Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye stadion- alkoholfri og sikker?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 mai 07, 08:33

Godt sagt, Vlad!

Jeg tror også en familietribune-del hadde vært fint. Da kan man ta med seg de litt mindre, som ikke alltid er tålmodige nok til å sitte rolig 2x45 minutter, og kan regne med å møte noe annet enn bannskap og ufinheter fordi man for femte gang må hente en 4-åring som springer rundt som en propell.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 20 mai 07, 15:15
Endret: 20 mai 07, 15:15

Det med sikkerheten på stadion mener jeg også at det er grunn til å sette spørsmålstegn til.

Jeg som ultrasgutt er ikke uvant med å bli sjekket en ekstra gang idet jeg går inn porten fordi vakten ser at jeg har hvite sko (ironi). Men mange av mine kamerater som har kommet mellom 10- og 30 minutter før kampstart (jeg pleier å være tidligere ute) har kommet inn på samtlige hjemmekamper uten at vaktene har sjekket hverken kropp eller sekk (han har alltid med seg sekk, da han kjører moped til og fra kamp). Ikke at hverken jeg eller min mopedkjørende kamerat har noe å skjule i hverken sekker eller jakker, men man kan jo begynne å lure når vaktene istedet bedriver tiden med å true med å kaste vekk folk som går med skjerf til haken pga. sår hals.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 mai 07, 17:15

Helt enig. Noe av meningen med å starte tråden var jo å sette fokus på det som etter min mening er for dårlige sikkerhetsrutiner ved inngang til Stadion.

Når jeg skal inn på Stadion, skjer følgende: Vakten kjenner på meg fra armene og ned til knærne. Jeg har alltid med meg sekk med en jakke i; Mot Lyn og Stabæk ble det bare kjent utenpå denne, mot Viking ble den åpna opp og vakten kikket litt inni den. Inni jakka kunne jeg hatt mye rart..

Tror jeg kunne fått inn feks. 10 kniver hvis jeg vil. Ikke det at jeg vil, men det vet jo ikke vaktene..

Ellers hører jeg av venner om flere ungdommer som kommer seg inn på Stadion uten billett! Er ganske sikker på at det stemmer, og det er jo veldig utrolig at det går an! Vet også om flere som har kommet seg fra hovedtribunen og over på Plankehaugenfeltet..  Det er jo ikke så veldig farlig, men i prinsippet burde det jo ikke være mulig!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 mai 07, 17:44

Opprinnelig postet av torkr
det var mitt poeng ja.... blir bare lei hele greia.
har vi blitt en haug med pyser? som ikke tåler noenting.....

det med barn som blir redde av fulle tullinger er en sak, men å seriøst mene det er rasisme uansett hva man sier er bare patetisk....

jævla svenske, oppsss, der ble jeg rasist.....

Hvis en Stabækfan hadde kalt feks. Fofana for "Din jævla apekatt" eller lignende, åssen hadde du reagert da? Hadde du ment at det var uskyldig moro, og at det kunne tolkes som en spøk? Tror ikke det..

Her på forumet er det ulovlig og skrive rasistiske innlegg. I fjor ble Roman Kienast utestengt for å ha kalt Nannskog "You fucking monkey". Og bare se hvor stor sak det ble da Ijeh beskyldte Håland og Hæstad for rasisme. Det er jo tre nokså klare eksempler på at rasisme er noe som ikke tolereres. Så hvorfor er det da greit når tilskuere bedriver rasisme?

Haug med pyser? I dont think so..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 20 mai 07, 20:28
nei jeg syns ikke rasisme som det er greit, herre jesus..... men det er ikke noe vits i å lete etter rasisme der det ikke er noen eller......

ble påstått ijeh bare bløffet om det der og..... er mange som hyler rasssieme med en gang fordi di vet det funker... takket være sånne som deg.. siste gangen var han på hamkam.

du mente vi skulle gi konstruktiv kritikk til spillerne våre istenden for å slenge dritt til andre, halloo... må ha engasjamang som en dæv fisk da.....

EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 21 mai 07, 18:19
Endret: 21 mai 07, 18:25

Opprinnelig postet av Shadar
Den eneste måten å slå ned dette på er å konfrontere vedkommende med at slik oppførsel ikke er akseptabel. Vis disse personene forstå at de har majoriteten i mot seg. Hvis det skulle bli en diskusjon vil folk støtte den som sier ifra om rasisme.

Kan skyte inn at dersom vi snakker om samme fyr - sitter sammen med 4-5 andre karer som er i godt sig - så kom min nabo meg i forkjøpet mot Stabæk. Da gamlingen ble konfrontert med at det faktisk spiller flere på FFK med utenlandsk opprinnelse ble det stille. Tviler på at han holder kjeft neste gang - og det er synd, for forran oss sitter en gjeng med gutter på 14-15 år, hvorav flere som nok tar seg nær av det han/de sier.

Dersom noen her inne faktisk tar slike kommentarer i forsvar blir jeg litt forundret...

