Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 12 5

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 11 apr 07, 07:52
Endret: 11 apr 07, 07:53

Opprinnelig postet av Husgutt
å så latterlig å lage så mye fuzz pga noen bokstaver.. hadde det vært helt ok om de kalte seg Øssia husmorsklubb ?  herregud, eneste de gjør er å synge og lage liv.. altså ordentlig liv. ikke sånne nisser som står i feltet og aldri åpner kjeften...

jeg stod ved siden av jonek i går og hos oss var det pinlig stille.. flaut.. håper å finne plassen i brhgjengen til lørdan..

Jeg var vel ikke noen sinke på tribunen Husgutt. Du og FFKforever ga lyd fra dere. Meget bra!

Rc2 sinket ikke så mye han heller ?????

Hyggelig å treffe deg Husgutt.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 apr 07, 08:30
du var ingen sinke nei, men alle nissene rundt oss var det..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 apr 07, 09:34

Opprinnelig postet av Husgutt
du var ingen sinke nei, men alle nissene rundt oss var det..

Dette er essensen. Jeg har det akkurat på samme måte. Vi er max. 2, kanskje 3 som synger ved siden av hverandre, og så er det 100 rundt som holder kjeft. Da føler man seg som en total idiot. Ikke det at jeg gjør det ( blir faktisk vant til det ), men det skal vel ikke være sånn.


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 11 apr 07, 11:03
har samme bedritne følelse, etparr kompiser og jeg prøver å synge og blir møtt med folk som stirrer som vi var helt idioter....... de aller verste er på hjemmebane der tørr jeg påstå 90% er på supporterfeltet pga billig inngang.

noe drastisk burde vært gjort men det er sikkert ikke lett eller + det er farlig og skape gnissninger i speiderforeningen.............

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 apr 07, 11:10
Endret: 11 apr 07, 11:10
er det ikke sånn at det er både stå og sitteplasser på nye stadion?  altså plankehaugfeltet.er det lov å håpe at det er kun syngende på ståplass? eller er det for mye å håpe på?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 11 apr 07, 11:45
Endret: 11 apr 07, 12:06
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat


FlightOfTheRat skrev mye

 


Veldig bra skrevet.


 

MOD: Redigerte sitatet. Det er ikke nædvendig å sitere hele innlegget bare for å si at man er enig. For mange siteringer gjør dessverre forumet tregt

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 11 apr 07, 11:59

Opprinnelig postet av Husgutt
er det ikke sånn at det er både stå og sitteplasser på nye stadion?  altså plankehaugfeltet.er det lov å håpe at det er kun syngende på ståplass? eller er det for mye å håpe på?

Det er nok for mye å håpe på, det er MANGE nye i år som ikke er like godt trent som oss.

Noen av disse har meldt seg inn i PH kun for å komme inn på første kampen. (et par på jobben)

Men disse har fått klare instrukser fra meg.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 11 apr 07, 12:22
Glad jeg går på kamp for å se kamp jeg og at jeg ikke har så mye annet jeg må tenke på mht klær, religion og hvem jeg skal stå sammen med.  Skjønner ikke vitsen med hverken BRH eller Holygans eller hva dere skal hete.  Flott at FFK har Plankehaugen som gjør en bra jobb og synger og skaper stemning (selv om noen her også ser ut til å ha et vel stort kles og flaggbudsjett :-) ).

Velger man ord som Brigade så beveger man seg i farlig retning.  Det er et belastet ord brukt av ulike terrorgrupperinger og millitære.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 apr 07, 12:43

Opprinnelig postet av Husgutt
er det ikke sånn at det er både stå og sitteplasser på nye stadion?  altså plankehaugfeltet.er det lov å håpe at det er kun syngende på ståplass? eller er det for mye å håpe på?

