (8. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 mai 07, 23:46
Endret: 26 mai 07, 23:49

Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva selve kampen gjelder er det ikke mye å si, vi skulle egentlig tapt 5-1 eller noe sånt, men heldigvis er enga sløvest på å score mål i hele ligaen. 

Med all respekt, det skulle vi slett ikke. Du kan like godt si at vi burde vunnet 3-0.

Hvis alle store målsjanser hadde gått inn så hadde VIF i beste fall vunnet 4-3. Men da måtte Shaaban ha vært dårlilgere enn han var, og det blir meningsløst å regne slik. Det er ikke juks eller urettferdig at FFK har en god keeper.

Uavgjort hadde vært fair, men FFK var akkurat like nær 2-0 som VIF var utligning.

Så innslaget på NRK sporten. De viste nesten utelukkende VIFs sjanser. Ikke et ord om at FFK ble snytt for straffe, ikke et ord om Stadheims skudd i tverrligger. Ikke en gang det flotte forspillet til scoringen fikk vi se. Bare sutring om at VIF var så uheldige å møte en for god keeper. Stakkars Enga som forfølges av slik uflaks.

Hvis trener- og spillergruppa i VIF (mot formodning) tenker slik, så rykker VIF ned.

Det var én spiller på VIF i dag som virkelig så god ut, og det var Daniel Fredheim Holm. Rune Lange derimot peiser ballen i retning av mål gang på gang og håper optimistisk på det beste. På den måten han holder på gjør han seg altfor avhengig av flaks til å skulle lykkes oftere enn han gjør.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 mai 07, 23:53

Hva med Fofana?

Dette var vel hans dårligste kamp på hjemmebane, utviklingen ser ikke lovende ut for han.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 mai 07, 23:59
All spekulasjon i sluttresultat blir selvfølgelig hypotetisk, men ingen kan ta fra Enga at de kjørte over oss i første omgang, samt hadde noen kanonsjanser av en annen verden i både første og andre omgang, og selv om vi også hadde våre store sjanser (særlig stadheim), og skulle hatt en straffe, så er min personlige mening at det på ingen måte kan kalles fullt fortjent at vi vant denne kampen, samt at hvis enga hadde hatt stang inn dagen, så hadde vi vært knust allerede i første omgang. Vi ble redda av en god og heldig Rami, og Engas enorme uflaks foran mål.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 mai 07, 00:01
Denne gangen var det vel Vålerenga som pissa på oss, selv om vi vant?

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 mai 07, 00:17

Opprinnelig postet av Superkjegle
ENDELIG! Hevn for 1-2 tapet på stadion for hmm 2 år siden!

I 2006 vant vi 2-1.
I 2005 tapte vi 4-0.
I 2004 spilte vi uavgjort 2-2. (Skåring av Hovi? 2-3 minutter på overtid)

Er det 2004-kampen du tenker på?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 mai 07, 00:19

Flott at du er patriot "flightof...........", men sjøl i meget ihuga FFK patriot må vel kunne innrømme at det idag var Rami Shaban som redda skute. Det er helt riktig at det er lov¨å ha en god keeper, det er bare så synd at så mange er mer opptatt av å se feil på Shaban enn å innse at ahn faktisk har redda mange poeng for FFK. ,

Flott er det.

Når det gjelder f.eks Gardar så er det også typisk at enkelte etter en OK TLkamp hyller han som mesias, eller at Multa ( tidligere årets utskjelte) er den store helten.

Når det gjelder Multa er han riktignok en løpsmaskin av så som så TL klasse,men noe mer, tja.

Gardar bør kunne vise igjen i noen kamper til , men mener at kan faktisk fortjener plass på topp og at Fofana, (snublefot og uryddigspillestil tiltross) trenger å spille noen kamper på FFK 2. Kanskje han kan bygge seg opp der.

Midtbanen, trenger forsterkning samt høyreback.

