Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Tromsø - FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 30 apr 07, 11:35
Endret: 06 mai 07, 18:01

Tromsø - FFK  (Søndag 6 Mai 2007)

FFK møter et lag som har tatt alle sine fire poeng på eget gress.

Klarer FFK tre nye poeng og hvordan skal dette gjøres?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 apr 07, 11:37
Samme lag oppstilling kan gjøre susen

---------------------------

http://keiko99.net


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 30 apr 07, 11:50

FFK må bli mere beslutsome i omstilling forsvar-angrep, slik at vi ikke risikerer balltap på egen halvdel som igjen kan skape sjanser imot. Klarer FFK det, da vinner dem. Ellers så er alt veldig bra, har håpet på lenge og få se Fofana og Tarik på topp sammen pga farten og klokheten og ikke minst teknikken, det artigste er at vi nå har to spisser i start 11 som er 18 og 19 år, når skjedde dette sist i TL? Krysser fingra for at Fofana får debut målet sit til helga.

FFK spiller på ballbesitelse og på individuelle ferdigheter, minner meg mer og mer om ett internasjonalt snitt i spillestil og i utførelse, noe som FFK forhåpentligvis vil tjene på i Serie og E-Cup sammenheng.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 30 apr 07, 11:52

Skulle gjerne sett Berg i stedet for Ramberg i denne kampen. Ville også gjerne hatt Piroja i stedet for Martinsen. Martinsen er raskere og bedre langs bakken, men Rushfeldt og Årst er hverken raske eller noen driblevirituoser. Martinsen taper alt for mange hodedueller i går igjen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 30 apr 07, 12:35

Fofana brenner for mange sjanser, selvfølgeli, skal han ikke vrakes for alltid, men jeg synes han bør starte på benken i kampen mot tromsø. Synes det er på tide at de prøver Gardar fra start, han har spilt bra på 2 laget, og viser at han kan score mål.

 

Ser for meg følgende:

 

                                                    Rami

Pål Andre           Vidar                           Patric                     Anders "frispark" Prydz

 

Multe                       Jonna                       Martyn                        Kvisvik

 

                                   Tarik                     Gardar/Hoås          

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


Askegutt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 apr 07
Innlegg: 5

Lagt til: 30 apr 07, 13:09
Optimisten taler igjen, og mener guttæne har stor mulighet på seier, selv på kunstgress. Tror ikke Martyn starter den kampen da han ikke er tilfreds med slikt underlag. Ingen køddær med Fredrikstad...

---------------------------

You`ll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 30 apr 07, 13:29
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Fofana brenner for mange sjanser,                                         

 

For å score mål må man komme til sjanser. Foretrekker en spiss som vi vet kommer til sjanser, fremfor en som kanskje ikke gjør det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 apr 07, 13:29
Dommere:
Hoveddommer:     Staberg, Per Ivar
Assistentdommer:     Karlsen, Ole Hermann
Assistentdommer:     Myhren, Tor-Arne
Observatør:     Bjørnsen, Ola
4.dommer:     Alapnes, Øyvind
NFF-delegat:     Tangen, Jan Inge

---------------------------

http://keiko99.net


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 30 apr 07, 13:56

                                                Rami

Pål Andre          Vidar                          Patric                         Prydz

                                                                                                          

Bjørkøy              Berg                  Ramberg/Stadheim        Kvisvik

                                                                                                          

                            Tarik                            Hoås          

---------------------------

Norgesmester


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 30 apr 07, 14:35
Dette blir vel en god gammeldags krigerkamp, og der er vi som regel svake. Ramberg bør hvertfall ikke spille denne matchen. Det ideelle hadde vært martyn eller berg på midtbanen, og jeg nekter å tro at det vil utgjøre en så enorm forskjell i Martyns spill med kunstgress? Midtforsvaret til Tromsø er vel heller ikke videre temposterke, så kombinasjonen fofana/Tarik er vel kansje grei å bruke her og?

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 30 apr 07, 14:38
Tror Fofanas eneste erfaring med kunstgress er i Aalesund (og de få treningene han fikk lov / tok seg lov til å trene med FFK før oppholdstillatelsen var i boks), så tror vi har bedre nytte av ham på vanlig gress.

---------------------------

Norgesmester


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 30 apr 07, 14:40
Til denne kampen trenger vi god defensiv trygghet, noe Ramberg viser fint lite av på fremmed gress. Jeg ønsker derfor han på benken. MArtyn er visst ikke komfortabel med underlaget, men jeg håper han ombestemmer seg og finner godformen som han gjorde hjemme i går. Eventuelt kunne jeg tenkt meg Stadheim på denne plassen. Mannen har definitivt ikke gjort seg bort. På topp ser jeg helst at gårsdagens unge helter får fornyet tillit, og at Hoås er naturlig innbytter for Forana.


                             Rami

Pål André    Vidar    Patrik    Prytz

                                                                                                          

Jonna    Berg    Stadheim    Kvisvik

                                                                                                          

               Tarik            Fofana

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 30 apr 07, 14:46
Han Tore Reginiusen er veldig rask, samt at Steen ikke er balnt de treigeste han heller, ser helt klart for meg Tarik og Fofana på topp, eventuelt West om han bør brukes på kunstgress i det hele tatt. Dette er en kamp som kvisvik burde stå frem og vise sitt nivå og for en gangs skyld domminere litt på bortebane, og med to hurtigtog foran seg burde Kvisvik også få nok med rom. Ellers så kommer nok stopperparet og få nok og jobbe med i og med at Årst og Rush har begynnt og finne formen.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 apr 07, 14:53
Jeg ser negativt på at det er flere av spilerne våre som har uttalt at de ikke er så glad i kunstgress osv. Både Kvsvik, Prytz, Tarik, West, Martinsen, Martyn og Ramberg må kunne ha samme innstilling uansett underlag når man ser at stadig flere norske topplag får kunstgress. Start til og med vurderer nå kunstgress på nye Sør-Arena.

Ramberg har en tendens til å ikke gi jernet like mye borte som hjemme i større grad enn de andre. Dette også skal vi ikke ha noe av. Jeg synes det blir feil å bruke noen spillere systematisk kun borte eller hjemme. Det er ikke kontinuitetsskapende. Så mitt råd er bruk Fofana også på kunstgress (Til DrDre: Han trenger jo treningen, eller skal han vente til neste vinter i østfoldhallen?), fortsett å bruk Ramberg borte hvis folk mener at han er god nok. Hvis Martinsen og Kvisvik ikke har fysikk til å spille på kunstgress, så er ikke FFK tjent med å ha slike spillere. Kunstgress blir mer og mer vanlig i Norge, desverre..

                                     Rami

Pål-Andre          Vidar           Patrick            Prytz

Jonna               Berg              Martyn            Kvisvik

                       Tarik                  Fofana


West bør nesten uansett kampbilde komme inn de siste 10 - 20 min. Eventuelt Stadheim/Hoås og Koaudio for å holde på ballen hvis vi leder.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 apr 07, 14:56
Endret: 30 apr 07, 14:56
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Han Tore Reginiusen er veldig rask, samt at Steen ikke er balnt de treigeste han heller, ser helt klart for meg Tarik og Fofana på topp, eventuelt West om han bør brukes på kunstgress i det hele tatt. Dette er en kamp som kvisvik burde stå frem og vise sitt nivå og for en gangs skyld domminere litt på bortebane, og med to hurtigtog foran seg burde Kvisvik også få nok med rom. Ellers så kommer nok stopperparet og få nok og jobbe med i og med at Årst og Rush har begynnt og finne formen.


Etter hva jeg har hørt & sett så er fart Steen sitt svake punkt. Det betyr at Reginiussen får et stort ansvar med å passe på både Tarik og Fofana på hver sin kant. Jeg håper de to kan bli flinke til å bytte side og forvirre forsvaret litt mer slik som Tarik og Kvisvik holdt på i fjor. Hvordan er det med farta på backene til TIL?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 apr 07, 16:17
Endret: 30 apr 07, 16:18
FFK kommer vel muligens til å ligge litt dypt i denne kampen og satse på kontringer, i så fall kunne jo dette vært en fartsfylt førsteellever:

Shaaban

Czwartek - Gerrbrand - Martinsen - Prytz

Tarik - Bjørkøy - Martyn - Kvisvik

West - Fofana

Ramberg ut, selv om han gjorde gode ting i Viking-kampen, men vi trenger en som takler knallhard og kan gi litt juling, det finner vi i Martyn. Med Tarik på kanten og West og Fofana fremme, så vil jeg tro at forsvaret til Tromsø får jeg seg noen karuseller og løpeturer de sent vil glemme. Var vel FlightOfTheRat som nevnte i en tidligere tråd at Fofana minner litt om Tarik i fjor, og når jeg tenker meg litt om så er jeg litt enig i det. Tror han kommer til å score hvis han får litt mer tillit, og da tror jeg han kommer til å fortsette å score også. Dessuten kommer han til en del sjanser, og skaper også sjanser for andre. Brian West er sikkert spillesugen til tusen i tillegg. Kanskje litt ensformig taktikk, men dæven det hadde vært morsomt å sett det laget på banen og!

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 30 apr 07, 16:58
Litt av poenget med å spille Jonna på kant er jo at han faktisk også jobber defensivt og hjelper PAC i _MYE_ større grad enn Tarik. Skal en slå Tromsø er det viktig at de ikke får slått mye innlegg på Rush og Årst, så defensiv jobbing på kantene bør prioriteres. Samme startoppstilling som mot Viking I say.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 apr 07, 17:34
Jeg er enig med ffk1903 i at det ville være morsomt å se den startoppstillingen, men jeg tror algeron har et poeng i den defensive jobbingen på kantene. Stemmer for den samme som mot viking, eventuelt Berg/Stadheim/Elvestad inn for Ramberg.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 apr 07, 17:39
Opprinnelig postet av Shadar
Jeg ser negativt på at det er flere av spilerne våre som har uttalt at de ikke er så glad i kunstgress osv. Både Kvsvik, Prytz, Tarik, West, Martinsen, Martyn og Ramberg må kunne ha samme innstilling uansett underlag når man ser at stadig flere norske topplag får kunstgress.


