Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Stabæk (6. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 mai 07, 22:02
Dommere:
Hoveddommer:     Moen, Svein Oddvar
Assistentdommer:     Randen, Jan Petter
Assistentdommer:     Larsen, Odd-Jarle
Observatør:     Pedersen, Rune
4.dommer:     Friberg, Steinar
NFF-delegat:     Hansen, Kjell Johan

---------------------------

http://keiko99.net


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 mai 07, 00:57
Lurer på hvordan denne kampen vil utarte seg med så mange raske bakromssterke spillere på banen samtidig.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 mai 07, 10:50
Noen som vet hva som skjedde med Gerrbrandt igår?  Håper forøvrig Vidar Martinsen spiller. Bør ha en superrask midtstopper mot svenskejævelen...

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 mai 07, 15:52
Håper at Gerrbrandt er tilbake jeg da, og at Vidar får litt bedre tid på seg til og bli vant med tempo og fysikk. Ser en tendens til at FFK stadig blir dårligere i duelspillet og derfor trenger vi og få Raio i kampform brennkvikt. Det samme gjelder med Berg, han trengs for og få revet opp litt i mellomrommet og stoppe overgangen som blir skapt mot oss, ser altfor ofte at motstanderene klarer og skape to mot en situasjoner mot oss selv når vi har flere spillere på rett side av ballen, noe som er utilgivelig. Ellers burde FFK satse på og heller spille med midtbane anker i fremtiden.

Da kan man ha en diamant på midten med Berg defansivt og med Martyn eller Ramberg foran. Ellers så synes jeg FFK burde sattse på de samme spillerne

                              Rami
PAC   Gerrbrandt     Raio      Prytz
                              Berg
   Bjørkøy             Martyn        Kvisvik
                   Tarik            Fofana



Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mai 07, 16:17
Det er igjen 2000 billetter til kampen. Det er inkludert billettene som Stabæk har fått.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 mai 07, 16:45

Opprinnelig postet av Patrioten
Det er igjen 2000 billetter til kampen. Det er inkludert billettene som Stabæk har fått.

Jeg ser på Stabæk support-siden at de bare har fått R-feltet. Vil det si at det er holdt av ca 625 billetter til Stabæk?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 07 mai 07, 18:16
Opprinnelig postet av Ebenfalk2


Da kan man ha en diamant på midten med Berg defansivt og med Martyn eller Ramberg foran. Ellers så synes jeg FFK burde sattse på de samme spillerne

                              Rami
PAC   Gerrbrandt     Raio      Prytz
                              Berg
   Bjørkøy             Martyn        Kvisvik
                   Tarik            Fofana




Likte den formasjonen, diamant er fine greier.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 mai 07, 18:20
Endret: 07 mai 07, 18:21
Jeg tror vi kommer til å se det samme laget fra start mot Stabæk som vi så mot Viking og Tromsø - med ett unntak: Raio Piiroja.

Brian West er vel den andre som er nærmest å ta en plass på laget. Det blir i såfall på bekostning av Fofana. Men jeg tror ikke han kommer til å starte.

Christian Berg er visst dessverre ikke aktuell for denne kampen heller. Men på hjemmebane er heldigvis spillere som Ramberg og Kvisvik ofte gode. Dessverre er de ofte de svakeste på bortebane...

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 07 mai 07, 21:22

                                         shabaan¨

pac/multe            gerbrandt                 piiroja                 pryts¨

                                             martinsen/berg

bjørkøy                                    martyn                                  kvisvik

 

                    fofana                                      tarik

 

dette laget egner seg kanskje på bortebane.

 

mot stabæk bør vi starte som mot viking..

 

 

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 mai 07, 21:32
Opprinnelig postet av shaggy

                                         shabaan¨

pac/multe            gerbrandt                 piiroja                 pryts¨

                                             martinsen/berg

bjørkøy                                    martyn                                  kvisvik

 

                    fofana                                      tarik

 

dette laget egner seg kanskje på bortebane.

 

mot stabæk bør vi starte som mot viking..

 

 

Kan være et aktuellt lag dette. Kanskje Ramberg istedet for Kvisvik også.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 07 mai 07, 21:34
tror vel jeg hadde valgt stadheim fremfor ramberg. i allefall på bortebane. ramberg er kanskje av de som har skuffet aller mest borte.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 07 mai 07, 23:03

Gleder meg til å se FFK vinne nok en hjemme kamp! Masse liv på stadion og spillere som blør for laget etter en "liten" nedtur i det øde nord

Vi er fra plankebyen! Vi tåler et tap eller to uten at vi graver oss ned og kaster skjerfet i søpla

Støtt guttane og gi f... i å kritisere enkelt spillere. Fotball er en lagsport.

Stå på, vi høres på søndag

---------------------------

HEIA HEIA FREDRIKSTAD!!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 mai 07, 01:00
Endret: 08 mai 07, 01:01
Opprinnelig postet av LarsH

Støtt guttane og gi f... i å kritisere enkelt spillere. Fotball er en lagsport.

Godt sagt. Bare tull å henge ut enkeltpsillere når hele laget gjør en dårlig kamp.

Håper Rajo har fått ristet av seg rusten og er i kampform igjen til søndag. Ellers har jeg tro på det samme laget som startet mot VIking og Tromsø. Men når West kommer inn håper jeg at Tarik får fortsette på topp. Han er mye bedre der enn på kanten med defensive oppgaver. Ville vært bedre å bruke Fofana på kanten, om ikke Bjørkøy skal bli der.

