Husk meg
Brukernavn
Passord

Terje Høili: Vurderer flere kjøp.

Flat Trådet Nøstet
Side 23 av 23 23

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 04 apr 07, 07:47
Endret: 04 apr 07, 07:48
Opprinnelig postet av DeMeNteD
eggen skal vel ha æren for de fleste bomkjøpa til FFK!
det er gjennom Morgan sitt kontakt nett disse spillerne har kommet på prøve men det er vel trener apparatet som vurderer spillerne og når de vil ha spillern/spillerne så er vel den saken grei.Har hvert mange spillere på prøve den siste tiden og trener apparatet bestemte seg for bl.annet Prytz og Martinsen mens de dumpet de som de mente ikke var noen forsterkninger for laget,er vel ikke noe hokus pokus det.Alle trenere gjør noen bomkjøp samtidig så kan en spiller uten tillit fra en trener få tillit fra en annen.Morgan hentet Edu,Bala,Mikel,Gislason,Hoff ,Mcallister og Tessem til Lyn men det var jo opp til trenerne og bestemme om de skulle bli eller ikke.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 04 apr 07, 10:59
Og det var Morgan og Morgan sitt kontaknett som anbefalte Gardar. Når Gardar skrev under i fjor sommer, sa jo Morgan at han hadde fulgt med på Gardar i flere år

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 04 apr 07, 11:08
Opprinnelig postet av Rey
Og det var Morgan og Morgan sitt kontaknett som anbefalte Gardar. Når Gardar skrev under i fjor sommer, sa jo Morgan at han hadde fulgt med på Gardar i flere år
Stemmer det,Henning Berg ville ha han til Lyn og Eggen ville ha han til FFK.Det samme ville Morgan men selv om han har et kontaktnett så er ikke han treneren da.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 apr 07, 11:12
Endret: 04 apr 07, 11:15

Eggen ble på mange måter malt opp i et hjørne i saken med Gardar Johansson/Hermani Vuorinen i fjor sommer. En hovedtrener har ikke kapasitet til å ha kontroll over hva som rører seg på markedet av tilgjengelige spillere og ha oversikt over deres kvaliteter og egenskaper. Det har han rett og slett ikke tid til, så det er andre i klubbens apparat som skal ta seg av dette. En hovedtrener skal gi beskjed om hvilke spilletyper han ønsker, så er det opp til andre i klubben å finne aktuelle kandidater. Her kommer klubbens nettverk og kompetanse inn i bildet i forhold til å vite hva man ser etter, gjøre grundig research, "kjenne markedet", bedømme spillere og i det hele tatt ha et profesjonelt apparat og system i denne prosessen. Det tror jeg FFK har manglet. Og mangler fremdeles.

Når jeg skriver at Eggen på mange måter var malt opp i et hjørne i fjor sommer angående forsterkninger, så mener jeg det fordi situasjonen var ganske dramatisk (eller den kunne bli det hvis Toth ble skadet) og vi hadde et skrikende behov for en ny spiss. Men tiden var knapp, og Eggen må naturligvis bruke sin tid på treningsfeltet, forberede til kampsituasjoner og jobbe med spillerne han allerede har. Når de andre i klubben, som jeg primært antar er Morgan Andersen, hadde funnet Gardar Johansson som et godt alternativ som de anbefalte overfor Eggen (Andersen har som rey nevner fulgt Gardar over tid fra perioden i Lyn og mente han ville være en god forsterkning), så hadde det kanskje ikke vært tid til å hente en ny mann hvis Eggen pekte tommelen ned for Gardar. Han må på mange måter stoler på at FFK-systemet har funnet en spiller de mener forsterker FFK. Eggen har liten eller ingen tid til å bedømme spilleren. Én trening eller to med laget forteller fint lite. Spillere må sees over tid.

Nå ble det jo som kjent sånn at Gardar-overgangen ikke ble gjennomført på sommeren, så da måtte det en desperat handling til - og igjen fant Morgan Andersen frem en spiller han hadde på blokka tidligere som direktør i Lyn: Hermanni Vuorinen. Morgan og Eggen gamblet og hentet finnen til klubben. Kanskje i et snev av desperasjon.

For meg er det ikke så interessant å dele ut skyld og gjøre alt til svart/hvitt, men jeg registrerer at FFK har en lang vei å gå på dette området i forhold til profesjonalitet.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 apr 07, 14:14
Endret: 04 apr 07, 16:00
Opprinnelig postet av Costanza

Og det er vel poenget til Bedreviteren.

Morgan skal ha æren for Fofana og Kouadio.

Mens Eggen skal ha "æren" for Gardar Johannson og Hermanni Vuorinen.

Ifølge paco.

Helt korrekt. Jeg synes bare det blir litt søkt når dem samme som ikke får fullrost Morgan nok i anskaffelsen av Ivoryboys, er dem samme som skylder på Eggen i anskaffelsen av Gardar...... Tror at spillere som kom når både Morgan og Eggen var i klubben, at ros og ris skal fordeles ganske jevnt. Såpass edruelige bør vi være............

                  Ellers skriver constanza ett langt og godt innlegg om saken hvor det meste blir sagt....


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 04 apr 07, 15:23
Endret: 04 apr 07, 16:00
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Helt korrekt. Jeg synes bare det blir litt søkt når dem samme som ikke får fullrost Morgan nok i anskaffelsen av Ivoryboys, er dem samme som skylder på Eggen i anskaffelsen av Gardar...... Tror at spillere som kom når både Morgan og Eggen var i klubben, at ros og ris skal fordeles ganske jevnt. Såpass edruelige bør vi være............

                  Ellers skriver constanza ett langt og godt innlegg om saken hvor det meste blir sagt....

Prøv og ikke kom med direkte løgner nå da.Eggen ville ha både Fofana,Kouadio,Gardar og Vourinen og jeg er faktisk enig.Det jeg sier er at det er treneren som sier ifra om han vil beholde en spiller eller ikke og jeg har faktisk selv hørt Eggen skryte av Gardar så den saken er grei


Flat Trådet Nøstet
Side 23 av 23 23

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f