Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan gir ultimatum?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 mai 07, 12:53
Denne diskusjonen har vi hatt hvert år siden opprykket hvor vi har krevd innsats og at gutta kjemper som løver og i det minste forsvarer seg, det er få som gidder og det er noe kjærringaktig over laget borte.

Håper og tror nye krefter i klubben ser alvoret i dette og kvesser sablene og får en slutt på faenskapet.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 mai 07, 16:58
Mulig FFK hadde noe flaks mot Lyn ifjor, men da må vi vel samtidig ta med at vi hadde utur i både Tromsø og Sandefjord og vi gjorde vel ganske gode prestasjoner borte mot Enga to ganger i fjor. Selvom det ikke ble så mange seire borte ifjor gjorde vi noen gode prestasjoner på bortebane.......... Det vi har vist hitill i år borte er faktisk totalt sett ennå værre, og med Brann og RBK i dem to neste borte blir det nok ikke så ille mange bortepoeng til før ferien. Men bedre prestasjoner må vi jo forvente......

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 mai 07, 20:42
Endret: 11 mai 07, 20:44

Det går aldri an å si at et lag har spesielt flaks, for det jevner seg som regel ut. Hvis man sier at seieren over Lyn var flaks, kan man like gjerne si at tapet mot Tromsø var uflaks. To keepertabber, et innlegg like mye ufrivillig som frivillig styrt inn og en markeringstabbe. En scoring som ble annulert for offside, og en del andre sjanser til oss. Uflaks? Tror ikke det, nei. Udyktighet. Flaks mot Lyn i fjor? Nei, dyktighet.

Vil vel også si at navnet på tråden er litt "misvisende", det er dagbladet som blåser det veldig opp. I Demokraten nevner Andersen at vi ikke kan ha spillere som ikke presterer bra nok på bortebane. Han nevnte ingen navn, og hvem av oss er det vel som tror at såpass mange spillere skal få sparken? Feks. etter kampen mot Tromsø, skal vi sparke Kvisvik, Ramberg, Prytz, Pål Andrè, Fofana, Martyn og Shaaban? Hmm, da kan vi mønstre en herlig 11er, ja.. Det er litt typisk Dagbladet å blåse opp denne saken.Ultimatum?My ass.. 

Syns også litt synd på Morgan Andersen. Hvis han feks. skulle uttale at han syns dommeren burde blåst straffe på en situasjon etter Stabæk-kampen blir førstesiden(Litt overdrevet) på Dagbladet slik: "Morgan Andersen skjeller ut dommer, mener han ikke burde få dømme Tippeligakamper.", eller noe i den duren..

Men det er bra at han uttaler seg om laget, ikke bare står bak i kulissene. Og han har så evig rett, vinner vi ikke bortekamper kan vi like gjerne havne på 12.plass som på 4...

Ellers syns jeg det er et litt ugunstig tidspunkt å komme med dette på. Nå kan det fort hende at FFKspillerne bare tenker på neste bortekamp, og glemmer litt kampen mot Stabæk. Det faktum at vi har Brann i neste bortekamp og Rosenborg etter der igjen(Det er vel RBK?), gjør det vel kanskje ikke bedre. To av Norges beste lag, gullkandidater med utrolig mye fans. Det kan fort bli tøft..Veldig tøft..Og uteblir resultatene da, kan det fort bli mange frustrerte og irriterte fans..

 Hadde Morgan Andersen kommet med dette etter Stabækkampen, hadde nok det vært mye bedre.. Spillerne skal ideelt sett tenke på en kamp av gangen, blir det litt vanskelig nå? Håper Grönis klarer å holde fokuset til spillergruppa på riktig kamp, og det tror jeg han klarer utmerket!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 11 mai 07, 22:03
Endret: 11 mai 07, 22:05

Opprinnelig postet av denialsander

Men hvis du forsøker å nappe av deg FFK-brillene litt, vil du nok se at det var en kamp som kunne gått begge veier.

Som sagt, å se Toth score det avgjørende målet mot Lyn var et av mine største øyeblikk som FFK-supporter. Akkurat i anledning denne kampen har jeg spesielt tungt forå ta av meg FFK-brillene. Det kan selvsagt være at det påvirker vurderingen min, skal ikke nekte for det. I tillegg sto jeg som sagt ved Lyns mål i begge omganger, så jeg har ikke sett Lyns sjanser like godt som jeg så FFKs. Visst hadde jeg hjertet i halsen et par ganger, spesielt da Hoff og Edu raidet nedover venstresiden. Men Lyn klarte ikke å score. I mine øyne var det resultatet av Lyns manglende vinnervilje i møte med et uvanlig heltent FFK. Ikke flaks/uflaks.

I siste kampen mot Tromsø synes jeg nok Tromsø var litt heldige med et par av målene. Ved stolpe inn er det alltid et element av flaks tilstede. Og jeg tror Prytz kommer ti å gjenta frisparket mot Viking før Årst gjentar en heading som den der. Men det var ikke uflaks at FFK tapte. Fofana kunne ha scoret to, West kunne ha puttet en på slutten. Shaban kunne ha reddet headingen til Årst. Det kunne lett blitt 4-3 til FFK, men det var nok heller fordelingen av dyktighet og innsatsvilje som gjorde at det ikke gikk slik.

Nå vel. Slike ting kan alltids vurderes på mange måter. En kan sikkert si at Maradonas vanvittige raid mot England i 86 egentlig skyldtes Englands udyktighet, hvis en vil se det slik. Og Messi hadde kanskje litt flaks da han kopierte soringen nylig.

