Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 apr 07, 12:25

Godt sagt Dracis!

Man kan ikke spille på symboler som har en bestemt tilknyttning, for i neste øyeblikk klage over at man blir utsatt for fordommer som man faktisk "ber om" når man leker med de disse symbolene.

 

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 11 apr 07, 15:03
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot


1. Ikke alle syns det er like kult å dresse seg opp med drakt, skjerf, parykk og vikinghjelm når man drar på kamp. Mange gjør det faktisk og kaller seg supportere uavhengig om de synger eller ikke. Jeg mener at vi gir en vel så god verbal og visuell støtte i form av TIFO at jeg ikke trenger å gå i drakt fylt med reklame, en PH-genser eller en PH-bøttehatt, altså supporterartikler som jeg egentlig ikke vil ha på meg. Dette syns jeg folk skal akseptere, på lik linje som vi aksepterer at folk kler seg opp i all mulig dilldall som blir solgt i Aristokraten.
.


Mener du at når spillerne ser  en hel kortside på bortekamp i deres lags farger, ikke er visuell støtte?

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 15:17
Opprinnelig postet av Scout
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot


1. Ikke alle syns det er like kult å dresse seg opp med drakt, skjerf, parykk og vikinghjelm når man drar på kamp. Mange gjør det faktisk og kaller seg supportere uavhengig om de synger eller ikke. Jeg mener at vi gir en vel så god verbal og visuell støtte i form av TIFO at jeg ikke trenger å gå i drakt fylt med reklame, en PH-genser eller en PH-bøttehatt, altså supporterartikler som jeg egentlig ikke vil ha på meg. Dette syns jeg folk skal akseptere, på lik linje som vi aksepterer at folk kler seg opp i all mulig dilldall som blir solgt i Aristokraten.
.


Mener du at når spillerne ser  en hel kortside på bortekamp i deres lags farger, ikke er visuell støtte?


Legg merke til "vel så god verbal og visuell støtte" i tidligere innlegg.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 14:02
Opprinnelig postet av DeKjök
Dere blir holdt igjen rett og slett fordi dere er et risikomoment - for Politiet.  Rett og slett fordi dere er en gruppe, ikke verre enn det.    Jeg som kanskje kommer sammen med et par kompiser, slipper slikt.  Synes det er bra at Politiet følger dere og alle andre som grupperer seg rundt fotballen.  Ultra/Brigade - dette må dere vel kunne forstå eller hvor gamle er dere egentlig?  At det skal være så mye hæssel? Det er fotball.


Greit nok, Onkel Blå gjør jo bare jobben sin. Men å forby diverse banner og tostangere er for dumt. Skjønner ikke at det kan provosere såpass mye at vi blir nektet å ta det med inn på Åråsen.

Uansett, denne diskusjonen dreide seg vel først og fremst om vår skammelige oppførsel på Åråsen og vi har til gode og få en redegjøring på hva som faktisk skjedde. Er hele denne diskusjonen basert på en løgn?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 11 apr 07, 14:17
trollet fikk nok viljen sin, slenge ut en løgn og alle bet på........

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 apr 07, 14:44
Endret: 11 apr 07, 15:18
Opprinnelig postet av torkr
trollet fikk nok viljen sin, slenge ut en løgn og alle bet på........


Ser jammen ut som vår venn har vært inne og både lest pmen jeg sendte ham, og at tråden har utviklet seg til akkurat til det en som er ute etter oss ville ha hatt det til... Vi venter fortsatt på en forklaring.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 11 apr 07, 14:58
Endret: 11 apr 07, 15:03
Opprinnelig postet av Martin_


Ser jammen ut som vår venn har vært inne og både lest pmen jeg sendte ham, og at tråden har utviklet seg til akkurat til det en som er ute etter oss ville ha hatt det til...