Det å MENE noe om kunstgress har da ingenting å gjøre med INNSTILLINGA til matchen? Blir å blande snørr og barter.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 apr 07, 17:52
Joa, det er nok sant at jeg har blandet litt

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 apr 07, 21:41
berg og Martyn på midten er fint! Jonna og Kvisvik på kant. Samma spisspar som i går. Piiroja inn hvis han er klar.. Men detta blir en vanskelig krigekamp som vi pleier å slite i. Trur det blir maks uavgjort..

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 30 apr 07, 21:44
Så lenge hverken Berg eller Piiroja spilte dagens kamp, tror jeg nok ingen av de er å se fra start mot Tromsø

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 30 apr 07, 22:19

På tide å snu den dårlige bortestatistikken nå

Tidligere bortekamper mot Tromsø.

2004  tap 2-3

2005 tap 0-2

2006 tap 1-3

På tide med en seier og  FFK opp i tetstriden i Tippeligaen!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 mai 07, 15:18
Det burde være en gulrot å gi ektra jernet mot lag med kunstgress og sende dem ned i farmerdivisjonene.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 mai 07, 15:31
Endret: 01 mai 07, 15:32
Hadde vært tøft å satsa 500 kr på FFK. Oddsen er meget høy: Tromsø - Fredrikstad     

Tromsø seier: 1.85   Uavgjort: 3.45     Tromsø tap: 4.35     

---------------------------

http://keiko99.net


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 mai 07, 15:33
Endret: 01 mai 07, 15:33
Opprinnelig postet av keiko99
Hadde vært tøft å satsa 500 kr på FFK. Oddsen er meget høy: Tromsø - Fredrikstad     

Tromsø seier: 1.85   Uavgjort: 3.45     Tromsø tap: 4.35     


Gjør det da vettu Keiko ;)    Det er nok lurt.

Selv er jeg ikke i tvil om hvor jeg ville satt dem...

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 mai 07, 16:34
tromsø er et lag som er vanskelig å slå. men vi bør ta 3 poeng. for vi har vanskelige kamper i mai. å vinner vi ikke noen av dem så er vi nede i sumpa igjen

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 mai 07, 18:10
Hvem bør gå ut hvis Piroija blir klar? Er det blitt antydet noe om dette?

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 mai 07, 18:12
Endret: 01 mai 07, 18:12
Raio er ikke klar, det er mange uker til...

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 mai 07, 18:15
Mange uker faktisk, såpass ja. Er det ballbehandlingen som har forsvunnet helt? Jaja.. Da får Martinsen Gerrbrandt fortsette å knive om å være den stødigste stopperen en stund til. Synd å ikke ha hodestyrken til Piroija mot Årst/Rush/Lindpere/Steen og sikkert noen fler. Da blir det å demme opp skikkelig på kantene.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 mai 07, 18:20
Mange uker hørtes kanskje litt voldsomt ut
Etter hva jeg har blitt fortalt er det ikke før om tre ukers tid ihvertfall, men hvem vet. Alt kan skje.

*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 02 mai 07, 06:49
Er de nye draktene klare til Tromsø kampen, noen som vet?

---------------------------

Det er ballen som skal svette guttær...


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 02 mai 07, 11:25

Opprinnelig postet av *****
Er de nye draktene klare til Tromsø kampen, noen som vet?

Dem skulle være på plass tee tromsø kampen, så jeg regner med det

---------------------------

CUPVINNER 06


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 mai 07, 11:41

Hm, ja har noen noen tanker om kampen til Søndag?

 

Lite aktivitet her nå, ser det er lite aktivitet på kamptråden som er på hjemmesida til TIL også. Er dette rett og slett en kamp vi ikke legger så stor vekt på?

 

Mitt tips til kampen er 1-3 , 2 mål av Tarik og ett av Fofana. Ademolu skårer for TIL


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 mai 07, 11:47
Nå for første gang i denne sesongen føler jeg meg sikker på at FFK ikke rykker ned. Bare de ikke spiller en typisk bortekamp igjen og sender meg tilbake til hverdagen med et schmell igjen så blir dette bra. De har greid å lure meg til å tro at de har noe på gang i tidligere sesonger også, men nå begynner jeg jommen å få trua igjen (fan ta! ). Velger å tro på Ebenfalk2 om at det blir 2 mål av Tarik og ett av Fofana.

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 02 mai 07, 12:16
Endret: 02 mai 07, 12:17
Jeg er nå litt nærvøs for Årst og Ruschfeldt jeg da... de vet hvor kassa står. Vi er nødt til å spille litt kynisk i denna kampen, og satse på raske overganger. De er heldigvis ikke like robuste bakover - ifølge VG statistikken slipper de til (målsjanser imot) flest målsjanser av samtlige tippeliga-lag -> se her

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 02 mai 07, 12:24
Endret: 02 mai 07, 12:28
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Hm, ja har noen noen tanker om kampen til Søndag?

Lite aktivitet her nå, ser det er lite aktivitet på kamptråden som er på hjemmesida til TIL også. Er dette rett og slett en kamp vi ikke legger så stor vekt på?

Mitt tips til kampen er 1-3 , 2 mål av Tarik og ett av Fofana. Ademolu skårer for TIL

Liten vekt på kampen? Det tror jeg ikke. Man har vel bare vært opptatt med å fordøye kampen som var på søndag.

Tror vi ha ok muligheter borte mot Tromsø. Hvis vi klarer å holde pasningspresisjonen og hurtigheten i spillet oppe så skal Tromsø få nok å henge tærne i. Håper Martyn får ny tillitt, og at han fortsetter å levere. En real midtbanekriger med evne til å vende spillet på en femøring og stor offensiv kapasitet. Har også tro på kombinasjonen Konan&Beko på kunstgress, de to har virkelig teknikk til å beherske det raske underlaget. Kvisvik, Martyn, Konan og Bjørkøy sentralt, Tarik og Beko på topp. Der tror jeg vi har en fin oppskrift på ball-i-hatt (m/krem og sukkertopper og irish coffe).

West kan for min del få komme inn når han føler for det selv.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 02 mai 07, 12:31

Pessimist som jeg er, er jeg fornøyd med uavgjort i denne kampen. Sa det samme foran aalesundkampen, man blir fryktelig optimist etter en seier. Akkurat som FFK har fordel av et hjemmepublikum og egen stadion, har alle andre lag i Tippeligalag den samme fordelen når de spiller hjemmekamp. Tromsø har heller ikke tapt hjemme (ennå....).

Misforstå ikke, jeg håper selvfølgelig på seier. Måtte våre spillere klare å nullstille seg og løpe Tromsøspillerne i senk og inn i mål......

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 mai 07, 12:34
Endret: 02 mai 07, 12:36

Verdsetter mer en seier der FFK spiller ut motstanderen en og løpe de i senk, ellers så kunne enn jo heie på LSK.

 

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article2746770.ece

 

Dette lover ikke godt for våre tekniske spillere, får krysse fingrene slik at vi ungår skader


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 02 mai 07, 12:45

Sorry ebenfalk2.

Jeg mente selvfølgelig at de skulle løpe fra dem og/eller forbi dem. Er ikke tilhenger av gampefotballen til LSK. Jeg siktet til siste kamp mot Viking hvor nettopp kampen bar preg av at FFK løp mer og smartere enn Viking, spesielt Tarik.

 

 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 02 mai 07, 12:53
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Verdsetter mer en seier der FFK spiller ut motstanderen en og løpe de i senk, ellers så kunne enn jo heie på LSK.

 

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article2746770.ece

 

Dette lover ikke godt for våre tekniske spillere, får krysse fingrene slik at vi ungår skader

Synes dette sitatet av Rushfeldt (fra artikkelen over) er hoderystende; "Så lenge ikke dommeren blåser så er det lov."

Hva slags holdning er dette? Det er mange situasjoner som dommer-trioen faktisk ikke SER - og kan være grunnen til at de ikke blåser. Ta f.eks taklingene mot Tarik de siste to kampene. Hadde dommeren sett disse så hadde det blitt rødt kort. Sigurd Rushfeldt mener altså at at det er fritt frem med stygt spill - bare man kamuflerer det slik at dommeren ikke ser det. Gjerne inne i en tettpakket 16-meter er det vanskelig å få godt innsyn. Håper Rushfeldt revurderer sine uttalelser her.


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 02 mai 07, 13:01
Opprinnelig postet av aavdst
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Verdsetter mer en seier der FFK spiller ut motstanderen en og løpe de i senk, ellers så kunne enn jo heie på LSK.

 

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article2746770.ece

 

Dette lover ikke godt for våre tekniske spillere, får krysse fingrene slik at vi ungår skader

Synes dette sitatet av Rushfeldt (fra artikkelen over) er hoderystende; "Så lenge ikke dommeren blåser så er det lov."

Hva slags holdning er dette? Det er mange situasjoner som dommer-trioen faktisk ikke SER - og kan være grunnen til at de ikke blåser. Ta f.eks taklingene mot Tarik de siste to kampene. Hadde dommeren sett disse så hadde det blitt rødt kort. Sigurd Rushfeldt mener altså at at det er fritt frem med stygt spill - bare man kamuflerer det slik at dommeren ikke ser det. Gjerne inne i en tettpakket 16-meter er det vanskelig å få godt innsyn. Håper Rushfeldt revurderer sine uttalelser her.

1 - Dommeren så begge taklingene på Tarik, det ble frispark i begge tilfellene.

2 - Rush snakker primært sett om dødballer, og der er jeg helt enig med han, jeg skulle gjerne sett FFK blitt tøffere på defensive dødballer.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 mai 07, 13:20

http://fotball.adressa.no/nettmote/article80273.ece

 

Stokholm, eller idioten som tråkka på Tarik skal i nettmøte på aftenbladet, send inn noen reflekterte spørsmål og spør hvorfor i hel... han fant ut at det enkleste var og tråkke på enn motspiller for så og prøve og filme slik at en av motstander spillerne blir utvist! Har forøverig ingen ting med kampen mot Tromsø og gjøre, men mtp utalelsene til Rush er de litt aktuelle.