---------------------------

Tur/retur Oslo annenhver helg - gleder meg!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 mai 07, 18:42

Det er nok EGENTLIG ingen som tar ting som rasisme i forsvar. Det enkelte har tatt opp her er vel hvilken takhøyde det skal være, altså hva som kan sies før det "regnes" som rasisme.

Der er jeg, men ikke alle er enig i det, ganske nulltolerant...

Jeg ønsker du/noen andre går til vaktene og sier fra neste gang dere opplever noe slik. Folk som fortsetter å skrike rasistiske ting (gang på gang) eller som ikke gir seg etter å bli snakket til, fortjener å HØRE resten av kampen fra veien utenfor stadion. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 mai 07, 21:12

Nei, jeg leter ikke etter rasisme. Jeg går ikke på stadion for å se om jeg kan finne noen som er rasistiske, jeg går dit for å se på fotballkamp. Og når jeg da hører rasisme slengt mot motspillerne, bruker jeg et forum som dette for å ta det opp.

Jeg tror også Ijeh bløffer, men det var et eksempel på hvor alvorlig rasisme blir tatt. Jeg har da heller ikke hylt på rasisme for å få noe som helst til å funke, tråden er startet som et forsøk på å bla. vise hvor dårlig sikkerhet det etter min mening et på stadion, og som avstand mot rasisme.

Ja, det mener jeg. Hvis jeg tolker det du skriver riktig... Det er jo spillerne våre vi mener skal være gode, ikke spillerne på motstanderlaget vi mener skal være dårlige..

Til slutt: Du syns ikke rasisme er greit(Som du nevner i første linje), men du mener at man ikke skal "hyle"(si i fra/debattere) om det?

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 mai 07, 02:15
Opprinnelig postet av denialsander

Det er nok EGENTLIG ingen som tar ting som rasisme i forsvar. Det enkelte har tatt opp her er vel hvilken takhøyde det skal være, altså hva som kan sies før det "regnes" som rasisme.

Der er jeg, men ikke alle er enig i det, ganske nulltolerant...

Jeg ønsker du/noen andre går til vaktene og sier fra neste gang dere opplever noe slik. Folk som fortsetter å skrike rasistiske ting (gang på gang) eller som ikke gir seg etter å bli snakket til, fortjener å HØRE resten av kampen fra veien utenfor stadion. 

Eh... jo, det er noen som tar rasisme i forsvar. Det finnes dem som arbeider målrettet for politiske program som eksplisitt ønsker å hive "utlendinger" ut av landet. Det finnes også mye skjult rasisme blant folk som ikke tenker om seg selv at de faktisk er rasister - de mener virkelig at svarte er laverstående, at muslimer er onde og gale eller at jødene har ansvaret for all ondskap i verden. Men rasister? Nei, de tar jo bare opp et reellt samfunnsproblem... mener de selv. Det er og skal være rom for mange meninger. Det er lett å si ja til ytringsfrihet. Men hvor mye ytringsfrihet bør svorne rasister ha? Hvis noen mener at Nannskog er en fucking monkey, bør de ikke ha all rett i verden til å si det? Er ikke alt annet en krenkelse av ytringsfriheten?

En del av dem som slenger rasistiske tilrop fra tribunen tenker antagelig ikke over det rasistiske elementet - de mener bare å si noe stygt og nedsettende. Det disse gjerne ikke forstår, er at når noe slikt kommer fra tribunen - og det ikke imøtegås og kveles på tribunen, så virker det som om hele tribunen står bak det den ene sier. Og da begynner det å bli usmakelig. Enn mer hvis det gjentar seg i kamp etter kamp. Da blir det utrivelig for mørke spillere å komme til Fredrikstad Stadion. Våre egne spillere, mørke som lyse, kan ikke få dårligere støtte fra eget publikum enn som så.

Som sagt andre steder, jeg tror ikk eman skal skrike opp om rasisme i utide, da gjør man fort større skade enn nytte. Men litt intern selvjustis på tribunen er høyst velkomment. Ingen grunn til å la noe få idioter farge inntrykket utad av 12.000 stort sett eksemplariske supportere.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 mai 07, 09:20
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Eh... jo, det er noen som tar rasisme i forsvar.

Jeg mente på forumet her inne, men var litt ullen. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 mai 07, 23:22
Opprinnelig postet av denialsander
Jeg mente på forumet her inne, men var litt ullen. 

Å ja, nei her inne er vi jo alle fullstendig eksemplariske supportere. Selvsagt.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 jun 07, 15:50
Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ

Opprinnelig postet av Shadar
Den eneste måten å slå ned dette på er å konfrontere vedkommende med at slik oppførsel ikke er akseptabel. Vis disse personene forstå at de har majoriteten i mot seg. Hvis det skulle bli en diskusjon vil folk støtte den som sier ifra om rasisme.

