Husk meg
Brukernavn
Passord

Terje Høili: Vurderer flere kjøp.

Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 23 20

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 01 apr 07, 00:06
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Da var det stengt.



Uten at vi henten verken Ronaldinho, Gerrard, Totti el. Skuffende av Morgan

Ellers tror syns jeg vi har hentet bra.

Bråthen
Martinsen
Prytz
Martyn
Kouadio
Fofana
Johansson

Med unntak av Gardar Johansson tror/syns jeg alle kjøpene har vært fornuftige.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 apr 07, 10:40

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Okay, seriøs igjen, Mulig den irske ligaen holder ett fryktelig lavt nivå, men man KAN finne gull der også......selv i en alder av 27 år.


Selvsagt, men sjansene er små, og det er grunnen til at jeg er skeptisk.

Skjønner ikke at du er så skeptisk FFK1903? Du undervurderer den Irske ligaen for mye etter min mening. I UEFA cupen 2005 ble Djurgården slått ut av Cork City og i 2006 ble Start og IFK Gøteborg slått ut av UEFA cupen av Irske lag(tidligere nevnt i tråd). Enda påstår du,at ligaen i Irland holder et meget lavt nivå ,og at det er meget små sjanser for å finne en spiller som er god nok for start 11`eren til FFK? Det er lov å være skeptisk,men her tror jeg du undervurderer den Irske ligaen kraftig. Jeg har spilt mye odds og vurdert Irske lag i UEFA-cupen. Jeg har merket meg at Irske lag har slått bedre i fra seg de siste årene.

Skal jeg være skeptisk til noe,så er det 2007 formen til Martyn.Kanskje han trenger denne miljøforandringen,med nye utfordringer. Overgang til til FFK kan også ha ligget i bakhodet hans i 2007.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 01 apr 07, 13:08
Jeg tror også muligens at han overvurderer startelveren til FFK, en nokså utbredt "sykdom" her inne..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 apr 07, 16:06
Endret: 01 apr 07, 16:08
Start har da vel ikke blitt slått ut av noe irsk lag i UEFA-cupen i 2006. De gikk riktignok videre på knappest mulig margin, på straffespark, men slått ut ble de nå i hvert fall ikke. Ajax derimot, de slo ut Start. Hva det gjelder de svenske lagene, så har vel de hatt en liten tradisjon med å gjøre det elendig ute i Europa, det trenger ikke si så mye om irske lag. Selv København røk vel ut mot en drittlag for ikke mange år siden, med et stortap hjemme.

Hvis de irske lagene har gjort det så bra som du hevder i europacupene ville dette lett vært synlig på UEFA-listen jeg dro frem tidligere i tråden. Det skal ikke så mange seirene til i UEFA-cupen eller Champions League-kvalifiseringen for å gå forbi Liechtenstein.

Men nok om det, som jeg skrev, sjansene er små (ikke meget små, som du måtte legge på ekstra) for at vi har funnet et god spiller der, det betyr ikke at jeg sier at det er umulig. Og nå som spilleren faktisk er klar, så kan vi vel bare vente og se, noe felles svar på den irske ligaen kommer vi vel aldri frem til uansett, og er egentlig likegyldig nå som spilleren er klar. Han har fått starte med blanke ark hos meg i hvert fall.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 apr 07, 16:26
Endret: 01 apr 07, 16:27

Opprinnelig postet av FFK1903
Start har da vel ikke blitt slått ut av noe irsk lag i UEFA-cupen i 2006. De gikk riktignok videre på knappest mulig margin, på straffespark, men slått ut ble de nå i hvert fall ikke. Ajax derimot, de slo ut Start. Hva det gjelder de svenske lagene, så har vel de hatt en liten tradisjon med å gjøre det elendig ute i Europa, det trenger ikke si så mye om irske lag. Selv København røk vel ut mot en drittlag for ikke mange år siden, med et stortap hjemme.

Hvis de irske lagene har gjort det så bra som du hevder i europacupene ville dette lett vært synlig på UEFA-listen jeg dro frem tidligere i tråden. Det skal ikke så mange seirene til i UEFA-cupen eller Champions League-kvalifiseringen for å gå forbi Liechtenstein.

