Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter Kamp: Aalesund - FFK (Runde 3)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 22 apr 07, 20:43
Opprinnelig postet av JH382

Opprinnelig postet av Rey
Tre bytter inkludert keeper

Jaha ?

Er dette noe nytt ?

Har det ikke alltid vært 3 + keeper ?



Det har aldri vært 3 + keeper
Det startet (ihvertfall som jeg kan huske)  med to bytter uansett. Deretter ble det 2 + keeper for så å gå over til 3 bytter. Det har aldri vært 3 + keeper, men jeg har lagt merke til at det er mange som tror det, så jeg regner med at det henger igjen fra perioden med 2 + keeper.

Se forøvrig kampreglementet til NFF. I PDFen kan du gå til side 11
http://www.fotball.no/files/%7B71EFB417-3F86-4B02-B64A-D10AB7CACA67%7D.pdf

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 22 apr 07, 20:44
Opprinnelig postet av Snæbbis
Fikk vel strengt tatt  bekreftet at det gjenstår en del før vi er i topp 4 sjiktet enda.


Øh.. var det noen som trengte bekreftelse på det?

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 22 apr 07, 20:45
Endret: 22 apr 07, 20:47
Opprinnelig postet av Rey

Det har aldri vært 3 + keeper
Det startet (ihvertfall som jeg kan huske)  med to bytter uansett. Deretter ble det 2 + keeper for så å gå over til 3 bytter. Det har aldri vært 3 + keeper, men jeg har lagt merke til at det er mange som tror det, så jeg regner med at det henger igjen fra perioden med 2 + keeper.

Se forøvrig kampreglementet til NFF. I PDFen kan du gå til side 11
http://www.fotball.no/files/%7B71EFB417-3F86-4B02-B64A-D10AB7CACA67%7D.pdf


Jeg var da temmelig sikker på at de kjørte en prøveordning med + keeper en sesong?

(jeg har hvertfall sett en keeper bli byttet inn som "fjerdemann")

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 22 apr 07, 20:47
Kanskje litt bombastisk av meg å si aldri, men jeg kan ikke huske at det har vært 3+keeper noen gang

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 22 apr 07, 20:49
Mener bestemt å huske at det var 3+ keeper en sesong for et par år siden, bare som prøve-ordning. Men de fant ut at det egentlig var litt teit, og ideen ble lagt bort igjen.

JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 22 apr 07, 20:50
Endret: 22 apr 07, 20:53

Opprinnelig postet av algern0n


Jeg var da temmelig sikker på at de kjørte en prøveordning med + keeper en sesong?

(jeg har hvertfall sett en keeper bli byttet inn som "fjerdemann")

 

Det var  nettopp det jeg kunne huske å ha sett...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 22 apr 07, 20:51
tror det praktiseres med 3 + keeper i danmark.... mulig jeg tar feil asså. Men jeg mener at det er 3 vanlige bytter, pluss keeper HVIS keeperen blir skada eller han får ett rødt kort... dette har aldri blitt praktisert i norge så vidt jeg vet.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 22 apr 07, 20:54

Opprinnelig postet av algern0n

Jeg var da temmelig sikker på at de kjørte en prøveordning med + keeper en sesong?

(jeg har hvertfall sett en keeper bli byttet inn som "fjerdemann")

Sikker på at du ikke har sett en av utespillerne gå inn som keeper etter at tre bytter er brukt opp? Det har ihvertfall jeg sett, det var ikke noe bonus-bytte da bare fordi keeper fikk rødt kort. (Var det i cupen ifjor forresten?)

---------------------------

Norgesmester


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 22 apr 07, 20:56
det har aldri vært 3+ keeper! som dre sier så blander dere sikkert med en utespiller som går i mål.....

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 22 apr 07, 20:58
Opprinnelig postet av torkr
det har aldri vært 3+ keeper! som dre sier så blander dere sikkert med en utespiller som går i mål.....
DrDre om jeg må be...

---------------------------

Norgesmester


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 22 apr 07, 20:59
Opprinnelig postet av DrDRE
Opprinnelig postet av torkr
det har aldri vært 3+ keeper! som dre sier så blander dere sikkert med en utespiller som går i mål.....
DrDre om jeg må be...


DrDre!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 apr 07, 21:00
Snart 20 innlegg om antall bytter i kamptråden.... Begynner å bli dritt lei å gå inn å se hva som blir skrevet av synspunkter om kampen. Ja, det var ett år med prøveordning, noe man avsluttet året etter.....

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 22 apr 07, 21:02
Vel... uansett åssen det har vært tidligere. Er bare lov med tre bytter nå uansett.