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 02 mai 07, 13:37
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

http://fotball.adressa.no/nettmote/article80273.ece

 

Stokholm, eller idioten som tråkka på Tarik skal i nettmøte på aftenbladet, send inn noen reflekterte spørsmål og spør hvorfor i hel... han fant ut at det enkleste var og tråkke på enn motspiller for så og prøve og filme slik at en av motstander spillerne blir utvist! Har forøverig ingen ting med kampen mot Tromsø og gjøre, men mtp utalelsene til Rush er de litt aktuelle.

nå har jeg sendt inn en onklii grise komentar der, håper han leser den az..makan tee idiot ska man lete lenge etter

---------------------------

CUPVINNER 06


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 mai 07, 14:26
Klarer vi 1 poeng borte så er det godkjent

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 mai 07, 14:38

Når ett lag leverer en av sine beste kamper i nyere tid er det ingen grunn ti å endre på det!

 

Samme lag som mot Viking! Gjør de mer enn 1 endring fra det laget som rundspilte Viking i 1. omgang blir jeg forundret....

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 mai 07, 14:44
Det var jo sine beste 25 minutter i nyere tid, den ene forandringen bør forøvrig som tidligere uttalt være Ramberg ut, en forhåpentligvis frisk Berg inn.

                                          Shaaban

Pac                  Gerrbrandt                Martinsen                  Prytz

Bjørkøy              Berg                          Martyn                      Kvisvik

                                Tarik                    Fofana


Nå er ikke jeg sikker på om Kvisvik forsvarer en plass på laget i en sånn kamp som dette potensielt blir, så ser ikke bort fra at det blir en venstreving med litt mer løpskraft her.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 mai 07, 14:47
Når Berg ikke spilte ett eneste minutt i gårsdagens rekruttkamp så kommer nok Tromsø-kampen litt for tidlig for ham desverre.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 mai 07, 14:53
Opprinnelig postet av Kent
Samme lag som mot Viking! Gjør de mer enn 1 endring fra det laget som rundspilte Viking i 1. omgang blir jeg forundret....

Tror ikke det hadde vært så dumt med en god hodespiller til inn på laget mot Tromsø, men ellers er jeg enig.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 02 mai 07, 15:03

Prinsipielt enig i utsagnet "never change a winning team", men jeg tror dette blir en annen kamp fordi:

1 Det er en bortekamp hvor hjemmelaget vil forsøke å sette premissene i større grad enn det Viking gjorde.

2 Tromsø spiller en gampe/krige fotball til forskjell fra Viking.

 

Jeg tror det er viktigere med defensiv trygghet og duellstyrke her enn det var hjemme sist.

Kanskje noe slik:

                                                    Shabaan

PAC                 Gerrbrandt              Martinsen(Piroja)              Prydz

Multe             Bjørkøy                 Martyn                         Kvisvik/Stadheim

                                Tarik (Fofana)                             Hoås(Vuorinen)

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 mai 07, 15:04
Opprinnelig postet av Snæbbis
Det var jo sine beste 25 minutter i nyere tid, den ene forandringen bør forøvrig som tidligere uttalt være Ramberg ut, en forhåpentligvis frisk Berg inn.

                                          Shaaban

Pac                  Gerrbrandt                Martinsen                  Prytz

Bjørkøy              Berg                          Martyn                      Kvisvik

                                Tarik                    Fofana


Nå er ikke jeg sikker på om Kvisvik forsvarer en plass på laget i en sånn kamp som dette potensielt blir, så ser ikke bort fra at det blir en venstreving med litt mer løpskraft her.


Kvisvik starter så sant han er frisk. Må ikke tro slik som paco sa før sesongstart, at Kvisvik kom til å få lite spilletid.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 mai 07, 15:05
For meg er det en gåte at noen er i nærheten av å vurdere Stadheim fremfor Kvisvik........

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 02 mai 07, 15:08
Stadheim er ikke god nok!!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 mai 07, 15:09
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Snæbbis
Det var jo sine beste 25 minutter i nyere tid, den ene forandringen bør forøvrig som tidligere uttalt være Ramberg ut, en forhåpentligvis frisk Berg inn.

                                          Shaaban

Pac                  Gerrbrandt                Martinsen                  Prytz

Bjørkøy              Berg                          Martyn                      Kvisvik

                                Tarik                    Fofana


Nå er ikke jeg sikker på om Kvisvik forsvarer en plass på laget i en sånn kamp som dette potensielt blir, så ser ikke bort fra at det blir en venstreving med litt mer løpskraft her.


Kvisvik starter så sant han er frisk. Må ikke tro slik som paco sa før sesongstart, at Kvisvik kom til å få lite spilletid.
Kan ikke du for helvete slutte og nevne meg i hver setning du skriver,blir så helvetes jævla dritt lei

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 mai 07, 15:12
Hehe.. Paco blir innhentet av fortiden Ikke noe bombe dette her !

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 mai 07, 15:30
Endret: 02 mai 07, 15:32

Uansett om Berg er klar, bør han spares. Det tar på for kroppen å spille på kunstgress, og han har nettopp vært skadet. Selvom det blir en helt annen kamp, så håper jeg på den samme startoppstillingen som mot viking.. Den eneste forskjellen jeg syns Grönis bør vurdere er på formasjonen, men bare en liten endring. Kanskje Fofana bør starte på benken, ikke fordi han er for dårlig, men da har vi en joker..Pluss at Hoås kan bli viktig på defensiv dødball..Håper det blir seandes sånn ut da:

                                                                              Shaaban

                          PAC                                 Martinsen                       Gerrbrand                             Prytz

                          Bjørkøy                                         Martyn                              Ramberg

 

                                                                                                                                                                  Kvisvik

                                                          Hoås                       Elyounoussi

Bjørkøy skaper mer defensiv trygghet, Martyn kan være en slags 3. forsvarer på de lange oppspillene mot Rushfeldt og Årst, ettersom han er ganske høy. Han kan også være bra og ha på defensiv dødball. Gir vi Kvisvik en mer offensiv rolle, vil vi nok se mer til de geniale pasningene hans, samtidig som han slipper det defensive ansvaret. Ramberg kan evt. sideforskyve litt mot venstre og dekke igjen "hullene"... Mener at vi skal ha en ganske hissig midtbanefirer, hvis Gerrbrand og Martinsen blir enda mer drillet på hodeduellene, kan det bli bra..Tror nøkkelen ligger der..Vi har et litt rufsete forsvar, Gerrbrand og Martinsen er bedre på bakken, ingen eminemt høye eller med veldig bra timing i forhold til opphopp på hodedueller..Pål Andrè kan evt. trekke litt mer inn mot midten, kommer de i bakrommet vårt har han bra med fart.. Et grep som kan gjøres for å hindre så mange presise oppspill, er at Tarik og Hoås er aggresive og presser forsvarsspiller/ keeper. Da må de enten spille seg gjennom midten, eller så blir de presset til å slå et dårlig oppspill..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 mai 07, 16:11
Tromsø er feige: Oppfordrer til mer holding

---------------------------

http://keiko99.net


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 mai 07, 16:37
Opprinnelig postet av Lemmy

.Pål Andrè kan evt. trekke litt mer inn mot midten, kommer de i bakrommet vårt har han bra med fart..



Litt uenig her. Hvis vi trekker Pål innover så åpner vi mer for kantene. Tviler på at Bjørkøy klarer å dekke hele det rommet alene. Og det er ekstremt farlig å åpne opp på kantene når Rush og Årst er i midten for å ta imot innlegg!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 mai 07, 17:06
Tromsø var gode til å ta ut kvisvik mener jeg å huske. Husker at Årst & co i TIL-magasinet pekte på hvordan alt det offensive i FFK-sitt spill som regel gikk igjennom Kvisvik og at han derfor burde stoppes for enhver pris.
Det kunne vært morsomt å starte uten Koaudio istedet for bare for å sjokke dem. Sikkert forvirrende hvis hele garderobepraten deres har gått ut på hvordan de skal stoppe Kvisa :) Så kan han heller komme inn på slutten og score mål sånn som i Lange Flate !

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 02 mai 07, 17:06
Endret: 02 mai 07, 17:10
Håper inderlig Grønnis bruker Bjørkøy på høyre kant igjen, og Martyn på midten. Tarik er en av de beste spillerne i TL, men uten defensive fibre i kroppen fungerer det ikke å ha ham på kanten. Det er dessuten tidenes waste å bruke en spiller som Tarik til å ta defensivt ansvar. Bjørkøy får fortsette å hjelpe Czwartek, og med Prytz i form ser forsvaret vårt bra ut med det. Kvisvik er selvskreven. Hvem som bør spille ved siden av Martyn på midten og Tarik på topp beror vel litt på om vi skal forsøke å møte Tromsøs duellstyrke, eller om vi skal satse på å slå dem med vårt beste våpen, teknikk og hurtighet. Personlig har jeg mest tro på det siste, og ville valgt Fofana/West framfor Hoås. Med Berg ute er det vanskelig å se mange gode midtbanealternativer utover Ramberg. Synes ikke Stadheim holder helt mål, han blir for omstendelig og mangler effektivitet. Da har jeg mer tro på Kuoadio på midten, han er liten og lett men har bra teknikk og et godt blikk for spillet. Savner å se Fofana og Kuoadio spille mer sammen, tror de to kan løfte hverandre til uante høyder.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 mai 07, 17:12
Enig i at det kan være bra å bruke Koaudio og Fofana sammen. Husker ikke helt hvem det var, men jeg mener å ha hørt at noen eksperter er overrasket over at det er Fofana FFK har valgt å satse på, og at det er Koaudio som er det største talentet. Dessuten tror jeg Vif var meget interessert i kun sistnevnte. Jeg er ikke sikker på dette, og jeg synes uansett at Fofana er knall og bør få mer spilletid.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 mai 07, 17:20
Enig. Har ikke sett så mye til  Koaudio, men jeg mener at Fofana absolutt bør være en, om ikke fast spiss, så bør han være den mest brukte på topp sammen med Tarik. Så første omgangen FFK-Viking om igjen på TVn her om dagen. Makan til dribling . Tipper han blir den "nye tarik" i år. Når måla kommer, blir de mange...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 mai 07, 17:21
Fofana og Kouadio har bortimot de samme forutsetningene for og lykkes, men det er nok enklere og fighte for en spissplass en en plass i midten. Husker jeg la ut en link som siterte ett Afrikansk fotballforum som rangerte Fofana i helt toppklasse blant de afrikanske talentene. Der Fofana var en rask og målfarlig angriper, og kouadio er en mer sentral playmaker, som er mere stasjonær og bedre overblikk.

