Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Aalesund - FFK (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 9 2

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 apr 07, 03:34
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
 

leser du hele inlegget mit så ser du min grunn ihvertfall..

 kunstgress tåler han ikke.......

Sorry, overså den. Kjøper den også. Sammen med begrunnelsen at han ikke er helt i form ennå.

Hvis kunstgress er en seriøs trussel for skadeproblemene hans så blir han forhåpentligvis spart, ja. Hvis ikke så er han en vanvittig bra innbytter til å sitte på FFK-benken, for å si det sånn.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 apr 07, 04:14
Endret: 16 apr 07, 04:19

Helt enig med Holters i at dette er en kamp vi absolutt bør vinne om vi skal være blandt de 6-7 beste. Men selv om Aalesund har kommet ekstremt dårlig ut av sesongåpningen er det ingen grunn til å ta noe på forskudd. FFK har heller ikke imponert etter mitt syn.

 

1) 3-0 og null målsjanser mot LSK er det dårligste FFK har prestert i tippeligane noen sinne!

 

2) At Lyn på FFKs hjemmebane med 10 mann i 85 minutter klarer å henge med FFK helt inn og skape store målsjanser er et stort svakhetstegn etter mitt syn. At ikke FFK klarer å punktere kampen tidligere mot et meget offensivt Lyn lag med en mann minre er urovekkende.

 

Så min konklusjon er en katastofal bortekamp og en langt under middels hjemmekamp til nå. Så da gjenstår det om FFK kan rette opp intrykket borte mot Aalesund på søndag!

 

Vi ønsker lykke til!


innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 16 apr 07, 10:55
På tide få hull på den byllen der...  Aalesund har vi vel enda ikke slått siden vi kom til eliteserien. For å finne siste seier på vestlandet generellt, kan vi vel se helt tilbake til 2004 mot Mole og Sogndal. Dette er en trend, tiden er inne for å sette en stopper for.

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 apr 07, 11:12

http://fotball.smp.no/eliteserien/article79140.ece

 

Missnøye med Perry i Ålesund om dagen. Virker som om laget dems ikke får dreisen på forsvaret, så i denne kampen burde FFK klare og putte noen mål.... 2-7 i målforskjell.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 16 apr 07, 11:36

Jeg frykter ikke ålesund, jeg frykter kunstrgresset i Ålesund i denne kampen.

Tullete at man skal få bruke det i øverste serie i norge (Men dette er dog en annen diskusjon).

Håper Martyn går inn for ramberg, Prydz inn for multiharju.

 

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 apr 07, 11:48
Uhyre viktig bortekamp hvor vi må ta poeng, helst 3.  Ikke bare fordi Ålesund er en overkommelig motstander, men også for å fjerne bortespøkelset raskt.  Vanskelig å si for mye utifra kampen mot Lyn mht 10 spillere, men Lyn er et godt lag og 10 mann er aldri enkelt å spille imot.  Vi scorer allikevel 3 spillemål og det er bra.  Mener også at Martyn bør få starte fremfor Ramberg.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 16 apr 07, 12:41

håper dette blir laget: 

                                 hoås     fofana

kvisvik             martyn           bjørkøy          tarik

prytz                martinsen    gerrbrand       pål

                                       rami

---------------------------

med ffk til champions league!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 apr 07, 12:43
Opprinnelig postet av knut

håper dette blir laget: 

                                 hoås     fofana

kvisvik             martyn           bjørkøy          tarik

prytz                martinsen    gerrbrand       pål

                                       rami

Det ser bra ut

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 16 apr 07, 12:48

Vil minne om at Ålesund spilte jevnt/bedre enn Start i 70 minutter, før de dummet seg ut på slutten.

De spilte forøvrig en jevn kamp med Sandefjord i går (4-4 i målsjanser) men keepern til Sandefjord var visst knallgod!

På hjemmebane får de støtte for ivrige supportere, og FFK er som alle vet elendige borte. Fornøyd med uavgjort der borte. 1 poeng borte er OK, samtidig som Ålesund ikke vinner.

---------------------------

Ære være plankebyen!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 apr 07, 12:50

Håper på denne:

                              hoås      fofana

kvisvik              berg              martyn           tarik

prytz             martinsen      gerrbrand       pål

                                       rami

Berg må med med ihvertfall 3 offensive midtbanespillere - er ikke sikker på hvor god defensivt Martyn er. Tror Berg må være på Kvisviks side for å demme opp for hans defensive svakheter. Hoås og Fofana på topp kommer nol til å bli regelen fremover, og virker svært lovende! Savner egentlig bare en forsterkning på høyre back nå, så er jeg meget fornøyd (dvs. når alle er skadefrie).