Og for å få tråden tilbake på riktig spor:

Litt usikker på hva vi må gjøre for å komme oss ovenpå igjen. Vi blir tidvis totalt overkjørt i dag. Klarer ikke ta ut den lange stakan Aarøy i det hele tatt i første omgang. Blir litt bedre i andre, men han får fortsatt gå opp ganske uhindret. Kan ikke skjønne at forsvaret vårt skal være så dårlig i duellene som de var i dag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 22 apr 07, 21:06
ganske svak kamp av hele forsvarsfirern...., men de får ikke så mye hjælp eller da.... ålesund springer enkelt gjennom midtbanen...

sånn som de rotet... ufff, flax at dommern tok feil å annulerte det ene målet
redd for fortsettelsen med sånt spill....

fofana burde også putta den returen han fikk servert i mååål !!

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 22 apr 07, 21:11
Ikke enig i at det var feil annulert. Aalesundspilleren er i klar offside i det passningen/headingen eller hva det nå var kommer fra medspiller. At ballen går via Gerrbrand er irrelevant. Spilleren har en klar fordel av å stå i offside når passningen kommer.

De som får + av meg i dag:
Bråthen: Kommer inn i pausen bak et, for dagen, svakt forsvar og starter med å gjøre en kjemperedning bare minutter ut i omgangen. Spiller ellers trygt og godt

Tarik: Scorer mål og er stadig et uromoment. Blir grisetaklet tidlig i kampen, men blir ikke satt ut av den grunn

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 apr 07, 21:11
Det var offside, helt riktig av dommeren........ Nesten det eneste riktige han gjorde faktisk.....

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 22 apr 07, 21:17
Edvardsen burde aldrig dømt kamper i tippeligaen, den mannen gjør garantert feil, skjønte med engang at dette ble en kaos kamp når jeg så hvem dommeren var.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 apr 07, 21:20
Opprinnelig postet av Patrioten
Synes det er rart at ikke Brian kom inn, kunne vel byttet med Fofana, han var ikke det store i dag.


Akkurat det satt jeg og denialsander og kommenterte også (i godstolen). Men da vi venta på at West skulle komme inn som "tredje" bytte, hadde vi nok glømt bort at Bråthen kom inn for Shaaban og "brukte opp" ett av byttene. :-)

For meg som haldenser var det forresten artig å se at Bråthen gjorde en upåklagelig jobb i debuten. Det eneste en kan sette fingeren på er vel den misforståelsen som førte til at det ble corner, men det var ikke bare hans skyld heller. Forøvrig klandra vi ikke Shaaban for noe heller, sjøl før vi visste at han var skada.

Ellers... var det jo mye rart. Martinsen hadde vel ikke helt dagen sin, for eksempel (sjøl om jeg syns han kom seg litt etter hvert). Ikke dommeren heller, for å si det pent, men han surra jo i alle retninger, så det jevna seg vel mer eller mindre ut. Alt i alt var det vel greit med poengdeling. Borteseier hadde jo - som alltid - vært glimrende, men det hadde vært særdeles surt å reise hjem med en smultring etter tre mål.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 22 apr 07, 21:35
OK fornøyd med ett poeng i dag, men det er mye å rette på for å si det mildt, men sånn kampen ble er det greit.

Grönhagen har messet om vi skal slippe inn færre mål i år, utenom mot Lyn som fikk en mann utvist som og gjorde det til en spesiell kamp renner målene inn.

Hva er egentlig forandret siden forrige år? Ingenting, ihvertfall foreløpig.
Begredelig forsvarsspill og en dommer som er en katastrofe hver gang gjorde dette til en morsom kamp å se på for den nøytrale men ikke så gøy for de som holder med ett av lagene, ingen tvil om to av de lagene som kommer til å slite i år var i aksjon i dag.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 apr 07, 21:57
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Patrioten
Synes det er rart at ikke Brian kom inn, kunne vel byttet med Fofana, han var ikke det store i dag.


Akkurat det satt jeg og denialsander og kommenterte også (i godstolen). Men da vi venta på at West skulle komme inn som "tredje" bytte, hadde vi nok glømt bort at Bråthen kom inn for Shaaban og "brukte opp" ett av byttene. :-)

Etter mitt skjønn var det bra at Brian West ble spart for å spille på underlaget på Color Line Stadion. Dessuten synes jeg ikke Fofana gjorde noen spesielt svak kamp. Han gjør veldig mye bra, men det er klart at han har en del å gå på. Spesielt virker han fortsatt litt for lite målfarlig... men jeg synes egentlig ikke han har spilt seg ut av laget. Det bor mye fotball i den gutten!


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f