Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Tromsø - FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 10:47
Opprinnelig postet av HotDream

He he  denialsander, v isst har du rett til å ha egne meninger om alt du vil og å dele dem med andre. Når du gjør det må du selvfølgelig også regne med at noen ikke er enig med deg og og at noen tviler litt på kompetansen din. 

Selvsagt regner jeg med det. Men jeg forventer også at innlegga er antydningsvis saklige - slik innlegget ditt er. Du begrunner hva du mener og kommer med eksempler. Kan ikke bli bedre diskusjoner enn det.

Opprinnelig postet av HotDream
Hvordan hvet vi da hvordan motstander spiller siden "de fleste lag" endrer sitt spill etter vårt og vi etter deres??? Det blir jo for dumt. Dette med endring av formasjoner og taktikk må være noe som primært skjer underveis i en kamp om opprinnelig formasjon og taktikk ikke holder mål....F.eks ved bytte av en eller flere spillere. Er ikke mange lag, om noen, tar ut laget etter hvem de skal spille mot...

La meg ta et eksempel: Hvis du vet at vi skal møte et lag med en veldig rask høyreving. Vil du velge Bertie eller Prytz som vår venstreback da?   Jeg ville valgt Bertie, siden han har hurtigheten som er viktig når man møter slike motspillere.  

Selvsagt vil man måtte gjøre taktiske endringer og formasjonsendringer underveis i kamp. Men for å klare det må laget være forberedt på det - de må ha trenet på de ulike formasjonene og taktikkene - og ha den overordnede slagplanen klar før matchen begynner.  Bytte av spillere er en viktig ingrediens for å gjøre endringer.  Jeg synes desverre at Eggen var svak når det gjaldt å gjøre taktiske endringer og bytter underveis i kampene. Byttene kom for seint.

Opprinnelig postet av HotDream
Når det gjelder FFKs bortekamper så mener jeg fortsatt at problemet er innstilling og ikke ferdigheter. Du drar framnoen av de få kampene vi har vunnet de siste 3 åra i TL (hva med cupen?). Da har du vel lagt merke til at vi, som jeg skrev, "slår hvem som helst" når vi MÅ vinne.  Er det innstillingen som var riktig til de kampene vi måtte vinne og vant eller, hadde vi flaks som var gode den dagen vi trengte det??? 

Håper Grønhagen klarer å løfte laget ut av den mentale sperren som gjør at vi ikke vinner så mange "ordinære" kamper..... Fokus!!!



Selvsagt har du rett i at det ikke er mangel på ferdigheter som gjør at vi taper altfor mange bortekamper. Jeg tror ikke det bare er innstillinga, men at det er psyken som slår ut i altfor stor grad. Vi har ganske ofte spilt bra helt til vi har fått et mål imot (eller at vi har scoret først, da vi har blitt altfor feige) og har mistet motet.

I noen av kampene hadde vi flaks (f.eks. mot Rosenborg), mens i kampene mot Start (1-3) og Lyn (1-2) var det en kombinasjon av litt flaks (Start hadde mange sjanser og førte matchen i stor grad), dyktighet og en fandenivoldsk innstilling - vi MÅTTE jo bare vinne.

Opprinnelig postet av HotDream
Knut Torbjørn Eggen er annerkjent i hele fotball-Norge (bortsett fra av noen tribune-eksperter i Fredrikstad) for å være en dyktig trener. I 2005 sesongen var vel Egil Olsen trener??



Jeg har alltid ment og mener fortsatt at KTE er en dyktig trener. Men han er bare et menneske han óg - og har sine feil og mangler. Hans svakeste sider, slik jeg ser det, er det defensive spillet (ikke back-firer i seg selv, men evne til å få samkjørt rett spillermiks på midtbane og i forsvar), evne til å gjøre taktiske grep underveis i kamp og at han har en lei tendens til å "omskolere" spillere.

Opprinnelig postet av HotDream
Mot Viking fikk jo PAC den støtten du snakker om som manglet mot Lyn og Aalesund ved at Jonna ble flyttet ut på høyre side. Hva var feil mot Viking da, siden du vil endre på ting igjen???

Det var ikke noe feil mot Viking. Før den kampen gjorde Grönis et par smarte trekk: Martyn inn sentralt (god defensiv og offensiv), Bjørkøy på kant (ga støtte på flanke), Tarik som spiss og Hoås ut. Det er ikke en voldsom endring, men en endring som var viktig (nettopp slike justeringer jeg ønsker!).

Det KAN godt tenkes at en tilsvarende formasjon vil gjøre susen mot Tromsø. Jeg har ikke mange ønsker om formasjonsendringer, men jeg kunne tenke meg Viking-oppstillingen igjen, men at vi bytter ut Ramberg til fordel for Berg som har vært god til å binde sammen midtbanen med forsvaret.

Hvis vi får inn Berg fremfor Ramberg, vil vi spille med en diamant på midten, der Berg er defensiv og Martyn offensiv, med Kvisvik og Bjørkøy på kant.  Det er ikke en voldsom endring fra en flat midtbane-firer, men på bortebane tror jeg det vil være et lurt valg.

Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg ikke skal ta ut laget på søndag og at vi på søndag kveld kan stå med fasit i hånda og si om det gikk bra eller om vi fikk nok en smell på bortebane.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tidspunkt Skrevet av
02 mai 07, 23:53 » Dokka
03 mai 07, 00:11 » HotDream
03 mai 07, 08:33 » kanogvetalt
03 mai 07, 10:21 » GoFFK
03 mai 07, 10:28 » HotDream
03 mai 07, 10:46 » Ebenfalk2
03 mai 07, 11:11 » Shadar
03 mai 07, 12:08 » Rune Haugen
03 mai 07, 12:55 » Husgutt
03 mai 07, 15:43 » Rune Haugen
03 mai 07, 16:04 » Husgutt
04 mai 07, 00:58 » Rune Haugen
03 mai 07, 13:43 » Dokka
03 mai 07, 11:52 » oleberg
03 mai 07, 13:41 » Kent
03 mai 07, 18:17 » denialsander
03 mai 07, 19:15 » Lemmy
03 mai 07, 19:26 » pjolter
03 mai 07, 22:59 » keiko99
04 mai 07, 10:21 » Asgeir
04 mai 07, 00:39 » HotDream
04 mai 07, 08:18 » denialsander
04 mai 07, 09:06 » bjorn
04 mai 07, 09:19 » HotDream
04 mai 07, 10:47 » denialsander
04 mai 07, 10:58 » HotDream
04 mai 07, 12:13 » Costanza
04 mai 07, 12:22 » Shadar
04 mai 07, 14:00 » denialsander
04 mai 07, 15:11 » Holters
Forumet er moderert av: arte et labore, marle, morten, per egil, Planken og Rey

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340