Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: FFK - Stabæk (6. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 13 mai 07, 19:58
Endret: 13 mai 07, 20:03

Jeg er så lei av å se et ffk som ikke spiller med hjerte! Hva er det egentlig som skjer i andre omgang? tror de at kampen er over fordi stabæk spiller med 10 mann, og vi leder med ett mål? Var akkurat som å se ffk borte, tamt og på tomgang,. Hvorfor skjer dette? Er ikke gutta gira nok? Tror de at de er mye bedre enn de er? Slik de spilte i andre omgang i dag kunne tom et lag fra andre divisjon kjørt over de. Jeg tror vi trenger å få tak i flere spillere som spiller med hjerte, en midtbanespiller som kan ta tak og holde aggresiviteten oppe. Akkurat nå er jeg utrolig skuffet.

 

Mod: Endret tittel på tråden


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 07, 20:04

Åh så lei jeg er å komme på jobb å se at FFK har tapt og vet at det er tolv lange timer til jeg kan få sove... Vi skulle bare gått ut i hundre og avgjort kampen i begynnelsen av andreomgang!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 mai 07, 20:05
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Fatter ikke hva som er poenget med å vente til det 87. minutt med å sette inn West. Hvordan skal han få tid til å skape noe på den måten? Meningsløst!

Det var ikke så mye bakrom akkurat, og det er da West er best.

Noterer at FFK gikk ut i andre omgang med null press. Bedret seg minimalt etter 1-1. Noterer også at  vi mangler spillere som pisker de andre til strid og tar tak når det butter imot etter pause, samt at benken over hodet ikke tar grep. Det var åpenbart at noe ikke fungerte.

Stabæk vinner fortjent, og det luktet Stabæk-mål lang vei i hele andre omgang. FFK var ufattelig tamme.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 mai 07, 20:08

Har vel sett det en del ganger før. Det laget som ligger under med ti mann legger inn det ekstra giret de vet de trenger for å komme tilbake i kampen. Samtidig skal det en sterk psyke til å opprettholde trykket når man leder og er en mann mer.

Men det finnes ingen unnskyldninger det jeg ser. Litt synd at det siste skuddet til Kvisvik ikke gikk inn - men det var som fortjent.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 mai 07, 20:15
Endret: 13 mai 07, 20:16

Opprinnelig postet av Holters

Det var ikke så mye bakrom akkurat, og det er da West er best.

 

Men det er det jeg mener. Hadde West kommet innpå etter 70 minutter ville det ha oppstått flere situasjoner med muligheter for West til å bruke farten sin. De siste fem minuttene hvor FFK legger høyt press mot Stabæks 16-meter skaper man ikke situasjoner hvor West kommer til sin rett. Jeg forstår ikke tanken bak å vente så lenge med å sette West innpå.

Hvis gutten først kan spille, så kan han spille mer enn fem minutter. Det er bare på film er det lurt å vente med bytter til det 87. minutt.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 20:23
Vi spiller som et bunnlag og er et bunnlag. Nå også på hjemmebane.... Maken til slett innsats

---------------------------

RednWhite


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 13 mai 07, 20:23
møkkalag, straffetrening klokka 6 i morra tidlig, aldri sett ett mer tamt skitlag..... helt fryktelig, virker uintresert.....

hvordan skal vi få de til å være stolt av å spille for ffk? gi de juling, virker ikke som noe annet synker inn.....

aaaaaa, holder på å sprekke

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 20:32
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men det er det jeg mener. Hadde West kommet innpå etter 70 minutter ville det ha oppstått flere situasjoner med muligheter for West til å bruke farten sin. De siste fem minuttene hvor FFK legger høyt press mot Stabæks 16-meter skaper man ikke situasjoner hvor West kommer til sin rett. Jeg forstår ikke tanken bak å vente så lenge med å sette West innpå.

Hvis gutten først kan spille, så kan han spille mer enn fem minutter. Det er bare på film er det lurt å vente med bytter til det 87. minutt.

Blir altfor lettvint å skylde på et for sent innbytte av Brian West. Og å spå hva som kunne ha skjedd viss......blir jo ren etterpåklokskap uten hold i virkeligheten. Kampen burde vært avgjort til vår fordel lenge før byttet. Dårlig forsvarspill og late spillere... Sørgelige greier...

---------------------------

RednWhite


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 13 mai 07, 20:36

Håper dette er siste gang en får se Bjørkøy på høyrekant, ingen bredde overhode!

 

Synes ikke vår kaptein tar ansvar idag.

Slike tap kan vi ikke unne oss skal vi overleve


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 13 mai 07, 20:42

Grunnen til at vi taper er selvfølgelig veldig enkel, det dreier seg kun om innsatsvilje og riktige holdninger - ingenting annet! 

Jeg er direkte sjokkert over mangel på stolthet, psyke og konsentrasjon som utvises i dag. Hårreisende og uakseptabelt av såkalte "profesjonelle fotballspillere". P.d.d. er det kun et fåtall som er verdige FFK-drakta. Skammelig og pinlig.

---------------------------

Pontus


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 13 mai 07, 20:42
Endret: 13 mai 07, 20:47

Jeg forstår faen ikke hvorfor det ikke kom bytter tidligere...får en Eggen følelse jeg nå...drøye drøye drøye

Virka som om FFK spilte med en mann mindre...og ikke Stabæk!!

Ikke ved en jævla forbaska anledning så det ut som FFK hadde en mann mindre...

Altfor feige og skapte intet i andre omgang

Og hvorfor i huleste kom Czwartek inn for Martinsen???

Greit nok at noen mener det ikke er noen garanti for at West hadde skapt mer i FFK angrepet hvis han hadde kommet inn tidligere men et OFFENSIVT bytte...ja det savna jeg...så jo at laget ikke funka langt ute i andre omgang

Syns det hele var en stor skam

De som får godkjent av meg etter kampen er Tarik, Piiroja og Shabaan

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 mai 07, 20:44

Dessverre en ny kamp av FFK hvor de legger igjen "the fightin ` spirit" i garderoben. Etter en jevn 1.omgang, hvor faktisk Stabæk var farligere enn FFK, startet Stabæk 2.omgang med 10spillere med "vilje" og FFK med 11 spillere som trodde de allertede hadde vunnet.

Er dessverre tilbake til utgangspunkt etter litt betinget optimisme. FFK får være lykkelige hver gang ODD, AAFK og Sandefjord gir fra seg poeng. Med det spillet de presterte idag, må disse tre laga først og fremst være de laga FFK håper å legge bak seg.

Uten å gi noen mer ros eller kritikk vil jeg fortsette med å si at FFK pr.dag mangler en spiss til med TL-nivå samt en drivkraft på midtbanen.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 20:44
Og en ting til FlightOfTheRat; Det kreves ikke så stor psykisk styrke for å holde trykket om man leder 1-0 og har en mann mer, men det kreves PROFFESJONALITET av spillere som har fotball som jobb og som har hyggelig betalt for det de driver med. De som tror de har en hobby med betalt må finne på noe annet å gjøre i arbeidstida...

---------------------------

RednWhite


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 13 mai 07, 20:48
Endret: 13 mai 07, 21:03
Opprinnelig postet av Mustang

 

 

Og hvorfor i huleste kom Czwartek inn for Martinsen???