Fofana - Bjørkøy - Martyn - Kvisvik 

            West  - Tarik  

evt en alternativ midtbane når Kvisvik er sliten. Bjørkøy og Fofana bytter evt plass. Samme spissduo:

Fofana - Martyn - Ramberg - Bjørkøy

Noen som vet en god grunn til at dette ville være en teit idé?       


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 08 mai 07, 08:12
Endret: 08 mai 07, 08:42

Opprinnelig postet av Ebenfalk2


                              Rami
PAC   Gerrbrandt     Raio      Prytz
                              Berg
   Bjørkøy             Martyn        Kvisvik
                   Tarik            Fofana


 

Hvordan disse formasjonene settes opp på papiret er knekkende likegydlig, sier omtrent ingen ting. Grønhagen bruker ikke uken på å finne ut om han skal sette Berg bak eller ved siden av Martyn på taktikktavla. Er helt andre ting som er avgjørende.

 

Som Drillo svarte da Radio Fredrikstad for 13. gang utfordret han på hvorfor han tviholdt på den "defensive" 4-5-1 formasjonen: "Generelt kan en si at jo mere opptatt en er av formasjoner jo mindre greie har en på fotballl." En av Drillos beste

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 mai 07, 15:08
Opprinnelig postet av Kent
Hvordan disse formasjonene settes opp på papiret er knekkende likegydlig, sier omtrent ingen ting. Grønhagen bruker ikke uken på å finne ut om han skal sette Berg bak eller ved siden av Martyn på taktikktavla. Er helt andre ting som er avgjørende.


Lagoppstilling og formasjon sier noe om intensjon, ansvarsfordeling og taktikk, og sånn sett spiller formasjonen en meget stor rolle, om ikke annet for spillerene som inngår i opplegget, siden de da får spesielle oppgaver som må løses i de spesielle posisjonene iflg. taktikken.

Hvis alle vet hva de skal gjøre OG har tenning, glød, utholdenhet og en aggressive mental innstilling, ja da skal de fleste lag være heldig om de får med seg poeng.

Den gløden vi ser på hjemmebane er totalt fraværende på bortebane, og den gløden og intensiteten utgjør hele forskjellen mellom å vinne og å tape.

Grönhagen ser ut til å ha fin kontroll på guttane, og kan fortelle døm hvor skapet står, så bortesyndromet forsvinner nok.

Klarer vi å eliminere midtbanen til Stabæk (Stenersen, først og fremst), så vil ikke Stabæk ha mye å by på framover. "Å eliminere midtbanen" betyr å trykke mot ballfører høyt oppe på banen, og det blir da samtidig vårt fremste angrepsvåpen; å få Tarik og Fofana igang på topp i løp i bakrommet.

Fofana er en "ballen-i-bena" spiller, han må ha litt å jobbe med, og jeg tror det er lurt å få ham igang ved å bruke ham litt oftere i oppbygningen. Da vil han spille seg god, og vil utnytte sjanser bedre osv osv.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 08 mai 07, 15:46
Lag som har øremerket nøkkelspillerne (Nanne,Gunnarson & Stenersen) til Stabæk har som regel godt på en schmell mot individualistene deres. Alansinho kan gjøre det meste på egenhånd og Somen er virklig på gang. Jeg tror midtbanen får en del å bryne seg på til Søndagen gitt. Tror generell blodhard jobbing, ikke gi Stenersen noe mer rom enn de andre, og være påpasselige på løpa til Nannskog (heldigvis har vi det raskeste midtstopperparet i Norge, med unntak av B.Stensild?).

Så får vi håpe våre individualister (kvisa, Tarik og Fofana) kan gjøre jobben. Vi har egenltig mange potensielle målscorere i laget, og det er bra. Vi har både Prytz, Fofana og Kvisvik som alle er skumle på dødball, mange gode hodespillere, landslagsaktuelle Tarik, jokeren West, og goalgetteren Bjørkøy. Vi er ikke ute av dansen vi heller heldigvis :)

Stabæk hjemme skal være 3 poeng hjemme uansett om de har Kaka i angrep, eller Cannavaro i forsvar, Stabæk er Stabæk!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 mai 07, 23:25

Opprinnelig postet av Shadar
mange gode hodespillere  

Litt usikker på hvem du tenker på her, utover Rajo?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 mai 07, 06:55
Vidar er værtfall veldig god på hodet. Hvis han spiller da. Ellers så er det vel ikke mange gode hodespillere nei. Men hjemme skal vi spille god, teknisk fotball!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 09 mai 07, 07:29
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Shadar
mange gode hodespillere  

Litt usikker på hvem du tenker på her, utover Rajo?



Kanskje jeg tok i litt da jeg skrev "mange". hehe.. Tenker på Piroija, Martinsen, Gerrbrandt, Pål-Andre og Prytz. Dette er jo relativt røslige karer som biter fra seg i lufta. Hoås er jo som kjent 203, selv kanskje uten den beste spensten. Martyn er passe lang på labben og fungerer også greit i luftrommet. Om alle disse spiller på likt er jo en annen sak.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 mai 07, 08:00

Opprinnelig postet av Shadar

Kanskje jeg tok i litt da jeg skrev "mange". hehe.. Tenker på Piroija, Martinsen, Gerrbrandt, Pål-Andre og Prytz. Dette er jo relativt røslige karer som biter fra seg i lufta. Hoås er jo som kjent 203, selv kanskje uten den beste spensten. Martyn er passe lang på labben og fungerer også greit i luftrommet. Om alle disse spiller på likt er jo en annen sak.

Raio er en GOD hodespiller. Av de øvrige du nevner er vel PAC omtrent elendig mens de andre er brukbare. Forstår ikke at du kan mene for fullt alvor at FFK har "mange" gode hodespillere - det har vel vært synlig lenge at vi IKKE har det?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f