Det kommer flere fra gamle Gressviktribunen over til oss. Flesteparten av disse er barn og ungdom. Er ikke rart at de vil komme billigere inn. De kommer mest sannsynlig til å stå sammen med oss, men da helst i ytterkanten vil jeg tro. Sitte kommer de neppe til å gjøre. Tvilsomt at de kommer til å synge noe særlig heller, men de er jo potensielle sangere tross alt.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 apr 07, 13:39
Endret: 11 apr 07, 13:40
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Martin_


Maken til stempling har jeg aldri vært borte i.  Dette slår alle rekorder. Med dette oppstyret skulle man tro vi hadde stormet banen, ellernoe i den duren. Men har vi egentlig gjort noe som helst?
...

Noe som kan skade klubben? Neppe. Vi rakk faktisk ikke komme oss til kamp engang, før det hele er igang. Og at du prater om dette med ramaskrik, du har nettopp bidratt til det, ved å lage denne tråden. Kan ikke folk kle seg sånn de vil?

Hele innlegget ditt.



Først og fremst forstår jeg på en måte din kritisering av overdrivelsene. Da jeg skrev innlegget var jeg lettere sjokkert og opprømt over hva jeg nettopp hadde lest. Uansett er det forseint å endre innlegget nå.

Jeg sammenliknet med gestapo fordi vi som en gruppe ble holdt igjen, fikk politi (ubevæpnet riktignok, efter hva jeg kunne se) måtte kroppsvisiteres, og ble forfulgt av vakter/politi til og fra bussene på Åråsen. Ja vi har ører som sagt, og vi hørte "følg med på de gutta der/hold øye med de med capsene" osv. I tillegg ble vi nektet å ta med tostangere/bannere inn på stadion. Dette blir en sensurering som etter min mening ikke hører noe steds hjemme. Når jeg skrev innlegget forventet jeg faktisk ikke å få noen sympati heller, men å få oppklart endel ting, slik at ikke folk baserer sine meninger på at vi driver med "trakassering av rullestolbrukere" o.l. Sympati er et ukjent ord for ultras, da dette er meget sjeldent å oppdrive fra utenforstående. Om folk vil tro på våres versjon, er opp til dem.
Gruppenavn og klesstil gidder jeg ikke begynne å diskutere, det fører ikke noe steds hen.

Hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg skrevet et bedre svar til deg, men må løpe. Vi sees på lørdag!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 11 apr 07, 13:50
Dere blir holdt igjen rett og slett fordi dere er et risikomoment - for Politiet.  Rett og slett fordi dere er en gruppe, ikke verre enn det.    Jeg som kanskje kommer sammen med et par kompiser, slipper slikt.  Synes det er bra at Politiet følger dere og alle andre som grupperer seg rundt fotballen.  Ultra/Brigade - dette må dere vel kunne forstå eller hvor gamle er dere egentlig?  At det skal være så mye hæssel? Det er fotball.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 11 apr 07, 14:00

Det kan hende jeg er dum her nå, men har lissom aldri skjønt poenget med å ha en såkalt ultras gruppe. Vi har PH som synger å  lager liv på kamper.

 

I forbinnelse med BRH så har jeg noen spørsmål ihvertfall,

 

1. Hva er vitsen med å støtte ett lag, men kle seg i andre farger en ditt lags farger?

2. Hva er poenget med å ha en ultras gruppe?

3. Skjønner dere ikke hvorfor dere blir holdt igjen, holdt ekstra øye med ol. i forbindelse med kamper? Synes dere det er rart?

4. I mange år har politiet rundt om i verden hatt store problemer med hooligans o.l., som jeg TROR stammer fra disse ultras gruppene o.l. Hva er da vittsen med å skape så mye oppstyr her hjemme ved å velge å kalle seg slikt?

Det kan som sagt hende det er jeg som er dum nå, men jeg håper ihvertfall på å få ett svar av en eller annen..