Kanskje for å få styrke høyre siden i angrep. 

 


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 13 mai 07, 20:51

Ja, ja... Det er jo på hjemmebane vi må gjøre det. Når vi taper her også ser det "stygt" ut. Vi hadde en tre-poenger i lomma, og det så ut som om vi skulle klatre litt på tabellen igjen. Med et nytt tap i bortekampen mot Brann 16. mai, står vi med begge beina i sumpa - igjen... Hadde virkelig trodd og håpet at vi skulle slippe det i år. Får satse på at Brann er så fornøyde med å ha henta tre poeng i Sandefjord, samtidig som guttæne vil revansjere dette tapet, sånn at vi kan få se en aldri så liten fotballbombe på Brann Stadion 16. mai...


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 13 mai 07, 20:53
Endret: 13 mai 07, 21:47
Opprinnelig postet av eliot
Opprinnelig postet av Mustang
Og hvorfor i huleste kom Czwartek inn for Martinsen???

Kanskje for å få styrke høyre siden i angrep.

Mente du det der seriøst?

---------------------------

Pontus


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 mai 07, 20:53
Opprinnelig postet av HotDream

Blir altfor lettvint å skylde på et for sent innbytte av Brian West. Og å spå hva som kunne ha skjedd viss......blir jo ren etterpåklokskap uten hold i virkeligheten. Kampen burde vært avgjort til vår fordel lenge før byttet. Dårlig forsvarspill og late spillere... Sørgelige greier...

Sier ikke at FFK tapte fordi West ble byttet inn for sent. Er helt enig i at kampen burde vært avgjort til vår fordel lenge før.

Men når først West skal inn, så må han få litt tid på seg til å gjøre noe. West er rask, han kan løpe seg fri når motstander ligger litt høyt, er genialt god å ha på kontringer. Slike situasjoner oppstår fra tid til annen. I løpet av 20 minutter vil det være normalt om West får en eller to sjanser hvor farten hans kommer til sin rett. I løpet av fem minutter vil han normalt ikke få noen slike sjanser, spesielt når FFK likevel legger alle mann i angrep.

Dette handler ikke om å være etterpåklok, men om å gi West en rimelig mulighet når han først skal innpå. I det minste kunne han ha kommet inn samtidig med Czwartek, og fått en ti minutter eller så.

Jeg ser bare én grunn til å gjøre et bytte i de siste fem minuttene,. og det er for å drøye tiden. I det minste må det være en sterk boksspiller man setter innpå i en situasjon som dette, ikke en typisk kontringsspiller. Så ut som at Grønhagen la om til 4-3-3 da West kom inn. Strålende strategi det, hadde det bare vært gjort mens det ennå var litt tid. Da hadde det vært en mening i det. Ikke sikkert vi hadde vunnet for det, det beror på hundre andre faktorer, men jeg synes likevel det er meningsløst å bytte inn en spiller som West så helt på tampen.


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 13 mai 07, 20:58
Det skinner helt klart igjennom hvor dårlig lag vi egentlig har.  Det viser dem idag.    EN STOR SKAM.   Dette skal bli moro. Vi er ikke i nærheten av å kunne klare å ta noen poeng borte mot Brann og Rosenborg. Vet at ikke kampene er spilt ennå og at balen rund. hehe. Men noe annet ville være å tru på julenissen. Sterke ord jeg kommer med. Vi har alt for mye søppel på laget. 

oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 13 mai 07, 21:00
Martinsen var jo som sagt småskadet.Derfor byttet ut. Synes spillerne jobber og sliter minimalt for klubben idag. Unntaket er kong Raio Piroja! Dette er en spiller som gir alt for klubben.. Resten av spillerene bør lære av innsatsen og holdningene til denne mannen!

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 13 mai 07, 21:00

Noen (negative) spørsmål etter kampen fra min side:

Vi har sagt det nærmere tusen ganger at vi skal være sjefer hjemme i våret eget fort. Hvorfor våger vi ikke å styre kampen i andre omgang? Spilte til og med mot 10 mann!

Hvorfor er det ikke guts i spillerne før vi må score de siste 20 minuttene?

Hvorfor skjønner ikke Vidar at han kan komme på overlap før det har gått 70 minutter av kampen?`

Hvorfor kom ikke Pål Andre inn før?  Han er bedre framover enn Vidar.

Er laget samspilte i det hele tatt framover? Kan til tider se ut som en gjeng spillere, noen kreative, og andre ikke, som skal finne på noe i farta.

 

Nei, her kan vi kun skylde på oss selv! Dårlige taktiske grep, og laber innsats! Sånt holder ikke på hjemmebane i tippeligaen!

---------------------------

Ære være plankebyen!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 21:01
Endret: 13 mai 07, 21:05
Opprinnelig postet av eliot
Opprinnelig postet av Mustang

Og hvorfor i huleste kom Czwartek inn for Martinsen???

Kanskje for å få styrke høyre siden i angrep. 

Tror ikke Martinsen er 100% frisk (kne) og var i tillegg sliten. Styrker ikke høyresiden i angrep med å sette innpå PAC... Skulle kanskje satt innpå en angriper istedet for å prøve å få en scoring ,men det blir jo bare spekulasjon. Raijo ble vel kjørt opp i angrep på slutten,....

 

---------------------------

RednWhite


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 mai 07, 21:04

Er det tilbake i samme gamle kjøret nå da tro? fader, innsatts æ tru? Noen på FFK som har hørt om å kjempe og jobbe litt??

 

Nei dette var utrolig sløvt FFK, skammelig!

 

 

Sttabæk vinner fult fortjent!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Hvordan kan det kåres en verdig vinner av CL, når klubbene som er i finalen ikke engang klarer å vinne hjemlig liga??


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 21:07
Opprinnelig postet av kjell

Noen (negative) spørsmål etter kampen fra min side:

Vi har sagt det nærmere tusen ganger at vi skal være sjefer hjemme i våret eget fort. Hvorfor våger vi ikke å styre kampen i andre omgang? Spilte til og med mot 10 mann!

Hvorfor er det ikke guts i spillerne før vi må score de siste 20 minuttene?

Hvorfor skjønner ikke Vidar at han kan komme på overlap før det har gått 70 minutter av kampen?`

Hvorfor kom ikke Pål Andre inn før?  Han er bedre framover enn Vidar.

Er laget samspilte i det hele tatt framover? Kan til tider se ut som en gjeng spillere, noen kreative, og andre ikke, som skal finne på noe i farta.

 

Nei, her kan vi kun skylde på oss selv! Dårlige taktiske grep, og laber innsats! Sånt holder ikke på hjemmebane i tippeligaen!

Legger til et par spørsmål til jeg:

Hvor er den defensive tryggheten vi fikk høre laget hadde før alvoret begynte?

Vi har sluppet inn 13 mål på 6 kamper. Noen sesong som er verre???

---------------------------

RednWhite


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 13 mai 07, 21:08

Har all fokuseringa fra media, trenere og supportere om den svake bortestatistikken gjort at FFK rett og slett glemte å spille fotball i dag?