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 02 mai 07, 19:25
Endret: 02 mai 07, 19:26
kouadio har ikke fått til noe særlig på blaget og tror hann er langt unna.....

som sagt så skal det endel mer til å få plass der han spiller også,,,

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 02 mai 07, 20:19
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Da har jeg mer tro på Kuoadio på midten, han er liten og lett men har bra teknikk og et godt blikk for spillet. Savner å se Fofana og Kuoadio spille mer sammen, tror de to kan løfte hverandre til uante høyder.
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 mai 07, 20:34
Opprinnelig postet av innvandrer
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?


Denne kvoten ble økt fra to til tre spillere før denne sesongen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 mai 07, 21:54
Endret: 02 mai 07, 21:57
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av innvandrer
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?


Denne kvoten ble økt fra to til tre spillere før denne sesongen

I tillegg vil West bli sett på som EU-spiller fra 2009.

"For å bli sett på som EU-spiller må spilleren ha bodd fem år i Norge og vært i en klubb de siste tre årene. Deretter må han søke og fremlegge dokumentasjon som bekrefter dette for å gå utenom kvoten."

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 02 mai 07, 23:07
Endret: 02 mai 07, 23:18

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av innvandrer
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?


Denne kvoten ble økt fra to til tre spillere før denne sesongen

I tillegg vil West bli sett på som EU-spiller fra 2009.

"For å bli sett på som EU-spiller må spilleren ha bodd fem år i Norge og vært i en klubb de siste tre årene. Deretter må han søke og fremlegge dokumentasjon som bekrefter dette for å gå utenom kvoten."

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

han har bare kontrakt tee 2008 da..;D

---------------------------

CUPVINNER 06


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 02 mai 07, 23:53
West blir etter 2008, håper jeg

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 mai 07, 00:11

Ser med forundring at flere her inne vil endre laget for å "tilpasse" det neste motstander, Tromsø. Det er jo negativ tankegang og er med på å fortsette trenden vi har som et dårlig bortelag. Vi bør stille med det laget som er best, og det er vel per dato samme mannskap som spillte mot Viking.... Det er vårt spill som skal ta rotta på Tromsø, vi skal være sjefer i kraft av at vi er et bedre fotball-lag enn motstanderen borte som hjemme. Vi skal stole på egne ferdigheter, ikke gå ut med en negativ spillestil som er tilpasset motstander. Vi skal gå på banen for å vinne og ikke for å unngå å tape.

 

---------------------------

RednWhite


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 mai 07, 06:22

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kent
Samme lag som mot Viking! Gjør de mer enn 1 endring fra det laget som rundspilte Viking i 1. omgang blir jeg forundret....

Tror ikke det hadde vært så dumt med en god hodespiller til inn på laget mot Tromsø, men ellers er jeg enig.

 

Ja hadde de bare hatt noen! Enig i at å bytte en frisk Raio med VM vil kunne gi mer hodestyrke uten at det vil påvirke laget nevneverdig på andre områder. Men la for all del midtbanen og angrepet forbli uforandret!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 mai 07, 08:28
Hva med denne lag oppstillingen da ?

---Rami--

--Patrik gerbrand---VM----Raio---Prytz

---jonna--martyn--ramberg--kvisvik

tarik og fofana

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 mai 07, 08:31
Opprinnelig postet av keiko99
Hva med denne lag oppstillingen da ?

---Rami--

--Patrik gerbrand---VM----Raio---Prytz

---jonna--martyn--ramberg--kvisvik

tarik og fofana
Bytt ut Ramberg med Kouadio

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 mai 07, 08:32
Den er bra den keiko men tviler på at PAC blir satt ut av laget. Håper Piiroja starter denna kampen. Hadde også vært bra om Berg var klar til å krige i denna kampen. Jonna må spille på høyre nå også, for vi trenger Tarik foran.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 mai 07, 08:33
Opprinnelig postet av HotDream

Ser med forundring at flere her inne vil endre laget for å "tilpasse" det neste motstander, Tromsø. Det er jo negativ tankegang og er med på å fortsette trenden vi har som et dårlig bortelag. Vi bør stille med det laget som er best, og det er vel per dato samme mannskap som spillte mot Viking.... Det er vårt spill som skal ta rotta på Tromsø, vi skal være sjefer i kraft av at vi er et bedre fotball-lag enn motstanderen borte som hjemme. Vi skal stole på egne ferdigheter, ikke gå ut med en negativ spillestil som er tilpasset motstander. Vi skal gå på banen for å vinne og ikke for å unngå å tape.

 

 

Det du sier her er jo det Eggen fremmet i de sesongene han trente FFK. "Suksess hjemme er det samme som suksess borte". Med fasit i hånd kan vi si at det feilet big time. Det er forskjell på hjemme og borte for FFK. Vi har slått Lyn og Viking hjemme. Vi tapte 3-0 for LSK uten å ha skapt en sjanse og vi er det eneste laget som har avgitt poeng til Aafk. Ser man på kampene mot TIL de siste sesongene ser det også ut som det er forskjell.

Da er det lov å være litt smart. 1 poeng borte er et ok resultat uansett motstander. Med den innstillingen overlater man til hjemmelaget å angripe, mens man selv kan kontre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 03 mai 07, 10:21
Så dere denne?
http://www.fxt.no/tippeligaen/tromso/article1005166.ece
Rush anbefaler forsvaret å holde mer!!!
Sikkert et smart triks fra Rushfeld som er spiss.
Får dette noen betydning?
Da har vi dette pluss publisiteten rundt behandlingen av Tarik. Spennende å se om det blir noen holdningsendringer blant dommerne.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 mai 07, 10:28
Endret: 03 mai 07, 10:36

Defensiv tankegang. Det gir ikke framgang. Det er de lagene som styrer kampene som havner i toppen av TL. Hva som er "smart" kan jo selvfølgelig diskuteres, men en positiv innstilling er helt nødvendig for å yte max. Gnåling om hva som har hendt i foregående sesonger under andre trenere og med annet mannskap er ikke med på å styrke troen på egne ferdigheter. Psyke er en viktig del av all idrett, og negativ fokus på ting som f.eks kunstgress, motstanders spillemønster og tidligerer fiaskoer er ikke med på å heve laget til nye høyder. Det må bygges på egne ferdigheter og troen på disse.

Når det gjelder Eggen, så hadde han jo rett, men laget hadde ikke evnen til å mobilisere før de hadde kniven på strupen, eller når kampen var helt avgjørende for videre spill i TL eller cup. Det er innstillingen som er forskjellen . Eksempler: Cupen  i fjor, borteseier mot Lyn i fjor, borteseier mot Start i siste kamp når vi måtte vinne osv....

Lillestrøm-kampen er jo et eksempel på å "stå med lua i handa". Du kan da vel ikke si at vi ikke "lot" LSK angripe? Hvor var kontringene du snakker om? Vi skapte ikke en sjanse..... Var LSK alt for gode eller var det vi som var altfor dårlige med en defensiv tankegang? Gikk ihvertfall skikkelig galt....

---------------------------

RednWhite


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 mai 07, 10:46

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 mai 07, 11:11
Såvidt jeg vet så har vel ikke Tromsø noen som engang kan fylle halve skoa til Bernier.. Hvem kommer inn for ham?

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 03 mai 07, 11:48

Opprinnelig postet av Bedreviteren
For meg er det en gåte at noen er i nærheten av å vurdere Stadheim fremfor Kvisvik........

Ja-enig. Blir nesten det samme som å vurdere om jeg skal spille med Gerrard eller Diao  sentralt på midten

Stadheim er sentralspiller - basta. Du ser det selv på kroppspråket hans også. Trives ikke på kanten.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 03 mai 07, 11:52
Endret: 03 mai 07, 11:53

Er for dette laget mot Tromsø i en tilnærmet 4-1-3-1-1 formasjon.

Shabaan

Pål - Vidar - Patrick - Prytz

Bjørkøy (defensiv)

Tarik - Ramberg - Kvisvik

Martyn (offensiv)

Fofana

 

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mai 07, 12:08
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article80337.ece

 

Bernier er skadet..

TROMSØ: Patrice Bernier (27) står i fare for å måtte stå over kampen mot Fredrikstad søndag etter å ha skadet seg på trening i går.

Han kan fort stille opp på motsatt banehalvdel allikevel, etter det som står i linken din. Så jeg avventer før jeg jubler over den skaden.



Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 03 mai 07, 12:55

Ikke at jeg ikke er enig med deg Rune, men kom ikke akkurat som noen sjokk at det her kom fra deg

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 mai 07, 13:41
Endret: 03 mai 07, 13:45
Opprinnelig postet av oleberg

Er for dette laget mot Tromsø i en tilnærmet 4-1-3-1-1 formasjon.

Shabaan

Pål - Vidar - Patrick - Prytz

Bjørkøy (defensiv)

Tarik - Ramberg - Kvisvik

Martyn (offensiv)

Fofana

 

FFK spilte jo dårlig mot Viking både defensivt og offensivt så det er nok klokt å stable om halve laget og innføre en ny formasjon før Tromsø kampen!!!

 

Hva med litt kontinutet. holde på noe som funker, la spillerene bli kjent med plassene sine???

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 03 mai 07, 13:43
Samme startoppstilling som kampen mot viking, funka glimrende.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mai 07, 15:43
Opprinnelig postet av Husgutt

Ikke at jeg ikke er enig med deg Rune, men kom ikke akkurat som noen sjokk at det her kom fra deg



Jeg synes det blir litt misvisende når du skriver at han er skada. Jeg var helt sikker på at han måtte stå over mot oss inntil jeg leser linken din. Du kunne heller skrevet at han kanskje kommer til å stå over denne kampen ??

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 03 mai 07, 16:04
jeg skrev jo ikke noe da.. doh:)

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 mai 07, 18:17
Opprinnelig postet av Kent

FFK spilte jo dårlig mot Viking både defensivt og offensivt så det er nok klokt å stable om halve laget og innføre en ny formasjon før Tromsø kampen!!!

Hva med litt kontinutet. holde på noe som funker, la spillerene bli kjent med plassene sine???

Din oppskrift er altså å finne noe som fungerer en gang og deretter kjøre på autopilot seinere. Er det deg, Eggen?

Seriøst: Hvor mange fotballlag "spiller sin egen fotball" UTEN å gjøre justeringer i spillertyper, posisjoner og formasjoner i forhold til motstanderen? 