Men nok om det, som jeg skrev, sjansene er små (ikke meget små, som du måtte legge på ekstra) for at vi har funnet et god spiller der, det betyr ikke at jeg sier at det er umulig. Og nå som spilleren faktisk er klar, så kan vi vel bare vente og se, noe felles svar på den irske ligaen kommer vi vel aldri frem til uansett, og er egentlig likegyldig nå som spilleren er klar. Han har fått starte med blanke ark hos meg i hvert fall.

Ja,ja...ettersom svenske lag har gjort det så dårlig i Uefa cupene,så er vel sjansene små for at en Svensk spiller fra allsvenskan kan gjøre det bra hos FFK også? Jeg for min del,skjønner godt hvorfor Morgan ser etter spillere i Irland. Pris kombinert med kvalitet.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 apr 07, 16:37
Nå skrev jeg vel en liten tradisjon, det betyr ikke dermed at de gjør dette hvert eneste år. Du kommer stadig med bomskudd hva fakta angår, og kommer da med nye ting. Du er dermed helt sikker i din sak på at dette er kvalitet du altså?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 apr 07, 16:57

Opprinnelig postet av FFK1903
Nå skrev jeg vel en liten tradisjon, det betyr ikke dermed at de gjør dette hvert eneste år. Du kommer stadig med bomskudd hva fakta angår, og kommer da med nye ting. Du er dermed helt sikker i din sak på at dette er kvalitet du altså?

 

Bomskudd? Det var du som nevnte Svenske lags dårlige prestasjoner i Uefa cup.Ingen kan være sikker på at en spiller slår til.

Eks.1. Bare se på Flo og Lange Norske spillere med landskamper for Norge,som gikk til Vålerenga. Flopper!

Eks2. Så kan du se en spiller som Keane i Elfsborg. Han er ikke på landslaget til Irland,men en meget god spiller,som holder meget gode spisser i Elfsborg på benken.

Det kryr av gode Irer i Irland,England og andre land. De har også et bedre landslag enn Norge på papiret,etter min mening.

Ingen kan kan være sikker på om en spiller slår til i FFK...særlig ikke når FFK har begrensede midler å hente spillere. Men ut fra de kvalitetene som er beskrevet om spilleren,så kan han komplimentere dagens første 11`er godt. Et godt valg og vurdering av FFK. Så får vi bare se om han slår til i FFK.

PS. Du kan lese Fifa eller Uefa rankinger så mye du vil. Det er ikke der du finner de gode spillerene.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 apr 07, 17:11
Endret: 01 apr 07, 17:14
Opprinnelig postet av benksliter`n
Bomskudd? Det var du som nevnte Svenske lags dårlige prestasjoner i Uefa cup.


Du har kommet med faktafeil og ilagt meg påstander jeg ikke har kommet med i denne tråden. Det virker som du skummer igjennom mine innlegg, og legger på det jeg har skrevet for at det skal passe med svaret du gir etterpå. Jeg skrev at de har en liten tradisjon på å drite seg ut i Europa, det er dermed ikke sagt at alle svenske lag til enhver tid er dårlige i Europa, det var dog det som ble konklusjonen din når du skrev svaret til meg etterpå.

Opprinnelig postet av benksliter`n


Ingen kan være sikker på at en spiller slår til.

Eks.1. Bare se på Flo og Lange Norske spillere med landskamper for Norge,som gikk til Vålerenga. Flopper!

Eks2. Så kan du se en spiller som Keane i Elfsborg. Han er ikke på landslaget til Irland,men en meget god spiller,som holder meget gode spisser i Elfsborg på benken.

Det kryr av gode Irer i Irland,England og andre land. De har også et bedre landslag enn Norge på papiret,etter min mening.


Hva var egentlig poenget med disse eksemplene? Har jeg sagt at man kan være sikker på at en spiller slår til? Det er sikkert mange gode irer som ikke spiller på landslaget, det har jeg heller aldri sagt noe i mot. Ei heller har jeg sagt at landslaget deres er dårligere enn Norges. Du skriver med andre ord om ting jeg ikke har sagt imot, men som du likevel fremstiller at jeg har gjort, ettersom du tross alt svarer meg med disse faktaopplysningene.


At vår spiller ikke har spilt for Irland var et lite poeng fra min side, sammen med en del andre ting, blant annet ligaens standard og at han ikke har hatt noe proffeventyr i en alder av 27 år, i en liga hvor de fleste talentene har forsvunnet hvis de har vært gode. Summen av dette gjør at jeg er skeptisk, det du gjør er å trekke ut mine poenger en etter en og ordlegger deg på en slik måte at det fremstår som det ene poenget du har trukket ut, er det jeg baserer hele min begrunnelse på at jeg er skeptisk. At spilleren ikke har landskamper er da ikke den eneste grunnen til at jeg er skeptisk, men en liten del av det.


