Husk meg
Brukernavn
Passord

Skadesituasjonen til Berti og West

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 21 feb 07, 10:35

Jeg sitter og lurer på noe, egentlig litt flere ting =P

Kan begynne med en ting: West og Berti: Brian kom til FFK, og har aldri vært skada, men etter at han kom til FFK har han gått skadet leeeenge.. Det jeg lurer på er om Eggen og co brukte West litt for tidlig? At han ikke ble ordentlig restituert etter skaden?

Så er det Bertelsen: han skulle gjennom en operasjon i vinter, den har han tatt og den er vellykket, alikevel blir han borte leeeeenge, hvorfor det? er skaden mer alvorligere enn vi trodde?

Dette er, som noen sier, spillere som aldri har vært så mye skadet før.. Er det noe klubben gjør galt i forhold til oppbygging etter skaden, restitusjon o.s.v?

 

Så den andre tingen jeg lurer på:

Når vi henter nye spillere, er de ofte ute av form, og MÅÅÅÅ bruke en HEL sesong på å komme seg i form og ikke prestere (Hoås, Toth, Heavy o.s.v), samtidig så presterer de sååå bra i den klubben de kommer fra (Heavy, Kvisvik), og når de kommer hit gjør de det kjempeelendig og blir ikke så godt likt av fansen(etter min oppfatning)..

Hva kan grunnen til dette være? Noen som vet? Dårlige treningsforhold under Eggen? Vil de bli bedre i år?

Kjør debatt! =P

---------------------------

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 21 feb 07, 23:04

Håper virkelig de snart er tilbake. Savnet etter de er stort, helt klart to som hever laget. Nå har det seg slik at West er skadet hele tiden, han er vel egentlig ikke noe å spare på.. Punge ut masse penger for en spiller som kan spille 1-2 kamper per sessong.

Det er som jeg har sagt hele tiden. West er som en flue, lytter alltid til sin mor.

---------------------------

Kapitalismen lenge leve!


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 22 feb 07, 10:15

Kan West slite litt med opphold/arbeidstillatelsen? (fra nettavisen)

"Det har skjedd tidligere at spillere har kommet i samme situasjon. Etter forrige sesong måtte Fredrikstads Jose Garro forlate landet, uten å ha spilt et eneste minutt i eliteserien. Nå venter folket i plankebyen spent på om Brian West får fornyet sin arbeidstillatelse. Selv ikke han oppfyller kriteriene til UDI og NFF etter å ha spilt 770 minutter i toppdivisjonen. "


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 22 feb 07, 10:22
Opprinnelig postet av Oslo
Kan West slite litt med opphold/arbeidstillatelsen? (fra nettavisen)

"Det har skjedd tidligere at spillere har kommet i samme situasjon. Etter forrige sesong måtte Fredrikstads Jose Garro forlate landet, uten å ha spilt et eneste minutt i eliteserien. Nå venter folket i plankebyen spent på om Brian West får fornyet sin arbeidstillatelse. Selv ikke han oppfyller kriteriene til UDI og NFF etter å ha spilt 770 minutter i toppdivisjonen. "

Det virker ikke som om Nettavisen har satt seg inn i situasjonen til West. Han har vært skadet, og må derfor ikke spille 50% av alle Fredrikstads kamper. West må "kun" spille 50% av de kampene han har vært skadefri.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 22 feb 07, 11:26

Opprinnelig postet av Holters

West må "kun" spille 50% av de kampene han har vært skadefri.

Da er det jo ikke noe problem. Han spilte jo godt over 50% på vårsesongen.

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

http://www.norskefans.com


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 feb 07, 14:19
Opprinnelig postet av SirLion

 

Så den andre tingen jeg lurer på:

Når vi henter nye spillere, er de ofte ute av form, og MÅÅÅÅ bruke en HEL sesong på å komme seg i form og ikke prestere (Hoås, Toth, Heavy o.s.v), samtidig så presterer de sååå bra i den klubben de kommer fra (Heavy, Kvisvik), og når de kommer hit gjør de det kjempeelendig og blir ikke så godt likt av fansen(etter min oppfatning)..

