Husk meg
Brukernavn
Passord

Budsjettene øker i elitelaga - hvor blir det av kvaliteten?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 22 feb 07, 12:44
Demokraten har en sak om at eliteklubbenes budsjetter øker med 250 mill bare i år. Dette på toppen av at budsjettene jo har økt voldsomt de siste 3-5 åra. Men hvor blir penga av? Ser vi tilsvarende økt kvalitet på fotballbanen?

Landslaget har ikke vært så langt nede på FIFA-rankingen på aldri så mange år som nå, det er maaaange år sida Norge hadde så få utenlandsproffer som nå, norske fotballtrenere sparkes over en lav sko, etc etc. Alt dette mener jeg er tegn på at norsk fotball kvalitetsmessig er på vei nedover  -  samtidig som budsjettene altså øker.

Hva mener dere?

Hele artikkelen her:

http://www.demokraten.no/lokalsport/article2601951.ece

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 22 feb 07, 13:10
Jeg mener at nivået har økt. Bare å se tilbake på nivået til FFK det. Jeg mener at nivået på spillet har økt de årene FFK har vært i TL. Men plasseringen har blitt uendret. Dvs at nivået til andre TL-lag også har økt. TL har blitt en mye bedre liga de siste årene. Det som er synd er at mange av de største profilene i TL, er fra utlandet.

---------------------------

Fredd


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 22 feb 07, 15:00

Jeg synes det virker som at omtrent alle lagene setter seg (urealistisk) høye mål. De øker budsjettet sitt, siden de regner med å henge med i toppen. Noe selvfølgelig ikke 14 lag kan gjøre.

Men er nivået bedre i TL nå enn for ti år siden? Tja... For noen år siden spilte jo både Molde og RBK i Champions Leauge. I de siste har vi hatt null lag i CL. Lag rykker opp fra adecco, og slåss i toppen (Ham-kam, Start, Stabæk). Så kan nivået i TL. ha blitt så mye høyere de siste åra tro?

 

---------------------------

Ære være plankebyen!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 feb 07, 15:19
Jeg sier som NRK sa her. Nei nivået er ikke bedre selv om tiden da RBK vant serien føre sommeren var over så hadde kansje norge trengt ett slik lag ett lag som kunne vist veien i europa, men nå er det kjøp kjøp og det kan en dag straffe seg, for ett lag kan kjøpe seg til konkurs sa NRK og jeg er vel enig i dette. Så hvilket nivå Norske ligaen ligger på er ikke lett å si, men jeg leste i FXT at dem sa at noen av laga hadde klart seg i engelsk 1 div der er jeg ikke enig, for der er det mye mye tøffere

---------------------------

http://keiko99.net


super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04
Innlegg: 117

Lagt til: 22 feb 07, 18:13
må ikke glemme et mye av disse pengene kommer i form av nybygde stadioner, og drifting av disse, som blir inkludert i budsjettet----

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 23 feb 07, 00:36
Endret: 23 feb 07, 00:38
Opprinnelig postet av super
må ikke glemme et mye av disse pengene kommer i form av nybygde stadioner, og drifting av disse, som blir inkludert i budsjettet----

Dette er korrekt, men nå har det seg slik at nivået gradvis blir bedre, slik at man ikke så lett legger merke til det. Det er jo ikke slik at det går fra løkkefotball til Chelsea nivå over natten. Nå ser vi jo også at Edu blir i Lyn.
Nivået blir høyere, uten tvil.

Det en kollega av meg hos en Tysk bank jeg jobbet for alltid nevnte når budsjett stadig ble høyre, har relevans i denne saken:
Det forsvinner mye penger i papirarbeid.

---------------------------

Kapitalismen lenge leve!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340