Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor var zoran?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 apr 07, 16:02
Endret: 17 apr 07, 16:03

Opprinnelig postet av javell
Om PH hadde holdt kjeft en hel kamp under cuprundene hadde ikke ffk klart å dra seieren i land i flere av rundene. Det er en grunn til at Zoran en av de få som ikke har noe med klubben å gjøre står med et så bredt smil fra cupseieren med pokalen i handa...  (eller hva det enn var han gjorde)

 

Jeg sier jo også at PH skal ha litt ære, men husk at det er ikke bare PH medlemmer som er med å synger under kamp, spesielt ikke på cupfinalen... Vi fylte ullevål rundt hele, (bortsett fra cola svingen) og det klarer ikke Ph alene, der må "den vanlige mann i gata" til også.

 

Jeg tror dessuten at det er såpass kvalitets forskjell på FFK og sandefjord, at i cupfinalen, hadde FFK vunnet, selv om det var SF supporterne som hadde fyllt opp tribuna...

 

Ikke missforstå meg folkens, PH skal ha skryt, Zoran skal ha skryt, men den vanlige mann i gata og ikke minst FFK spillerne selv skal jo ha skryt fra cupfinalen.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 apr 07, 18:16
Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av javell
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

at det kun var PH som gjorde at FFK vant cupen er vel litt å ta i, men at PH gjorde en god jobb på cupfinalen er helt sant, men det gjorde publikum generelt også, ikke fortell meg at PH har 15-17000 syngende medlemer.

 

(syns også spillerne skal ha litt skryt for å vinne cupen gitt.. hehe)

Om PH hadde holdt kjeft en hel kamp under cuprundene hadde ikke ffk klart å dra seieren i land i flere av rundene. Det er en grunn til at Zoran en av de få som ikke har noe med klubben å gjøre står med et så bredt smil fra cupseieren med pokalen i handa...  (eller hva det enn var han gjorde)



Ehh.. Jo?


Det å diskutere hvilken rolle supportere har, og hvilken del av æren de har for en sier, eventuelt skylda for et tap, er helt umulig å anslå. For det første fordi det blir en hypotetisk diskusjon, i og med at man ikke kan gjennomføre empiri både med og uten publikum.

Men, det er grunn til å tro at supportere har mer å si i idretter hvor psyken er viktig, og innsatsen likeså, og idretter hvor marginene er utrolig små, sånn som i fotball.

Samspillet mellom supportere og spillere er av det slaget vi kaller "hysterese", den ene påvirker den andre som igjen påvirker den første igjen, og sånn går det fram og tilbake kontinuerlig. Hysterese-systemer kan være forferdelig kompliserte systemer hvor det kan være nesten umulig å forutsi hva som vil skje.

Jeg tror publikum spiller en langt større rolle en det "noen" tror, men det er selvfølgelig på en svært marginal og umerkelig måte. Jeg er nesten sikker på at en kamp med og uten publikum med ellers kliss like forutsetninger vil bli to forskjellige kamper; intensiteten vil være den største forskjellen tror jeg.

Og er det noe som er viktig i fotball så er det inensiteten; jeg kan si etter fem minutter om guttane "er på høgget" eller ikke, og hvis publikum kan bidra til å snu laget fra "ikke helt på høgget" til "skikkelig på høgget", så blir det for forskjellen på tap og seier. Uten at det er mulig å bevise det på noen måte.

Neida, guttær, vi lar ikke Olsen-folka dra vårs ner, vi heiær like fullt hver jævla gang!

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 19 apr 07, 22:45
jeg er liverpool supporter på min hals å jeg er helt sikker på at THE KOP kan suge en ball inn i målet når liverpool trenger det som mest;)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 20 apr 07, 09:01

Supporterne rolle er til stede, men ikke la oss lulle oss inn i den søvnen at supporterne er like viktige som spillerne på banen. Supporterne og den "vanlige" mann i gata kan bidra og gjør det, men oftest med marginal effekt.

Selvsagt tror jeg at det for spillerne skaper "litt" ekstra "guts" når tusenvis av supportere synger , heier og løfter laget fram, på samme måte som det for oss "vanlig dødlige" ofte gir litt ekstra arbeidsinnsats med ett klapp på skulderen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f