Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK`s nye trener klar: Anders Grönhagen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 30 jan 07, 16:54
Velkommen AG! Håper bare du får et bra debutsesong, uten særlig motgang fra FFK-fansen. Med det mener jeg at vi kan spare oss for negativitet i motgang til sesongen er over, og de endlige resultatene ligger klare. Forhåpentligvis blir det ikke så mye motgang, for dette er en trener jeg tror på!

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 02 feb 07, 07:42

grønhagen tar ansvar fra start, allerede på formiddags øktn i går var grønnis klar på at det var nytt regime i klubben og drillet spillerne deffansivt.

 

Jeg synes det virker som at han vet hva han driver med, og han vet hva han vil...

 

Mellom sekvensene samlet Grönhagen spillerne rundt seg, forklarte hvordan han ville saker og ting skulle være, og rettledet dem som gjorde feil.
Etter en "vanningspause" midtveis i økten, sa treneren følgende før de tok fatt igjen:
– Nå skal vi ikke falle ned i tempo, men holde den samme intensiteten, og være konsenterte.

f-b.no artikel

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norgeste flotteste Fotball klubb!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 feb 07, 13:35

trur dette kan bli bra jeg. virker som om han krever litt av spillerne på trening. håper det er positivt med et trenerskifte selvom jeg egentlig var imot eggens avgang etter alt han har gjort for oss. men nå trur jeg faktisk det var nødvendig med litt nytt blod på trenersida.

er veldig positiv til 4-4-2 system. jeg var en av de som mente at p.g.a. 4-3-3 ifjor slapp vi inn alt for mye mål. men er svært spent på åssen tarik takler overgangen. hvor skal han spille. blir det høyre midt eller spiss. får han like mye tillit under grønhagen som eggen?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 feb 07, 13:52

Slutter meg selvsagt til velkomst komiteen til Anders Grønhagen.

Vil gjenta på denne tråden hva jeg har skrevet tidligere.

Jeg tror faktisk at FFK er kommet styrket ut av de diskusjonene som har vært rundt og i klubben det siste halvåret.

Velger i å håpe og tro at "Grønis" kan være rett person (sjøl om jeg personlig ikke kjente så mye til han på forhånd) for FFK i veien videre mot å etablere seg i øvre sjikt av TL.

Det virker i allefall som ett viktig ledd i prosessen framover ser ut til å være tilstede, "kjemien" mellom han og spillerne.

Lykke til FFK / Grønis/ spillere og supportere.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 02 feb 07, 23:18
Fra nett-møtet på f-b, noen spurte:
hei Anders Grönhagen velkommen til Fredrikstad,...,noen spillere du ønsker deg til FFK?hvem da?
Drogba!

Hehe...


Hilsen Anders
* * *
Jeg liker den mannen!

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 02 feb 07, 23:27
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Fra nett-møtet på f-b, noen spurte:
hei Anders Grönhagen velkommen til Fredrikstad,...,noen spillere du ønsker deg til FFK?hvem da?
Drogba!

Hehe...


Hilsen Anders
* * *
Jeg liker den mannen!

 

Hadde heller foretrukket Rooney eller Saha framfor Drogba....

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 02 feb 07, 23:37
Endret: 02 feb 07, 23:39
Ja, velkommen, Grönhagen. Er spent på hvordan du vil bli som trener. Du virker veldig sympatisk og "trävsam", jeg bare håper du er tøff nok til å drive spillergruppa effektivt. Det var vel tegn til at Eggen og Ahlsen sleit litt med å piske spillerne til innsats til tider i fjor.

Ideelt sett hadde jeg ønsket meg en tydelig og krevende personlighet  a la Rösler, Rekdal eller Nordlie (men ikke nødvendigvis noen av ovennevnte), men kanskje tar jeg feil. Er uansestt klar over at FFK ikke kan velge og vrake på øverste hyllge, og kanskje var svensken det beste valget. Eller kanskje har Morgan ansatt en lojal og litt tam trener som han vet det ikke blir noen problemer med a la Eggen.... (nå får jeg vel høre det..hehe....)

Tror nok 4-4-2 virker fornuftig, vi kan ikke fortsette å ligge i tetsjiktet i tippeligaen når det gjelder antall innslupne mål. Men håper en mer defensiv strategi samtidig ikke går for mye på bekostning av det offensive spillet, som tidvis fungerte utrolig bra i fjor (på hjemmebane, vel og merke...).

Vel, det er ikke lenge til vi får svar på disse spørsmålene.... Gleder meg!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 03 feb 07, 00:25
Opprinnelig postet av GurrBass
 

Hadde heller foretrukket Rooney eller Saha framfor Drogba....

