Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye stadion- alkoholfri og sikker?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 jun 07, 17:06
Opprinnelig postet av Lemmy

Så lenge det går på ting som omhandler utseende,hudfarge, nasjonalitet ol. mener jeg det er rasisme. Hadde kritikken vært rettet mot noe en av spillerne gjorde på banen, hadde det vært greit.

Det er nettopp slike holdninger som er med på og vaske ut rasismebegrepet. Man kan ikke si en dritt uten å bli beskyldt for å være rasist. til slutt mister ordet sin legitimitet.

 

Rasisme =Se ned på andre raser enn sin egen. Om du har hår eller ikke , har INGENTING med rase og gjøre.

 

Hilsen stjernengutt som har sett skalla negere.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 12 jun 07, 17:08
Enig med deg det skrikes om rasisme hele tiden og snart må vel nok være nok

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 12 jun 07, 17:13

Hva med ape lydene plankehaugen roper når motstanderen bommer på mål,

er det rasistisk?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 12 jun 07, 17:20

Tydeligvis er absolutt alt det hvis den det ropes på ikke er hvit

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 jun 07, 17:40
Opprinnelig postet av Erikk

Tydeligvis er absolutt alt det hvis den det ropes på ikke er hvit

Jeg synes det er trist at det er mulig å ha et så snevert syn på rasismeproblematikken som du viser her. Jeg synes du viser et lavmål av holdninger i forhold til rasisme, som kan bidra med å bagatellisere rasisme.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 jun 07, 17:56

Enig med Erikk her, det rasisme tullet som jeg kaller det har gått alt for langt her i landet, folk er jo redde for å åpne kjeften snart hvis en snakker om en utlending. Ordet neger f.eks kommer jeg aldrig til å fjerne fra mitt vokabulær selvom det er jo fy fy ord idag, skjønner ikke hva som skjer her i landet lenger jeg. Er det noe rart i at folk blir rasister da.???


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 12 jun 07, 18:00
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Enig med Erikk her, det rasisme tullet som jeg kaller det har gått alt for langt her i landet, folk er jo redde for å åpne kjeften snart hvis en snakker om en utlending. Ordet neger f.eks kommer jeg aldrig til å fjerne fra mitt vokabulær selvom det er jo fy fy ord idag, skjønner ikke hva som skjer her i landet lenger jeg. Er det noe rart i at folk blir rasister da.???



Mener du at folk blir rasister pga at terskelen for å oppfatte noe som rasistisk er senket, eller hva mener du egentlig?

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 jun 07, 18:02
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Enig med Erikk her, det rasisme tullet som jeg kaller det har gått alt for langt her i landet, folk er jo redde for å åpne kjeften snart hvis en snakker om en utlending. Ordet neger f.eks kommer jeg aldrig til å fjerne fra mitt vokabulær selvom det er jo fy fy ord idag, skjønner ikke hva som skjer her i landet lenger jeg. Er det noe rart i at folk blir rasister da.???



Mener du at folk blir rasister pga at terskelen for å oppfatte noe som rasistisk er senket, eller hva mener du egentlig?

Ja du er inne på noe der, folk blir dritt lei rett og slett.


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 12 jun 07, 18:13
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Ja du er inne på noe der, folk blir dritt lei rett og slett.



Dritt lei av falske rasisme beskyldninger kan jeg være enig i, men folk må jo klare å skille mellom "alle" utlendinger og de som kommer med løgnene da. Selv om media er flinke til å blåse opp ting litt ekstra.

Jeg synes iallefall det er rart at folk blir rasister pga noen drittsekker.