Uff, er utrolig deppa. Det må jo også sies at han brasilianske dvergen (Alanzinho?) var meget god i dag og rev FFK i stykker..... Men er deppa alikevel. Gruer meg til Brannkampen.....


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mai 07, 21:12

UFF!! Dette var ille!!

Skjønner ikke hvorfor Fofana ble byttet ut?? Banens beste i 1 omg. Synes Grønhagen skulle ha byttet ut Kvisvik og inn med West sammen med Tarik på topp, satt Fofana ut på venstrekant midtbane for å få litt fart på kanten og på topp. I tillegg,så ville jeg ha byttet ut Ramberg og satt inn Multe på høyre kant,kjørt Bjørkøy inn sentralt. Da kunne vi fått litt bredde og fart på kantene.

Håpløst med Hoås innhopp. Hvor mange sjanser skal den karen få???

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 mai 07, 21:17
ffksupporter.net:
- Ti menn mot elleve mus

Det begynte oppskriftsmessig med 1-0 ledelse, men i pausen ble manndommen værende igjen i garderoben. I stedet entret elleve «babes» banen – det fryktede hjemmelaget ble forvandlet til «jentelaget». Dermed fikk menn fra Bærum (!) gjøre som de ville.

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 13 mai 07, 21:22

om det hadde vært til noen hjelp å sette inn west tidligere vet ingen. det jeg lurer på er hvor lenge man har tenkt til å "spare" han. Naturlig at man matcher en spiller forsiktig den første tiden etter skade, men en gang må man begynne å sette han inn tidlig nok til at han kan få mulighet til å prege kampen.

Midtbanen var begredelig i dag. mener vel at ramberg nå bør benkes noen kamper. skal være en kreativ spiller, men det ender jo stort sett med at hen bare sinker spillet. er så mye om og men...

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 mai 07, 21:22
Opprinnelig postet av eliot
Opprinnelig postet av Mustang
Og hvorfor i huleste kom Czwartek inn for Martinsen???

Kanskje for å få styrke høyre siden i angrep.

Sikkert skade. Han var jo tvilsom før dagens kamp.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 mai 07, 21:23
Grønhagen bekreftet dette til Radio Fredrikstad etter kampen. Var på grunn av skade

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 13 mai 07, 21:26

1.omgangen hadde jo mye bra iseg. Fofana var frisk og på hugget idag,men sluknet som alle andre i 2.omgang.

skulle kanskje kjørt inn PAC før ja. utrolig dårlig bredde idag . Kvisvik er daff synes jeg og ikke opp mot sitt potensial..

For trangt der fremme og vi sliter jo jæsklig med brassen til stabæk som var brilliant. tchoy også en solid kar på midten deres.

 

Hoås ? ja jeg bare lurer hvor lenge en skal vente på at han skal "blomstre" som det sies. treg,svak i dueller og har lite å tilføre et lag når han blir satt inn. legger seg på samme tempo og glir pent inn i miseren.

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 13 mai 07, 21:28
Spillerne bør skamme seg neste gang de mottar lønning, det er f... ikke fortjent. De går sikkert på en smell til lørdag mot Lisleby. Skam dere. Morgan, begynn å fjern spillere fra lønningslista før det blir for sent.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 21:28
Opprinnelig postet av benksliter`n

UFF!! Dette var ille!!

Skjønner ikke hvorfor Fofana ble byttet ut?? Banens beste i 1 omg. Synes Grønhagen skulle ha byttet ut Kvisvik og inn med West sammen med Tarik på topp, satt Fofana ut på venstrekant midtbane for å få litt fart på kanten og på topp. I tillegg,så ville jeg ha byttet ut Ramberg og satt inn Multe på høyre kant,kjørt Bjørkøy inn sentralt. Da kunne vi fått litt bredde og fart på kantene.

Håpløst med Hoås innhopp. Hvor mange sjanser skal den karen få???

Du har skjønt det. Ikke helt enig i at Multe skulle vært inne for Ramberg, men ellers var det en del fornuftig her. Tar visst tid før det blir innsett at Hoås er en fiasko. Mange store ord er kastet bort på den gutten, så også i år Før sesongstart. Skjer ikke en dritt...

---------------------------

RednWhite


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 mai 07, 21:29

Det er kamper som i dag vi virkelig ser hvor mye vi savner en spiller som Simen Brenne. Spillere som tør og vil ha ballen selvom det butter i mot, selvom du har gjort to feil og som fortsatt vil prøve en tredje. Alt for mange spiller gjemte seg bort og ingen ville ta ansvar.....

           


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 13 mai 07, 21:30
Nå Må Det Nye Kluter Til!!!
Fy Faen for en gjeng med slappe tapere!!!

Tragisk, komisk og skammelig innstas av godt betalte spillere for an 11.000 tilskuere hjemme. Håper og tror Grønis har baller nok til å sette ut spillere som Gerrbrand, Ramberg, Kvisvik, Fofana, Bjørkøy, Shabaan og Martinsen til neste kamp - for det disse spillerne presterte i store deler av 1 omgang og hele 2 omgang var skammelig.

Gi noen unge/andre spillere som vil opp og fram sjansen til å blø for drakta.

Mot Brann borte håper jeg Grønis stiller med dette laget:
Staw, Multaharjo, Piiroja, Shabani, Prytz, Berg, Tarik, Martyn, Kouadio, West og Toth.

Selv om det blir tap borte mot Brann, er det bedre å gi andre spillere som er interresert i
å spille fotball muligheten til det på Brann stadion.

Takk og god kveld.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 mai 07, 21:32
Mener du stille med det laget som ikke presterer i 2 Div?

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 mai 07, 21:34
Opprinnelig postet av oleberg
Mot Brann borte håper jeg Grønis stiller med dette laget:
Staw, Multaharjo, Piiroja, Shabani, Prytz, Berg, Tarik, Martyn, Kouadio, West og Toth.


Blir nok bra med en skadet Berg utpå der ja

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 21:41
Opprinnelig postet av oleberg
Nå Må Det Nye Kluter Til!!!
Fy Faen for en gjeng med slappe tapere!!!

Tragisk, komisk og skammelig innstas av godt betalte spillere for an 11.000 tilskuere hjemme. Håper og tror Grønis har baller nok til å sette ut spillere som Gerrbrand, Ramberg, Kvisvik, Fofana, Bjørkøy, Shabaan og Martinsen til neste kamp - for det disse spillerne presterte i store deler av 1 omgang og hele 2 omgang var skammelig.

Gi noen unge/andre spillere som vil opp og fram sjansen til å blø for drakta.

Mot Brann borte håper jeg Grønis stiller med dette laget:
Staw, Multaharjo, Piiroja, Shabani, Prytz, Berg, Tarik, Martyn, Kouadio, West og Toth.

Selv om det blir tap borte mot Brann, er det bedre å gi andre spillere som er interresert i
å spille fotball muligheten til det på Brann stadion.

Takk og god kveld.

Ihverfall bedre å sette innpå spillere som vil kjempe å blø for drakta. Toth er en sånn spiller, Piroja også... Om alle hadde den innstillingen hadde vi hatt 12-14 poeng...