Uansett virker det som om minst ti av lagene i TL har bortekomplekser i år. Som i fjor, og året før der. Egentlig tror jeg det finnes bedre forklaringer på dette enn at alle lagene har komplekser. Alle lagene er ganske enkelt bedre på hjemmebane enn borte, hvilket helt sikkert har en sammenheng med ting som:

- man må ut å reise, kanskje langt, og det koster mer krefter enn å bli der man er

- forholdene på stadion, i garderoben osv er fremmede, i stedet for å være kjente og trygge

- det er lettere å yte litt ekstra når titusen mennesker synger med deg enn når de synger mot deg

- hjemme vet man at det forventes seier (ergo tar man kanskje ut litt ekstra hver gang), borte er det mer tilgivelig om man taper, og da er det relativt sett tyngre å ta ut det lille ekstra som trengs (borte såvel som hjemme)

- sikkert enda flere momenter

Hver av disse grunnene betyr antagelig veldig lite i seg selv, men tilsammen kan det være noe av forklaringen på at hjemmelaget som regel vinner forballkamper, enten det er norsk TL, britisk PL, spansk primiera divisjon eller CL. Selv i VM vinner nesten alltid hjemmenasjonen eller et naboland, nesten aldri et lag fra et annet kontinent. Unntaket er vel Brasils seier i Sverige i 58, hvor svenskene på hjemmebane tross alt spilte seg til finalen for første og foreløpig siste gang.

Hvis det i hele tatt er riktig å snakke om et "kompleks" er det ikke videre spesielt for FFK. Det ville snarere være spesielt om FFK var ett av de få lagene som klarte å bryte ut av mønsteret. Vi er alle spesielle, men jeg håper ikke de beste spillerne våre benkes fordi FFK ikke er spesielle. Tross alt.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 mai 07, 23:44
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 Unntaket er vel Brasils seier i Sverige i 58, hvor svenskene på hjemmebane tross alt spilte seg til finalen for første og foreløpig siste gang.

Brasil slo Tyskland i Asia 2002.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 12 mai 07, 01:32
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 Unntaket er vel Brasils seier i Sverige i 58, hvor svenskene på hjemmebane tross alt spilte seg til finalen for første og foreløpig siste gang.

Brasil slo Tyskland i Asia 2002.

Hmm. Der føler jeg at hele innlegget mitt faller som et korthus. Æsj også.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 mai 07, 01:39
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 Unntaket er vel Brasils seier i Sverige i 58, hvor svenskene på hjemmebane tross alt spilte seg til finalen for første og foreløpig siste gang.

Brasil slo Tyskland i Asia 2002.

Hmm. Der føler jeg at hele innlegget mitt faller som et korthus. Æsj også.



Må fylle på med opplysninger vettu.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 mai 07, 13:40
Endret: 12 mai 07, 13:40

Jeg tror faktisk at FFK har unnagjort de 2 værste bortekampene i år. Lillestrøm og Tromsø er nok de 2 lagene i Tippeligaen som baserer seg mest på fysikk/duellstyrke og døballer i Tippeligaen. Molde og Ham Kam var også slike lag ifjor(bra de er i Adecco nå). FFK er et lett teknisk spillende lag. De 2 neste bortekampene mot Brann og RBK er heller ikke lette,men jeg tror FFK har større mulighet til poeng i disse.

Dette er ikke et fosøk på å bortforklare den dårlige bortestatistikken,men tror dette forklarer litt av den meget svake innsatsen mot nettopp disse lagene. Jeg tror det er fullt mulig for FFK å stjele poeng i de kommende bortekampene mot Brann og RBK

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 12 mai 07, 15:18
Endret: 12 mai 07, 15:19

Jeg vet at Tromsø er en tøff bortekamp, men mener du helt alvorlig at det er lettere å ta poeng i en 16. mai kamp i Bergen?

EDIT: Jeg håper btw du har rett, for jeg skal sansynligvis til Bergen å se den


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 mai 07, 19:50
Opprinnelig postet av algern0n

Jeg vet at Tromsø er en tøff bortekamp, men mener du helt alvorlig at det er lettere å ta poeng i en 16. mai kamp i Bergen?

Brann er iallefall et "spillende" lag. Så får vi se om de er gode nok til å spille oss ut... Jeg har sett et par Brann-kamper i år, og høyresiden deres har vært skummelt god ved et par anledninger - vi får se om Prytz kan bruke erfaringa si til å posisjonere seg godt og at han får støtte fra midtbane og midtstoppere.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 12 mai 07, 20:08
Mye av spillet Brann har vist hittil i kampen mot Sandefjord i kveld hører hvertfall hjemme dypt nedi en utedass. Men Brann skjerper seg nok til 16.mai-kampen mot FFK hjemme i Bergen.

---------------------------

Næmmen staaakaar han er fra Moss jo...


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 mai 07, 21:13

Opprinnelig postet av Slabbedasken
Mye av spillet Brann har vist hittil i kampen mot Sandefjord i kveld hører hvertfall hjemme dypt nedi en utedass. Men Brann skjerper seg nok til 16.mai-kampen mot FFK hjemme i Bergen.

Spørs om de skjerper spillet mot FFK,etter ranet i Sandefjord så får vi håpe på at de undervurderer FFK i 16 mai kampen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 mai 07, 21:30
om dem ikke så kan vi tapte stygt

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 12 mai 07, 21:39
Opprinnelig postet av benksliter`n

Spørs om de skjerper spillet mot FFK,etter ranet i Sandefjord så får vi håpe på at de undervurderer FFK i 16 mai kampen

Nettopp derfor synes jeg det var strålende at Brann stjal showet og poengene i Sandefjord. Det siste FFK trenger å møte i Bergen er er heltent og revansjesugent hjemmelag. Bedre å møte et lag som antar at de nok skal klare å vinne uansett. Regner selvsagt med at Brann går i den fella nå. He he.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f