 

Jeg står ihvertfal på mitt, heier du på FFK har du drakt, rødt skjerf eller lignende på deg på kamp, ikke svarte klær uten klubb logoen engang!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 14:02
Opprinnelig postet av DeKjök
Dere blir holdt igjen rett og slett fordi dere er et risikomoment - for Politiet.  Rett og slett fordi dere er en gruppe, ikke verre enn det.    Jeg som kanskje kommer sammen med et par kompiser, slipper slikt.  Synes det er bra at Politiet følger dere og alle andre som grupperer seg rundt fotballen.  Ultra/Brigade - dette må dere vel kunne forstå eller hvor gamle er dere egentlig?  At det skal være så mye hæssel? Det er fotball.


Greit nok, Onkel Blå gjør jo bare jobben sin. Men å forby diverse banner og tostangere er for dumt. Skjønner ikke at det kan provosere såpass mye at vi blir nektet å ta det med inn på Åråsen.

Uansett, denne diskusjonen dreide seg vel først og fremst om vår skammelige oppførsel på Åråsen og vi har til gode og få en redegjøring på hva som faktisk skjedde. Er hele denne diskusjonen basert på en løgn?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 11 apr 07, 14:17
trollet fikk nok viljen sin, slenge ut en løgn og alle bet på........

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 14:27
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

1. Hva er vitsen med å støtte ett lag, men kle seg i andre farger en ditt lags farger?

2. Hva er poenget med å ha en ultras gruppe?

3. Skjønner dere ikke hvorfor dere blir holdt igjen, holdt ekstra øye med ol. i forbindelse med kamper? Synes dere det er rart?

4. I mange år har politiet rundt om i verden hatt store problemer med hooligans o.l., som jeg TROR stammer fra disse ultras gruppene o.l. Hva er da vittsen med å skape så mye oppstyr her hjemme ved å velge å kalle seg slikt?



1. Ikke alle syns det er like kult å dresse seg opp med drakt, skjerf, parykk og vikinghjelm når man drar på kamp. Mange gjør det faktisk og kaller seg supportere uavhengig om de synger eller ikke. Jeg mener at vi gir en vel så god verbal og visuell støtte i form av TIFO at jeg ikke trenger å gå i drakt fylt med reklame, en PH-genser eller en PH-bøttehatt, altså supporterartikler som jeg egentlig ikke vil ha på meg. Dette syns jeg folk skal akseptere, på lik linje som vi aksepterer at folk kler seg opp i all mulig dilldall som blir solgt i Aristokraten.

2. Poenget med en ultrasgruppering er å samle en hard kjerne gutter(og jenter) som brenner for å lage TIFO, synge i samfulle 90 minutter og at man drar sammen med en gjeng man trives med.

3. Med tanke på at vi aldri har gjort noe ulovlig og aldri har vært dømt for noe lovbrudd utenfor fotballen så kan det virke en smule overdrevent fra politiet sin side, men som jeg nevnte over, så gjør de vel bare jobben sin, samme hvor paranoid det kan virke.

4. Ultrasgrupperinger rundt om i verden har laget bråk rundt fotballkamper, det vet alle. Men det er faktisk et fåtall av gruppene som er voldelige. Om man ser til Italia så styrker det ikke saken vår, der det har vært mye trøbbel de siste sesongene. Men om vi da titter mot Tyskland, Frankrike, Østerrike, Nederland, her i Norge osv som er land med mye lik gemytt(om jeg kan kalle det for det), så er det faktisk et klart mindretall av gruppene som er ute etter å lage bråk.

Håper det var et godt nok svar til deg fredrikstadpatriot.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 apr 07, 14:44
Endret: 11 apr 07, 15:18
Opprinnelig postet av torkr
trollet fikk nok viljen sin, slenge ut en løgn og alle bet på........


Ser jammen ut som vår venn har vært inne og både lest pmen jeg sendte ham, og at tråden har utviklet seg til akkurat til det en som er ute etter oss ville ha hatt det til... Vi venter fortsatt på en forklaring.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 11 apr 07, 14:58
Endret: 11 apr 07, 15:03
Opprinnelig postet av Martin_


Ser jammen ut som vår venn har vært inne og både lest pmen jeg sendte ham, og at tråden har utviklet seg til akkurat til det en som er ute etter oss ville ha hatt det til...