Kan skyte inn at dersom vi snakker om samme fyr - sitter sammen med 4-5 andre karer som er i godt sig - så kom min nabo meg i forkjøpet mot Stabæk. Da gamlingen ble konfrontert med at det faktisk spiller flere på FFK med utenlandsk opprinnelse ble det stille. Tviler på at han holder kjeft neste gang - og det er synd, for forran oss sitter en gjeng med gutter på 14-15 år, hvorav flere som nok tar seg nær av det han/de sier.

Dersom noen her inne faktisk tar slike kommentarer i forsvar blir jeg litt forundret...

Er vel egentlig ingen grunn til å ta opp denne tråden igjen.. Men har ikke lest innlegget ditt før. Og jeg tror vel det er denne fyren jeg baserte innlegget mitt på.

Var et annet sted på stadion under Vålerengakampen, så jeg vet ikke åssen han oppførte seg da. Men jeg kjenner fler av de guttene som sitter nedenfor ham, og det er riktig som du sier, de tar seg på en måte nær av det han sier. Snakket med et par av dem, og de syns det var rystende at en godt voksen mann fant på å si så mye stygt som han faktisk sa!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 jun 07, 12:25
Ja men det er jo nettopp dét det er.... Bare stygt snakk. Alt annet du refererte til at han sa unntatt `jævla apekatt` er bare stygt snakk og har ingenting med rasisme å gjøre. Hvis det ikke skal være lov å kalle spillere `en skalla gamling` begynner det å bli for tullete...

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 jun 07, 17:31

Så lenge det går på ting som omhandler utseende,hudfarge, nasjonalitet ol. mener jeg det er rasisme. Hadde kritikken vært rettet mot noe en av spillerne gjorde på banen, hadde det vært greit.

Men hvis da feks. Tom Stenvoll liker å være skallet, skal han da måtte få høre dritt av supportere?

Rasisme assosieres ofte med stygt snakk ang. nasjonalitet og hudfarge, men det er også en form for rasisme å snakke dritt om feks. utseendet til et annet menneske.

Dessuten så har det vel ikke noe å si om Tom Stenvoll er skallet når han spiller fotball? Er man dårlig fordi noen mener man er stygg? Er alle pene fotballspillere gode?

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 jun 07, 19:37
Endret: 11 jun 07, 19:37
Herregud. Ja da foreslår jeg at du heller begynner å følge med på håndball eller no... Spillere fra bortelaget mobbes UANSETT, enten det er fordi de er stygge, pene (/pent kledd eks Beckham, Hoseth osv), tjukke, tynne, lave, høye, ræva eller gode. Det er bare sånn fotballen er. Deal with it....

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 11 jun 07, 19:51

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Herregud. Ja da foreslår jeg at du heller begynner å følge med på håndball eller no... Spillere fra bortelaget mobbes UANSETT, enten det er fordi de er stygge, pene (/pent kledd eks Beckham, Hoseth osv), tjukke, tynne, lave, høye, ræva eller gode. Det er bare sånn fotballen er. Deal with it....

 

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 jun 07, 20:37
Opprinnelig postet av Lemmy

men det er også en form for rasisme å snakke dritt om feks. utseendet til et annet menneske.

Nei, det er det ikke. Feit, tynn, store ører, skeiv nese, hull mellom fortenna, små ører, blomkålører, rødt hår, blondt hår, osv, osv. har ingenting med rasisme å gjøre. Men bruker du hudfarge som skjellsord da er vi straks inne på rasisme-begrepet.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 12 jun 07, 10:11

Sittetribuna under PH feltet ble kalt for familietribune da jeg skulle ha billetter sist. Er det familietribune?? Da er det veldig mange som har missforstått litt, tror jeg.

Og når det kommer til sikkerheten på stadion reagerte jeg allerede første kamp. Ikke sjekka de veska mi, og siden jeg er jente var det ingen som sjekka meg, siden det bare var mannlige vakter der. De har nemlig ikke lov til å sjekke jenter har jeg forstått. De bare så på meg og sa: greit, gå inn. Jeg kunne stappa flere bokser med øl og en pupehagle i bukselinninga uten at de ville merka det. Ikke sjekka de om jeg var medlem av PH heller.

Siste hjemmekamp skjedde det at han foran meg i køen hadde en billett som ikke villle "pipe" når de skannet billetten, så de slapp han bare rett inn. At den ikke "bipper" er vel grunn nok til å se nærmere på billetten om den er ekte eller ikke?? Sånnsett så stemmer ikke publikumstalla i allefall. Om de gjør det med 300 per kamp, utgjør det mange tilskuere i løpet av et år. Og det betyr at mange kan komme seg inn uten å være medlem av Plankehaugen og atpåtil med falsk billett....

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 12 jun 07, 10:24
GUD BEDRE! Er dette på tråden eller noe?

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 12 jun 07, 12:45
Opprinnelig postet av Abby
De har nemlig ikke lov til å sjekke jenter har jeg forstått. De bare så på meg og sa: greit, gå inn.

Det er lov, men dersom du setter deg på bakbeina, har du rett til å bli kontrollert av en person av samme kjønn. De kan likevel nekte deg inngang dersom du nekter å bli kontrollert, så da er man like langt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340