---------------------------

RednWhite


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 mai 07, 21:44
Opprinnelig postet av tubbs

Jeg er så lei av å se et ffk som ikke spiller med hjerte! Hva er det egentlig som skjer i andre omgang? tror de at kampen er over fordi stabæk spiller med 10 mann, og vi leder med ett mål? Var akkurat som å se ffk borte, tamt og på tomgang,. Hvorfor skjer dette? Er ikke gutta gira nok? Tror de at de er mye bedre enn de er? Slik de spilte i andre omgang i dag kunne tom et lag fra andre divisjon kjørt over de. Jeg tror vi trenger å få tak i flere spillere som spiller med hjerte, en midtbanespiller som kan ta tak og holde aggresiviteten oppe. Akkurat nå er jeg utrolig skuffet.

 

Mod: Endret tittel på tråden

Om de tror de er bedre enn de er?Tja,Morgan forteller dem hvertfall at de er blant topp 4.Kanskje de heller skulle vært jekket ned ett par hakk?

Og en benk som ikke tar grep-Ett iskaldt gufs fra tiden under Drillo?

 

Stjernengutt legger hodet til hugg

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 13 mai 07, 21:50
Begynner å lure på hvorfor jeg gidder å bruke penger på de patetiske kjærringene som kaller seg fotballspillere.

Ingen stolthet, ingen innsats, spillere som det vi så i dag er like mye verdt som slimet jeg får i munnviken når jeg fråder av sinne på stadion.

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 13 mai 07, 21:56
Opprinnelig postet av Vlad

For trangt der fremme og vi sliter jo jæsklig med brassen til stabæk som var brilliant.

 

Alan er en type spiller som først og fremst briljerer mot dårlige lag. Mot bedre lag pleier han derimot å falle litt igjennom.

Får håpe for FFK`s del at han spilte over evne i denne kampen.


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 13 mai 07, 22:00
Opprinnelig postet av Tom!
Opprinnelig postet av Vlad

For trangt der fremme og vi sliter jo jæsklig med brassen til stabæk som var brilliant.

 

Alan er en type spiller som først og fremst briljerer mot dårlige lag. Mot bedre lag pleier han derimot å falle litt igjennom.

Får håpe for FFK`s del at han spilte over evne i denne kampen.

 

he he ja får håpe det.. fikk jo bokstavelig talt FFK spillerene til å dette på ræva

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 mai 07, 22:15
Fy faen for en dårlig kamp. Ser jo ut som gutta ikke gidder å gå til eller noe

---------------------------

http://keiko99.net


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 13 mai 07, 22:17
Opprinnelig postet av eliot
Opprinnelig postet av Mustang

 

 

Og hvorfor i huleste kom Czwartek inn for Martinsen???

Kanskje for å få styrke høyre siden i angrep. 

 

 

Sa du STYRKE?....kun ved skade på Martinsen er en forståelig grunn

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 13 mai 07, 22:18
En som gidder: Piroja.. Den mannen gir alltid 100% for klubben i våre hjerter...

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


Jegærn

Knøttespiller
Ble medlem: 09 apr 07
Innlegg: 29

Lagt til: 13 mai 07, 22:18
Er bare en ting å si, TRAGISK !!!!!!!!!!!!!!  Skal ikke være mulig å spille slikt på hjemmebane. Dette kommer til å bli en forferdelig sommer og høst dessverre. Ser ut som guttæne syns det er mest artig å spille ball ala` five a side. Finnes ikke fremdrift i hele 2.omg engang. Hva må til for å få guttæne til å sparke fotball i 90 min. ? Begynner og tvile litt på kunskapene til Grønnis nå....

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 mai 07, 22:19
Endret: 13 mai 07, 22:20
Jeg merker at denne kampen drepte noe av engasjementet mitt. Sitter og er helt resignert. Har betalt 100 kr for å knapt se (elendig nett-tv, oppløsning fra hælvete) FFK-spillerne så stille og se på at Stabæk med færre mann på banen rundspiller dem. Makan! Men kjenner jeg meg selv rett, så sitter jeg vel limt til stolen allerede i neste kamp..

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 13 mai 07, 22:19
Endret: 13 mai 07, 22:20
Helt tragisk ja. Begynner å lure på om vi trenger et nedrykk før spillerene skjønner alvoret!

---------------------------

Fredd


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 mai 07, 22:20
vidar hadde litt problemer med kneet og derfor kom pac inn. tror jeg

---------------------------

http://keiko99.net


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 13 mai 07, 22:20

Opprinnelig postet av Rey
Grønhagen bekreftet dette til Radio Fredrikstad etter kampen. Var på grunn av skade

Ja da skjønner jeg

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 22:21

Opprinnelig postet av Jegærn
Begynner og tvile litt på kunskapene til Grønnis nå....

Åååå? Hvorfor det?

---------------------------

RednWhite


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 13 mai 07, 22:23
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av oleberg
Mot Brann borte håper jeg Grønis stiller med dette laget:
Staw, Multaharjo, Piiroja, Shabani, Prytz, Berg, Tarik, Martyn, Kouadio, West og Toth.



Blir nok bra med en skadet Berg utpå der ja

 

Er du helt vill eller??....Multaharju på høyreback???

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 mai 07, 22:28

Elendige greier.. Synd med tap, nå må de skjerpe seg.. Uff uff.. Noe jeg tror de også gjør :)

Positivt idag var Plankehaugen :D For ett liv du får til Zoran!! :D

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Jegærn

Knøttespiller
Ble medlem: 09 apr 07
Innlegg: 29

Lagt til: 13 mai 07, 22:28

Tenkte på åssen han "bruker" byttene. Som sagt tidligere her i tråden, BW kan gjerne komme inn tidligere. Og alle vet jo at Bjørkøy er best sentralt. Hvis alle vi som er her på forumet kan se det må vel for hel... Grønnis se det og.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 mai 07, 22:29
Foresten... Jeg savner Toth..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 22:33
Opprinnelig postet av Jegærn

Tenkte på åssen han "bruker" byttene. Som sagt tidligere her i tråden, BW kan gjerne komme inn tidligere. Og alle vet jo at Bjørkøy er best sentralt. Hvis alle vi som er her på forumet kan se det må vel for hel... Grønnis se det og.

Var ment som en spøk fra en som har hatt den tvilen helt siden mannen ble ansatt

---------------------------

RednWhite


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 13 mai 07, 22:36
Opprinnelig postet av Mustang
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av oleberg
Mot Brann borte håper jeg Grønis stiller med dette laget:
Staw, Multaharjo, Piiroja, Shabani, Prytz, Berg, Tarik, Martyn, Kouadio, West og Toth.



Blir nok bra med en skadet Berg utpå der ja

 

Er du helt vill eller??....Multaharju på høyreback???

Staw er også skadet, så kunne blitt et skikkelig topplag detta her


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 13 mai 07, 22:37
Opprinnelig postet av shaggy
Midtbanen var begredelig i dag. mener vel at ramberg nå bør benkes noen kamper. skal være en kreativ spiller, men det ender jo stort sett med at hen bare sinker spillet. er så mye om og men...


Enig - han og Jona stopper alltid opp spillet i stedet for å la det flyte - og flikker videre til ingenting i andre situasjoner.
Inn med West tidligere, ut med Ramberg og aldri mer Hoås..!