FFK har spilt "vår fotball hjemme, som borte, i tre år nå. Vi har knapt vunnet en kamp på fremmed gress, men vi har vært solide hjemme.

Det var det med å lære av tidligere feil, lære av historien, osv.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 mai 07, 19:15
Tror nøkkelen er å være kyniske og tålmodige. Alt for mange ganger blir vi får utålmodige, syns det er kjedelig å ligge defensivt, og setter alle krefter til offensivt. FFK bruker(Spesielt på bortebane), for mange spillere offensivt. Hvis feks. Kvisvik, Martyn(Tror nok han spiller), Fofana, Tarik og Bjørkøy(Sånn halvveis sistnevnte), tar seg av kontringer og det offensive spillet, kan Ramberg ligge bak og lure, vente på en eventuell kontring fra Tromsø. Bjørkøy og Martyn har bra med kondis, og vil da jobbe hjem. Tror vi har en godt stabilisert midtbane hvis kontringen skulle komme. Tror nok ikke Tromsø vil kontre så mye allikevel, de vil nok velge å spiller på Årst/Rushfeldt, men da kan Ramberg være med hjem og plukke opp 2.ballene, noe han er veldig god til. Håper at Agim går inn på laget i stedet for Martinsen, Martinsen blir litt for..Uortodoks i det han gjør, pluss at han har styrken på bakken.Tror Agim er sulten, og kan tilføre FFK mye! Håper også at Raio ikke får noe spilletid, bedre å ha ham helt klar til kampen mot Stabæk..I tillegg er det bedre å bruke de 3 byttene offensivt..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


pjolter

Knøttespiller
Ble medlem: 05 apr 05
Innlegg: 38

Lagt til: 03 mai 07, 19:26
Tromsø har sin svakeste lagdel i forsvar. De vil sikkert prøve å styre kampen mot et lag de anser som ganske svake, siden vi aldri vinner bortekamper. Vi bør satse på å bruke to hurtige spisser denne gangen og satse på å være kompakte bak. Vi trenger ikke mange overganger for å skåre mål. Uansett fornøyd med uavgjort, men vi kan fort vinne med tre hvis vi får det første målet.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 mai 07, 22:59

De to klubbene har en jevn statistikk seg imellom. Begge har vunnet de tre hjemmekampene sine. Målforskjellen er 13-13.

Tromsø er ubeseiret på de siste fem seriekampene på hjemmebane. Forrige tap på Alfheim kom mot Lyn 10. september 2006 (1-2).

Klubbrekorden på 11 strake kamper uten tap ble satt mellom april 1989 og juli 1990.

Fredrikstad har sluppet inn mål i de siste 12 seriekampene på bortebane. Sist de unngikk baklengs, var mot Start 3. mai 2006 (0-0).

Neste kamp for Tromsø-spiss Ole Martin Årst blir hans 150. i serien (149 kamper/63 mål for Tromsø).

Ole Martin Årst har spilt de siste 59 seriekampene fra start til slutt.

Fredrikstad-spiss Tarik Elyounoussi er i storform for øyeblikket. Han har scoret i de tre siste kampene (3 kamper/3 mål).


LINK

---------------------------

http://keiko99.net


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 mai 07, 00:39

Opprinnelig postet av denialsander

Din oppskrift er altså å finne noe som fungerer en gang og deretter kjøre på autopilot seinere. Er det deg, Eggen?

Seriøst: Hvor mange fotballlag "spiller sin egen fotball" UTEN å gjøre justeringer i spillertyper, posisjoner og formasjoner i forhold til motstanderen? 

FFK har spilt "vår fotball hjemme, som borte, i tre år nå. Vi har knapt vunnet en kamp på fremmed gress, men vi har vært solide hjemme.

Det var det med å lære av tidligere feil, lære av historien, osv.

 Hvorfor "spark" til Eggen hele tiden? Har du erfaring som trener på topp nivå siden du "vet" så mye bedre hvordan ting skal gjøres? Eller er det som jeg tror; du er bare en i mengden av "tribune-eksperter" som egentlig ikke har peiling.....?

Laget mot Viking fungerte. La dem få sjanse til å vise at det fungerer mot fler motstandere. Innstillingen til oppgaven er like viktig. Vi har de siste 3 sesongene vist at vi slår hvem som helst både på bortebane og hjemme om vi må...

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mai 07, 00:58

Opprinnelig postet av Husgutt
jeg skrev jo ikke noe da.. doh:)

Nei, bomma litt der. Det var Ebenfalk2 som skrev det. Sorry.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 mai 07, 02:55
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Kent

FFK spilte jo dårlig mot Viking både defensivt og offensivt så det er nok klokt å stable om halve laget og innføre en ny formasjon før Tromsø kampen!!!

Hva med litt kontinutet. holde på noe som funker, la spillerene bli kjent med plassene sine???

Din oppskrift er altså å finne noe som fungerer en gang og deretter kjøre på autopilot seinere. Er det deg, Eggen?

Seriøst: Hvor mange fotballlag "spiller sin egen fotball" UTEN å gjøre justeringer i spillertyper, posisjoner og formasjoner i forhold til motstanderen? 

FFK har spilt "vår fotball hjemme, som borte, i tre år nå. Vi har knapt vunnet en kamp på fremmed gress, men vi har vært solide hjemme.

Det var det med å lære av tidligere feil, lære av historien, osv.

 

Man bør ikke endre formasjon, rokere masse spillere etc for å spille klokere og ta færre sjanser på bortebane! Det går likevel ann å gjøre små justeringer etter hvilken motstand man møter og hvor man møter dem. Å holde på en formasjon og la spillerene bli kjent med plassene sine skaper trygghet, og det vil være nøkkelen til å ta poeng også borte.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 08:18
Opprinnelig postet av HotDream

 Hvorfor "spark" til Eggen hele tiden? Har du erfaring som trener på topp nivå siden du "vet" så mye bedre hvordan ting skal gjøres? Eller er det som jeg tror; du er bare en i mengden av "tribune-eksperter" som egentlig ikke har peiling.....?

Laget mot Viking fungerte. La dem få sjanse til å vise at det fungerer mot fler motstandere. Innstillingen til oppgaven er like viktig. Vi har de siste 3 sesongene vist at vi slår hvem som helst både på bortebane og hjemme om vi må...

Selvsagt er jeg en tribune-ekspert. Og hvis det er meningen at jeg skal få en "åpenbaring" nå, og tenke "Oi, han har rett. Jeg er bare en som ikke har rett til å ha egne meninger om en fotballtreners valg, prioriteringer og resultater fordi jeg ikke er trener selv" tar du feil.

Etter å ha sett stort sett det som er av kamper med FFK de siste 4 åra er det naturlig at jeg har gjort meg noen refleksjoner om Eggens evner til å gjøre taktiske valg. Og ja, jeg har kritisert Eggen for dette.  Jeg vil også "sparke" Grönis dersom han begynner å gjøre rare valg og prioriteringer også.  Foreløpig har det ikke vært stort å kritisere, med unntak av at PAC har fikk for mye ansvar mot Lyn/Aalesund og at jeg hadde håpet han hadde klart å motivere Guttæne til å rævkjøre Viking i andre omgang også.

Hvis du ikke har vært i stand til å at FFKs borteresultater stort sett har vært en tragedie bør du sette deg å se på resultatene. 2005-sesongen vant vi tre kamper borte; Rosenborg (ran av dimensjoner), Glimt og Start (uten den hadde vi rykket ned). I 2006-sesongen vant vi en kamp borte; Lyn (uten den hadde vi havnet i nedrykksstriden). 

Jeg har sett mesteparten av kampene FFK har spilt borte. Noen på tribunen, flest på TV/Web-TV.

Det som har overrasket meg mest er altså mangel på formasjonsalternativer som kan trygge vårt defensive problem. Du behøver ikke gjøre mer enn å se på antallet innslupne mål før du, forhåpentligvis, ser at vi har hatt et problem.

De fleste lag har innøvd flere formasjoner/varianter av sin faste formasjon for å kunne takle motstanderlag med ulike formasjoner, med nøkkelspillere i ulike formasjoner (4-1-2-1-2 istedet for 4-4-2, f.eks.)

-farlige bakromsspisser
-treige, men hodesterke spisser
-offensive og skuddsterke indreløpere
-raske, driblesterke vinger med backer som kommer på overlapp
-veldig aggressive midtbanespillere
-midtbaneanker som ballfordeler til spisser
-osv, osv.

Selvsagt skal man ikke bytte ut hele stallen fra en kamp til en annen. Det vil være snakk om 1-2 spillere i tillegg til at enkelte spillere får andre arbeidsoppgaver. Vi så det krystallklart i kampene mot Aalesund og Lyn at PAC burde hatt mer støtte fra midtstoppere og fra flankespillerne.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 mai 07, 09:06
Ser ut som Raio er mye nærmere kamp enn hva jeg trodde og fikk beskjed om fra "sikre kilder", så feil kan man ta.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 mai 07, 09:19
Endret: 04 mai 07, 09:23

He he  denialsander, v isst har du rett til å ha egne meninger om alt du vil og å dele dem med andre. Når du gjør det må du selvfølgelig også regne med at noen ikke er enig med deg og og at noen tviler litt på kompetansen din. 

 Du sier de fleste endrer formasjoner etter hvordan motstander spiller, ok. Hvordan hvet vi da hvordan motstander spiller siden "de fleste lag" endrer sitt spill etter vårt og vi etter deres??? Det blir jo for dumt. Dette med endring av formasjoner og taktikk må være noe som primært skjer underveis i en kamp om opprinnelig formasjon og taktikk ikke holder mål....F.eks ved bytte av en eller flere spillere. Er ikke mange lag, om noen, tar ut laget etter hvem de skal spille mot...

Når det gjelder FFKs bortekamper så mener jeg fortsatt at problemet er innstilling og ikke ferdigheter. Du drar framnoen av de få kampene vi har vunnet de siste 3 åra i TL (hva med cupen?). Da har du vel lagt merke til at vi, som jeg skrev, "slår hvem som helst" når vi MÅ vinne.  Er det innstillingen som var riktig til de kampene vi måtte vinne og vant eller, hadde vi flaks som var gode den dagen vi trengte det??? 

Håper Grønhagen klarer å løfte laget ut av den mentale sperren som gjør at vi ikke vinner så mange "ordinære" kamper..... Fokus!!!

