Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad jakter målfarlig spiss

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 mai 07, 13:50

Selvfølgelig er Brian West en god spiss, men skal vi ligge på øverste hylle i norsk fotball, kan det kanskje være lurt å selge ham. Han er mye skadet, og hvis vi selger han og et par andre, burde vi ha råd til en enda bedre spiss.

Tror også at Fofana kunne vært fin å ha på en av kantene, helst høyre. Da tror jeg han ville kommet mer til sin rett. Han ville mest sannsynlig fått brukt mer av fintene sine, for jeg tror han har et stort reportoar innen finter, men han får kanskje ikke vist dem så mye som spiss. I tillegg så syns jeg han timer løpene sine veldig dårlig, og er ikke flink nok til å komme inn i boksen. I tillegg har han jo ikke akkurat satt sjansene sine.. Kanskje det er et alternativ med ham på høyrekanten?

Da får vi Tarik og Hoås/West på topp, og Bjørkøy på midten. Helst sammen med Martyn framfor Ramberg. Det vil kanskje føre til litt mindre defensiv trygghet på høyrekanten, men det er jo hvertfall mulig mot lag med dårlige venstrekanter/Lag som bruker kantspill lite.

Tror det vil føre til flere ting: Mer kantspill og mer aggresivitet på midtbanen. Det spørs helt på hvem som blir foretrukket av West og Hoås, åssen spillet vårt blir offensivt..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 16:26
Opprinnelig postet av Kent

Det er ledertyper FFK trenger ikke nye spisser. Vi har noen av de mest spennende spissene i tippeligaen i Tarik, Hoås og Fofana. West rangerer jeg også som en av de beste spissene i tippeligane om han bare kunne holde seg skadefri.

 Bytt heller ut PAC og Ramberg og få inn ledertyper på de plassene som kan hindre at hele laget presterer 80% av hva de kan i hver jævla bortekamp!

Enig i at vi trenger en "ledertype" eller to, men forstår ikke at du karakteriserer Hoås som en av TLs mest spennende spisser. Da står det dårlig til i TL......

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 13 mai 07, 20:20
Hoås er vel mest spennende fordi han har et åpenbart potensiale som ser ut til å kunne blomstre når som helst. Men ikke spennende i den forstand at man forventer scoringer i hver kamp.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 mai 07, 20:35

FFK har behov for en spiss som holder god TL kvalitet. Med en ny spiss kunne FFF fortsatt eksperimentere med Fofana på topp og kjøre Tarik på høyrekant. Pr idag har ikke FFK noen høyrekant utenom Tarik. Skulle gjerne ha ønsket ny høyrekant og ny spiss i spann med Traik, men det er vel for mye forlangt.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 mai 07, 20:42
Tarik er ingen typisk kant.

Og med Kvisvik og Bjørkøy på hver sin kant,  blir vingspillet (dødlinje) fraværende.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 20:52

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hoås er vel mest spennende fordi han har et åpenbart potensiale som ser ut til å kunne blomstre når som helst. Men ikke spennende i den forstand at man forventer scoringer i hver kamp.

Har jeg hørt her inne på forumet  siden han kom til FFK. Helt utrolig at et lag som kjemper med ryggen mot veggen hvert år har råd til å gi noen sjanse etter sjanse uten at det skjer en dritt. Han blir sikkert god med tida, men i hvilken liga? La et Adeccolag låne ham så får vi se om han duger der. I TL er det et stykke igjen...

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 13 mai 07, 21:00

Ja, du er ikke alene om å være utålmodig. Men for å sette det litt i perspektiv, hadde FFK vært mer tålmodig med enkelte spillere tidligere så hadde Veigar Pall Gunnarson vært FFK spiller for flere år siden. Noen så at denne spilleren kom til å blomstre en dag, men disse noen var ikke i FFK.