---------------------------

Tur/retur Oslo annenhver helg - gleder meg!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 13 mai 07, 23:24

Ærlig talt! Hva galt gjorde egentlig Hoås idag?

Det får da være grenser. Mener absolutt ikke at Hoås er verdens beste spiller, men her har vi et helt lag som underpresterer, og enkelte her klarer likevel å henge ut den som spiller minst. Er vi supportere for klubben eller enkeltspillere? Blant folk her på forumet hersker det jo mer trynefaktor enn hos de verste lærere! Brian West er helt konge uansett hva han gjør (eller ikke gjør) mens Hoås antakeligvis må score 5-6 mål før han får noen godord.

Et tips: Sjekk kampene til FFK om igjen. Hoås har - når han har vært på banen - vært innblandet i veldig mye av det som skjer offensivt. Klarer dere ikke å se det, bør dere bytte briller eller ønske dere litt fotballforståelse til 17.mai.

Når det er sagt, så synes jeg det er helt greit at Hoås startet på benken, og jeg er helt enig med de som mener at Brian burde kommet inn mye tidligere. Spesielt med tanke på at Stabæk spilte med 3 bak etter at Olsen ble utvist.

Poenget mitt er at mange her er så inn i granskauen trangsynte og forutinntatte til alt som skjer på fotballbanen:

PAC er noe pakk uansett hva han gjør.
West er best, ingen protest, den som er imot er en idiot.
Raio er kongen over alle. Uansett. Med topp innsats, så spiller det jo ingen rolle om man sparker luft eller misser pasninger.
Gerrbrand er derimot ikke noe særlig. At han rydder opp når Raio misser, bryr ingen seg om.
Hoås er en drøye to meter lyktestolpe som ikke kan vinne en duell - og ihvertfall ikke bevege seg.


Ja, det var et beger som rant over nå...

---------------------------



God bedring, Dagfinn!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 13 mai 07, 23:27

Mange skuffede supportere her nå. Fult forståelig. FFK spilte igjen en dårlig kamp. Med untak av 1. omgangen mot Viking synes jeg FFKs prestasjon i år har vært et stort skritt tilbake jamført med fjoråret. Jeg synes FFKs oppbyggning av angrepene er noe monotone: Shaban kaster ut til forsvarsspillere, ballen ender hos en av side backene, innimellom ved hjelp av to tre trekk. Det spilles en langball opp mot spissene og midtbanens oppgave er å komme etter og vinne andreballen. Deretter spiller FFK mere kreativt og klarer å komme til endel gode sjanser. Desverre fører også dette til for mange brudd av motstanderen som selv med 10 mann (idag og mot Lyn) klarer å skape forferdelig mange sjanser. Derfor renner følgelig baklengsmålene inn. Laget mangler et skikkelig defensivt anker på midtbanen og når flankene går tidlig inn mot midten uten at backene kommer frem får vi ikke bredde nok i spillet. Mye av dette kan vi tilskrive at Grønnis har hatt for liten tid med laget til å kunne spille inn flere og mere uforutsigbare bevegelsesmønstre. Fra tribuneplass ser det ut som om spillerne ikke yter maksimalt av hva de har kapasitet til. Hva kommer dette av? Å spille TL for nærmest fullsatte tribuner burde være motivering nok. Jeg vet ikke hvor skoen trykker men dette er ikke nytt av året. Hvor godt trives FFKerne?

Man kan alltid velge å se fremover, men hvordan skal man bli bedre hvis man ikke lærer av sine feil? Morgan gikk hardt ut etter kampen mot Tromsø, følger han opp nå? Får innsatsen konsekvenser for spillerne?

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 mai 07, 23:32
Opprinnelig postet av SirLion

Elendige greier.. Synd med tap, nå må de skjerpe seg.. Uff uff.. Noe jeg tror de også gjør :)

Positivt idag var Plankehaugen :D For ett liv du får til Zoran!! :D

Var du på feltet våres i dag SirLion ?? Vi sugde til de grader. Men ære være Zoran at han orker å holde motet oppe. Jeg hadde ikke greid det når jeg hadde sett så mange stumme fjes.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 mai 07, 23:35
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av SirLion

Elendige greier.. Synd med tap, nå må de skjerpe seg.. Uff uff.. Noe jeg tror de også gjør :)

Positivt idag var Plankehaugen :D For ett liv du får til Zoran!! :D

Var du på feltet våres i dag SirLion ?? Vi sugde til de grader. Men ære være Zoran at han orker å holde motet oppe. Jeg hadde ikke greid det når jeg hadde sett så mange stumme fjes.

Jeg var på feltet idag Rune.. Men jeg sto ikke helt inne i klynga sammen med dere =P Jeg synes det var bra med liv til tider, men når jeg synes det synes andre det er elendig :P hver vår smak sier jeg :P he he :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 13 mai 07, 23:46

* Hvorfor vente sånn på å bytte ut Martinsen? slik alanzinho herja utpå kanten hans, kunne det fort blitt et 2. gult, og Vidar var jo livredd for å takle etter det første kortet. Men før kortet følte jeg meg mye tryggere med Vidar en PAC på back`en.

* Når motstanderlaget spiller med en mann mindre, så er det jo utrolig viktig å holde bredden og forsøke å vende spillet. Slik det var idag mista vi fordelen av en ekstra mann ved at Bjørkøy stod å kåla i en eller annen kvasi-indreløper.

* Det må da være mulig å gå i kroppen på alanzinho så han ikke får gjort alle mottak og forseringer upessa?

* Det er drøyt at Kvisvik er så lat at han må bruke kamper som opptrening. Å komme inn i sesongen i så ræva form er bare tull. Han kan skylde på skuldra, men det var bare 2 uker han forhindret fra å trene for fullt. Noen må dra hjem til`n å konfiskere vaffeljern, frityrgryte og stressless. Snakk om å sløse bort en en gudegitt gave. George Best - sprit + vafler  = Kvisvik.

* Hva er vitsen med å sette inn West _etter_ at stabekk har scora? Trodde Grønnis at de skulle ligge høyt for å pynte på målforskjellen? Hva med å slenge innpå litt muskler? Toth var vel på tribunen? Smart...

* Ramberg får litt for mye kjeft synes jeg. Slik de andre midtbanespillerene opptrådte og Tariks merkelige bevegelser i 2 omgang, så var det ikke lett å skulle fremstå som noen kreativ kraft på midtbanen.

* Hvor er murbrekker`n på midtbanen!!111!!  Med spillere som schoi, alanzinho og veigar pall-dvergson lurende foran midtstopperene våre trenger vi noen som kan vise litt muskler. Det har vi visst ikke. Får håpe Berg bruker skadetiden til å pumpe jern og komme tilbake med boler-muskler og boler-psykoinnstilling.

* Rami var ihvertfall på vei opp fra 2.div nivået i forrige kamp. Kunne vel streng tatt kanskje tatt 1-1 målet, men redda flere bedre skudd

 

 

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 mai 07, 23:56
Opprinnelig postet av Fjedjik

Laget mangler et skikkelig defensivt anker på midtbanen og når flankene går tidlig inn mot midten uten at backene kommer frem får vi ikke bredde nok i spillet. Mye av dette kan vi tilskrive at Grønnis har hatt for liten tid med laget til å kunne spille inn flere og mere uforutsigbare bevegelsesmønstre.