Knut Torbjørn Eggen er annerkjent i hele fotball-Norge (bortsett fra av noen tribune-eksperter i Fredrikstad) for å være en dyktig trener. I 2005 sesongen var vel Egil Olsen trener??

Mot Viking fikk jo PAC den støtten du snakker om som manglet mot Lyn og Aalesund ved at Jonna ble flyttet ut på høyre side. Hva var feil mot Viking da, siden du vil endre på ting igjen???

---------------------------

RednWhite


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 mai 07, 10:21
Opprinnelig postet av pjolter
Tromsø har sin svakeste lagdel i forsvar. De vil sikkert prøve å styre kampen mot et lag de anser som ganske svake, siden vi aldri vinner bortekamper. Vi bør satse på å bruke to hurtige spisser denne gangen og satse på å være kompakte bak. Vi trenger ikke mange overganger for å skåre mål. Uansett fornøyd med uavgjort, men vi kan fort vinne med tre hvis vi får det første målet.


Det å gjøre det overraskende for å få motstander ut av balanse er fint. Tromsø kommer til å forvente å føre matchen fra A til Å, og er mentalt innstilt på den situasjonen. Derfor skal vi gjøre det vi kan for at de kommer ut av balanse:
 - Holde ballen i laget
 - Ikke være redd for å bruke mye pasninger
 - Stadige temposkift
 - Stor variasjon i angrepsspillet, raske oppspill mot bevegelige og raske spisser så vel som mange trekk gjennom midtbanen

Når vi får kampen inn i "vårt" spor øker sannsynlighetene for å vinne drastisk, siden vi vil stadig få mer tro på det vi driver med samtidig som de vil gi opp etterhvert.

Det som er poenget er at vi nå har et godt nok lag til å gjennomføre taktikken. Det holder også med en halvtimes dominans for å vinne en kamp, så vi trenger ikke være overmennesker for å ta 3 poeng i denne kampen.

Også synes jeg det virker som om Grönis klarer å få et annet fokus inn i gjengen enn KTE, et fokus som gjør at vi ikke spiller grusomt dårlige kamper lenger. Et fokus som gjør at vi faktisk yter veldig bra mot lag vi vør slå.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 10:47
Opprinnelig postet av HotDream

He he  denialsander, v isst har du rett til å ha egne meninger om alt du vil og å dele dem med andre. Når du gjør det må du selvfølgelig også regne med at noen ikke er enig med deg og og at noen tviler litt på kompetansen din. 

Selvsagt regner jeg med det. Men jeg forventer også at innlegga er antydningsvis saklige - slik innlegget ditt er. Du begrunner hva du mener og kommer med eksempler. Kan ikke bli bedre diskusjoner enn det.

Opprinnelig postet av HotDream
Hvordan hvet vi da hvordan motstander spiller siden "de fleste lag" endrer sitt spill etter vårt og vi etter deres??? Det blir jo for dumt. Dette med endring av formasjoner og taktikk må være noe som primært skjer underveis i en kamp om opprinnelig formasjon og taktikk ikke holder mål....F.eks ved bytte av en eller flere spillere. Er ikke mange lag, om noen, tar ut laget etter hvem de skal spille mot...

La meg ta et eksempel: Hvis du vet at vi skal møte et lag med en veldig rask høyreving. Vil du velge Bertie eller Prytz som vår venstreback da?   Jeg ville valgt Bertie, siden han har hurtigheten som er viktig når man møter slike motspillere.  

Selvsagt vil man måtte gjøre taktiske endringer og formasjonsendringer underveis i kamp. Men for å klare det må laget være forberedt på det - de må ha trenet på de ulike formasjonene og taktikkene - og ha den overordnede slagplanen klar før matchen begynner.  Bytte av spillere er en viktig ingrediens for å gjøre endringer.  Jeg synes desverre at Eggen var svak når det gjaldt å gjøre taktiske endringer og bytter underveis i kampene. Byttene kom for seint.

Opprinnelig postet av HotDream
Når det gjelder FFKs bortekamper så mener jeg fortsatt at problemet er innstilling og ikke ferdigheter. Du drar framnoen av de få kampene vi har vunnet de siste 3 åra i TL (hva med cupen?). Da har du vel lagt merke til at vi, som jeg skrev, "slår hvem som helst" når vi MÅ vinne.  Er det innstillingen som var riktig til de kampene vi måtte vinne og vant eller, hadde vi flaks som var gode den dagen vi trengte det??? 

Håper Grønhagen klarer å løfte laget ut av den mentale sperren som gjør at vi ikke vinner så mange "ordinære" kamper..... Fokus!!!



Selvsagt har du rett i at det ikke er mangel på ferdigheter som gjør at vi taper altfor mange bortekamper. Jeg tror ikke det bare er innstillinga, men at det er psyken som slår ut i altfor stor grad. Vi har ganske ofte spilt bra helt til vi har fått et mål imot (eller at vi har scoret først, da vi har blitt altfor feige) og har mistet motet.

I noen av kampene hadde vi flaks (f.eks. mot Rosenborg), mens i kampene mot Start (1-3) og Lyn (1-2) var det en kombinasjon av litt flaks (Start hadde mange sjanser og førte matchen i stor grad), dyktighet og en fandenivoldsk innstilling - vi MÅTTE jo bare vinne.

Opprinnelig postet av HotDream
Knut Torbjørn Eggen er annerkjent i hele fotball-Norge (bortsett fra av noen tribune-eksperter i Fredrikstad) for å være en dyktig trener. I 2005 sesongen var vel Egil Olsen trener??



Jeg har alltid ment og mener fortsatt at KTE er en dyktig trener. Men han er bare et menneske han óg - og har sine feil og mangler. Hans svakeste sider, slik jeg ser det, er det defensive spillet (ikke back-firer i seg selv, men evne til å få samkjørt rett spillermiks på midtbane og i forsvar), evne til å gjøre taktiske grep underveis i kamp og at han har en lei tendens til å "omskolere" spillere.

Opprinnelig postet av HotDream
Mot Viking fikk jo PAC den støtten du snakker om som manglet mot Lyn og Aalesund ved at Jonna ble flyttet ut på høyre side. Hva var feil mot Viking da, siden du vil endre på ting igjen???

Det var ikke noe feil mot Viking. Før den kampen gjorde Grönis et par smarte trekk: Martyn inn sentralt (god defensiv og offensiv), Bjørkøy på kant (ga støtte på flanke), Tarik som spiss og Hoås ut. Det er ikke en voldsom endring, men en endring som var viktig (nettopp slike justeringer jeg ønsker!).

Det KAN godt tenkes at en tilsvarende formasjon vil gjøre susen mot Tromsø. Jeg har ikke mange ønsker om formasjonsendringer, men jeg kunne tenke meg Viking-oppstillingen igjen, men at vi bytter ut Ramberg til fordel for Berg som har vært god til å binde sammen midtbanen med forsvaret.

Hvis vi får inn Berg fremfor Ramberg, vil vi spille med en diamant på midten, der Berg er defensiv og Martyn offensiv, med Kvisvik og Bjørkøy på kant.  Det er ikke en voldsom endring fra en flat midtbane-firer, men på bortebane tror jeg det vil være et lurt valg.

Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg ikke skal ta ut laget på søndag og at vi på søndag kveld kan stå med fasit i hånda og si om det gikk bra eller om vi fikk nok en smell på bortebane.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 mai 07, 10:58

Vi er visst ikke så forferdelig uenige tross alt. Jeg mener vi skal gå ut med det laget som spillte mot Viking, og så får vi justere om det er noe som ikke funker. Slik som stallen er nå, med skader osv, så syns jeg de 11 beste startet mot Viking og beviste noe. Derfor syns jeg de bør få tillit igjen.

Lykke til på søndag

---------------------------

RednWhite


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 mai 07, 12:13
Nå viser det seg at Bernier trolig blir klar for kamp på søndag. Kjedelig for oss. Bra for Tromsø.

Ellers håper jeg de holder Ademolu på benken og kjører Årst ved siden av Rushfeldt på topp. De er i det minste forholdsvis forutsigbare, selv om begge lukter mål. Kanskje spesielt Rushfeldt. Scoringen mot Sandefjord var det høy klasse over. Men Ademolu er kanskje den offensive TIL-spilleren jeg frykter mest. Han har terrorisert forsvaret vårt tidligere med farten sin, og kan gjøre det igjen.

For øvrig tror jeg på uavgjort - noe jeg også vil være fornøyd med!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 mai 07, 12:22
Ademolu har alltid vært en pest & plage mot FFK-forsvaret. Han er kjapp og driblesterk og steller alltid istand farlige situasjoner. Ademolus fart og sleipe teknikk kombinert med Vidar Martinsens syke taklinger og gambling-stil baki der kan fort ende med rødt kort er jeg redd. Bare en liten pessimistisk spådom :)

Vi får nok håpe på Årst ja. På Isberget.com virker det som om de fleste vil start med Årst på benken, men hvor mange kamper på rad har vel ikke Årst spilt nå? Tror det nærmer seg 60 kamper uten avbrekk, ikke ett minutt på benk.

Jeg synes det er rart at de bruker vår tidligere Lindpere som en offensiv spiller.. Kanksje ikke så rart han ikke slo til i FFK hvis Eggen bruker angrepsspillere som midtstoppere..

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 14:00

Opprinnelig postet av Shadar


Jeg synes det er rart at de bruker vår tidligere Lindpere som en offensiv spiller.. Kanksje ikke så rart han ikke slo til i FFK hvis Eggen bruker angrepsspillere som midtstoppere..

Eggen prøvde vel ikke Lindpere som midstopper?!!!  Herre, alle visste jo at han var en offensiv flanke?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mai 07, 15:11
Endret: 04 mai 07, 15:11
Err, Eggen vurderte ham som venstreback, men aldri som stopper.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 15:20

Opprinnelig postet av Holters
Err, Eggen vurderte ham som venstreback, men aldri som stopper.

Jaja. En (veldig) offensiv venstreback ville jo passe godt inn i Eggens angrepsfilosofi. Og i hans omskoleringsfilosofi.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mai 07, 15:30
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Holters
Err, Eggen vurderte ham som venstreback, men aldri som stopper.

Jaja. En (veldig) offensiv venstreback ville jo passe godt inn i Eggens angrepsfilosofi. Og i hans omskoleringsfilosofi.