Hva kan grunnen til dette være? Noen som vet? Dårlige treningsforhold under Eggen? Vil de bli bedre i år?

Kjør debatt! =P



Hmmmmm, det der har du faktisk rett i, de er alltid i skrekkelig dårlig form, eller så må de "tilpasses" spillesystemet. Særlig i tilfellet Vuorinen så kom vel han rett fra over halvspillt finsk serie, og skulle herav være i premium form. Argumentet med tilpassning til spillestil er til en viss grad holdbart, men samtidig så er dette spillere på et såpass høyt profesjonellt nivå at de nesten forventes å ha en stor nok forståelse for spillet, slik at man ikke skal trenge en sesong for å skjønne hva de andre fyrene driver med ute på banen.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 feb 07, 15:07
Når det gjelder skadesituasjonen til Brian West, skal han begynne å trene igjen 8. mars, altså ikke på LaManga som mange kanskje hadde trodd.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 07, 15:15

Opprinnelig postet av Patrioten
Når det gjelder skadesituasjonen til Brian West, skal han begynne å trene igjen 8. mars, altså ikke på LaManga som mange kanskje hadde trodd.

 

Hvor har du dette fra?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 feb 07, 15:20
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Patrioten
Når det gjelder skadesituasjonen til Brian West, skal han begynne å trene igjen 8. mars, altså ikke på LaManga som mange kanskje hadde trodd.

 

Hvor har du dette fra?

Fra FFK-hold.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 feb 07, 18:09
Opprinnelig postet av Snæbbis

Hmmmmm, det der har du faktisk rett i, de er alltid i skrekkelig dårlig form, eller så må de "tilpasses" spillesystemet. Særlig i tilfellet Vuorinen så kom vel han rett fra over halvspillt finsk serie, og skulle herav være i premium form. Argumentet med tilpassning til spillestil er til en viss grad holdbart, men samtidig så er dette spillere på et såpass høyt profesjonellt nivå at de nesten forventes å ha en stor nok forståelse for spillet, slik at man ikke skal trenge en sesong for å skjønne hva de andre fyrene driver med ute på banen.


Tror du Andriy Shevchenko var i dårlig form når han kom til Chelsea?  Peter Crouch når han kom til Liverpool?   Felles for begge var at de brukte lang tid på å komme i noe som minnet om scoringsform for laga...

For det er vel ikke slik at Sheva plutselig skulle bli helt ræva når han begynte i Chelsea?

Spilleforståelse er en ting; det er elementært og er nok noe de fleste klarer relativt raskt - forutsatt at det ikke er en 100% fremmed spillestil (f.eks å sette en nordmann til å spille i en liga med 100% fokus på ballbesittelse) .

Evnten til å vite NÅR lagkameratene tenker A og ikke B eller C er det som avgjør om en spiller lykkes eller ikke, og det har med å kjenne sine lagkamerater og ikke så veldig mye annet...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 22 feb 07, 20:03
Opprinnelig postet av denialsander


Evnten til å vite NÅR lagkameratene tenker A og ikke B eller C er det som avgjør om en spiller lykkes eller ikke, og det har med å kjenne sine lagkamerater og ikke så veldig mye annet...



gjelder det spesielt for vår klubb eller for jeg minns å ha sett endel tusen spillere gå rett inn på lag og lykkes.........

---------------------------

hoodrat nr. one


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 feb 07, 20:58

Opprinnelig postet av torkr
Opprinnelig postet av denialsander


Evnten til å vite NÅR lagkameratene tenker A og ikke B eller C er det som avgjør om en spiller lykkes eller ikke, og det har med å kjenne sine lagkamerater og ikke så veldig mye annet...



gjelder det spesielt for vår klubb eller for jeg minns å ha sett endel tusen spillere gå rett inn på lag og lykkes.........