 

Ojojojojjj. Dette er kontroversielt.Det var jo dette Ramberg forsøkte å si det jo, men for det ble han stemplet som foræder og Grønnistviler.Men jeg tror mannen (og Fjedjiik) har helt rett. Laget trenger mer tid.Grønnis ble annsatt for sent.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 14 mai 07, 00:06

Opprinnelig postet av A.Scheie
Ærlig talt! Hva galt gjorde egentlig Hoås idag?

FFk ble kjørt over de første 20-25 minuttene av 2.omgang. Robuste, raske og tekniske Stabæk-spiller gjorde så vondt de ville med ti mann.  FFK`s forsøk var ynkelige, og da spør jeg meg. Hva tenker Grønnis i en sådan stund, hvorfor foretar han seg ikke noe i disse 25 kostbare minutter, der vi taper våre 3 poeng).  Alle ser at ingenting funker, men ingen med "makt" til å gjøre noe agerer og det er hans ansvar.

Endelig skjer det noe, Hoås kommer inn som oppspillspunkt etter at FFK ikke har vunnet en duell på 25 minutter. FFK begynner igjen å skape noen brukbare angrep, og får også til en bra sluttspurt de siste 10. Dette er mye Hoås sin skyld og ikke West, til alle dere som misliker Hoås!

Vi trenger en trener som reagerer når det butter så til de grader som det gjorde, dette her var flaut, Og alle spillerne var ikke late som mange vil ha det til, men nok engang er det noen det ikke funker for og andre må jobbe ekstra. Dette holder ikke mot Stabæk.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 mai 07, 00:08

I 1 omg. skapte vi mye pga løpene til Fofana i dybden og ut på venstrekant. Fofana skapte også muligheter pga at han dro av 1-2 spillere på kant og kom til innlegg. Han var uforutsigbar og fikk Stabæk-forsvaret ofte til å se uorganisert ut. Når Hoås kom inn i stedet for Fofana,så hadde Stabæk en lettere forsvarsoppgave. Hoås var stasjonær og hele angrepet ble konsentrert mot midtforsvaret til Stabæk. Hvis Hoås skal spille,så må vi ha spillere som kan komme til innlegg fra dølinja. Døfødt å ha Bjørkøy og Kvisvik til å pumpe høyballer mot Hoås fra litt over midtbanen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 14 mai 07, 00:39

Tror FFK forsøkte å spille trygt og sikkert på hjemmebane i dag. Ikke stresse og mase med stor risiko bakover for å kanskje få til årets kamp, men å kjøre safe og solid og trygge seieren etter å ha tatt en fortjent ledelse.

Hadde gutta lykkes med det så ville FFK fremstått som meget solide Når de mislykkes ser det desto verre ut.

Uansett håper jeg de lærer av dette snart. 1-0 er en fryktelig vanskelig ledelse å ri på. Den eneste måten å klare det, uten å direkte sabotere spillet, er ved å angripe som om man lå under og MÅTTE ha en scoring.

Det er også lett å undervurdere en motstander som er redusert til ti mann. Selv om det egentlig ikke er noen unnskyldning er FFK i alle fall ikke det første (eller siste) laget som gjør den feilen.

Med innsats som idag i fortsettelsen blir dette nedrykk. Men hvis man lærer av feilene og laget får ut potensialet sitt litt oftere kan det fremdeles bli bra. Det er slett ikke umulig å slå Brann i Bergen, og Brann er heller ikke immune mot å undervurdere motstanderen. Kan fremdeles bli moro dette.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 mai 07, 07:38
Endret: 14 mai 07, 07:38

Hvordan er dette mulig...de er proffe spillere som hever lønn:

 

Tok seieren på forhånd

John Anders Bjørkøy har hatt bedre dager på jobben og var oppgitt over hvordan hans lag lot Stabæk få være med på moroa.
– Vi gjorde akkurat det vi ikke ble enige om i pausen. Da går det som regel galt, sukker han. Enkelt forklart så virket det som FFK-spillerne allerede hadde innkassert tre poeng, da de gikk inn til sidebytte.

 

Jeg blir så skuffa ass....faen...

---------------------------

Heia FFK


JP

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 3

Lagt til: 14 mai 07, 08:27

Hvordan i alle dager kan dere si at Fofana var bra igår!!? Mulig han var en av de minst dårlige men å gi ham en 5` på børsen er absurd! Og se å få Bjørkøy inn på midten igjen, og inn med PAC, FOR ALL DEL, skal vi bytte høyreback MÅ det bli med et NYTT INNKJØP, som faktisk er BEDRE enn PAC. Martinsen var jo etter min mening svakere enn PAC.

Regner med at Grönnhagen starter med PAC 16.mai, og Bjørkøy på midten. OG ERIK BRÅTHEN I MÅL!!!!

PS: tror FFK overrasker i Bergen!!

;);)

JP


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 mai 07, 08:48

Fofana var veldig bra i første omgang. Han fintet og driblet og kom til avslutninger. Dessverre manglet målene. Men han var et stadig uror-moment og jeg synes han fortjente bestemannsprisen (av FFK-spillerne. Banens beste var Stabæks Alanzinho)


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 14 mai 07, 08:55
Endret: 14 mai 07, 08:56

Opprinnelig postet av A.Scheie

PAC er noe pakk uansett hva han gjør.
West er best, ingen protest, den som er imot er en idiot.
Raio er kongen over alle. Uansett. Med topp innsats, så spiller det jo ingen rolle om man sparker luft eller misser pasninger.
Gerrbrand er derimot ikke noe særlig. At han rydder opp når Raio misser, bryr ingen seg om.
Hoås er en drøye to meter lyktestolpe som ikke kan vinne en duell - og ihvertfall ikke bevege seg.

 

100% enig med A.Scheie som vanlig.

Har man fordommer så hjelper det ikke hva en stakkar gjør....

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


JP

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 3

Lagt til: 14 mai 07, 09:01
Endret: 14 mai 07, 09:03

A.Scheie

"PAC er noe pakk uansett hva han gjør.
West er best, ingen protest, den som er imot er en idiot.
Raio er kongen over alle. Uansett. Med topp innsats, så spiller det jo ingen rolle om man sparker luft eller misser pasninger.
Gerrbrand er derimot ikke noe særlig. At han rydder opp når Raio misser, bryr ingen seg om.
Hoås er en drøye to meter lyktestolpe som ikke kan vinne en duell - og ihvertfall ikke bevege seg."

 

 

 

 

DET ER PINLIG å lese "sitatet" ditt A.Scheie. Du er er en "ekte" supporter!!!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 mai 07, 09:09
Ironi er en vanskelig uttrykksform og som lett kan misforstås...

JP

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 3

Lagt til: 14 mai 07, 09:12

Opprinnelig postet av aavdst
Ironi er en vanskelig uttrykksform og som lett kan misforstås...

 

 

Ja ikke sant!! Noe du tydligvis ikke har skjønt...;);)


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 14 mai 07, 09:13
Opprinnelig postet av JP

DET ER PINLIG å lese "sitatet" ditt A.Scheie. Du er er en "ekte" supporter!!!