De folkene er vel de som er rasister det da. Skjære alle over en kam på den måten.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 12 jun 07, 23:21
Endret: 12 jun 07, 23:23
Hvis noen blir rasister fordi de er lei av mas om rasisme på alle bauger og kanter må jeg beklage og si de det gjelder er mindre lure. At noen kan begynne å se ned på svarte mennesker (for eksempel) fordi det er mye mas om rasisme i media og i internett-diskusjoner, det er utenfor min fatteevne. At en del derimot kan slutte å bry seg om det som tross alt finnes av rasisme, det skjønner jeg godt. Personlig syns jeg ethvert argument mot en person på bakgrunn av hans hudfarge, hjemland eller lignende - så sant det ikke er ment som fleip - bør kastes i søplebøtta. Samtidig syns jeg at slike ting som å sensurere ordet "negerkonge" i bøkene om Pippi Langstrømpe, og lignende episoder, blir så dumme at de ikke gjør annet enn å lede fokus bort fra den virkelige rasismen. At jeg bruker ordet "neger" om en svart person med afrikansk bakgrunn gjør meg ikke til rasist, men om jeg behandler en neger dårlig fordi han er den han er, da er jeg en rasist. Jeg gjør det første. Ikke det siste.

Forøvrig bruker jeg gjerne ordet "turboneger" om Brian West 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 jun 07, 00:56

I dag er rasisme problematikken mest det at "alt" negativt som sies til en som ikke er av samme rase/farge som deg selv.

 

Eks: Sier jeg "oh oh oh oh oh" med knyttet neve når Riise i lsk bommer på mål, 0 reaksjoner og alt bra,
sier jeg det samme etter at Occean har bommet på mål, er jeg rassist.

 

Sier jeg at en hvit mann med krøllete hår ser ut som en mopp, alt bra, sier jeg det samme om en "neger" er jeg rassist.

Sier jeg at en person er neger (en svart mann er, uansett om han vil eller ikke, en neger) så er rassist.

Sier jeg utlending  til en neger, er jeg rassist!

Noe er galt her... jeg mener ikke noe rassistisk med dette uansett hvem jeg sier det til, men det har blitt så enkelt å kalle noen for rassist at jeg blir skremt!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 jun 07, 01:15
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Sier jeg utlending  til en neger, er jeg rassist!


 

Hva om negeren er norsk? Vil du kalle Daniel Braaten og John Carew for utlendinger bare fordi de er negere?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 jun 07, 01:29
Endret: 13 jun 07, 01:31

ooops.. hehe, kjøper den!

 Dessuten kaller jeg ikke folk utlendinger for at de er negere, jeg kaller en utlending for en utlending, uansett farge, elvsagt er ikke carw og bråthen utlendinger, ei heller Tarik vil jeg vel betegne som utlending...

Så klart, den er litt vrien.. men, det jeg ville frem til var at det kan tolkes rassistisk, selvom det ikke menes rassistisk fra den som sier det.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 jun 07, 14:19

Ok, har vel her misset litt på begrepet "rasisme". Det beklager jeg på det sterkeste.

Men jeg mener fortsatt det er usaklig å rope at noen er skallet på en fotballkamp. Hadde man ropt:"Du er ubrukelig", hadde det vært noe helt annet. Men Tom Stenvoll er vel ikke ubrukelig(Det er han uansett ikke, meget god spiller) fordi han er skallet? Rasisme er det som det ble påpekt ikke.. Men kanskje man kan kalle det for respektløst ovenfor et annet menneske? Mobbing er det vel heller ikke.. Men uansett, det er bare patetisk å rope noe sånt.

Til deg som ba meg heller gå på håndballkamp..hehe.. Du sier at det er sånn fotballen er, og at det må jeg regne med. Kanskje det er riktig, men må det være sånn? Må det være sånn at bare fordi Nannskog har på seg en blå drakt og ikke en rød/hvit har jeg rett til å rope hva som helst til ham og hetse ham? Hvis du mener det, syns jeg du har noen merkelige holdninger..