 

personen har ikke svart deg?? er dette bare piss? jeg sto ikke så langt fra BRH på åråsen å så ikke noe gæli !


blir frustrert jeg


MOD: Fjernet unødvendig sitering

---------------------------

OM VI TAPÆR ELLER VINNER
REGNET HØLJÆR SOLA SKINNER
ALT FOR FREDRIKSTAD!
ALT FOR FREDRIKSTAD!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 11 apr 07, 15:01
Endret: 11 apr 07, 15:01
Opprinnelig postet av bønna

2. Poenget med en ultrasgruppering er å samle en hard kjerne gutter(og jenter) som brenner for å lage TIFO, synge i samfulle 90 minutter og at man drar sammen med en gjeng man trives med.


Hvis dette er hele poenget  så samle denne gjengen da.  Men velg for pokker å bruke andre betegnelser enn hva som forbindes med bråk.   Og hvis det er så viktig å visuelt distansere seg fra en del av juletræra i PH så er jo det bare å la være å kle seg slik?  Kle dere indivituelt og kutt ut uniformeringa.

Jeg kan ikke starte en matklubb hvor vi møtes i spisse hvite hetter på Storesand og kaller oss KKK og forvente at vi ikke er misstenkelige?  Ingen fotfølger Berlevåg Mannskor, men  Arisk Folkekor ville garantert fått oppfølging.  

Du bruker også en Avatar som muligens er fordi du som jeg synes filmen er fantastisk, men avataren din signaliserer noe.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 11 apr 07, 15:03
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot


1. Ikke alle syns det er like kult å dresse seg opp med drakt, skjerf, parykk og vikinghjelm når man drar på kamp. Mange gjør det faktisk og kaller seg supportere uavhengig om de synger eller ikke. Jeg mener at vi gir en vel så god verbal og visuell støtte i form av TIFO at jeg ikke trenger å gå i drakt fylt med reklame, en PH-genser eller en PH-bøttehatt, altså supporterartikler som jeg egentlig ikke vil ha på meg. Dette syns jeg folk skal akseptere, på lik linje som vi aksepterer at folk kler seg opp i all mulig dilldall som blir solgt i Aristokraten.
.


Mener du at når spillerne ser  en hel kortside på bortekamp i deres lags farger, ikke er visuell støtte?

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 15:15
Endret: 11 apr 07, 15:18
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av bønna

2. Poenget med en ultrasgruppering er å samle en hard kjerne gutter(og jenter) som brenner for å lage TIFO, synge i samfulle 90 minutter og at man drar sammen med en gjeng man trives med.


Hvis dette er hele poenget  så samle denne gjengen da.  Men velg for pokker å bruke andre betegnelser enn hva som forbindes med bråk.   Og hvis det er så viktig å visuelt distansere seg fra en del av juletræra i PH så er jo det bare å la være å kle seg slik?  Kle dere indivituelt og kutt ut uniformeringa.

Jeg kan ikke starte en matklubb hvor vi møtes i spisse hvite hetter på Storesand og kaller oss KKK og forvente at vi ikke er misstenkelige?  Ingen fotfølger Berlevåg Mannskor, men  Arisk Folkekor ville garantert fått oppfølging.  

Du bruker også en Avatar som muligens er fordi du som jeg synes filmen er fantastisk, men avataren din signaliserer noe.


Hvorfor skal du fortelle oss hva vi har lyst å identifisere oss med? Ultras er ikke noe negativt, det er bare uvitenhet rundt emnet som gjør folk som deg DeKjök, bekymret.  Når det gjelder klessmak så skal du droppe den ballen der med en gang,  jeg forteller ikke deg hva du skal ha på deg og du skal ikke fortelle meg hvilke plagg jeg skal gå med på kampdag.

Når det gjelder Stanley Kubrick så lager han mye bra filmer, "A Clockwork Orange", "Full Metal Jacket" og "The Shining" er alle filmer som står høyt i min filmsamling, men det er en annen diskusjon.

---------------------------

Burn in hell, por favore..



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 12 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340