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese HELE innlegget hans, ville du kanskje ha forstått det!

---------------------------

Supporter, faktisk :)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 07, 09:33

Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ


Enig - han og Jona stopper alltid opp spillet i stedet for å la det flyte - og flikker videre til ingenting i andre situasjoner.
Inn med West tidligere, ut med Ramberg og aldri mer Hoås..!

Jeg er ikke noen tilhenger av Hoås og er av de som mener han bør få seg ny arbeidsgiver, men det er jo skikkelig teit å gi Hoås skylda for dette tapet. Mannen gjorde da ikke noe galt igår!!! Skal vi skrive om "Etter kampen" så bør det da i rettferdighetens navn gis kritikk til de som var utpå der mestepartn av kampen og ikke en som spillte knapp halv omgang. Skjerping!!!! 

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mai 07, 09:55
Er det ingen som reagerer på at Kvisvik ødelegger for hele laget for maken til slett innsats og oppførsel har jeg vel aldrig sett i en tippeliga kamp.Det er midtbanen som alene er skyld i dette tapet og jeg håper vi får se 2-3 bytter til neste kamp

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 mai 07, 10:25
Kvisvik er enten eller han. i En kamp kan han være den vi trenger en annen kamp er han helt håpløs, men han er ikke alene og jeg kan ikke fatte selv for hvorfor dem gjør slik. Ønsker dem kanskje at vi rykker ned

---------------------------

http://keiko99.net


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 mai 07, 10:32
Idag er en ortnlig dritt dag, det er Mandag, regn, tap igår, sulten på junkfood og trøtt. AAAAAAAAAAAA....

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 mai 07, 10:34
Opprinnelig postet av JP

Opprinnelig postet av aavdst
Ironi er en vanskelig uttrykksform og som lett kan misforstås...

 

 

Ja ikke sant!! Noe du tydligvis ikke har skjønt...;);)

Jo, det har jeg. Men hvis ditt innlegg var ironisk ment (noe som ikke kom klart frem - men som Scheie klarte), så underbygger det nettopp det jeg sa. Det er en vanskelig uttrykksform som lett kan misforstås. Og hvis man ikke klarer å formidle det slik at man skjønner poenget, bør man la være å bruke denne formen. Nettopp fordi den så lett kan misforstås.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 14 mai 07, 10:36

Opprinnelig postet av paco
Er det ingen som reagerer på at Kvisvik ødelegger for hele laget for maken til slett innsats og oppførsel har jeg vel aldrig sett i en tippeliga kamp.Det er midtbanen som alene er skyld i dette tapet og jeg håper vi får se 2-3 bytter til neste kamp

Kvisvik er avhengig av at andre spillere skaper plass for han og at de faktisk løper slik at Raymond har alternativer å slå pasningene på. Når Kvisvik blir utnyttet på det han er god på er han en stor ressurs, men noen arbeidshest og løpsmaskin er han ikke.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 14 mai 07, 10:40

Beklager hvis jeg siterte fra A.Scheie slik at hans ironiske utsagn ble misforstått. Det var ikke meningen.

Poenget var bare å støtte A.Sheie`s angrep på de som er litt for forutintatte når de bedømmer en spillers prestasjoner. Les: Starter kampen med å tape en hodeduell : Ahhh, han vinner faan meg aldri en hodeduell.... Samtidig som  gode prestasjoner blir sett på som flaks... Flaksemål, må være det fra han!

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


BjornH

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 okt 05
Innlegg: 2

Lagt til: 14 mai 07, 11:10

Hei.

Takk for kamp i går. Som Stabæksupporter var jeg ikke overoptimistisk før 2. omgang for å si det sånn. Fofana skapte støtt og stadig problemer for oss, og med Inge Andre Olsen ute var nesten håpet vårt det også.

Jeg var overrasket over hvor lite trøkk det var på stadion i går. I fjor hørtes det knapt at vi pep, men i år var det jo ikke lyd fra langsidene i det hele tatt, er det vanlig på nye stadion?

Og la nå ikke håpe fare om fortsatt opphold i TL. Aalseund rykker jo alltid ned, og jeg ser veldig gjerne at VIF tar den turen sammen med dem :-)

---------------------------

Stabæk Support


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 07, 11:17
Opprinnelig postet av Fjedjik

Opprinnelig postet av paco
Er det ingen som reagerer på at Kvisvik ødelegger for hele laget for maken til slett innsats og oppførsel har jeg vel aldrig sett i en tippeliga kamp.Det er midtbanen som alene er skyld i dette tapet og jeg håper vi får se 2-3 bytter til neste kamp

Kvisvik er avhengig av at andre spillere skaper plass for han og at de faktisk løper slik at Raymond har alternativer å slå pasningene på. Når Kvisvik blir utnyttet på det han er god på er han en stor ressurs, men noen arbeidshest og løpsmaskin er han ikke.

Kvisvik er meget viktig for den offensive styrken i laget, men han er ikke noen tryllekunstner. Du har rett Fjedjik, han er avhengig av andre, hvem er ikke det i et lagspill som fotball? Tror at FFK som lag ville tjene på å gi Raymond bedre arbeidsvilkår i kampene. Noen bør kanskje"ofre seg" for å gjøre Raymond god og dermed også laget godt? Vi får bare leve med at han ikke er noen løpsmaskin og heller utnytte de gode egenskapene han har.
Paco: Skulle likt å vite hvem som er bedre enn Kvisvik av de som er på benken per dato....?

 

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mai 07, 13:14
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Fjedjik

Opprinnelig postet av paco
Er det ingen som reagerer på at Kvisvik ødelegger for hele laget for maken til slett innsats og oppførsel har jeg vel aldrig sett i en tippeliga kamp.Det er midtbanen som alene er skyld i dette tapet og jeg håper vi får se 2-3 bytter til neste kamp

Kvisvik er avhengig av at andre spillere skaper plass for han og at de faktisk løper slik at Raymond har alternativer å slå pasningene på. Når Kvisvik blir utnyttet på det han er god på er han en stor ressurs, men noen arbeidshest og løpsmaskin er han ikke.

Kvisvik er meget viktig for den offensive styrken i laget, men han er ikke noen tryllekunstner. Du har rett Fjedjik, han er avhengig av andre, hvem er ikke det i et lagspill som fotball? Tror at FFK som lag ville tjene på å gi Raymond bedre arbeidsvilkår i kampene. Noen bør kanskje"ofre seg" for å gjøre Raymond god og dermed også laget godt? Vi får bare leve med at han ikke er noen løpsmaskin og heller utnytte de gode egenskapene han har.
Paco: Skulle likt å vite hvem som er bedre enn Kvisvik av de som er på benken per dato....?