Seieren gledet, men forsterkninger trengs dersom ikke FFK må sloss i bunn. Eller kanskje en kan satse på at Shaban redder FFK sammen med Tarik, Raioog eventuelt Patrick G. Kvisvik kan vise sjelnere og sjeldnere tegn på storhet, Jonna på hell, nei vil ikke ødelegge dagen med å være negativ.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 mai 07, 00:20
Endret: 27 mai 07, 00:21

Opprinnelig postet av Snæbbis
så er min personlige mening at det på ingen måte kan kalles fullt fortjent at vi vant denne kampen

Det er jeg enig i. Jeg synes uavgjort hadde vært det mest rettferdige. VIF var gode på mye, men når de ikke klarer å score ville det være drøyt å si at de fortjener å vinne.

Dessuten er det veldig ofte en smakssak i fotball om man vil si at det ene laget er bra eller om man vil si at det andre laget er dårlig. Var virkelig VIF så gode, eller unyttet de bare FFKs svakheter? Fortjente FFK overhodet å få en scoring, eller var det bare VIF som var uvanlig klossete et øyeblikk? Slike ting kan alltid vris begge veier.

I det store og hele var det to ganske jevne lag som møttes i dag. VIF var litt bedre i første omgang, FFK var litt bedre i andre. Det er like vanlig som fristende å dramatisere veldig når man skal beskrive kamper, særlig synes jeg mange av de store sportskanalene gjør det. Man skal helst beskrive hver eneste kamp som om den lå i ytterkant av de mest ekstreme kamper fotballhistorien har sett - eventuelt som tidenes kjedeligste kamp. Så ekstremt er det sjeldent. I dag var FFK og VIF ganske jevne, og uavgjort hadde vært helt greit. Det er også helt greit at marginene i blant går FFKs vei også. Det er ingen grunn til at de ikke skulle det.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 27 mai 07, 00:23
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det kan han visst, og det gjorde han vitterlig i dag. Miika kan da mye mer enn å løpe. Han viste strålende innsatsvilje i duellene, var offensiv og ivrig, og slo noen av de bedre pasningene fra kant som noen FFK-spiller slo i dag.

Kvisvik hadde derimot ikke dagen. På papiret vil jeg regne Kvisvik som langt bedre enn Multaharju til å slå innlegg, men la papir være papir. Multe slo langt bedre innlegg enn Kvsisvik i dag, det er det ingen grunn til å ta fra ham.

Tja..  Han viser mye vilje med løpinga si, men kan ikke telle på to hender engang hvor mange feilpasninger han hadde.. Han viser det selv, da han rister oppgitt på hode av sine egne feilpasninger.. Hvis jeg ikke husker helt feil, hadde han to innlegg og en veggpasning som var bra.. Grunnen til jeg husker det var at da ble jeg positivt overraska..

 

MEN, jeg sier ikke at han har spilt seg ut av laget på noen måte.. Han er den beste og kanskje eneste som bekler høyrekant godt nok, og derfor mener jeg at i sommer må det komme en høyrekantspiller som hver laget betraktelig..

 

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 mai 07, 00:26
Endret: 27 mai 07, 00:27
Opprinnelig postet av dracula

Flott at du er patriot "flightof...........", men sjøl i meget ihuga FFK patriot må vel kunne innrømme at det idag var Rami Shaban som redda skute.

Ja patriot må man være, hva er ellers poenget med å holde med et fotballag?

Er i det vesentlige enig i det meste du skriver her. Men jeg var imponert over Miika i dag, han viser fram sider av seg selv som han ikke har vist fram i FFKtrøya før denne sesongen. Han er vel egentlig også en offensiv midtban/kantspiller, så det er vel egentlig litt urettferdig å dømme ham for å ikke ha vært bare strålende når han har hoppet inn som reservens reserve på en backplass han egentlig ikke hører hjemme på? Men han var en god back også i dag, på slutten. Selv om kvalitetene hans kommer mye bedre til sin rett høyere i banen. Herlig at Grönis vet å utnytte det.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 mai 07, 01:10
Opprinnelig postet av Patrioten

Hva med Fofana?