Jeg tror nok ikke dette gjelder spesielt for oss, nei. Hvis du slår av de negative brillene dine, kan du begynne å analysere lag for lag i Eliten og spillerne de har kjøpt - så kan du se om det er så mange av dem som herjet fra første kamp.

Kan godt nevne noen til; Occean i LSK, Iversen som kom tilbake til RBK, Helstad i Brann, Hoset i Molde...

Og; felles for disse spillerne er at de er OFFENSIVE...

I FFK har vi hentet inn spillere i forsvar som slo til relativt med én gang; Raio og Bora, for å nevne noen.

Jeg mener det er vesentlig vanskeligere for offensive spillere å "spille seg inn" i lagets handlingsmønstre enn forsvarsspillere. Forsvarere er mer avhengige sin egen erfaring og plasseringsevne, mens angrepsspillerne og offensive midtbanespillere er omtrent 100% avhengige av medspillere.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 22 feb 07, 21:10
dummeste jeg har hørt.
det hjelper ikke å dra fram noen få spillere som ikke har lykkes og slå fast at det er helt normalt for alle.

du nevnte noen kjente spillere i premier league som slet i starten, hvor mange har ikke vært store suksesser da?
generelt verden over...
skal jeg dra fram noen navn, hvis det hjelper deg

hvor mange spillere vi har hentet det siste året har slått til innen rimelig tid, eller overhodet? spennende....
men ge de tid til å kjenne tankemønsteret til kompissene på laget, så ordner det seg nok etterhvert....

helt normalt det!

---------------------------

hoodrat nr. one


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 22 feb 07, 21:24
Handeler ikke dette om west og bertie da?

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 22 feb 07, 21:27
Det nok desverre sånn at mange av våre innkjøp ikke holder mål

Mange trenger nok tid til å komme seg inn i laget og finne form men prosenten som aldri slo tid er relativt høy.

Det henger sammen, altfor stor stall, med sørgelig få unntak blir vi ikke kvitt spillere uten å gi de bort.

Er bare innen fotballen og etter en fuktig bytur man kommer seg unna med bruk og kast i samme stil som i FFK, bare synd spillerne har kontrakter i motsetning til de man kaster ut dagen derpå.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 feb 07, 21:50

Opprinnelig postet av torkr
dummeste jeg har hørt.
det hjelper ikke å dra fram noen få spillere som ikke har lykkes og slå fast at det er helt normalt for alle.

du nevnte noen kjente spillere i premier league som slet i starten, hvor mange har ikke vært store suksesser da?
generelt verden over...
skal jeg dra fram noen navn, hvis det hjelper deg

hvor mange spillere vi har hentet det siste året har slått til innen rimelig tid, eller overhodet? spennende....
men ge de tid til å kjenne tankemønsteret til kompissene på laget, så ordner det seg nok etterhvert....

helt normalt det!


Det var da ¤!"#!"# til holdning, da.  Du leser jo innlegga mine som fanden leser bibelen.  Jeg har ikke slått fast at det er normalt for ALLE - men at det er MANGE - også BEDRE spillere på BEDRE lag - som sliter og har slitt med det samme.

Spillere som FFK har kjøpt og som har gjort det bra? Hva med Brenne, Bertelsen, Bjørkøy, Raio, Bora, West (skadefri)? Raio og Bora nevnte jeg i forrige innlegg også - det var vel ikke nok...  I tillegg har vi Toth som leverte en bra sesong (burde vært bedre, dog) etter en opptrenings- og innkjøringsperiode. Hoås som leverte en knall 2005-høst etter å ha blitt hetset ræva av gjennom hele vårsesongen.

Men, du mener vel ikke at noen av disse er noen "suksesser"?  For når du skriver som du gjør mener jeg du er direkte historieløs; "hvor mange spillere vi har hentet det siste året har slått til innen rimelig tid, eller overhodet? spennende...."