Synes forøvrig Hoås var positiv i dag. Han bidro til å legge presset litt høyere på banen. Men han er ikke helt typen til å gå opp og snu kampen på egenhånd. Uansett er det en dårlig strategi å satse på at enkeltspillere skal gjøre det.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 22:00
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Ja, du er ikke alene om å være utålmodig. Men for å sette det litt i perspektiv, hadde FFK vært mer tålmodig med enkelte spillere tidligere så hadde Veigar Pall Gunnarson vært FFK spiller for flere år siden. Noen så at denne spilleren kom til å blomstre en dag, men disse noen var ikke i FFK.

Synes forøvrig Hoås var positiv i dag. Han bidro til å legge presset litt høyere på banen. Men han er ikke helt typen til å gå opp og snu kampen på egenhånd. Uansett er det en dårlig strategi å satse på at enkeltspillere skal gjøre det.

Ikke misforstå meg; jeg mener ikke at Hoås på noen måte har skyld i dagens fiasko. Jeg mener at om vi slanker bort en del spillere som mottar lønn uten å prestere så kunne det kanskje bli rom for å få inn noen som hever laget...

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 mai 07, 23:12
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Ja, du er ikke alene om å være utålmodig. Men for å sette det litt i perspektiv, hadde FFK vært mer tålmodig med enkelte spillere tidligere så hadde Veigar Pall Gunnarson vært FFK spiller for flere år siden. Noen så at denne spilleren kom til å blomstre en dag, men disse noen var ikke i FFK.

Synes forøvrig Hoås var positiv i dag. Han bidro til å legge presset litt høyere på banen. Men han er ikke helt typen til å gå opp og snu kampen på egenhånd. Uansett er det en dårlig strategi å satse på at enkeltspillere skal gjøre det.

Det er ikke gitt at VPG hadde blomstret i FFK hvis vi hadde tatt i mot han den gangen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 mai 07, 00:14

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det er ikke gitt at VPG hadde blomstret i FFK hvis vi hadde tatt i mot han den gangen.

Sant det. Ingenting er gitt når det gjelder fotballspilleres utvikling i fremtiden. Det bør noen og enhver ha med seg når man kritiserer tidligere bomkjøp også. Både hva gjelder Hoås og Vourinen synes jeg det er fullt forsvarlig å gi dem en sjanse eller to. Eller ti.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 mai 07, 00:19
Endret: 14 mai 07, 00:19
Opprinnelig postet av HotDream

Ikke misforstå meg; jeg mener ikke at Hoås på noen måte har skyld i dagens fiasko. Jeg mener at om vi slanker bort en del spillere som mottar lønn uten å prestere så kunne det kanskje bli rom for å få inn noen som hever laget...

Problemet er bare å være så gode spåmenn at vi klarer å forutse hvem som faktisk vil heve laget. Tidligere meritter er ingen garanti for fremtidig suksess.

Selv kan jeg nevne en drøss spillere som jeg er 100% sikker på at ville hevet laget, men ingen av dem koster under 100 millioner. Dessuten ville ingen av dem kommet til FFK uansett, selv om de hadde fått sine mangfoldige millioner i årslønn.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 00:53
Endret: 14 mai 07, 00:53
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det er ikke gitt at VPG hadde blomstret i FFK hvis vi hadde tatt i mot han den gangen.

Sant det. Ingenting er gitt når det gjelder fotballspilleres utvikling i fremtiden. Det bør noen og enhver ha med seg når man kritiserer tidligere bomkjøp også. Både hva gjelder Hoås og Vourinen synes jeg det er fullt forsvarlig å gi dem en sjanse eller to. Eller ti.

Hoås synes jeg har fått sine sjanser synes nå jeg, og han synes jeg står mer eller mindre på stedet hvil. Mens Vourinen synes jeg absolutt ikke har fått sine sjanser.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 mai 07, 01:00

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hoås synes jeg har fått sine sjanser synes nå jeg, og han synes jeg står mer eller mindre på stedet hvil.

Har akkurat skrevet det i en annen tråd, men det tåler å gjentas. I dag så jeg at Hoås hoppet. Ergo sto han ikke på stedet hvil.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 01:04
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hoås synes jeg har fått sine sjanser synes nå jeg, og han synes jeg står mer eller mindre på stedet hvil.