Dette var vel hans dårligste kamp på hjemmebane, utviklingen ser ikke lovende ut for han.

 

Syns han kommer nærmere og nærmere scoring jeg da... Hadde en stor sjangse i andre omgang i dag...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 mai 07, 02:12
Opprinnelig postet av danan2

Jeg sto vel ca 3plasser på skrå over deg. Du virket ikke akkurat fornøyd under kampen  

He,he. Vi har fortsatt en del å gå på, det er derfor jeg driver å peser dere sånn. Men jeg blir nok ikke fornøyd før det kokær helt over, men det er bare sånn jeg er danan2.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 mai 07, 02:12
så sinsykt digg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gardar er KONGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 mai 07, 04:11
Opprinnelig postet av dracula

Flott at du er patriot "flightof...........", men sjøl i meget ihuga FFK patriot må vel kunne innrømme at det idag var Rami Shaban som redda skute. Det er helt riktig at det er lov¨å ha en god keeper, det er bare så synd at så mange er mer opptatt av å se feil på Shaban enn å innse at ahn faktisk har redda mange poeng for FFK. ,

Flott er det.

Når det gjelder f.eks Gardar så er det også typisk at enkelte etter en OK TLkamp hyller han som mesias, eller at Multa ( tidligere årets utskjelte) er den store helten.

Når det gjelder Multa er han riktignok en løpsmaskin av så som så TL klasse,men noe mer, tja.

Gardar bør kunne vise igjen i noen kamper til , men mener at kan faktisk fortjener plass på topp og at Fofana, (snublefot og uryddigspillestil tiltross) trenger å spille noen kamper på FFK 2. Kanskje han kan bygge seg opp der.

Midtbanen, trenger forsterkning samt høyreback.

Seieren gledet, men forsterkninger trengs dersom ikke FFK må sloss i bunn. Eller kanskje en kan satse på at Shaban redder FFK sammen med Tarik, Raioog eventuelt Patrick G. Kvisvik kan vise sjelnere og sjeldnere tegn på storhet, Jonna på hell, nei vil ikke ødelegge dagen med å være negativ.

 

Hvis du ikke ser hvor viktig Fofana er for laget så er du blind og mener du at Gardar trenger lenger tid på og vise oss at han er klar i første ellvern?

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 27 mai 07, 08:12

Endelig på plass i gokk med herlige følelser. Blir litt overrasket av all skrivinga om flaks,god keeper etc. Vi vant 3 poeng og da skal vi være glade. Vi som har fulgt med i mange år har minner og husker MEGET godt hvor mange poeng vi har mistet eller tapt pga dårlig keeperspill. Så da vår keeper står fram som en " vifdødare" er det en herlig følelse atvi fikk 3 poeng. Jeg synes også at det er en del vidt forskjellige utdeling av poeng på spillerne,men husk at det er øyet som ser som avgjør. Det jeg vil husek best er at det var nok en dårlig dommer på stadion. PS: Bjørneby henger i en meget tynn tråd.

Så til slutt: Stå på Toth, snart blir det din tur.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 mai 07, 08:29

Må si jeg ble utrolig rysta av å se på første omgang, og hvordan vi etter læreboka ble rundspillt. Var sikker på at det skulle stå både 2 og 3 null til pause når enga kjørte karusell med midtbanen og forsvaret vårt. Kampen mot stabæk var nok ikke et engangstilfelle, de står helt passive å ser på at motstanderlaget gjør som de vil.

Her må de få gjort noe, for jeg tviler på at vi er like heldig og klarer å rane hver kamp.

Så må man bare berømme shabaan for innsatsen i da, noen dårlige inngripener i feltet men ellers veldig solid! Redda helt klart laget i dag.