Opprinnelig postet av benksliter`n

Ingen kan kan være sikker på om en spiller slår til i FFK...særlig ikke når FFK har begrensede midler å hente spillere. Men ut fra de kvalitetene som er beskrevet om spilleren,så kan han komplimentere dagens første 11`er godt. Et godt valg og vurdering av FFK. Så får vi bare se om han slår til i FFK.

PS. Du kan lese Fifa eller Uefa rankinger så mye du vil. Det er ikke der du finner de gode spillerene.



Jeg har da aldri sagt noe annet heller, som du selv skriver, så kan han komplimentere dagens førsteellever godt, men det er da lov å være skeptisk til 27-årig ire, som spiller i den hjemlige ligaen ennå. Og dine forsøk på punchlines faller lett igjennom, da jeg aldri har hevdet at det er der man finner gode spillere, men det gir en indikasjon på hvor god ligaen spilleren spiller i. Som du sikkert skjønner så er det forskjell på å brilliere i irsk liga og en som er mye bedre.

Og det blir mine siste ord i denne tråden, hvis det fortsatt skulle være uklart: Ja, jeg er skeptisk til spilleren er den erstatteren for Brenne, men det er ingen umulighet at han kan være det.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 01 apr 07, 19:49

Opprinnelig postet av FFK1903
  Ja, jeg er skeptisk til spilleren er den erstatteren for Brenne, men det er ingen umulighet at han kan være det.

Han fyller i alle fall et tomrom der Brenne var. Én spiller er bedre enn ingen spiller. Selvsagt vil han ha andre kvaliteter enn Brenne. Hvordan han passer inn i laget er som alltid vanskelig å spå. Men det beror vel mer på om om Martyn er riktig type i forhold til hva FFK trenger, mer enn hvor god eller dårlig den irske ligaen er. Etter omtalen virker han å være et bra valg i så måte.

Det finnes uansett ingen "ny Brenne": Bare Simen Brenne er Simen Brenne. Andre kan bare være seg selv.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 apr 07, 20:51

Jeg synes det blir helt feil å dømme fyren etter hvor den irske ligaen ligger på rankingen i europa. Hva med Martinsen, hva med Bjørkøy? Tror ikke norsk 1.div er så spesielt god heller.

Når man blir kåret til ligaens beste spiller, da vil jeg tro at det ligger noe i det. Jeg er optimistisk i forhold til vår nye midtbane.

Jeg synes det er helt fornuftig å ikke hente veldig kjente navn når det ikke er lenge siden at klubben holdt på å gå konkurs. Morgan Andersen driver jo også butikk og tenker nok på sannsynligheten for at han får mye for pengene. Og som en annen iste skrev, Rune Lange har jo ikke slått til skikkelig i VIF ennå, det gjorde heller ikke Flo.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 apr 07, 20:54
Endret: 01 apr 07, 20:55

Igjen, jeg dømmer ikke fyren etter hvor dårlig den irske ligaen er, jeg brukte det som en av flere ting jeg baserte min skeptisk på. Å dømme en person ene og alene på grunnlag av ligaen han spiller i, kan jeg innrømme ville vært idiotisk, men det er altså ikke det jeg har gjort heller.

Nå har det vel blitt gjort litt research på akkurat den biten om årets spiller, det viste seg vel at det ikke var snakk om årets spiller i Irland, men en lokal kåring for en del av Irland.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 apr 07, 21:00
Opprinnelig postet av FFK1903

Igjen, jeg dømmer ikke fyren etter hvor dårlig den irske ligaen er, jeg brukte det som en av flere ting jeg baserte min skeptisk på. Å dømme en person ene og alene på grunnlag av ligaen han spiller i, kan jeg innrømme ville vært idiotisk, men det er altså ikke det jeg har gjort heller.