---------------------------

Norgesmester


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 16 apr 07, 12:52
Sette ut Bjørkøy? Tipper kapteinen vår er ganske så bankers.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 apr 07, 12:52
Berg er jo ikke tilbake i full trening ennå, så denne kampen kommer helt sikkert for tidlig for ham. Går nok noen uker til før han er aktuell.

Håper på Bjørkøy og Martyn på sentral midtbane.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 apr 07, 12:53
tror ikke vi tar vekk jonna DrDRE

---------------------------

http://keiko99.net


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 16 apr 07, 12:53
Endret: 16 apr 07, 12:54

Må ha med vår kaptein da DrDRE.. En kaptein SKAL spille alle kampene såfremt han ikke er skada, suspendert eller totalt ute av form..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 apr 07, 12:58

                Shaaban

PAC  Gerrbrandt    VM    MM

Tarik  Jonna Martyn Stadheim/Fofana

                Kvisvik

                Hoås

 

Skal man tenke defansivt bruker man Stadheim, samtidig kan West være en joker for både Hoås, og Kvisvik samt at han kan skifte med bege kantenen, om han kommer inn.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 apr 07, 13:06
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Skal man tenke defansivt bruker man Stadheim, samtidig kan West være en joker for både Hoås, og Kvisvik samt at han kan skifte med bege kantenen, om han kommer inn.



Skal man tenke defensivt mener jeg vi må ha en rask spiller på topp, for å binde opp 2-3 forsvarere og/eller for å håndtere kontringene. Hverken Kvisvik eller Hoås er noen sprintere, og da blir det Fofana/West som må inn.

Jeg er heller ikke så sikker på at Stadheim er spesielt god defensivt... Per nå ser jeg bare Berg som et defensivt midtbane-anker. Ramberg er for lett og puslete, Jonna er offensiv, Kvisvik har for dårlig kondis, Tarik jobber greit bakover men er offensiv flanke/ving.

Jeg håper Prytz er tilbake mot Aalesund. Multe sliter med å få pasningsspillet til å sitte, selv om han gjør en grei defensiv jobb. Skal vi spille defensivt bør vi ha pasningssikkerhet i bakre ledd for å få til overganger og kontringer. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 16 apr 07, 15:03

her kan man lese hva ålesund folka skriver om kampen

http://www.aafk.no/forum.asp?page=1133,1206&lang=1&board=15&forum=21&topic=333174

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 16 apr 07, 15:20
Endret: 16 apr 07, 15:21
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

                Shaaban

PAC  Gerrbrandt    VM    MM

Tarik  Jonna Martyn Stadheim/Fofana

                Kvisvik

                Hoås



Dersom Prytz er tilbake til helga så er det vel ikke utenkelig at dette blir 1.-11`er:

                Shaaban

PAC  Gerrbrandt    VM    Prytz

Tarik  Bjørkøy Martyn Kvisvik

                Fofana

                Hoås


Med en mer solid venstreback enn Multaharju så begynner forsvaret å likne på noe.

Og Ramberg må nok vike for en Martyn som blir i stadig bedre form. I så fall tror jeg vi får se mye mer fart framover også.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 apr 07, 15:34
Opprinnelig postet av wergis

Må ha med vår kaptein da DrDRE.. En kaptein SKAL spille alle kampene såfremt han ikke er skada, suspendert eller totalt ute av form..

Ser den, tenkte rett og slett ikke på kaptein-biten. Isåfall må nok Martyn vike for Bjørkøy. Vi har prøvd med ren offensiv midtbane tidligere, med morsom fotball og 0 poeng som resultat. Håper det ikke drøyer for lenge før Berg er tilbake. I mellomtiden får Ramberg Bergs plass i min oppstilling.

---------------------------

Norgesmester


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 apr 07, 16:09

Tror det kan bli vanskelig å ta poeng mot Aalesund..Selvom det er tidlig i sesongen, har de på en måte kniven på strupen, mens FFK er skyhøyt oppe etter å ha slått Lyn 3-1 på nye Stadion.. Husk på at FFK i første serierunde tapte 3-0 mot LSK, mens Lyn vant 3-0 over Sandefjord..Og FFK vant jo som kjent 3-1 over Lyn.. Men håper, og tror faktisk en del på poeng.. Håper dette blir laget:

 

                                                                               Shaaban

                                PAC                         Gerrbrand                   Martinsen                        Prytz(Alt annet enn Multaharju!)

                                Elyounoussi           Bjørkøy                       Ramberg/Martyn             Kvisvik

                                                        Fofana                                      Hoås

 

Da burde sjansene være store for et poeng..Håper FFK ligger defensivt og avventer..Triller ball og rorer ned tempoet i 1.omgang, for så å sette støtet inn..Når Aafk taper, taper de stort! Og de bør de gjøre mot FFK også, bare vi holder nullen!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 9 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340