*Host* Stian Johnsen *Hark*

 Mange defensive fibre i den kroppen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 mai 07, 15:41
hehe.. okay. Jeg trodde han spilte midtstopper den kampen han fikk rødt kort, det var vel mot netopp TIL, var det ikke?
Men uansett, da er det mer forståelig.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 04 mai 07, 16:15
Endret: 04 mai 07, 17:23

har lindpere spilt for FFK? trodde han bare var på prøve jeg...

 

Bernier er mest sansynlig klar til kampen i følge f-b...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Hvordan kan det kåres en verdig vinner av CL, når klubbene som er i finalen ikke engang klarer å vinne hjemlig liga??


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 mai 07, 17:25

Lindperre har aldri spilt for FFK. kanskje du tenker på Tamas??

 

Uansett dumt hvis Bernier blir klar. Jeg har også trua på uavgjort noe jeg også er fornøyd med.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mai 07, 17:29

Opprinnelig postet av Costanza
Nå viser det seg at Bernier trolig blir klar for kamp på søndag. Kjedelig for oss. Bra for Tromsø.

Ellers håper jeg de holder Ademolu på benken og kjører Årst ved siden av Rushfeldt på topp. De er i det minste forholdsvis forutsigbare, selv om begge lukter mål. Kanskje spesielt Rushfeldt. Scoringen mot Sandefjord var det høy klasse over. Men Ademolu er kanskje den offensive TIL-spilleren jeg frykter mest. Han har terrorisert forsvaret vårt tidligere med farten sin, og kan gjøre det igjen.

For øvrig tror jeg på uavgjort - noe jeg også vil være fornøyd med!

Ser man det. Best og ikke glede seg for tidlig.


mckenzie

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 mai 07
Innlegg: 6

Lagt til: 04 mai 07, 18:45
Endret: 04 mai 07, 19:15

Heisann. "Måtte" jo nesten registrere meg her og snoke litt. Driver å lager disse weirde illustrasjonene til han kossøren deres (les. skråblikk, eller hva det nå var det het)...

Kommer vel neppe til å komme veldig mange poster fra meg, men jeg er TIL supporter og tenkte jeg skulle kommentere denne kampen.

forhåpentligvis kan vi stille med følgende lag;

Ramovic

Hafstad - Steen - Reggie (Reginiusen) - Yndestad
Moldskred - Bernier - Sequiera - Lille Lars (Iver Strand) 
Rush - Ademolu

;)

Velkommen til Alfheim og lykke TIL. måtte det beste (nord-norske) laget vinne.. ;)

mvh,
McKenzie


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 mai 07, 21:19
Endret: 04 mai 07, 21:24

TIL sultne på seier

Neste motstander: FFK

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


nyestadion

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 mar 07
Innlegg: 6

Lagt til: 04 mai 07, 22:01

har vært på melløs flere ganger pga at jeg er råde gutt:) men ffk er laget.dere  eller noen av dere sier at vidar ikke er bra på hode? dette setter jeg ? på fordi i moss var jo han en av de beste i det. vent å se han er bra med hodet også.....han sliter også litt med kneet enda:( kjenner han personelig litt da hehe.men han trives i ffk.gi han litt tid.så blir dere overbevist.ellers er jeg enig i at vi må ha eller bør ha det samme laget som mot viking

dette lukter 3 poeng

---------------------------

soon,very soon


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 22:42
Opprinnelig postet av nyestadion

dere  eller noen av dere sier at vidar ikke er bra på hode? dette setter jeg ? på fordi i moss var jo han en av de beste i det. vent å se han er bra med hodet også.....

Har vel blitt "for godt vant" med Raio... Vidar har gjort greit fra seg i hodeduellene han, men mangler en del på å bli like sterk som Raio der.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mai 07, 23:16
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av nyestadion

dere  eller noen av dere sier at vidar ikke er bra på hode? dette setter jeg ? på fordi i moss var jo han en av de beste i det. vent å se han er bra med hodet også.....

Har vel blitt "for godt vant" med Raio... Vidar har gjort greit fra seg i hodeduellene han, men mangler en del på å bli like sterk som Raio der.

VM synes jeg er litt vel kåbbåi, selv om han vinner en del på hodet. Han er mange ganger ut i der når han ikke skal være der. Raijo rydder i hvertfall stort sett unna han når han fungerer på denne måten, mer enn jeg kan si om VM. Hittil er jeg ikke overvettes imponert over VM. Har spilt greit, men heller ikke mer.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 mai 07, 00:09
Vidar er en gambler, men han gambler med stil og sin distinkte utførelse. Ler meg ihjel når han treffer med susærtaklingane sine. Skuddet til Ahlsen og Prytz målte vel 100 km/t. Jeg tror taklingen Vidar satt inn mot Espen hoff i år må ha vært minst det dobbelte Jeg skjønner alikvel at Grønis antakeligvis velger å ta ut Vidar av troppen fremfor Gerrbrandt. Det er nok det mest safe. Selv om Gerrbrandt også er dritrask, så mister vi psychofarta bak der om vi tar ut vidar..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 mai 07, 01:35
Opprinnelig postet av mckenzie

Ramovic


Hafstad - Steen - Reggie (Reginiusen) - Yndestad
Moldskred - Bernier - Sequiera - Lille Lars (Iver Strand) 
Rush - Ademolu


Så Sequiera har vist seg å være en bra forsterkning altså? Vi hadde ikke helt troen på han når vi lagde tabelltipset før i år. Likte ikke at Ademolu spiller, håpet på to rustne herrer på topp, nå er det både fart, hodestyrke, teknikk og erfaring i angrepet...


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 mai 07, 01:48
var det ikke til og lindpere som spilte ut rbkpå lerkendal? Glad Lindpere ikke stiller...

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 mai 07, 09:15
Anders Grönhagen smilte lurt på spørsmålet om hvordan FFK skal slå Tromsø.A Ikke så rart, han har flere våpen på lur.

---------------------------

http://keiko99.net


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 mai 07, 09:57
Opprinnelig postet av benksliter`n

TIL sultne på seier

Neste motstander: FFK

 

HM. Ser ut som det blir en ny kamp med grisetaklinger...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 mai 07, 11:27
Endret: 05 mai 07, 11:29
Både i et intervju på Radio Fredrikstad i går og nå til VG.no så antyder Grönhagen at det kan være aktuelt å spare Tarik mot Tromsø på grunn av slitasje. Kanskje får vi se Fofana og Hoås på topp fra start, med Tarik i bakhånd som en joker?

Jeg merker når jeg skriver dette at jeg håper Tarik spiller fra start. Han tåler det. Og vi har jo allerede en offensiv joker på benken i Brian West. Også blir det jo spennende å se om Piiroja starter kampen eller om han byttes inn. Jeg tror han starter.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 mai 07, 12:09

Opprinnelig postet av Costanza
Både i et intervju på Radio Fredrikstad i går og nå til VG.no så antyder Grönhagen at det kan være aktuelt å spare Tarik mot Tromsø på grunn av slitasje. Kanskje får vi se Fofana og Hoås på topp fra start, med Tarik i bakhånd som en joker?

Jeg merker når jeg skriver dette at jeg håper Tarik spiller fra start. Han tåler det. Og vi har jo allerede en offensiv joker på benken i Brian West. Også blir det jo spennende å se om Piiroja starter kampen eller om han byttes inn. Jeg tror han starter.

Tror det kan være lurt av Grönhagen å spare Tarik litt. Han er ung, har blomstret raskt og det har vært mange kamper, reising og medieoppmerksomhet i det siste. Det er viktigere å holde Tarik i bra form hele sesongen enn å ha ham i superform i 7-8 kamper for så å "møte veggen".

Som du skriver har vi alternativer på topp i form av West, Hoås og Fofana. Toth virker å være ute av slag og ute av A-troppen.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 mai 07, 12:26
Jeg er villig til å sette store summer på at Tarik starter den kampen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 05 mai 07, 12:31

Opprinnelig postet av Holters
Jeg er villig til å sette store summer på at Tarik starter den kampen.

 

enig.. tarik starter!

---------------------------

pippisangen kommer sæi;)


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 05 mai 07, 12:39
Bare et taktisk uttspill fra Grønhagen, så klart starter Tarik. Og hvis han ikke gjør det, har vi tilstrekklig med back-up som fint klarer å erstatte han

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 mai 07, 13:13

Opprinnelig postet av ari_lg
Bare et taktisk uttspill fra Grønhagen, så klart starter Tarik. Og hvis han ikke gjør det, har vi tilstrekklig med back-up som fint klarer å erstatte han

Tror også Tarik starter. Det er ikke mange spillere i Tippeligaen som "fint klarer å erstatte" Tarik . I den formen han er nå er han TLs beste spiss.

---------------------------

RednWhite


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 05 mai 07, 13:45
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av ari_lg
Bare et taktisk uttspill fra Grønhagen, så klart starter Tarik. Og hvis han ikke gjør det, har vi tilstrekklig med back-up som fint klarer å erstatte han

Tror også Tarik starter. Det er ikke mange spillere i Tippeligaen som "fint klarer å erstatte" Tarik . I den formen han er nå er han TLs beste spiss.

 

tarik scorer to mål å ffk vinner 3-1 :D

årnærsæ det her se.....

Har jo fofana/hoås/west ++ som kan stelle istand bråk mot tromsø å så:)

---------------------------

pippisangen kommer sæi;)


OleIdole

Bedriftsspiller

Ble medlem: 28 apr 07
Innlegg: 12

Lagt til: 05 mai 07, 14:19
Opprinnelig postet av Pinaasen
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av ari_lg
Bare et taktisk uttspill fra Grønhagen, så klart starter Tarik. Og hvis han ikke gjør det, har vi tilstrekklig med back-up som fint klarer å erstatte han

Tror også Tarik starter. Det er ikke mange spillere i Tippeligaen som "fint klarer å erstatte" Tarik . I den formen han er nå er han TLs beste spiss.

 

tarik scorer to mål å ffk vinner 3-1 :D

årnærsæ det her se.....

Har jo fofana/hoås/west ++ som kan stelle istand bråk mot tromsø å så:)

 

Jeg henger meg på denne ;) evig optimist!!