Håper gardar og west starter neste kamp på topp, og tarik som høyre ving, hadde vært veldig spennendes variant og få prøvd ut

Også til slutt, ære til alle som har jobba med tifoen til denne kampen, ble utrolig stolt der jeg stod av å se det flotte banneret som kom ned fra taket, fikk frysninger. Utrolig vakkert!

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 27 mai 07, 10:09
Vil mye heller ha West og Gardar på topp neste kamp. Tarik på kant og Fofana på benk

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 mai 07, 11:14
Her er gratis sammendrag fra kampen, www.fredrikstadfk.no/default.asp

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 mai 07, 11:34
Endret: 27 mai 07, 11:36

Ja,ja Paco vi trenger ikke diskutere hvem som er blind. Har du ikke bedre argument , kan man trekke konklusjoner.

Fofana kan bli viktig for FFK, men etter min mening har han ikke så langt fått ut det potensiale han burde inneha.

Gardar kom inn scoret og gjorde en Ok jobb, men mener det er fore tidlig å si om han er mannen på topp for framtiden. Husker faktisk at Hoås flere ganger er blitt skrytt opp i skyene etter enkelt kamper, men jubelbrusen har som regel stilnet etter noen kamper.  Derfor trekker jeg ikke for raske konklusjoner ang. Gardar, men dersom han fortsetter å vise kvalitet skal jeg gjerne innrømme at jeg har tatt feil ang han.

Tror at jeg kan innrømme feilbedømninger av spillere, ikke som de som også idag leter etter feil på Rami av frykt for å innrømme hans kvaliteter.

Ps.ang å være blind, leser du innlegget ser du at jeg faktisk ønsker å ha Gardar på topp i neste kamp, la han få sjangsen til å overbevise. Dette på bekostning av Fofana.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 27 mai 07, 12:00
Fofana sliter og jeg synes han er fotsatt litt for tynn for tippeligaen. Midtbanen vår trenger "renovering" . Kvisvik jobber ikke i det heletatt og Ramberg er dårligere og dårligere fpr hver kamp som går. Alle så vel at andre omgang begynte mye bedre fordi Vålrenga måtte konsentrere seg om forsvaret i stedet for å presse på oss som i første? Tarik skapte mer på kanten i denne omgang enn som spiss i siste 3 kamper.....  Og ja vi stjal poeng i dag og det skal vi vare veldig glad for...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 27 mai 07, 12:10

Opprinnelig postet av Snæbbis
Vi ble redda av en god og heldig Rami, og Engas enorme uflaks foran mål.

Greit at det ikke var fortjent at FFK vant, men sånn er fotball. Det lager som scorer flest mål vinner. Fortjent eller ikke.

Men å si at VIF har uflaks, det er jeg ikke enig i. Flaks/uflaks kan man ha en eller to ganger. Husker kampen RBK-FFK der guttæne vant 1-0 og Sørlie var i det umulige hjørnet. Det var uflaks/flaks for de respektive lag.

For Enga sin del, så er jo mangelen på å score mål blitt et "varemerke" etterhvert. 6 mål på 8 kamper sålangt i år, 1-7 i målforskjell på bortebane hvis jeg husker riktig (selv om 4 av dem kom mot Brann i Bergen) er tallenes klare tale. Kunne vært tilfeldig om vi ser på årets sesong isolert, men det har ikke vært stort bedre de siste sesongene. De har en fotballfilosofi som går ut på å vinne kamper ved ikke å slippe inn mål. Ikke så rart egentlig når man ser på hvilke personer de har/har hatt i klubben de siste åra. Rekdal, Drillo, Aabrekk, Bohinen.

Selv det året de tok gull, vant de ikke fordi de var best og scorte flest mål. FFK ga dem gullet ved å slå Start i siste kamp, mens Enga som spilte for gull bare klarte uvagjort mot Odd i Skien. Med tanke på dette, og 2-2 kampen i 2004 (tror jeg det var..) kan vi vel si at 1-0 seieren i går var rettferdig allikevel!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340