 

personen har ikke svart deg?? er dette bare piss? jeg sto ikke så langt fra BRH på åråsen å så ikke noe gæli !


blir frustrert jeg


MOD: Fjernet unødvendig sitering

---------------------------

OM VI TAPÆR ELLER VINNER
REGNET HØLJÆR SOLA SKINNER
ALT FOR FREDRIKSTAD!
ALT FOR FREDRIKSTAD!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 apr 07, 21:52
Endret: 11 apr 07, 21:55
Opprinnelig postet av Martin_
Først og fremst forstår jeg på en måte din kritisering av overdrivelsene. Da jeg skrev innlegget var jeg lettere sjokkert og opprømt over hva jeg nettopp hadde lest. Uansett er det forseint å endre innlegget nå.

Jeg sammenliknet med gestapo fordi vi som en gruppe ble holdt igjen, fikk politi (ubevæpnet riktignok, efter hva jeg kunne se) måtte kroppsvisiteres, og ble forfulgt av vakter/politi til og fra bussene på Åråsen. Ja vi har ører som sagt, og vi hørte "følg med på de gutta der/hold øye med de med capsene" osv. I tillegg ble vi nektet å ta med tostangere/bannere inn på stadion. Dette blir en sensurering som etter min mening ikke hører noe steds hjemme. Når jeg skrev innlegget forventet jeg faktisk ikke å få noen sympati heller, men å få oppklart endel ting, slik at ikke folk baserer sine meninger på at vi driver med "trakassering av rullestolbrukere" o.l. Sympati er et ukjent ord for ultras, da dette er meget sjeldent å oppdrive fra utenforstående. Om folk vil tro på våres versjon, er opp til dem.
Gruppenavn og klesstil gidder jeg ikke begynne å diskutere, det fører ikke noe steds hen.

Hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg skrevet et bedre svar til deg, men må løpe. Vi sees på lørdag!

 

Hvorfor i all verden skal dere kle dere i Burberry-capser da? Er det kulere å bli forbundet med "casuals", en det er å ikle seg rødt og hvit, og bli forbundet med FFK supportere. 

Ble rett og slett flau når jeg så 3-5 ffk-supportere iført capser som gir assosiasjoner til ingenting annet enn casual/pene gutter grupperinger. Hva er poenget?

Hadde det vært 100-1000 som var ikledd caps-typen, og samtidig hadde et banner e.l som latterliggjorde  denne type kleskoder, ville jeg applaudert det. Men slik det virket på meg fremstod det bare som en flørt med "supportergrupperinger" jeg definitivt tar sterk avstand fra. 

 

For all del, dere skaper liv og gjør en meget bra innsats på kamp, men dersom flørt med casualkoder er et av premissene for at dere skal delta foretrekker jeg at dere holder dere borte.

 

Hovedspm. mitt hva er poenget med å ile seg denne type klær, om ikke det er for å  flagge et ståsted og be om negativ oppmerksomhet? 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 apr 07, 17:02
Endret: 13 apr 07, 18:01

Opprinnelig postet av Martin_
Hele det laaaange innlegget til Martin_

 

Helt greit å bryte ut av PH eller hva dere nå har gjort?Ser ikke noe som helst galt i det. Men hvorfor i alle dager kalle seg nettopp for Ultras når dere vet hva disse driver med og blir forbundet med rundt om i Europa?


 

MOD: Endret sitering. Det er ikke nødvendig å sitere hele det lange innlegget til Martin for å komme med et enkelt spørsmål. Siter det som er relevant

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 13 apr 07, 18:04
Vi ække i Bosnia nå.....drit i å ødelegg for klubben.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 13 apr 07, 18:19

Opprinnelig postet av Tango
Vi ække i Bosnia nå.....drit i å ødelegg for klubben.

 

Hvem ødelegger for klubben?

---------------------------

küssen Sie meinen Esel, Simen BRENNe

Frihet For Ultras!!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 apr 07, 18:54

antar at han mener BRH....

 

Jeg skal verken si at dere ødelegger eller gagner, til det vet jeg for lite om dere (BRH) men har sagt det før og sier det igjen, navnet durde nok revurderes, ihvertfall for deres egen del med tanke på at dere synes det er urettferdig at dere blir passa ekstra godt på og holdt ett øye med...