Hadde tatt i mot Shevchenko også jeg, med åpne armer!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 03 feb 07, 00:39
Endret: 03 feb 07, 00:41

Opprinnelig postet av Espen
Er uansestt klar over at FFK ikke kan velge og vrake på øverste hyllge, og kanskje var svensken det beste valget. Eller kanskje har Morgan ansatt en lojal og litt tam trener som han vet det ikke blir noen problemer med a la Eggen.... (nå får jeg vel høre det..hehe....)

Tror FFK skal velge fra den hylla FFK ønsker å være på i fremtiden, dvs fra og med i år. Særlig mye høyere enn Grönhagen kan man ikke gå da. Men da sikter jeg til trenerens erfaring og komtetanse, ikke til hvor stort navn han har eller hvor mange seriemesterskap han har vunnet.

De fleste lag må pent klare seg med trenere uten seriemesterskap på CV`en. SÅ enormt mange serievinnere er det ikke å velge mellom, selv om en skulle se hen til hele Norden. Trenere som kun snakker italiensk eller kroatisk er lite aktuelle uansett.

FFK har nå erstattet Tippeligaens eldste og mest erfarne trener med en ny som overtar rollen som den eldste og mest erfarne i ligaen. Mannen har trent lag over FFKs nivå i en årrekke, og jeg vet ikke helt hvem man skal sammenligne med om man sier at Grönhagen ikke var på øverste hylle sett med FFK øyne. Skulle liksom Rekdal være en klart bedre trener? Riktignok har han ett seriegull i Norge men han har langt mindre erfaring. Om Trond Sollied er en veldig mye bedre trener enn Grönhagen det tviler jeg på. Det er sikkert grunner til at Sollied er litt mer attraktiv på markedet akkurat nå, men så veldig stor forskjell tror jeg ikke det er på nivået deres. Grönis har fremdeles erfaringen og rutinen på sin side.

Dessuten virker Grönis å være en konservativ type som ikke satser på å finne opp hjulet og ilden hver dag, men som vet av lang erfaring hva som er det viktige for å bygge et solid lag, og som satser tungt på grunnleggende ting som tiden har vist at fører fram i lengden. Synes dette lover bra jeg.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 feb 07, 01:16
Endret: 03 feb 07, 01:17

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Om Trond Sollied er en veldig mye bedre trener enn Grönhagen det tviler jeg på. Det er sikkert grunner til at Sollied er litt mer attraktiv på markedet akkurat nå, men så veldig stor forskjell tror jeg ikke det er på nivået deres. Grönis har fremdeles erfaringen og rutinen på sin side.

Føler det blir litt feil å sammenligne trenere in the first place, all den tid trenere er ganske forskjellige av seg. Jeg personlig tviler ikke et sekund på at Trond Sollied er en bedre trener enn Grönhagen generelt sett, det er bare å sammenligne hva de har oppnådd, Sollied har omtrent hatt suksess overalt han har vært de siste årene. Men, og det er et stort men, selv om en trener på generell basis er bedre, så er jeg ikke sikker på at Sollied er en bedre trener for FFK enn det Grönhagen er.

Jeg tror egentlig klubbledelsen har gjort seg opp en mening om hvordan den nye treneren bør være, og funnet utifra de kriteriene hvem som passer best inn i rollen, og ikke nødvendigvis tatt så stor hensyn til hva trenerne har for meritter å vise til. Jeg tror Sollied kunne gjort en formidabel jobb som FFK-trener, men tror likevel at Grönhagen passer bedre inn, derfor syns jeg det blir litt feil å sammenligne trenere opp mot hverandre. Det kan jo bli spennende å se om Rösler passer bedre for Viking og at Nordlie gjør en enda bedre jobb med Lillestrøm. Hvis begge gjør det bedre enn sine forgjengere så er jo det et godt eksempel på at enkelte trenere passer bedre til visse klubber enn andre. Det var ikke et kjempegodt eksempel likevel egentlig, ettersom jo Nordlie hadde suksess i Viking, og Rösler vel egentlig ikke gjorde seg bort i Lillestrøm...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 03 feb 07, 06:06
Endret: 03 feb 07, 06:42

Gode poenger. Enig både i at det er vanskelig å sammenligne hvor gode trenere er (uten å se ensidig til de målbare resultater) og at den treneren med best merittliste ikke behøver å være den rette treneren i enhver klubb. Kanskje derfor er det litt rart at Grönhagen blir såpass lunkent mottatt i FFK (i alle fall av mediene, og av en del fans også), mens Sollied skapte overskrifter bare han sa nei takk. For et kjør det ville blitt om Sollied takket ja! Kanskje like greit vi slipper? 