Hadde fler supportere brydd seg om å heie på laget sitt isteden for å rope dritt om motspillere og dommeren, tror jeg det ville blitt langt mer trøkk. Blir forundret når Plankehaugen er midt i en sang, dommeren blåser frispark mot oss og sangen stopper pga. at mange begynner å pipe mot dommeren. Det er kanskje 50 stykk som fortsetter å synge, resten buer til dommeren. Men ros til dere som fortsette å synge!

Ser også at under lagoppstillingen er det noen som ikke gidder å klappe for FFKspillerne, men er de som buer høyest når motstanderlaget blir ropt opp. Mener ikke at man skal heie på det andre laget og være diplomatiske og hyggelige, men er det egentlig vitsen i å bue for motstanderne? Bruk kraften i steden på å rope ekstra høyt under FFKs lagoppstilling og holde kjeft under mostanderlagets..

Det er jo spesielt når vi får besøk av store lag med gode spillere. Å bue ut Grindheim, Fredheim Holm og Ronny Johnsen som er et par av tippeligaens beste spillere, blir bare for dumt..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 13 jun 07, 14:45
Opprinnelig postet av Lemmy

Hadde fler supportere brydd seg om å heie på laget sitt isteden for å rope dritt om motspillere og dommeren, tror jeg det ville blitt langt mer trøkk. Blir forundret når Plankehaugen er midt i en sang, dommeren blåser frispark mot oss og sangen stopper pga. at mange begynner å pipe mot dommeren. Det er kanskje 50 stykk som fortsetter å synge, resten buer til dommeren. Men ros til dere som fortsette å synge!

Ja, la oss planlegge hele tribune opplegget på forhånd slik at vi får minst mulig spontane følelser og rop fra tribunene. Det er jo veldig bra. :(
Synes egentlig at det til tider kan bli litt mye "system" over supporterne. 


Opprinnelig postet av Lemmy

Det er jo spesielt når vi får besøk av store lag med gode spillere. Å bue ut Grindheim, Fredheim Holm og Ronny Johnsen som er et par av tippeligaens beste spillere, blir bare for dumt..



Det er jo nettopp de vi skal bue litt ekstra på da, det er jo de som kan avgjøre det for motstanderene. Så hvis vi som klubbens tolvte mann kan være med å psyke ut / påvirke disse spillerne så er det jo akkurat det vi må gjøre. På samme måte som vår støtte kan være med på å "løfte" våre egne til nye høyder kan vi seff psyke ut motstanderen.

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 13 jun 07, 21:04

hat sanger er da altid morro:P hehehe

spontanitet er det jeg får mest kick av ialefall:D 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 17 jun 07, 22:27
Endret: 17 jun 07, 22:30

Opprinnelig postet av Lemmy

Det er jo spesielt når vi får besøk av store lag med gode spillere. Å bue ut Grindheim, Fredheim Holm og Ronny Johnsen som er et par av tippeligaens beste spillere, blir bare for dumt..



Det er jo nettopp de vi skal bue litt ekstra på da, det er jo de som kan avgjøre det for motstanderene. Så hvis vi som klubbens tolvte mann kan være med å psyke ut / påvirke disse spillerne så er det jo akkurat det vi må gjøre. På samme måte som vår støtte kan være med på å "løfte" våre egne til nye høyder kan vi seff psyke ut motstanderen.[/quote]

 

Vet at vi gjorde det før, første året var FFK var i tippeligaen var det vel, så buet vi hver gang motstanderkeeperen var nær ballen. Når han holdt ballen så var det åååååååååå og når utsparket kom var det enten SILA! Eller RÆVVA! så flere keepere som begynte å sparke noe helt villt av det. Det var svinaktig gøy.

Men slikt får vi ikke til lenger. Nå er Plankehaugen blitt for store til denslags. Nå skal vi bare synge i 90 minutter nå. Ikke no tid til moro og ablegøyer... Synes at det er bra at PH synger, men kan vi ikke gjøre litt vår egen greie ut av det ved siden av og?? Hvorfor må vi hele tiden gjøre det som andre gjør? KJEDELIG!!

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340