 

er ikke uten grunn at ordene brigade og ultras har ett dårlig rykte......

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 13 apr 07, 19:12
Hehe, navnet er det vel ikke noe galt med. Men det er klart: folk flest assosierer ultras med bråk, slik er det bare - med mindre BRH går inn for å forandre den oppfatningen. I så fall har de en solid jobb foran seg. Og for å si det sånn: Sladdede bilder og den logoen(!!) gjør ikke saken bedre.
En annen ting:
På tross av at BRH ikke er ute etter bråk, vil jeg tro at de ved sin blotte eksistens "provoserer" elementer fra andre grupperinger som er nettopp det. Der ligger risikomomentet, ikke akkurat i det at BRH skal starte masseslagsmål på tribunen.

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 13 apr 07, 21:01
Hvorfor er vi alltid så redde for nye ting?

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 13 apr 07, 21:09

Er ikke med i plankehaugen eller BRH,men ønsker at begge gruppene markerer seg best og mest mulig..jeg synger eller liver aldrig på kamp desverre .liker dog at andre gjør det.

 tilnærmingsmessig er jeg nok mye mer i BRH tankegang enn i plankehaugen.

mener vi har plass til begge. Bør være ett element av krig og rivalisering i fotball og en mulighet å synge og gape uten at ens sikkerhet er truet.

drømmeoppgjør:? Celtic-Rangers...

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 apr 07, 14:59
Endret: 15 apr 07, 15:01

Opprinnelig postet av Tiger
Hvorfor er vi alltid så redde for nye ting?

 

For det at det ligger dypt og godt nedarvet i genene våre. Back in the steinalder, var det en forutsetning for å overleve, det å vise en sunn skepsis for det ukjente.Og det er ikke alltid så dumt nå i våre dager heller.Om man aldri har sett en tiger før f.eks, gå ikke automatisk utfra at det er en snill og from pusekatt.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 10 apr 07, 17:21
Opprinnelig postet av herregudamann

Gidder ikke å starte noe ramaskrik. Men jeg håper dere ikke venter like lenge som klanen og Bergensidiotene med å ta tak i den ukulturen som brer seg om på norske tribuner. I går hadde jeg og de rullestolbrukerne jeg var på tur med fra jobben en liten hyggelig opplevelse med noen av deres "pent kledde"..Dvs thor steinar jakker og burberry capser osv..

Håper ikke dere lar disse elementene formere seg og forpeste norsk suportermiljø ytligere..

 

takk for meg



Ok, nå må du gi oss en oppklaring på hva som tilstøtte deg før kampen i går. Var det noen som slo mot deg eller rullestolbrukerne? Bannet og skrek de til dere? Var det fordi de kun snek litt i køen? Eller var det rett og slett fordi noen har valgt å kle seg i merkeklær på kamp og at dette plager deg? Skal vedde på at eneste grunnen du går på kamp med rullestolbrukere er at de er de eneste som ikke kan stikke fra deg så lett

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 17:23
Frikort for og være følge..?

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 17:26
Endret: 10 apr 07, 17:27
Opprinnelig postet av bønna


Skal vedde på at eneste grunnen du går på kamp med rullestolbrukere er at de er de eneste som ikke kan stikke fra deg så lett



Det er vel uttalelser som det som gjør at noen kanskje oppfatter Ultras-folk som litt...hva skal man si...enkle?

---------------------------

Ære være Plankebyen


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 10 apr 07, 17:30
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av bønna


Skal vedde på at eneste grunnen du går på kamp med rullestolbrukere er at de er de eneste som ikke kan stikke fra deg så lett



Det er vel uttalelser som det som gjør at noen kanskje oppfatter Ultras-folk som litt...hva skal man si...enkle?


Jeg burde nok spart meg for den siste. Var for sent å redigere innlegget.

---------------------------

Burn in hell, por favore..



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340