Har akkurat skrevet det i en annen tråd, men det tåler å gjentas. I dag så jeg at Hoås hoppet. Ergo sto han ikke på stedet hvil.

Spørs hvor høyt han hoppa da. 5 cm ?? Det er nesten som å stå rolig det.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 mai 07, 01:51

Tja, var ikke utpå der og målte. Men jeg tror at hvis Hoås hadde hoppet 5 cm høyere enn han gjorde, så han han antagelig nådd ballen også.

Men jeg synes han skal ha for forsøket.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 14 mai 07, 21:38

må innrømme at jeg ikke har lest et innlegg i tråden her,,,

men når man snakker om målfarlig spiss,, hva med å prøve å hente Robbie Fowler?:P

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 14 mai 07, 21:58

Har kanskje ikke så mye med trådens opprinnelse, men jeg leser mye kritikk av "feilkjøp" i dette forumet. En spiller, som jeg hadde hørt mye lovord om før seriestart, har for meg fremstått som en gedigen skuffelse. Vidar Martinsen har nå spilt fem TL kamper og knapt nok vunnet en hodeduell. Går han klar fordi han er fra Råde og dermed "lokal"? Kostet han ikke 2 mill?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 22:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har kanskje ikke så mye med trådens opprinnelse, men jeg leser mye kritikk av "feilkjøp" i dette forumet. En spiller, som jeg hadde hørt mye lovord om før seriestart, har for meg fremstått som en gedigen skuffelse. Vidar Martinsen har nå spilt fem TL kamper og knapt nok vunnet en hodeduell. Går han klar fordi han er fra Råde og dermed "lokal"? Kostet han ikke 2 mill?



Til Kongenoveralt:

Det er forskjellige måter å bedrive godt forsvarsarbeid på. Ofte holder det med å være oppe i mann, forstyrre og ødelegge for balansen, eller avslutningene, avleveringene til motstanderen. VM er en krigertype som kanskje er mer opptatt av mannen enn ball i feltet. Ofte veldig effektivt skal jeg si deg. I cupkampene mot Molde vant han nesten samtlig hodedueller mot Rob friend, blir litt dumt å hinte til at VM er dårlig på hodet. Nei, han går ikke klar fordi han er fra Råde. Er selv fra Råde og mener at Gerrbrandt og Raijo bør være stopperparet inntil videre.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 23:23
Endret: 14 mai 07, 23:34
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har kanskje ikke så mye med trådens opprinnelse, men jeg leser mye kritikk av "feilkjøp" i dette forumet. En spiller, som jeg hadde hørt mye lovord om før seriestart, har for meg fremstått som en gedigen skuffelse. Vidar Martinsen har nå spilt fem TL kamper og knapt nok vunnet en hodeduell. Går han klar fordi han er fra Råde og dermed "lokal"? Kostet han ikke 2 mill?



Helt enig med deg. Folk her inne synes jeg begynte å være mot han fra dag 1, fra de skulle kjøpe han og fram til nå. Hittil har ikke VM overbevist meg at han holder mål i laget vårt. Jeg vil ha noe bedre ( forsterkning ) enn de vi har fra før. Jeg synes ikke Gerrbrand heller er noe å skryte av, og VM er dårligere enn han. Og for å pirke litt på hodespesialisten vår Raijo, han er ikke noe hodespesialist dødballer i mot ( i likhet med de andre 2 ).

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 23:26
Opprinnelig postet av Shadar


Det er forskjellige måter å bedrive godt forsvarsarbeid på. Ofte holder det med å være oppe i mann, forstyrre og ødelegge for balansen, eller avslutningene, avleveringene til motstanderen. VM er en krigertype som kanskje er mer opptatt av mannen enn ball i feltet. Ofte veldig effektivt skal jeg si deg. 


Du har hørt om det å falle av i tide vel. Det  skulle man ikke tro VM hadde hørt om.


Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340