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 07, 22:07
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av torkr
dummeste jeg har hørt.
det hjelper ikke å dra fram noen få spillere som ikke har lykkes og slå fast at det er helt normalt for alle.

du nevnte noen kjente spillere i premier league som slet i starten, hvor mange har ikke vært store suksesser da?
generelt verden over...
skal jeg dra fram noen navn, hvis det hjelper deg

hvor mange spillere vi har hentet det siste året har slått til innen rimelig tid, eller overhodet? spennende....
men ge de tid til å kjenne tankemønsteret til kompissene på laget, så ordner det seg nok etterhvert....

helt normalt det!


Det var da ¤!"#!"# til holdning, da.  Du leser jo innlegga mine som fanden leser bibelen.  Jeg har ikke slått fast at det er normalt for ALLE - men at det er MANGE - også BEDRE spillere på BEDRE lag - som sliter og har slitt med det samme.

Spillere som FFK har kjøpt og som har gjort det bra? Hva med Brenne, Bertelsen, Bjørkøy, Raio, Bora, West (skadefri)? Raio og Bora nevnte jeg i forrige innlegg også - det var vel ikke nok...  I tillegg har vi Toth som leverte en bra sesong (burde vært bedre, dog) etter en opptrenings- og innkjøringsperiode. Hoås som leverte en knall 2005-høst etter å ha blitt hetset ræva av gjennom hele vårsesongen.

Men, du mener vel ikke at noen av disse er noen "suksesser"?  For når du skriver som du gjør mener jeg du er direkte historieløs; "hvor mange spillere vi har hentet det siste året har slått til innen rimelig tid, eller overhodet? spennende...."

De spillerene du nevner var helt nødvendig å hente for FFK,for å holde seg i tippeligaen. FFK er en av de lagene som har hentet flest spillere de 3 siste årene i tippeligaen,og fått minst ut av totalen. Listen over flopper,er alt for lang. Det mest spesielle med FFK`s flopper. Er at de ikke har vært et hakk dårligere enn tippeligastandar,men gjerne 2-3 hakk for dårlig. Derfor har vi også hadt en dårlig tropp eller nest beste. Noe vi ser på FFK2 sine prestasjoner. Nå har de riktignok rykket opp i 2 div. i år,men det var hovedsakelig pga at vi hadde gode juniorer i fjor.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 feb 07, 22:12
Når dem går fra 2 div til Tippeligaen på kortest mulig tid sier det seg selv at det må bli store utskiftninger......

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 feb 07, 22:22

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Når dem går fra 2 div til Tippeligaen på kortest mulig tid sier det seg selv at det må bli store utskiftninger......

Riktig det,men det begynner å bli noen år siden. Vi har prøvd å etablere oss i tippeligaen i 3 år nå. Hvert år har vi kjempet mot nedrykksspøkelset,med kniven på strupen. Hvor mange år mener du,at FFK skal ha i Tippeligaen,før vi etablerer oss som et "midt på treet lag" ?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 feb 07, 22:34
Endret: 22 feb 07, 22:36
Opprinnelig postet av benksliter`n

De spillerene du nevner var helt nødvendig å hente for FFK,for å holde seg i tippeligaen. FFK er en av de lagene som har hentet flest spillere de 3 siste årene i tippeligaen,og fått minst ut av totalen. Listen over flopper,er alt for lang. Det mest spesielle med FFK`s flopper. Er at de ikke har vært et hakk dårligere enn tippeligastandar,men gjerne 2-3 hakk for dårlig. Derfor har vi også hadt en dårlig tropp eller nest beste. Noe vi ser på FFK2 sine prestasjoner. Nå har de riktignok rykket opp i 2 div. i år,men det var hovedsakelig pga at vi hadde gode juniorer i fjor.



Selvsagt var dette spillere FFK måtte hente. Men det er likefullt riktig å si at de har vært suksesser i FFK.

Og ja, du har helt rett i at antall flopper er for høyt.   Men jeg er veldig usikker på hvorfor det er så mange... Er det fordi spillerne faktisk er for dårlige eller er det fordi de ikke har fått spille kamper og dermed ikke har fått spilt på seg selvtillit?

Her er en oversikt over forhenværende spillere. Ikke akkurat 100%, men noen iallefall...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340