Nå har det vel blitt gjort litt research på akkurat den biten om årets spiller, det viste seg vel at det ikke var snakk om årets spiller i Irland, men en lokal kåring for en del av Irland.

men uansett, han scoret 17 mål ifjor, og det som midtbane spiller... Han er en stor sterk spiller som har britisk fotball i blod, og det trenger vi!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 apr 07, 21:05

Er det så rart at folk er litt skeptiske til dette kjøpet? Det har hele tiden blitt snakket om en spiller som uten tvil skulle gå rett inn på laget. Det har blitt snakket om toppspillere fra både Sverige og Norge. Hadde spilleren vært tett oppunder nivået til Larsen, Andresen eller Brenne ville han vært plukket opp av et engelsk lag for lenge siden, om ikke Premier League lag så ihvertfall ett championchip lag....

                    Når det er sagt må jeg si at karakterstikkene av ham utvilsomt er at det er en type spiller som vi trenger..... Så får vi vente og se hvor god han er.....

                           


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 apr 07, 21:06
Opprinnelig postet av FFK1903

Igjen, jeg dømmer ikke fyren etter hvor dårlig den irske ligaen er, jeg brukte det som en av flere ting jeg baserte min skeptisk på. Å dømme en person ene og alene på grunnlag av ligaen han spiller i, kan jeg innrømme ville vært idiotisk, men det er altså ikke det jeg har gjort heller.

Nå har det vel blitt gjort litt research på akkurat den biten om årets spiller, det viste seg vel at det ikke var snakk om årets spiller i Irland, men en lokal kåring for en del av Irland.

Det holder vel at han kom på årets lag i Irland.Det viser vel,at han var den beste spilleren i Irland på den posisjonen på banen. FFK har skaffet den beste spilleren i Eircom,ut fra hva de var ute etter. Det var forøvrig en Nigerianer som ble kåret til den beste spilleren i Eircom. Vår utenlandskvote er dessverre full.

Bedre kunne det ikke bli FFK1903.Vi kan jo ikke bare hente 18 åringer.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 apr 07, 21:11
Han kom ikke på årets lag men på Sligos beste lag, samt at han ble kåret til Sligos beste spiller. Og Sligo er ett fylke/område i Irland. Men han er og regne for en av de bedre midtbane spillerne i irsk serie. samt at han skåre 15 mål hvorav 8 i serien og 7 i cup og e-cup

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 apr 07, 21:26
Endret: 01 apr 07, 21:27
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
men uansett, han scoret 17 mål ifjor, og det som midtbane spiller... Han er en stor sterk spiller som har britisk fotball i blod, og det trenger vi!

17? Han scoret 15 i fjor. Totalt 39 mål på 200 kamper, og med tanke på at han tar straffene for klubben sin, så er ikke det så spesielt imponerende. F.eks var ikke Risholt eller er ikke Bjørkøy spesielt målfarlige, men de scorer likevel statistisk sett en del mål per sesong pga de tar straffene.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 01 apr 07, 21:27
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Er det så rart at folk er litt skeptiske til dette kjøpet?

Nå er vel noe av poenget at han ikke er kjøpt ennå. Han er bare på lån, med opsjon på kjøp hvis FFK ønsker det til sommeren.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 01 apr 07, 21:29
Endret: 01 apr 07, 21:29

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
men uansett, han scoret 17 mål ifjor, og det som midtbane spiller... Han er en stor sterk spiller som har britisk fotball i blod, og det trenger vi!

17? Han scoret 15 i fjor. Totalt 39 mål på 200 kamper, og med tanke på at han tar straffene for klubben sin, så er ikke det så spesielt imponerende. F.eks var ikke Risholt eller er ikke Bjørkøy spesielt målfarlige, men de scorer likevel statistisk sett en del mål per sesong pga de tar straffene.

Tja. Hvor mange straffer er det vanlig å få i løpet av en sesong da? Fire eller fem, kanskje?

Uansett har han jo scoret dobbelt så mye som Bjørkøy i fjor - hvis det da gir mening å sammenligne det. Til en viss grad gjør det vel det.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 apr 07, 21:32
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Er det så rart at folk er litt skeptiske til dette kjøpet?

Nå er vel noe av poenget at han ikke er kjøpt ennå. Han er bare på lån, med opsjon på kjøp hvis FFK ønsker det til sommeren.

Denne handelen da. Det tyder jo også på at FFK ikke er helt sikre selv........


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 apr 07, 21:42
Uansett hvordan man vrir og vender på det er dette ett steg opp for denne spilleren noe han er klar over selv. Da er det alltid ett usikkerhetsmoment om han kommer til å takle det eller ikke.

Er ikke akkurat noe sjokk om man er litt avventende med å se hva denne karen klarer å bidra med.


Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 23 20

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f