 

 (Men du har et litt merkelig bilde i profilen din. Det er åpenbart tatt etter kampen, Shearer har byttet trøye med en motspiller. Ja ja. En kuriositet. Festlig det.) 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 03 feb 07, 08:33

Grønnis står for det vi savnet hos eggen da i hvertfall... Disiplin, harde treninger...

Synns ikke vi skal skyte`n enda...

Har trua jeg...

---------------------------

Heia FFK


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 03 feb 07, 09:59
Opprinnelig postet av Lex

Synns ikke vi skal skyte`n enda...


ja for guds skyld, la han få prøve seg først ihvertfall

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 03 feb 07, 11:34
Endret: 03 feb 07, 11:36
[quote=torkr]
Opprinnelig postet av Lex

ja for guds skyld, la han få prøve seg først ihvertfall


Helt enig - er absolutt ikke ute etter å kappe ned vår nye trener. Og som jeg skrev i min opprinnelige post: Det er ikke slik at jeg nødvendigvis ønsket meg Rekdal, Nordlie eller Rösler. Det jeg forsøkte å ta opp er mer hva slags ledertype jeg ideelt sett kunne ønsket meg, sett på bakgrunn av de siste årenes erfaringer i FFK.

I fjor var det mange her inne som mente at Eggen var alt for "snill" med spillerne, og som reagerte når Eggen sa at spillerne trengte trøst etter tap. Flere etterlyste at han i stedet skulle tuppe dem et visst sted, og kreve innsats...

I lys av en slik diskusjon mener jeg det er interessant å diskutere om klubben trenger en autoritær eller en mer diplomatisk spillertype. Jeg er enig i at forskjellige trenere fungerer forskjellig i forskjellige klubber - spørsmålet er altså hva slags trener som funker best hos oss.

Ut fra det lille jeg har sett av Grönhagen foreløpig (og det er begrenset - har bl.a. ikke sett ham på trening) så virker han helt klart som den mer diplomatiske, inspirerende typen, og at han ikke har den autoritære, kommanderende stilen til en trener som Rekdal.

I Søren Gangfløt sitt intervju med Grönhagen på forsiden er jo nettopp et av spørsmålene

Du har ikke rykte på deg for å være spesielt tøff holdning ovenfor spillerne, men at du kanskje er litt for snill, hvordan føler du det?

Personlig foretrekker jeg helt klart å samarbeide med mennesker a la Grönhagen, men av en eller annen grunn sitter jeg altså med følelsen av at FFKs spillergruppe kunne hatt godt av en tøffere trener. Men det er godt mulig jeg er helt på jordet, og jeg håper selvsagt at jeg tar fullstendig feil!!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 feb 07, 12:39

Håper Grönis er den diplomatiske, inspirerende typen som kan kline til med massivt drittsinne en sjelden gang i mellom, slik at spillerne forstår når det er alvor...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 03 feb 07, 15:30

Opprinnelig postet av Lex
Synns ikke vi skal skyte`n enda...

He he, ser det litt komiske i måten du utrykker deg på..

Ganske typisk for FFK....I utgangspunktet skal FFK- treneren "skytes", om det da ikke dukker opp spesiellt gode grunner for å la være. Kan noen huske tilbake på en trener som har gått kontrakttiden sin ut, eller som har sluttet uten en mer eller mindre turbulent foranledning?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 feb 07, 16:15
Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Om Trond Sollied er en veldig mye bedre trener enn Grönhagen det tviler jeg på. Det er sikkert grunner til at Sollied er litt mer attraktiv på markedet akkurat nå, men så veldig stor forskjell tror jeg ikke det er på nivået deres. Grönis har fremdeles erfaringen og rutinen på sin side.

Føler det blir litt feil å sammenligne trenere in the first place, all den tid trenere er ganske forskjellige av seg. Jeg personlig tviler ikke et sekund på at Trond Sollied er en bedre trener enn Grönhagen generelt sett, det er bare å sammenligne hva de har oppnådd, Sollied har omtrent hatt suksess overalt han har vært de siste årene. Men, og det er et stort men, selv om en trener på generell basis er bedre, så er jeg ikke sikker på at Sollied er en bedre trener for FFK enn det Grönhagen er.

Jeg tror egentlig klubbledelsen har gjort seg opp en mening om hvordan den nye treneren bør være, og funnet utifra de kriteriene hvem som passer best inn i rollen, og ikke nødvendigvis tatt så stor hensyn til hva trenerne har for meritter å vise til. Jeg tror Sollied kunne gjort en formidabel jobb som FFK-trener, men tror likevel at Grönhagen passer bedre inn, derfor syns jeg det blir litt feil å sammenligne trenere opp mot hverandre. Det kan jo bli spennende å se om Rösler passer bedre for Viking og at Nordlie gjør en enda bedre jobb med Lillestrøm. Hvis begge gjør det bedre enn sine forgjengere så er jo det et godt eksempel på at enkelte trenere passer bedre til visse klubber enn andre. Det var ikke et kjempegodt eksempel likevel egentlig, ettersom jo Nordlie hadde suksess i Viking, og Rösler vel egentlig ikke gjorde seg bort i Lillestrøm...