 

Stadheim,Fofana og kouadio vil ihvertfall prøve og blø litt,Raymond flyr bare rundt og rister på hodet og gidder ikke engang prøve

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 07, 13:47
Opprinnelig postet av paco

Stadheim,Fofana og kouadio vil ihvertfall prøve og blø litt,Raymond flyr bare rundt og rister på hodet og gidder ikke engang prøve

Fofana er jo ikke på benken.... Stadheim har ikke imponert noen så langt og Kouadio...vel han har sikkert potensiale, men bedre enn Raymond per dato?? Trukke det. Framtidsmann, ja men vi har ikke så god tid Paco 

---------------------------

RednWhite


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 mai 07, 14:23
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Fjedjik

Opprinnelig postet av paco
Er det ingen som reagerer på at Kvisvik ødelegger for hele laget for maken til slett innsats og oppførsel har jeg vel aldrig sett i en tippeliga kamp.Det er midtbanen som alene er skyld i dette tapet og jeg håper vi får se 2-3 bytter til neste kamp

Kvisvik er avhengig av at andre spillere skaper plass for han og at de faktisk løper slik at Raymond har alternativer å slå pasningene på. Når Kvisvik blir utnyttet på det han er god på er han en stor ressurs, men noen arbeidshest og løpsmaskin er han ikke.

Kvisvik er meget viktig for den offensive styrken i laget, men han er ikke noen tryllekunstner. Du har rett Fjedjik, han er avhengig av andre, hvem er ikke det i et lagspill som fotball? Tror at FFK som lag ville tjene på å gi Raymond bedre arbeidsvilkår i kampene. Noen bør kanskje"ofre seg" for å gjøre Raymond god og dermed også laget godt? Vi får bare leve med at han ikke er noen løpsmaskin og heller utnytte de gode egenskapene han har.
Paco: Skulle likt å vite hvem som er bedre enn Kvisvik av de som er på benken per dato....?

 

 

Kvisvik ønsker forandringer på laget, dette skriver NRK Østfold, www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.2443824


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 mai 07, 14:54
Jøss. Har han ikke lyst til å spille på onsdag da? La mannen fra Sogndal prøve seg...

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 14 mai 07, 17:36

Jeg slenger meg på som ny bruker her jeg. Er inne og titter her hver eneste dag allikevel. Så da er det jo like greit å hive seg med i diskusjonene. 

Jeg var på kampen om i går, og synes det var bra med liv fra plankehaugen. Selv om resultatet ble som det ble, er det viktig å ikke vende spillerene og laget ryggen nå. Er enig i at jeg har sett bedre kamper. Og trykket i spillet avtok jo helt i andre omgang. Virket som om spillerene ble veldig stresset av å få 1 mål mot seg. Og dette resulterte i at "de blå" fikk blod på tann og kjempet, mens vi fikk det travelt med å få banket inn seiersmålet. Noe som desverre aldri kom.

Jeg velger å prøve å se det positive i denne situasjonen. Noe som sikkert flere av dere kan være uenig i meg med. MEN, etter 2 tap på rad nå er nok laget mer revansjelystne og tente enn på lenge. Og hvis det skulle resultere i at vi får uavgjort i bergen, eller kanskje vinne, så mener jeg at det er utrolig  heldig for laget. Slår vi Brann i Bergen, så er vi kapable til å slå de fleste lagene på bortebane. Håper det blir brukt i den retningen, og ikke til å grave seg helt ned.

Så stå på guttær... Poengene kommer...

---------------------------

ballen er rund......


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 mai 07, 18:32
Sånn i det pesimistiske hjørnet etter de to siste "fantastiske" matchene, så har jeg allikevel funnet ut at vi sikkert vinner en borteseier i år. Den kommer 4. november i siste runde når FFK må vinne 6-0 for å kapre kvalikplassen.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 mai 07, 19:15

Klokken er 19.15 mandag 14.mai. Blåmandag. Status: Fortsatt irritert over den begredelige 2.omgangen i går. IRRITERT!  Det tar på å stå å hoppe, synge og heie i 90 minutter uten å få noe særlig tilbake av spillerne på banen!!! Det som kanskje er flauest er at FFK taper på helt elementære ting, som man lærer i 12-13årsalderen.

Man har ikke press på ballfører, begge Stabæks mål kommer fra ca. 20 meter. De har ikke noe press på seg.   Man klarer ikke ta ned ballen, roe seg ned og spille en ordentlig pasning.   Man klarer ikke gå inn på banen med en innstilling som er riktig. Vi er for nonsjalante og arrogante til å gidde å spille fotball i 2.omgang. Det er rett og slett flaut, guttær!

Og grep fra benken? Nei, av offensiv kraft setter de inn på Øyvind Hoås. Ja, la meg si et par ting om Hoås. Når man er 2.03 høy, hvorfor vinner man da 3 av 10 hodedueller? Og de han først vinner, har han ikke kontroll på. De treffer han oppe på hodet, og spretter hvor som helst. Og hva er så vitsen i å sette ham inn på uansett, når det ikke kommer innlegg mot ham? Pål Andrè og Gerrbrand skal absolutt ha artisteri på en av kantene våre, neida vi slår ikke inn mot Piiroja, Martyn og Hoås. Ikke snakk om, tydeligvis. I tillegg får Brian West 5 minutter. Det er så og si umulig å prege kampen når du har 5 minutter å gjøre det på..

Det som er merkelig er at fra denne kampen har vi ingen "syndebukker". Jeg klarer hvertfall ikke å peke ut 1 eller 2 eller 3 spillere som ikke gjør jobben sin. I dag kan jeg heller peke ut 2 som gjør jobben sin: Rami og Fofana. Et par andre var helt greie, men enkelte er langt under pari. Det er skummelt at det er en kollektiv kollaps. Det er bedre etter Tromsøkampen, da er det et par som ikke har gjort jobben sin. Det er verre etter Stabækkampen, da er det ingen som gjorde den!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 mai 07, 19:18
Eenig her. Vi trenger Kvisvik. Uansett hvor lat han er, hvor frustert jeg og sikkert alle andre blir over hvor lite han gidder å jobbe for laget, vi trenger ham. Jeg liker det ikke i det hele tatt, men jeg tror faktisk vi nesten er avhengige av ham. Vi har ingen på midtbanen som kan slå "den geniale, briljante pasningen". En sånn spiller er viktig. Uten Tommy Stenersen hadde Nannskog og Pall Gunnarson scoret 5 mindre hver. Minst!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 14 mai 07, 19:54
Som jeg tenkte så var det ikke en hyggelig lesning jeg har hatt inne på forumet på mandagen etter en sånn kamp, og jeg er like skuffet selv. Det var en ting jeg var redd for før kamp, og det var Martinsen på backen. Jeg synes Martinsen er bedre enn PAC deffensivt, og ja, det kan forsvares med han på backplass mot Alanzinho. MEN han har vel ikke den samme rutinen der som PAC, og samtidig så ødelegger det litt av det offensive spillet på venstrekanten. Så spør du meg bør en back spille back, og en stopper spille stopper. De plassene er mer forskjellige enn folk tror!

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 mai 07, 20:09

En ting er sikkert, det var ikkke der vi tapte...

Vi inviterer stabæk inn å lar de ta over hele morroa...møkka dårlig er vel noe av det nærmeste sannheten vi kommer...

Ramberg får godkjent, det samme gjør Tarik far arb.innsatsen. Rami var ok sammen med Piiroja...

Fofana for en bra 1.omg. Bjørkøy får for målet...

 

 sinna nå

---------------------------

Heia FFK



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f