---------------------------

Hjertet det banker, å det banker for gammle FFK !!


mckenzie

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 mai 07
Innlegg: 6

Lagt til: 05 mai 07, 16:58
Opprinnelig postet av FFK1903

Så Sequiera har vist seg å være en bra forsterkning altså? Vi hadde ikke helt troen på han når vi lagde tabelltipset før i år. Likte ikke at Ademolu spiller, håpet på to rustne herrer på topp, nå er det både fart, hodestyrke, teknikk og erfaring i angrepet...

 

Joda, Sequiera har vist seg å være en bra mann. :) nå skal det jo sies at det laget jeg har satt opp er det jeg HÅPER vi stiller med, det er jo ingen fasit. :)

Vi håper alle at Steinar TØR å benke Ole Martin denne kampen, og at Ade får starte sammen med Sigurd. For øyeblikket vil jeg påstå at de to er de beste spissene våre. All ære til Ole MArtin, men han er rett og slett ikke i form og da skal han ikke spille. Men vi får se. :)

Håper det ikker er veldig annoying at jeg poster i kamptråden deres...isåfall beklager jeg...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 mai 07, 17:41
Endret: 05 mai 07, 19:56
Opprinnelig postet av mckenzie
Håper det ikker er veldig annoying at jeg poster i kamptråden deres...isåfall beklager jeg...

Velkommen til forumet. Det er overhode ikke "annoying" at du poster her i forumet. Du er hjertelig velkommen. :)

Illustrasjonene dine er for øvrig gode. Takk for at du stiller opp.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 05 mai 07, 18:24

Kjenner virkelig presset av ny serierunde nå!

 

Håper Tarik stiller på topp, helst sammen med Øyvind.

Var på Alfheim ifjol (mrk.verste hjemmepublikum IN THE WORLD), og Tarik var enestående i 1ste omgang.

Tror vi stiller bedre med vår "nye" 4-4-2, ble veldig mye åpning på kant forrige oppgjør i nord.

 

Synes vi spilte grei fotball på danskebåten, så kunstgresset skremmer ikke med annet enn skader.

 

Lykke til FFK!   Senk samæne!!!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 05 mai 07, 18:29
Opprinnelig postet av SpaceBob

Kjenner virkelig presset av ny serierunde nå!

 

Håper Tarik stiller på topp, helst sammen med Øyvind.

Var på Alfheim ifjol (mrk.verste hjemmepublikum IN THE WORLD), og Tarik var enestående i 1ste omgang.

Tror vi stiller bedre med vår "nye" 4-4-2, ble veldig mye åpning på kant forrige oppgjør i nord.

 

Synes vi spilte grei fotball på danskebåten, så kunstgresset skremmer ikke med annet enn skader.

 

Lykke til FFK!   Senk samæne!!!

så du kampen på colorline? vi spilte grei fotball? vi var jo helt elendige. er overlykkelig for at vi fikk med oss 1 poeng. ålesund gjorde jo nesten som de ville.


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 05 mai 07, 18:34
Endret: 05 mai 07, 18:35

Putta tre mål og presisjonen var ikke dårligere enn "kunstgresslaget" Aalesund.

blind eller scheien?

Griseglad for det poenget vi tok jeg og.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 05 mai 07, 19:42

Opprinnelig postet av Holters

Velkommen til forumet. Det er overhode "annoying" at du poster her i forumet. Du hjertelig. :)

Illustrasjonene dine er for øvrig gode. Takk for at du stille opp.

"OVERHODE ANNOYING":-) Bør vel se å få stengt han ute da Holters, dersom han plager deg så fælt:-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 mai 07, 19:54
Endret: 05 mai 07, 19:57
Opprinnelig postet av djpete
"OVERHODE ANNOYING":-) Bør vel se å få stengt han ute da Holters, dersom han plager deg så fælt:-)

Hehe, forsvant en "ikke" der gett. Urk, flere feil der... Redigert nå!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


mckenzie

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 mai 07
Innlegg: 6

Lagt til: 06 mai 07, 00:51
HAN?!?!?!! Fyyyy gutter.. ;)

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 06 mai 07, 00:53
OBS OBS!! Sjekk profil før mann er sikker på kjønn!! 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 mai 07, 08:11

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 mai 07, 08:52
Virker som det kanskje blir samma lag som mot viking. Likte at Grønhagen trudde det blei rask og teknisk fotball og ikke en krigekamp. Da har vi større sjans. Har trua på minst ett poeng idag.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 mai 07, 10:27

Opprinnelig postet av ffkmufc
Virker som det kanskje blir samma lag som mot viking. Likte at Grønhagen trudde det blei rask og teknisk fotball og ikke en krigekamp. Da har vi større sjans. Har trua på minst ett poeng idag.

 

Godt poeng! En god kunstgressmatte som innbyr til teknisk spill bør øke sjansene til FFK mot de fleste lag i tippeligaen da FFK er godt forspent med fart og teknikk på bekosting av fysikk og duellstyrke. Sann sett tror jeg FFK har større muligheter mot Tromsø på kunstgress enn på en gjørmete og humpete gresstustematte som vel hadde vært alternativet der oppe på denne tiden av året.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 06 mai 07, 11:27
Opprinnelig postet av Kent

Godt poeng! En god kunstgressmatte som innbyr til teknisk spill bør øke sjansene til FFK mot de fleste lag i tippeligaen da FFK er godt forspent med fart og teknikk på bekosting av fysikk og duellstyrke. Sann sett tror jeg FFK har større muligheter mot Tromsø på kunstgress enn på en gjørmete og humpete gresstustematte som vel hadde vært alternativet der oppe på denne tiden av året.

Men det innbød ikke til noe videre teknisk og godt spill på kunstgressmatta i Ålesund. Fortsatt har de til gode å overbevise på bortebane. Så får vi se om det skjer på Alfheim i kveld


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 mai 07, 11:49
Endret: 06 mai 07, 11:49

Ser ut som det kan bli litt regn i Tromsø idag.Ikke helt bra det,hvis FFK skal satse på teknisk fotball

Været i Tromsø.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 06 mai 07, 11:52
Det er vel bra med regn. Det var akkurat det de håpet på i Alesund også. Da går ballen fortere, og så er det vanskeligere å vanne frem "lokale forhold" på banen for TIL.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 mai 07, 11:55
Opprinnelig postet av Shadar
Det er vel bra med regn. Det var akkurat det de håpet på i Alesund også. Da går ballen fortere, og så er det vanskeligere å vanne frem "lokale forhold" på banen for TIL.

Var det ikke det FFK ikke håpet på da? FFK er godt vant med å spille på tørt kunstgress fra Østfoldhallen, men når det regner på kunstgress vil ballen gå unormalt fort, noe jeg vil tro er i hjemmelagets favør.

Men håper ikke FFK bruker mye negativ energi på underlaget, været og at de spiller på bortebane. Det kan de ikke gjøre noe med uansett...

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 mai 07, 12:03
Lekne FFK-spillere testet Alfheims kunstgress

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 06 mai 07, 12:56
er det bre meg som synns det er jævlig dyrt med 100krone for å se kampen???? :( hvis noen har tenkt å betale kan du gi meg adress til sendingen??? har ikke noe penge nå:(

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 06 mai 07, 13:12

Opprinnelig postet av torkr
er det bre meg som synns det er jævlig dyrt med 100krone for å se kampen???? :( hvis noen har tenkt å betale kan du gi meg adress til sendingen??? har ikke noe penge nå:(

Det er jo gratis på stadion. Det er bare å bli med. Tror det kommer masse folk i dag.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 mai 07, 13:19
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ser ut som det kan bli litt regn i Tromsø idag.Ikke helt bra det,hvis FFK skal satse på teknisk fotball

Været i Tromsø.

I følge værmeldingen på www.storm.no/vgnett/vaer.aspx står det at det skal bli sol.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 mai 07, 13:38
MET.no sitt Meteogram pleier også å treffe ganske bra når det gjelder nedbør.. I følge dem blir det ikke mye nedbør i Tromsø i dag, og ikke noenting under kampens gang.

Ser faktisk ut som at sola vil kikke fram, slik Patrioten også sier.

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 06 mai 07, 13:58
Spiller ikke noen rolle hvordan været blir, i dag tar vi med 3 poeng hjem uansett!!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 06 mai 07, 13:58
Helt utrolig at 5 av siste 10 innlegg dreier seg om været. He he he . Hva blir neste? Kvaliteten på bussen gutta kjører fra hotellet til stadion. Er de gode og tøffe nok så vinner de uansett om det er sol eller regn.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 06 mai 07, 14:00
Enig med deg Klokan! i dag kommer det bare ann på hvem som vil mest!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 06 mai 07, 14:05
Endret: 06 mai 07, 14:07

Hadde vært fint med seier i dag! Da kunne alle journalister bli litt lengre i maska etter at FFK fortsatt er i toppen på tabellen.

Men som andre sier her må viljen til å vinne være der!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 mai 07, 14:41
Vinner vi med 3 mål idag så passerer vi Brann, å det hadde vært så herlig så herlig!!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 mai 07, 14:47
samme laget som sist.....

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 mai 07, 15:46
Opprinnelig postet av Bedreviteren
samme laget som sist.....

Er laget bekreftet?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 mai 07, 17:30

Opprinnelig postet av Bedreviteren
samme laget som sist.....

 

Bra Grønis!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 06 mai 07, 17:36
Her er det faan så kaldt........

---------------------------

VærsteUltras


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 06 mai 07, 17:57
Lykke til FFK! Håper for Guds skyld vi henter hjem poeng i dag! :)

---------------------------

Ære være plankebyen!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 mai 07, 17:57
er det noen som har kjøpt kampen slik at dere kan se den via FXT ?

Jeg har gjort det..   Ble ikke noe imponert det jeg ser nå.. bilde er vanskelig og lyden hakker litt... andre som har det samme problemet ?

---------------------------

http://keiko99.net


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 mai 07, 18:01

Opprinnelig postet av keiko99
er det noen som har kjøpt kampen slik at dere kan se den via FXT ?

Jeg har gjort det..   Ble ikke noe imponert det jeg ser nå.. bilde er vanskelig og lyden hakker litt... andre som har det samme problemet ?

 

I mediaplayeren: tools - performanse - sett buffering til 60 sekunder

 

Det gjør nok susen. Eventuelt må du justere ned bitraten under videoinstillinger i viedeovinduet.

 

Jeg er i Australia å ser nett-TV med ISDN hastighet! Alt for FFK!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion



Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f