Sollied har vel hatt den fordelen av å komme til toppklubber. Lettere å vinne mesterskap da. Kan aldri tenke meg at han hadde gjort det så mye bedre enn KTE i FFK.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 03 feb 07, 16:53
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Om Trond Sollied er en veldig mye bedre trener enn Grönhagen det tviler jeg på. Det er sikkert grunner til at Sollied er litt mer attraktiv på markedet akkurat nå, men så veldig stor forskjell tror jeg ikke det er på nivået deres. Grönis har fremdeles erfaringen og rutinen på sin side.

Føler det blir litt feil å sammenligne trenere in the first place, all den tid trenere er ganske forskjellige av seg. Jeg personlig tviler ikke et sekund på at Trond Sollied er en bedre trener enn Grönhagen generelt sett, det er bare å sammenligne hva de har oppnådd, Sollied har omtrent hatt suksess overalt han har vært de siste årene. Men, og det er et stort men, selv om en trener på generell basis er bedre, så er jeg ikke sikker på at Sollied er en bedre trener for FFK enn det Grönhagen er.

Jeg tror egentlig klubbledelsen har gjort seg opp en mening om hvordan den nye treneren bør være, og funnet utifra de kriteriene hvem som passer best inn i rollen, og ikke nødvendigvis tatt så stor hensyn til hva trenerne har for meritter å vise til. Jeg tror Sollied kunne gjort en formidabel jobb som FFK-trener, men tror likevel at Grönhagen passer bedre inn, derfor syns jeg det blir litt feil å sammenligne trenere opp mot hverandre. Det kan jo bli spennende å se om Rösler passer bedre for Viking og at Nordlie gjør en enda bedre jobb med Lillestrøm. Hvis begge gjør det bedre enn sine forgjengere så er jo det et godt eksempel på at enkelte trenere passer bedre til visse klubber enn andre. Det var ikke et kjempegodt eksempel likevel egentlig, ettersom jo Nordlie hadde suksess i Viking, og Rösler vel egentlig ikke gjorde seg bort i Lillestrøm...



Sollied har vel hatt den fordelen av å komme til toppklubber. Lettere å vinne mesterskap da. Kan aldri tenke meg at han hadde gjort det så mye bedre enn KTE i FFK.


Sollied hadde jo ganske automatisk hatt en sterk tiltrekning på toppspillere, som igjen hadde gjort klubben bedre. Ikke i tvil  om at han hadde tatt oss til tetsjiktet for min del.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 feb 07, 16:57
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Sollied har vel hatt den fordelen av å komme til toppklubber. Lettere å vinne mesterskap da. Kan aldri tenke meg at han hadde gjort det så mye bedre enn KTE i FFK.


Uten at jeg skal si det for sikkert, men nå var vel ikke Gent noen toppklubb i Belgia da han tok over de, og sendte de noen byks oppover tabellen. Da han tok over Club Brügge så hadde de vel også levd litt i skyggen av Anderlect? Selvsagt kom han til nærmere dekket bord både i Rosenborg og Olympiakos.

Men du er vel litt inne på poenget mitt, det er ikke sikkert han hadde fått noe mer ut av FFK-mannskapet enn Eggen, men jeg tviler også på at Eggen hadde klart å fått til det samme i Rosenborg, Gent, Brügge og Olympiakos som det Sollied har klart. Ulike trenere passer best til ulike oppgaver.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 feb 07, 17:04
Endret: 03 feb 07, 17:05
Grönhagen og Sollied har iallfall to helt forskjellige personligheter. Grönis er en sympatisk og utadvent trener som smiler mye og er flink til å snakke for seg. Sollied kan oppfattes som innadvent, litt sur og vanskelig. Han er kanskje en bedre og mer moderne trener, og ikke minst med mer imponerende CV, men jeg tror ikke personligheten hans ville blitt tatt veldig godt i mot i Fredrikstad. Jeg har inntrykk av at de fleste her setter pris på en utadvent trener som gjør mye ut av seg, både i kamp, trenersituasjoner og stiller opp i intervjuer, enn en trener som helst vil si minst mulig og virke litt grinete der han står med lua godt tredd nedover ansiktet og ikke akkurat oser av entusiasme og glød. Sollied er vel mer lik Rekdal, bare enda litt mer vrang og sær.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f